Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:45

Voor mij maakt het nu echt niet uit of dit een blanke vrouw of een zwarte man was.
Die nekklem moord was ook schandelijk, er zijn genoeg manieren iemand vast te houden zonder die persoon te vermoorden. Iemand op het hoofd slaan is gewoon zeer laf. Hij had ook op het bovenbeen kunnen slaan.
Maar deze mevrouw wilde gewoon naar huis en in plaats daarvan werd ze het ziekenhuis in geslagen.

Als een kip zonder kop in het wilde weg slaan kan iedereen wel. Als ik iemand zo mishandeld zou hebben zou ik mezelf niet eens meer onder ogen durven komen.

purny

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:07

Ze meldde aan de agent op weg te zijn naar huis en toonde haar sleutels.
Nu wil ik het bedrag niet goed praten maar misschien heeft de ME'er dat als een bedreiging gezien?
Dus laten we nou weer niet de me in een slecht daglicht plaatsen

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 23:18

Voor ieder apart voorval is wel wat te zeggen of te vinden. Maar stel jezelf eens de vraag:

Wat zou ik doen als ik aan het werk ben met 30 van mijn collega's en ongeveer 100 mensen komen op ons af, gooien bakstenen, vuurwerk, hekken naar ons en richten vuurpijlen op ons. Wie er dan nog denkt een goed gesprek met deze 100 denkt aan te gaan om het uit te praten wil ik vragen zich per direct als vrijwilliger te melden bij de politie of ME.
Laten we allemaal niet opeens de moraalridder uit gaan hangen en (lekker makkelijk, dat wel) het balletje bij de politie leggen.

Nee ook de politie mag zulk geweld niet onnodig gebruiken maar zoals een inwoner van deze plaats zelf zo mooi zei; " ik zat gewoon rustig thuis aan de koffie dus mij konden ze ook niet oppakken"

Ik denk dat in Nederland het grootste probleem is dat we geen respect, fatsoen en begrip meer voor elkaar hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:27

Jillsil schreef:
Voor ieder apart voorval is wel wat te zeggen of te vinden. Maar stel jezelf eens de vraag:

Wat zou ik doen als ik aan het werk ben met 30 van mijn collega's en ongeveer 100 mensen komen op ons af, gooien bakstenen, vuurwerk, hekken naar ons en richten vuurpijlen op ons. Wie er dan nog denkt een goed gesprek met deze 100 denkt aan te gaan om het uit te praten wil ik vragen zich per direct als vrijwilliger te melden bij de politie of ME.
Laten we allemaal niet opeens de moraalridder uit gaan hangen en (lekker makkelijk, dat wel) het balletje bij de politie leggen.

Nee ook de politie mag zulk geweld niet onnodig gebruiken maar zoals een inwoner van deze plaats zelf zo mooi zei; " ik zat gewoon rustig thuis aan de koffie dus mij konden ze ook niet oppakken"

Ik denk dat in Nederland het grootste probleem is dat we geen respect, fatsoen en begrip meer voor elkaar hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:37

Ik vind dat er wederom weer met een schuin oog naar justitie gekeken word. Mevrouw had ook even kunnen wachten. Als er rellen zijn vlakbij m'n huis haal ik het echt niet in m'n hoofd om naar huis te gaan. Dan loop ik een straatje om. Maar ik vind dat we aan nivea moeten doen(hopelijk heb ik het goed omschreven anders excuus)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:50

Jillsil schreef:

heeft de gemeente Geldermalsen dan wel respect voor hun bewoners?Om alles in het geniep te regelen?
Nee...ik draag geen goedkeuring bij voor geweld.
Maar ik denk wel dat we een mega probleem krijgen in Nederland.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:54

Tja... Toen er zoveel geweld gebruikt werd of nog minder in Steenbergen werd het azc ook van de ban gedaan. Nu denkt men dat wanneer er gereld word dat het ook niet doorgaat.
Maar die reportage in editienl vond ik wel erg. Heb je net een huis gekocht komt er een azc.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 07:52

geerke schreef:
Jillsil schreef:

heeft de gemeente Geldermalsen dan wel respect voor hun bewoners?Om alles in het geniep te regelen?
Nee...ik draag geen goedkeuring bij voor geweld.
Maar ik denk wel dat we een mega probleem krijgen in Nederland.

Om respect dan te kunnen krijgen van je gemeente ga je in de raadzaal zitten en breng je in woorden of met brieven en handtekeningen onder woorden waar je het niet mee eens ben. Dit doe je dus niet door hekken oid te gaan gooien. (Ondanks dat ik wel de frustratie begrijp is dat niet de oplossing)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:56

Die hele meeting sloeg natuurlijk nergens op.
Alles was allang beklonken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:20

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml

En nu nooit meer zeggen dat deze vluchtelingenstroom niet elke Nederlander gaat 'raken' 'beïnvloeden' 'in aanraking gaat komen met... ' Ik geloof dat dit soort cijfers de discussie van een tig pagina's terug wel bevestigd.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:52

Sammie schreef:

En nu nooit meer zeggen dat deze vluchtelingenstroom niet elke Nederlander gaat 'raken' 'beïnvloeden' 'in aanraking gaat komen met... ' Ik geloof dat dit soort cijfers de discussie van een tig pagina's terug wel bevestigd.

Kun je uitleggen hoe/waarom jij denkt dat dit jou persoonlijk zal gaan raken :)
En op welke wijze beïnvloeden? Wie beïnvloedt en wie wordt beïnvloed?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:54

Die mevrouw stond toevallig voor de voordeur van haar huis...het is een woongedeelte daar.

Dit is juist niet optreden, maar paniek optreden van MEers die dus duidelijk niet gewend zijn met dit soort rellen om te gaan...op het hoofd slaan met wapenstok is nl uit den boze, wordt je op dag 1 geleerd.

Omhoog schieten, ook zo iets....en dan 7 x..
Een kogel die omhoog gaat komt ook weer naar beneden en ook op dag een wordt je dat uitgelegd, en dat een ricochet levensgevaarlijk is..

Waar was het waterkanon?

Dat niemand snapt dat je dit soort hekken gewoon optilt, dat daar mee gegooid wordt...
ME was op de achterhand, maar niet goed paraat...

Voel mij niks veiliger door dit optreden van de politie..

De hooligans ten schande! Geen woorden voor! ronduit absurd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:55

Wranglerbutt schreef:
Sammie schreef:

Kun je uitleggen hoe/waarom jij denkt dat dit jou persoonlijk zal gaan raken :)
En op welke wijze beïnvloeden? Wie beïnvloedt en wie wordt beïnvloed?

Gewoon even teruglezen :) Dan snap je deze opmerking een stuk beter.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:56

Jillsil schreef:
Om respect dan te kunnen krijgen van je gemeente ga je in de raadzaal zitten en breng je in woorden of met brieven en handtekeningen onder woorden waar je het niet mee eens ben. Dit doe je dus niet door hekken oid te gaan gooien. (Ondanks dat ik wel de frustratie begrijp is dat niet de oplossing)

Dat was ook de bedoeling, waren 60 sprekers die elk 3 minuten kregen, was een petitie van ruim 3200 handtekeningen...deze rellen waren juist niet! Gepland!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:33

Sammie schreef:

Too easy. De discussie heeft een aantal weken bijna stilgelegen. Kan best de moeite zijn om het gewoon even kort uit te leggen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:36

Sammie schreef:

Wat moet ik teruglezen? Jouw berichten in dit topic?
Graag linkje(s), of op zijn minst even aangeven op welke data ik moet zoeken :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:38

Wat zijn 250.000 immigranten (dat zijn dus ook de mensen die hier al 50 jaar wonen, Amerikanen, Canadezen, Duitsers, Polen,Roemenen,etc) op een bevolking van 17 miljoen?.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:40

Blue_Eyes schreef:
Sammie schreef:

Too easy. De discussie heeft een aantal weken bijna stilgelegen. Kan best de moeite zijn om het gewoon even kort uit te leggen.

Niks too easy.. Het is gewoon heel makkelijk zoeken (juist omdat het even stil heeft gelegen) en heeft zelfs even enkele pagina's geduurd. Het is een discussie voornl. tussen mij en Electra geweest. En het staat er al, dus ik ga niet alles weer hier in het topic gooien omdat een ander het weer 'too easy' vindt om terug te zoeken op berichten/pagina's/info wat er al in staat. Ik neem aan dat we hier met z'n allen al een tijdje rondlopen.. Ik zie hier toch echt geen nieuwe gezichten meer.

Wranglerbutt schreef:
Jouw berichten in dit topic?
Het is een idee ja..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:44

LadyMadonna schreef:
Wat zijn 250.000 immigranten (dat zijn dus ook de mensen die hier al 50 jaar wonen, Amerikanen, Canadezen, Duitsers, Polen,Roemenen,etc) op een bevolking van 17 miljoen?.

Plus... Arbeidsmigranten, studiemigranten en expats worden ook meegerekend. Die gaan heel vaak na een jaar of 2 tot 5 weer terug (of verder naar een volgend land). Ik vind het aantal nogal meevallen eigenlijk. Kan komen doordat ik in de regio woon waar o.a. ASML, Philips, DAF en defensie al jaren ieder jaar een nieuwe stapel buitenlandse experts deze kant in halen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:47

Niet zo naief gaan doen.. Het gross is niet Amerikaans noch Pools. Ja ze zitten er tussen, maar het is niet het merendeel. Ook van de afkomst zijn cijfers te vinden natuurlijk. Plus je houdt ong. de helft over, omdat ca de helft weer vertrekt/emigreert. (en dat is ook een mix van)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:01

Ik doe niet naief. Ik relativeer wel dat harde aantal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:13

Ja jullie doen wel naïef.. Ten eerste denken jullie dat mijn bericht negatief bedoeld is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn (teruglezen doet echt wonderen) en omdat je denkt dat het negatief bedoeld is wordt er gezocht in allerlei uitvluchten om dat aantal te relativeren. Terwijl dat helemaal niet hoeft..

Bovendien.. hier zit geen twijfel over de afkomst (hiermee doel ik op de asielaanvraag) over..

Citaat:
70 duizend asielmigranten verwacht in 2016
In 2016 zullen er naar verwachting 240 duizend immigranten in de Nederlandse bevolking bij komen. Een belangrijk deel daarvan (70 duizend) is asielmigrant. Dat zijn asielzoekers die zich inschrijven als inwoner van Nederland. Een deel van hen is nu al in ons land, een deel zal volgend jaar komen als asielzoeker of nareizend familielid van een asielmigrant.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... n-2016.htm Staat ook in
Citaat:
Naast de asielmigranten komen er in 2016 naar verwachting nog 170 duizend overige immigranten naar Nederland. Voor een groot deel zijn dat arbeidsmigranten en terugkerende Nederlandse emigranten. Er zullen naar verwachting 151 duizend mensen emigreren. Het migratiesaldo komt daarmee op 88 duizend uit.

En voor de duidelijkheid het gaat dan dus om die 70k (plus de schattingen die in het artikel van het AD worden genoemd) waar ik naar wil refereren t.o.v. mijn eerdere reactie. 70k vs. (resterende) 18k.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:15

Ik lees mijn naam :D
@Sammie, ik begrijp dat jij graag je punt wil maken/scoren? Be my guest.
De cijfers in dat artikel zijn natuurlijk schattingen. Maar ook al klopt dit.... dan zijn er nog honderdduizenden mensen in Nederland die niet in aanraking komen of last hebben of het onderspit delven door vluchtelingen.

Ik zit op mijn telefoon, dus ga geen groot bericht typen.

Wel jammer dat jij alleen selectief reageert.
Wat vond je van de linken die ik paar dagen terug heb geplaatst?

EDIT .... ik heb toen cijfers genoemd over 2015. Komen van de officiële site van COA..... kloppen redelijk..... ik zie niets vreemd
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 18-12-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:17

Ik reageer helemaal niet selectief.. Ik heb die niet gezien.. :+ Maar fijn dat je er zo bijzonder vriendelijk reageert door aan te geven dat je nog wat linkjes geplaatst hebt die wellicht relevant zijn.. :+

Citaat:
honderdduizenden mensen in Nederland die niet in aanraking komen of last hebben of het onderspit delven door vluchtelingen.
Nogmaals.. Het ging niet om last hebben of onderspit delven.. Dat zijn negatieve woorden. In aanraking komen met is gewoon neutraal en ik had destijds dus net een berekening gemaakt dat dat bij bepaalde getallen wel zo was. Daar ben ik dan idd weer your guest om er op de wijzen dat we die berekening aardig gaan halen ja.. En of je dat negatief of positief wil zien is aan een ieder voor zich
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-12-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:18

Sammie schreef:
Ik reageer helemaal niet selectief.. Ik heb die niet gezien.. :+ Maar fijn dat je er zo bijzonder vriendelijk reageert door aan te geven dat je nog wat linkjes geplaatst hebt die wellicht relevant zijn.. :+

Jij leest toch altijd bij?