Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillsil schreef:Voor ieder apart voorval is wel wat te zeggen of te vinden. Maar stel jezelf eens de vraag:
Wat zou ik doen als ik aan het werk ben met 30 van mijn collega's en ongeveer 100 mensen komen op ons af, gooien bakstenen, vuurwerk, hekken naar ons en richten vuurpijlen op ons. Wie er dan nog denkt een goed gesprek met deze 100 denkt aan te gaan om het uit te praten wil ik vragen zich per direct als vrijwilliger te melden bij de politie of ME.
Laten we allemaal niet opeens de moraalridder uit gaan hangen en (lekker makkelijk, dat wel) het balletje bij de politie leggen.
Nee ook de politie mag zulk geweld niet onnodig gebruiken maar zoals een inwoner van deze plaats zelf zo mooi zei; " ik zat gewoon rustig thuis aan de koffie dus mij konden ze ook niet oppakken"
Ik denk dat in Nederland het grootste probleem is dat we geen respect, fatsoen en begrip meer voor elkaar hebben.
Jillsil schreef:Voor ieder apart voorval is wel wat te zeggen of te vinden. Maar stel jezelf eens de vraag:
Wat zou ik doen als ik aan het werk ben met 30 van mijn collega's en ongeveer 100 mensen komen op ons af, gooien bakstenen, vuurwerk, hekken naar ons en richten vuurpijlen op ons. Wie er dan nog denkt een goed gesprek met deze 100 denkt aan te gaan om het uit te praten wil ik vragen zich per direct als vrijwilliger te melden bij de politie of ME.
Laten we allemaal niet opeens de moraalridder uit gaan hangen en (lekker makkelijk, dat wel) het balletje bij de politie leggen.
Nee ook de politie mag zulk geweld niet onnodig gebruiken maar zoals een inwoner van deze plaats zelf zo mooi zei; " ik zat gewoon rustig thuis aan de koffie dus mij konden ze ook niet oppakken"
Ik denk dat in Nederland het grootste probleem is dat we geen respect, fatsoen en begrip meer voor elkaar hebben.
geerke schreef:Jillsil schreef:Voor ieder apart voorval is wel wat te zeggen of te vinden. Maar stel jezelf eens de vraag:
heeft de gemeente Geldermalsen dan wel respect voor hun bewoners?Om alles in het geniep te regelen?
Nee...ik draag geen goedkeuring bij voor geweld.
Maar ik denk wel dat we een mega probleem krijgen in Nederland.
Sammie schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml
En nu nooit meer zeggen dat deze vluchtelingenstroom niet elke Nederlander gaat 'raken' 'beïnvloeden' 'in aanraking gaat komen met... ' Ik geloof dat dit soort cijfers de discussie van een tig pagina's terug wel bevestigd.
Wranglerbutt schreef:Sammie schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml
En nu nooit meer zeggen dat deze vluchtelingenstroom niet elke Nederlander gaat 'raken' 'beïnvloeden' 'in aanraking gaat komen met... ' Ik geloof dat dit soort cijfers de discussie van een tig pagina's terug wel bevestigd.
Kun je uitleggen hoe/waarom jij denkt dat dit jou persoonlijk zal gaan raken
En op welke wijze beïnvloeden? Wie beïnvloedt en wie wordt beïnvloed?
Jillsil schreef:Om respect dan te kunnen krijgen van je gemeente ga je in de raadzaal zitten en breng je in woorden of met brieven en handtekeningen onder woorden waar je het niet mee eens ben. Dit doe je dus niet door hekken oid te gaan gooien. (Ondanks dat ik wel de frustratie begrijp is dat niet de oplossing)
Blue_Eyes schreef:Sammie schreef:Gewoon even teruglezenDan snap je deze opmerking een stuk beter.
Too easy. De discussie heeft een aantal weken bijna stilgelegen. Kan best de moeite zijn om het gewoon even kort uit te leggen.
Wranglerbutt schreef:Het is een idee ja..Jouw berichten in dit topic?
LadyMadonna schreef:Wat zijn 250.000 immigranten (dat zijn dus ook de mensen die hier al 50 jaar wonen, Amerikanen, Canadezen, Duitsers, Polen,Roemenen,etc) op een bevolking van 17 miljoen?.
Citaat:70 duizend asielmigranten verwacht in 2016
In 2016 zullen er naar verwachting 240 duizend immigranten in de Nederlandse bevolking bij komen. Een belangrijk deel daarvan (70 duizend) is asielmigrant. Dat zijn asielzoekers die zich inschrijven als inwoner van Nederland. Een deel van hen is nu al in ons land, een deel zal volgend jaar komen als asielzoeker of nareizend familielid van een asielmigrant.
Citaat:Naast de asielmigranten komen er in 2016 naar verwachting nog 170 duizend overige immigranten naar Nederland. Voor een groot deel zijn dat arbeidsmigranten en terugkerende Nederlandse emigranten. Er zullen naar verwachting 151 duizend mensen emigreren. Het migratiesaldo komt daarmee op 88 duizend uit.
Nogmaals.. Het ging niet om last hebben of onderspit delven.. Dat zijn negatieve woorden. In aanraking komen met is gewoon neutraal en ik had destijds dus net een berekening gemaakt dat dat bij bepaalde getallen wel zo was. Daar ben ik dan idd weer your guest om er op de wijzen dat we die berekening aardig gaan halen ja.. En of je dat negatief of positief wil zien is aan een ieder voor zichCitaat:honderdduizenden mensen in Nederland die niet in aanraking komen of last hebben of het onderspit delven door vluchtelingen.