Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:34

Lante schreef:
Jij hebt volgens mij geen idee Rowdine, waar je voor zou kiezen (een week warm eten of een uitvaartverzekering), je beweegt je duidelijker in een meer welgestelde wereld dan ik en hebt niet te maken met mensen die zo moeten leven.

Je argumenten slaan in mijn beleving kant nog wal, sorry...

Je hebt namelijk nergens echt een oplossing voor maar stemt wel VVD, dan heb je toch wel een oplossing? Toch de oplossing van de VVD toch? En wat is die volgens jou?

Ik vind je inhoudelijk ook niet zo sterk reageren dus, maar enorm oppervlakkig overkomen.

Misschien een verkeerde indruk hoor, maar zo komt het op mij over dus.

Dat mag natuurlijk :)
Heb jij overal een oplossing voor? Dan zou ik aanraden te solliciteren naar een baan als politici/lijsttrekker/MP.
Knap hoor.

En inderdaad, ik begeef mij in prima situaties. Die we wel zelf hebben gecreëerd door erg hard werken :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:34

Rowdine schreef:
Lauren_ schreef:
In welke gevallen heb je daar dan minder medelijden mee?

In de gevallen dat men het zelf veroorzaakt heeft. Zoals bijvoorbeeld bij drugsverslaving,of uitkeringstrekkers die gewoonweg niet willen werken.

En dan heb je geen medelijden met kinderen die niet kunnen sporten of gezond te eten krijgen? Die kinderen hebben daar toch geen aandeel in gehad?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:35

Rowdine schreef:
Lauren_ schreef:

In de gevallen dat men het zelf veroorzaakt heeft. Zoals bijvoorbeeld bij drugsverslaving,of uitkeringstrekkers die gewoonweg niet willen werken.

Denk je nou echt dat er veel uitkeringstrekkers zijn die niet willen werken? Want weet je Ww of bijstand is niet veel, zeker WW niet als je geen gedegen arbeidsverleden hebt opgebouwd. Ik vind dit zo kortzichtig!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:35

Rowdine schreef:
En inderdaad, ik begeef mij in prima situaties. Die we wel zelf hebben gecreëerd door erg hard werken :)

En natuurlijk door de mazzel te hebben voldoende gezondheid en intelligentie te bezitten om dat uberhaupt te kunnen. Niet iedereen heeft dat geluk :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:36

Rowdine schreef:

Fijn voor jou, dat je de mogelijkheid hebt om hard te werken en daar ook nog netjes mee te verdienen; en al die mensen die niet de mogelijkheid hebben om erg hard te werken..? *wacht vol verwachting op antwoord*

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:36

Rowdine schreef:
Lauren_ schreef:

En hoeverre kan je spreken van zelf veroorzaakt dan? Ik ken iemand die op zijn 16e van een brug in ondiep water is gedoken en sindsdien is zijn onderlichaam verlamd..

Tja heeft hij zelf veroorzaakt..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:37

Lante schreef:
Fijn voor jou, dat je de mogelijkheid hebt om hard te werken en daar ook nog netjes mee te verdienen; en al die mensen die niet de mogelijkheid hebben om erg hard te werken..? *wacht vol verwachting op antwoord*

Of die wel hard werken maar daar niet veel mee verdienen :) Dat zijn er ook nogal wat tenslotte.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:37

Rowdine schreef:

Jammer genoeg leid hard werken niet altijd tot een goed financieel plaatje, lang niet altijd zelfs.
Vind het erg jammer dat je met dit soort opmerkingen veel minder bedeelde mensen op een hoop schuift; moet je maar harder werken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:38

Shadow0 schreef:
Lante schreef:

Of die wel hard werken maar daar niet veel mee verdienen :) Dat zijn er ook nogal wat tenslotte.

Sorry, die horen er ook bij inderdaad. :)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:39

Rowlinde, Tot 2 jaar terug verdiende ik meer dan modaal, mijn partner ook. Ik ben gaan scheiden omdat ik het niet zo tof meer vond on klappen te krijgen en door een ongeluk op het werk (heb mij geen dag ziekgemeld), werd mijn jaarcontract niet velengd omdat het door mijn blessure erg veel energie kostte om 5 dagen per week het hele land door te moeten met de auto (gescheurde schouderpees). Dus reken je niet rijk meis, het kan zomaar omslaan en dan ziet de wereld er ineens heel anders uit. En door mijn goed opgebouwde cv mag ik niet klagen met mijn WW, maar denk je niet dat ik liever zou werken? Denk je niet dat iemand die op 70% van het minimumloon zit graag zou werken zodat de kinderen op sport kunnen, een dagje dierentuin of museum? Zo eenvoudig is het allemaal niet, en ook al werk je hard, deed ik ook, kan het toch veranderen. Gek he?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:40

Ik ben tevreden wakker geworden haha :D
Wat is GroenLinks hard onderuit gegaan zeg, van middenpartij naar kleine :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:41

Lante schreef:
@Rowdine: Hard werken is een keuze, gezond zijn en dus hard kunnen werken een zegen, hiermee veel geld verdienen een groot geluk, terwijl een leven met een ernstige beperking (bijvoorbeeld) geen keuze is, het overkomt je.

En dat niemand zo hard werkt als Rutte, dat is niet aan jou om te beoordelen. Ik niet in elk geval, maar ik zou het niet van andere mensen durven zeggen; ik ken mensen die hun hele leven ploeteren en heel hard en zwaar lichamelijk werk doen, met hun 40e lichamelijk stuk zijn tegen een minimum inkomen. Ik was dan toch liever Rutte... Helaas hebben die bouwvakkers, stratenmakers etc etc etc niet de mogelijkheid om zijn werk te doen, gewoon omdat ze daar niet de cognitieve vermogens voor hebben.

Maar waarom is dat dan meteen oneerlijk?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:43

Lauren_ schreef:
Rowlinde, Tot 2 jaar terug verdiende ik meer dan modaal, mijn partner ook. Ik ben gaan scheiden omdat ik het niet zo tof meer vond on klappen te krijgen en door een ongeluk op het werk (heb mij geen dag ziekgemeld), werd mijn jaarcontract niet velengd omdat het door mijn blessure erg veel energie kostte om 5 dagen per week het hele land door te moeten met de auto (gescheurde schouderpees). Dus reken je niet rijk meis, het kan zomaar omslaan en dan ziet de wereld er ineens heel anders uit. En door mijn goed opgebouwde cv mag ik niet klagen met mijn WW, maar denk je niet dat ik liever zou werken? Denk je niet dat iemand die op 70% van het minimumloon zit graag zou werken zodat de kinderen op sport kunnen, een dagje dierentuin of museum? Zo eenvoudig is het allemaal niet, en ook al werk je hard, deed ik ook, kan het toch veranderen. Gek he?

Kijk en hier staan veel mensen niet bij stil, maar het kan iedereen overkomen.

Mijn ouders hadden het samen financieel erg prettig, maar zij gingen scheiden. Ze zijn in grote ruzie uit elkaar gegaan en mijn moeder (o.a. hersentumor, reuma en aangeboren nierziekte) kwam in de bijstand terecht met 3 kinderen. BAM; weg toekomst.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:45

@Lovely: Oneerlijk? Waar staat dat? Ik geef aan dat niet iedereen welgesteld wordt met hard werken en dat de verschillen steeds groter worden. Daar stem ik niet voor. Ik vind dat we op elkaar moeten passen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:47

Quellian: Moeder van een vriendin van mij heeft ook zoiets meegemaakt. Vader overleed op 27-jarige leeftijd aan kanker, moeder raakte door een medische fout arbeidsongeschikt. En daar sta je dan, in je eentje, met twee jonge kinderen. Ook die had daarna niet zo gek veel keuze meer...

Lante

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:49

Ik ga mijn paarden doen, ben benieuwd of er nog antwoorden komen van bepaalde mensen hier ... :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:49

Rowdine schreef:
Degenen met nu nog 6 nullen op de bank zijn er weinig hoor, neem dat maar van mij aan. Daarbij ben je een grote oen als je 6 nullen op de bank hebt staan want het kost je meer aan belasting dan dat het je oplevert aan rente.
Dat ter zijde; ik ben blij dat sommige mensen boven de balkenende norm verdienen. Ik zou zelfs willen dat Rutte wat meer zou verdienen dan de Balkenende norm. Niemand maar dan ook niemand op heel bokt werkt zo hard als die man en heeft zoveel verantwoordelijkheid. En mensen maar zeuren dat politici teveel verdienen.

Er zijn nog heel veel mensen hoor met bedragen van 6 of zelfs 7 nullen (voor de komma) op de bank. Ik zie het in ieder geval regelmatig voorbij komen. Helaas niet op mijn eigen bankrekening :D

Ik heb geen idee of er niemand op dit hele forum harder werkt dan Rutte? Als dat wel zo is, is het vast geen hela actieve bokker want voor bokt is dan geen tijd ;) Maar ja, de definitie van hard werken is ook subjectief. Je hebt fysie hard werken maar ook mentaal en natuurlijk qua verantwoordelijkheden.
In mijn ogen heeft een chirug mee verantwoordelijkheid van een mp. Die laatse heeft nog een leger ambtenaren om op terug te vallen en vaak valt er aan een beslissing wel wat te doen. Als een chirug iets fout oe kan dat een mensenleven kosten... Gelukkig verdient een beetje chirug ook wel boven de Balkenende-norm.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:50

Rowdine schreef:
[
Jij moet wat minder azijn drinken op een dag. Dat zou je virtueel een stuk aantrekkelijker maken.
Reageer toch eens inhoudelijk ipv al die rotzooi.

Je moet de zaak in zijn proporties zien.. en dan zet ik Rutte kwa tijd langs Samsom.. zo simpel..i.p.v. hem te verheerlijken.
Dat bij jouw werk boven alles gaat met 60-80 u/wk wil niet zeggen dat de manier is , het zijn wel 2 arbeidsplaatsen waar meer uit te halen is.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:51

Shadow0 schreef:
Quellian: Moeder van een vriendin van mij heeft ook zoiets meegemaakt. Vader overleed op 27-jarige leeftijd aan kanker, moeder raakte door een medische fout arbeidsongeschikt. En daar sta je dan, in je eentje, met twee jonge kinderen. Ook die had daarna niet zo gek veel keuze meer...

Er is hier iemand in dit topi geweest die dan zou zeggen dat ze dat had moeten voorzien en niet aan kinderen had moeten beginnen... :=

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:51

Ha ha ha ja precies! Dom, dom dom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:53

Lauren_ schreef:
Rowdine schreef:

Denk je nou echt dat er veel uitkeringstrekkers zijn die niet willen werken? Want weet je Ww of bijstand is niet veel, zeker WW niet als je geen gedegen arbeidsverleden hebt opgebouwd. Ik vind dit zo kortzichtig!

Jij moet eens ophouden met me dingen in de mond te leggen. Ik zeg namelijk nergens dat het er VEEL zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:54

ceasario schreef:
Rowdine schreef:
[
Jij moet wat minder azijn drinken op een dag. Dat zou je virtueel een stuk aantrekkelijker maken.
Reageer toch eens inhoudelijk ipv al die rotzooi.

Je moet de zaak in zijn proporties zien.. en dan zet ik Rutte kwa tijd langs Samsom.. zo simpel..i.p.v. hem te verheerlijken.
Dat bij jouw werk boven alles gaat met 60-80 u/wk wil niet zeggen dat de manier is , het zijn wel 2 arbeidsplaatsen waar meer uit te halen is.

Ik noemde maren voorbeeld. Samson mag wat mij betreft het zelfde krijgen (mits hij niet voor dergelijke mate van gelijkheid zou zijn ;))
Overigens; iemand mag best 20-40u van me hebben hoor. Graag zelfs :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:56

Rowdine schreef:
[Ik noemde maren voorbeeld. Samson mag wat mij betreft het zelfde krijgen (mits hij niet voor dergelijke mate van gelijkheid zou zijn ;))
Overigens; iemand mag best 20-40u van me hebben hoor. Graag zelfs :)

Morgen is er nog meer wind. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:59

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:

En natuurlijk door de mazzel te hebben voldoende gezondheid en intelligentie te bezitten om dat uberhaupt te kunnen. Niet iedereen heeft dat geluk :)

Ik reageer even op deze quote, maar dit is ook geldend voor alle anderen die bovenstaande van mij hebben gequote.
Ik realiseer mij prima dat ik heel veel geluk heb! Nergens zeg ik ook dat ik het anderen niet gun of zelfs maar misgun. Ik ben alleen niet voor steeds maar de zogenaamde 'rijkeren' onder ons steeds op te laten draaien voor degenen die het minder hebben. Want laten we eerlijk zijn, degenen die boven modaal verdienen betalen al erg veel belasting!

Ook heb ik gezegd dat ik zelf geen andere optie klaar heb staan, dan had ik de 2de kamer wel aangeschreven hoe het wel makkelijker te maken voor de minder bedeelden. Daarom heb ik ook al ergens in het topic gezet dat ik liever midden zou willen stemmen, maar dat het CDA van nu voor mij niet bepaald een optie is.

Ik wil verder totaal niemand een oor aannaaien, en zie heel goed bij mijn schoonfamilie hoe de andere kant van de medaille eruit ziet. Dat neemt niet weg dat ik in verhouding even veel verdien voor de uren die ik draai als iemand die de helft minder werkt. Zo kan je het ook zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:59

Skygirl schreef:
Rowdine schreef:

En hoeverre kan je spreken van zelf veroorzaakt dan? Ik ken iemand die op zijn 16e van een brug in ondiep water is gedoken en sindsdien is zijn onderlichaam verlamd..

Tja heeft hij zelf veroorzaakt..

Nou zoals je kan lezen: Bijvoorbeeld drugsverslaafde :Y)