Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:09

Ja sommige reacties vind ik echt te bizar voor woorden, echt! Getuigt van totaal geen contact met de groep waarover zij alles denken te weten, daarom is de discussie zo oneerlijk.. ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:18

sarabande schreef:
kanniet schreef:
Die mensen die hier 3 generaties wonen moeten beschermd worden tegen deze zaken. Aan ons, nederlanders, álle nederlanders, is de taak te zorgen dat de Sharia nederland niet bereikt.

edit: Als voorbeeld voor islamitisering van Nederland neem ik "de" islamitische landen. Als mensen beweren dat de islamitisering hier anders gaat verlopen wil ik graag weten waarop deze bewering gebaseerd is.

En men denkt dat dat voorkomen kan worden door iedereen er tegen op te hitsen dat het gaat gebeuren :?

De kans om het te voorkomen is groter als men protesteert dan als men het stimuleert.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:20

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Dat is echt flauwekul. De werkende vrouw met een hoofddoekje mag gerust de Koran lezen. Het probleem is alleen dat er aan het hoofddoekje vaak een aantal regels vastzitten die niet tot onze normen en waarden horen. Zoals bijvoorbeeld het weigeren om een hand te geven aan een man. En dan niet eens omdat de vrouw in kwestie dat niet wil maar omdat ze anders problemen krijgt met haar man en/of de mannelijke familieleden.

Wha ha ha moderne werkende vrouwen met een hoofddoekje die weigeren iemand een hand te geven, je zal er vast wel een kunnen googelen, maar het klinkt niet alsof je veel in de gewone wereld komt :') :') _O- _O-

Maar goed als men die onzin zelf gelooft dan laat men zich inderdaad ophitsen tegen zaken die helemaal niet aan de orde zijn en dat is precies wat Wilders doet. Jammer dat die zich intelligent noemende PVV stemmers zich zo eenzijdig laten voorlichten.

Jahoor die zijn er genoeg...
Hoe gaat een school om met een moslimdocente die weigert om mannelijke collega’s en
leerlingen een hand te geven of met een lio’er die vaders niet de hand schudt of met een vader
die een vrouwelijke leerkracht niet met een hand begroet?

Bron: http://www.schoolenveiligheid.nl

Bezwaar tegen moslima die geen hand geeftDe aanstelling van een medewerkster die vanwege haar geloof mannen geen hand geeft, wekt de wrevel bij enkele docenten van de School voor Journalistiek

Bron: http://www.trajectum.hu.nl

Het weigeren van een hand is gebaseerd op een ideologie die strikte seksescheiding voorstaat en waarbij de vrouw als individu volledig ondergeschikt is aan haar gemeenschap en als een object van mannelijke eer wordt beschouwd. Het zogenaamde respect voor de vrouw is in werkelijkheid het respect voor de man die haar "bezit", zijnde echtgenoot, vader, broer of zoon en wiens eer dus aan het gedrag van de vrouw gekoppeld is. De vrouw is dus het verlengstuk van het respect voor de man. De vraag is dus niet of we met verschillende begroetingsrituelen moeten leren omgaan, maar of we dit ideologisch aspect van het weigeren van het handen schudden ruim baan willen geven in de maatschappij

Bron: http://www.volkskrant.nl

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:31

Als vrouwen stelselmatig als objecten worden gezien, h**ren worden genoemd, kortom als vierderangsburgers worden behandeld zonder rechten en als "ongelovigen" als honden moeten worden behandeld door lui, die zelf helemaal niets positiefs voor de maatschappij betekenen, dan noem ik dat een ontwikkeling, waartegen ieder beschaafd mens tegen moet optreden.
Of is onze vrije,ontwikkelde en geëmancipeerde samenleving het niet waard om op te treden tegen dit soort personen?

Het meest bijzondere vind ik wel dat eigenlijk bijna iedereen die het hier opneemt voor de moslimcultuur een vrouw is. Bedenken jullie je dan niet dat je voor iedere moslim die de Koran volgt een waardeloos persoon bent die ze gelijk stellen met een hond?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:34

Jan, zoals ik al zei je zal er vast iets op Google kunnen vinden, maar in het gewone leven nauwelijks. Al jou voorbeelden zijn van horen zeggen en uitzonderingen. Ik ben voor geen molsim die ik ken minderwaardig, heb dat nog nooit meegemaakt en ik denk dat ik er meer ontmoet heb dan jij.

Kanniet dan zou het het beste zijn om er niet over te speculeren want dat stimuleert alleen maar. Ik vind trouwens dat alle verschillende moslim gemeenschappen in Nederland zich wonderbaarlijk rustig houden onder de derrie die voortdurend over hun hoofden wordt uitgestort.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:41

sarabande schreef:
Jan, zoals ik al zei je zal er vast iets op Google kunnen vinden, maar in het gewone leven nauwelijks. Al jou voorbeelden zijn van horen zeggen en uitzonderingen. Ik ben voor geen molsim die ik ken minderwaardig, heb dat nog nooit meegemaakt en ik denk dat ik er meer ontmoet heb dan jij.

Kanniet dan zou het het beste zijn om er niet over te speculeren want dat stimuleert alleen maar. Ik vind trouwens dat alle verschillende moslim gemeenschappen in Nederland zich wonderbaarlijk rustig houden onder de derrie die voortdurend over hun hoofden wordt uitgestort.

Diezelfde moslimgemeenschappen hielden zich ook stil toen 9/11 plaatsgevonden had ( met uitzonderingen van een paar Marokkaanse jongeren die dansend op televisie te zien waren ).

Er worden te pas en te onpas stille tochten georganiseerd tegen zinloos geweld. Het had de Nederlandse moslimgemeenschap gesierd als ze dat hadden gedaan na 9/11. Maar niets van dat al, zelfs geen verklaring dat ze afstand namen van deze aanslag.

Misschien dat je eens uit je huis in Noord Limburg moet komen en een tijdje in de grote stad moet gaan wonen. Ik kan je verzekeren dat je dan andere dingen meemaakt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:47

janderegelaa schreef:
Er worden te pas en te onpas stille tochten georganiseerd tegen zinloos geweld. Het had de Nederlandse moslimgemeenschap gesierd als ze dat hadden gedaan na 9/11. Maar niets van dat al, zelfs geen verklaring dat ze afstand namen van deze aanslag.

Idd, zelfs voor die tassjes dief die ook al eerder was veroordeeld voor een gewapende overval. :( -:(-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:51

janderegelaa schreef:
Misschien dat je eens uit je huis in Noord Limburg moet komen en een tijdje in de grote stad moet gaan wonen. Ik kan je verzekeren dat je dan andere dingen meemaakt.

Mijn hele familie woont in de grote steden, daar kom ik nogal eens, mijn zoon woont in Sarloos en heeft een bedrijf om de hoek van de Witte de Wit straat in Rotterdam. Zo als ik al zei wellicht eerst beter laten voorlichten

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:55

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Mijn hele familie woont in de grote steden, daar kom ik nogal eens, mijn zoon woont in Sarloos en heeft een bedrijf om de hoek van de Witte de Wit straat in Rotterdam. Zo als ik al zei wellicht eerst beter laten voorlichten

Je bedoelt waarschijnlijk dat je zoon in Charlois woont. Iets vaker langsgaan dan zie je het op de borden staan, dan weet je hoe je het schrijft.

En jouw zoon heeft niet links gestemd dat kan ik je verzekeren. Tenzij hij bekeerd is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:56

sarabande schreef:
Kanniet dan zou het het beste zijn om er niet over te speculeren want dat stimuleert alleen maar.

Op Bokt wordt het ook geopperd als oplossing van het criminaliteitsprobleem en de voorstanders hier knikken volmondig ja :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:58

janderegelaa schreef:
En jouw zoon heeft niet links gestemd dat kan ik je verzekeren. Tenzij hij bekeerd is.

Mijn zoon heeft in plaats van PVDA nu Groen Links gestemd als kleine ondernemer past dat beter. Hij zou nooit anders dan links stemmen.
In de volksmond en mensen die daar vaak komen heet het Saarloos.

Wat grappig toch dat je zo je eigen werkelijkheid schept, zo totaal vervreemd van de waarheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:59

janderegelaa schreef:
Het meest bijzondere vind ik wel dat eigenlijk bijna iedereen die het hier opneemt voor de moslimcultuur een vrouw is. Bedenken jullie je dan niet dat je voor iedere moslim die de Koran volgt een waardeloos persoon bent die ze gelijk stellen met een hond?

Dit is niet waar.
Alleen op de een of andere manier is het in een hoop Moslimlanden nogal doorgeslagen, negatief voor de vrouw, en het wordt nu ook meegenomen hiernaartoe door sommige mensen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:05

sarabande schreef:
kanniet schreef:
Die mensen die hier 3 generaties wonen moeten beschermd worden tegen deze zaken. Aan ons, nederlanders, álle nederlanders, is de taak te zorgen dat de Sharia nederland niet bereikt.

edit: Als voorbeeld voor islamitisering van Nederland neem ik "de" islamitische landen. Als mensen beweren dat de islamitisering hier anders gaat verlopen wil ik graag weten waarop deze bewering gebaseerd is.

En men denkt dat dat voorkomen kan worden door iedereen er tegen op te hitsen dat het gaat gebeuren :?

Ophitsen? Hoezo. Dit heet waarnemen en publiceren. Ik kan er verder niets aan doen dat dit gemeengoed is in islamitische landen. En ik vind dat we dat in nederland nooit mogen toestaan. Is dat ophitsen?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:06

Nicolletje schreef:
janderegelaa schreef:

Dit is niet waar.
Alleen op de een of andere manier is het in een hoop Moslimlanden nogal doorgeslagen, negatief voor de vrouw, en het wordt nu ook meegenomen hiernaartoe door sommige mensen.

Het kan kloppen dat dit niet waar is, maar het wordt wel wereldwijd zo gepractiseerd. Papier is geduldig, de praktijk is, tsja, de praktijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:07

Nicolletje schreef:
janderegelaa schreef:

Dit is niet waar.

Je moet goed lezen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:09

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Mijn zoon heeft in plaats van PVDA nu Groen Links gestemd als kleine ondernemer past dat beter. Hij zou nooit anders dan links stemmen.
In de volksmond en mensen die daar vaak komen heet het Saarloos.

Wat grappig toch dat je zo je eigen werkelijkheid schept, zo totaal vervreemd van de waarheid.

De voorzitter van GL bij jouw zoon heet Jamal Challiui. Dat zegt mij genoeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:10

kanniet schreef:
Ophitsen? Hoezo. Dit heet waarnemen en publiceren. Ik kan er verder niets aan doen dat dit gemeengoed is in islamitische landen. En ik vind dat we dat in nederland nooit mogen toestaan. Is dat ophitsen?

Alleen al de mogelijkheid opperen dat Nederland zou islamiseren is al een vorm van ophitsing of bangmakerij, omdat er geen enkele aanduiding of reden is om aan te nemen dat dat ooit zou gebeuren.
Het zou verstandiger zijn om met zijn allen aan de economie en zorg en kennis in Nederland te werken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:13

janderegelaa schreef:
De voorzitter van GL bij jouw zoon heet Jamal Challiui. Dat zegt mij genoeg.

Eerst had hij niet links gestemd (waar je de onzin vandaan haalt is me een raadsel, je kent hem dus niet) en nu wordt hij gelinkt aan iemand die hij helemaal niet kent.
Dus als je op een partij stemt wordt je meteen vereenzelvigd met iemand uit die partij, zonder dat je lid bent of zo.

Ik begin de titel van dit topic steeds meer te begrijpen :)*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:15

Janderegelaa: de islam geeft vrouwen een eigen identiteit en een eigen plaats in het leven, misschien verklaart dat ook waarom westerse vrouwen moslim worden.

Ik weet wel wat er staat, maar een aantal jaar geleden was dat allemaal niet zo aan de orde, toen gaven mensen elkaar gewoon een hand en ineens was er op tv dat dat niet meer kon en volgden er meer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:17

sarabande schreef:
Alleen al de mogelijkheid opperen dat Nederland zou islamiseren is al een vorm van ophitsing of bangmakerij,

Misschien kan je mijn berichten niet lezen omdat ik onder jouw Foei sta, maar het is toch echt door de voorstanders van de Islam meerdere malen in dit topic geopperd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:29

Ik heb er geen moeite mee als iemand in Egypte mij geen hand wil geven omdat ik een vrouw ben, lands wijs, lands eer denk ik dan.
Vond het wel raar dat een arts in het ziekenhuis niet tegen mij wou praten over wat ik mankeerde maar langs mij heen met een vriend van mij praatte maar och ik ben te gast in een land die niet de mijne is.
Mensen die zich in Nederland vestigen moeten zich op die manier ook aan Nederlandse gewoontes, normen en waarden houden, waarbij ik er geen moeite mee heb als ze verder hun eigen geloof hebben.
Het dragen van een burka e.d. heb ik ook geen moeite mee maar het lijkt er nu vaak op dat men dmv van kledij graag manifesteert dat men anders is en daar heb ik wel moeite mee mede door het feit dat er nogal wat gebeurd is de laatste jaren door een groep extremisten, ik persoonlijk zou daar niet mee vereenzelfdigd willen worden.
Zo zal ik ook nooit mijn haar achterover kammen en er een fles perioxide doorheen gooien.

Eigenlijk snap ik ook niet wat Wilders daar in Amerika te zoeken heeft, ook hij moet zich eerst eens druk maken om eigen land en niet alleen maar bezig zijn met iedereen van 1 geloof over 1 kam te scheren.
Ik ben het ook absoluut eens dat hij op dat punt teveel doorslaat maar vertrouw wat dat betreft op de andere politieke leiders dat ze hem daar in zullen remmen.

Edit: ik vind overigens ook dat een zoon of ander familielid van boktleden niets met deze discussie te maken heeft en zou het prettig vinden als die daar buiten gelaten worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:16

Nicolletje schreef:
Misschien kan je mijn berichten niet lezen omdat ik onder jouw Foei sta, maar het is toch echt door de voorstanders van de Islam meerdere malen in dit topic geopperd!!

Iemand wees mij erop dat je mij direct aanspreekt.

Dus als het op Bokt neergezet wordt is het waar????

Ik zag net tot mijn stomme verbazing dat mijn zoon, die bijvoorbeeld een restaurant heeft dat op biologische leest gestoeld is een echt linkse hobby dus :D , niet links stemt. Dat staat ook op Bokt en is ook uit iemands duim gezogen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:22

SaskiaStar schreef:
Ik heb er geen moeite mee als iemand in Egypte mij geen hand wil geven omdat ik een vrouw ben, lands wijs, lands eer denk ik dan.

Er is alleen wel iets geks aan de hand. Wij werden hierop gewezen door een Egyptische klant van ons.
Hij stuurde foto's van de universiteit van Cairo met afstudeerfoto's uit de jaren 80, 90 en nu.
Op de foto's van toen zag je mensen met redelijk westerse kleding (mannen in net pak, vrouwen in mantelpak) en op de foto's van nu zie je alleen maar burka's en mannen in djellaba's.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:23

sarabande schreef:

Nee, jij wees iemand erop dat spreken over Islamisering bangmakerij is en dat dat niet besproken hoeft te worden. Dat werkt 2 kanten op.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:28

sarabande schreef:
Nicolletje schreef:

Iemand wees mij erop dat je mij direct aanspreekt.

Ik zag net tot mijn stomme verbazing dat mijn zoon, die bijvoorbeeld een restaurant heeft dat op biologische leest gestoeld is een echt linkse hobby dus :D , niet links stemt. Dat staat ook op Bokt en is ook uit iemands duim gezogen.

Niet zo zeer uit mijn duim gezogen. Wel een veronderstelling. Een ondernemer die links stemt die stemt niet met zijn portemonnee. Dat is een ding wat zeker is. Overigens wel keurige cijfers op IENS.

Maar als voorstanders van de Islam op Bokt zeggen dat Nederland Islamiseert dan heb je het uit eerste hand en kun je ervan uitgaan dat het waar is.