wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:00

Heino schreef:
janesmith schreef:
Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.

Dan nog zou ik graag willen zien waarop ze hun verhaal baseren.

Laat maar, want dit slaat nergens meer op.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:17

janesmith schreef:
En de grootste groep PVV stemmers zit er nog aan te komen, want volgens een peiling op de scholen was de PVV de allergrootste. Het is een kwestie van tijd voordat ze de grootste worden als de politiek het immigrantenvraagstuk maar angstvallig blijven vermijden.

Tijd is de grootste vriend van de PVV

Interessant. Op mijn school had 3,78 % op de PVV gestemd, best apart.
Als hoogste kwam D66 eruit, dan VVD en dan GL en PvdA met een gelijk aantal stemmen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:19

janesmith schreef:

Sorry?
Ik kom met een onderzoek waarin staat dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn, jij komt met een artikel geschreven door een enkel persoon dat beweert dat dat níet zo is. Is het dan heel vreemd dat ik me afvraag waar diegene die informatie vandaan heeft??

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:28

Heino schreef:
janesmith schreef:

Sorry?
Ik kom met een onderzoek waarin staat dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn, jij komt met een artikel geschreven door een enkel persoon dat beweert dat dat níet zo is. Is het dan heel vreemd dat ik me afvraag waar diegene die informatie vandaan heeft??

Dan kaats ik hem terug en wil ik wel weten waar jouw onderzoek gedaan is. Dat kan wel bij de Bond voor stratenvegers gedaan zijn, dan krijg je dat soort cijfers. Dat stuk wat ik aangehaald heb is gedaan door net zo iemand van wie jij je lessen op school krijgt. Vraag je aan hen ook constant hoe ze aan hun informatie komen?

Cer

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:38

Zo, zoveel pagina's verder en het gaat eigenlijk nog steeds alleen maar over wilders vs allochtonen.. ?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:40

Cer schreef:
Zo, zoveel pagina's verder en het gaat eigenlijk nog steeds alleen maar over wilders vs allochtonen.. ?

Het topic heet ook 'Wat nu als Wilders wint?' ;-)
Inmiddels heeft hij gewonnen en dan zal dat een van de belangrijkste kenmerken zijn van zijn beleid als evt. minister.

Cer

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:41

ja obviously.. maar alleen maar in relatie tot allochtonen?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:42

Ik heb wel een paar andere topic die niet op allochtonen betrekking hebben.

Wilders vs mensenrechten

Wilders vs EU en buitenlandsbeleid

Wilders vs bezuinigingen

Wilders vs milieu

Wat vinden we daarvan?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:43

Daphna schreef:
Ik heb wel een paar andere topic die niet op allochtonen betrekking hebben.

Wilders vs mensenrechten

Wilders vs EU en buitenlandsbeleid

Wilders vs bezuinigingen

Wilders vs milieu

Wat vinden we daarvan?

Ik denk dat het niet zo veel uit zal maken, zodra gaat het over Wilders dan zal de discussie uiteindelijk toch wel weer op het allochtonen verhaal uitkomen.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:45

Precies, en dat komt denk ik doordat dat punt bij tegenstanders het meeste bezwaar opbrengt. Daardoor ontstaat juist over dit punt een discussie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:48

Je kan tegenstanders ook veranderen in voorstanders van een gelijkwaardige maatschappij, waar mensen niet collectief omwille van hun geloof of ras worden veroordeeld

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:50

Suzeltje schreef:
Precies, en dat komt denk ik doordat dat punt bij tegenstanders het meeste bezwaar opbrengt. Daardoor ontstaat juist over dit punt een discussie.

Dat komt ook omdat hij er dat zelf van maakt. Kijk maar eens een debat met Wilders. Ieder probleem wordt door hem opgelost met 'Ja, maar als we nou die allochtonen....'

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:53

janesmith schreef:
Dat is zeker waar, dat kun je wel zien aan een potentieel rijk land als Italië waar belastingontduiking als een sport gezien wordt. Dat land is bezig er aan onderdoor te gaan. Daarentegen is het ook wel zo dat zwart geld de smeerolie van de economie is. Veel branches hebben voordeel van het zwarte geld dat in omloop is.

En dat is dus niet waar, doordat er zwart geld in de omloop is, komt er geen extra geld in de omloop. Het vervangt gewoon het geld dat ik extra aan de belastingdienst moet betalen. Als over dat zwarte geld gewoon belasting betaald wordt, dan hoef ik minder te betalen, dan hou ik extra over en kan ik dus meer uitgeven en op die manier de economie smeren.
Trouwens de belasting die wij betalen, die wordt voor het overgrote deel ook weer in de nederlandse economie teruggebracht, denk bijvoorbeeld aan ambtenarenlonen of de betaling aan aannemers die nieuwe wegen aanleggen en komt op die manier ook weer in de economie terecht.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:54

Ja dat is inderdaad zo. Hij maakt er zo'n groot punt van dat de rest van zijn programma eigenlijk in de schaduw staat van het punt over allochtonen. En dat is jammer, aangezien ik het over andere punten best wel met de partij eens ben.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:09

sarabande schreef:
Je kan tegenstanders ook veranderen in voorstanders van een gelijkwaardige maatschappij, waar mensen niet collectief omwille van hun geloof of ras worden veroordeeld

en daarmee dus een tegenstander van de mensen die dat niet vinden. Doe moeilijk :o

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:13

Suzeltje schreef:
Ja dat is inderdaad zo. Hij maakt er zo'n groot punt van dat de rest van zijn programma eigenlijk in de schaduw staat van het punt over allochtonen. En dat is jammer, aangezien ik het over andere punten best wel met de partij eens ben.

En als ie dan milder wordt dan is het weer niet goed want dan is het gelijk kiezersbedrog. Kortom, hij doet het gewoon nooit goed. Dus stem lekker op iemand anders. Want zo werkt de democratie. De meerderheid bepaalt. En als je het daar niet mee eens bent dan moet je in een ander land gaan wonen. Zelfde geld voor mij. Wanneer groenlinks de grootste partij zou worden dan verhuist mijn vader zijn hoofdkantoor naar een ander land en dan gaan we daar wonen. De meerderheid bepaalt, en daar hoor je in te schikken. Want wanneer de democratie wegvalt dan krijg je pas echt enge situaties. Dictaturen enzo, en dat willen we ook niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:24

christel1857 schreef:
sarabande schreef:

en daarmee dus een tegenstander van de mensen die dat niet vinden. Doe moeilijk :o

Waarmee je dus aangeeft het met dat verwerpelijke punt eens te zijn

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:35

sarabande schreef:
christel1857 schreef:

Waarmee je dus aangeeft het met dat verwerpelijke punt eens te zijn

Dat hadden we al vastgesteld ja. En op welke vlakken ik het niet eens ben met Wilders is ook al duidelijk naar voren gekomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:37

janesmith schreef:
Dan kaats ik hem terug en wil ik wel weten waar jouw onderzoek gedaan is. Dat kan wel bij de Bond voor stratenvegers gedaan zijn, dan krijg je dat soort cijfers. Dat stuk wat ik aangehaald heb is gedaan door net zo iemand van wie jij je lessen op school krijgt. Vraag je aan hen ook constant hoe ze aan hun informatie komen?

Bij mijn laatste link staat er precies wie het onderzoek uitgevoerd hebben.
En mijn docenten ondersteunen hun colleges met wetenschappelijke artikelen. Sorry.

Christel, volgens mij bedoelt sarabande dat je problemen en meningsverschillen beter positief dan negatief kan benaderen..

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:40

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:42

pfff jullie gaan hard zeg

ik vind het idd jammer dat het hier alleen maar gaat om de (buitenlanders) en niet om alle andere agenda punten van de pvv.
Hij zal echt wel water bij de wijn gaan doen dat za; hij immers wel moeten.
maar hij heeft al duidelijk aangegeven dat hij tot veel bereid is hij wil immers mee regeren

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:43

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:44

sarabande schreef:
Rebeccatjuh schreef:
TNS NIPO is onderdeel van de TNS Group, een van 's werelds grootste leveranciers van marktonderzoek;
http://www.tns-nipo.com/pages/nieuws-pe ... 200209.htm

16%(14% hbo, 2% universitair)

dan mag ik toch aannemen geen domme mensen of ook wel schapen genoemd :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:45

Moniek schreef:

Al eerder is gezegd dat niet iedereen die een domme keuze maakt ook dom behoeft te zijn.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:46

sarabande schreef:
Moniek schreef:

Al eerder is gezegd dat niet iedereen die een domme keuze maakt ook dom behoeft te zijn.

dat is jou mening vam een domme keuze dat wil nog niet zeggen dat het dom is