ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:46

katiavl schreef:
Ik snap het niet, dat daar direct zoveel geld word naar toegesmeten. Terwijl er naar andere dingen niet eens opgekeken word. Ik hoop alleen zoals ik zeg, dat er niet teveel gaat naar luxe dingen zoals hilton verblijven enzo, en alleen naar advocaten, en de rest naar andere kindjes

Welke rest? ik geloof niet dat er een cent overblijft hoor, daar laten ze wel Maddie balonnen van maken of zo, van de laatste ponden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:23

Ik begrijp die ophef over dat geld voor de McCann's niet zo. De potjes die er nu komen voor juridische hulp staan los van het Maddie-fonds. In principe is het alleen maar beter, nu blijft dát geld juist over voor andere kinderen.

Maar goed, ik zal het wel 'verkeerd' zien. Clown

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:44

Ann schreef:
Ik begrijp die ophef over dat geld voor de McCann's niet zo. De potjes die er nu komen voor juridische hulp staan los van het Maddie-fonds. In principe is het alleen maar beter, nu blijft dát geld juist over voor andere kinderen.

Nee hoor, dat mogen ze. Ik kan me wel voorstellen dat de steun van deze grote filantropen weerstand oproept, omdat ze zich bij andere minder bekende zaken - daar blijkbaar niet toe geroepen voelen.

Voor wat betreft de waarnemingen van Maddie. Je krijgt natuurlijk altijd mensen die haar denken te hebben gezien. Zo ook in Nederland. Daar werd overigens de vermoedelijke Maddie wel gevonden. Tegenwoordig heeft iedereen een mobieltje met camera en ik zou in zo'n geval toch echt wel een fotootje hebben genomen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:00

Citaat:
Nee hoor, dat mogen ze. Ik kan me wel voorstellen dat de steun van deze grote filantropen weerstand oproept, omdat ze zich bij andere minder bekende zaken - daar blijkbaar niet toe geroepen voelen.
Mee eens, maar ik vind dat 't de McCann's niet persoonlijk kan worden aangerekend. Beter zou zijn als overheidsinstanties meer geld beschikbaar stellen voor dergelijke zaken. Wat dan besteedt kan worden aan kinderen uit alle milieu's. Lachen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:17

Ann schreef:
Citaat:
Mee eens, maar ik vind dat 't de McCann's niet persoonlijk kan worden aangerekend. Beter zou zijn als overheidsinstanties meer geld beschikbaar stellen voor dergelijke zaken. Wat dan besteedt kan worden aan kinderen uit alle milieu's. Lachen

Tuurlijk zou dat prachtig zijn. Maar het is niet een verantwoordelijkheid van de Overheid alleen. Als filantropen zich financieel zo willen inzetten voor deze zaak, waarom niet ook voor andere? (Heb een vaag vermoeden dat de bekendheid van de zaak hier iets mee te maken heeft...)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:19

Dat is ook waar ik het moeilijk heb, maar goed dat betekent niet dat ik het niet gun ofzo.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:21

Oh, het zal zeker gedeeltelijk om de publiciteit gaan. Maar niemand kan hen wettelijk gaan verplichten om aan alle zaken geld te besteden. Vandaar mijn voorkeur voor een neutrale -goed controleerbare- overheidsinstantie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:22

Ann schreef:
Oh, het zal zeker gedeeltelijk om de publiciteit gaan. Maar niemand kan hen wettelijk gaan verplichten om aan alle zaken geld te besteden. Vandaar mijn voorkeur voor een neutrale -goed controleerbare- overheidsinstantie.

Dat is zeker Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:08

Ann schreef:

Het geld van het fonds wordt gecontroleerd en mag alleen gebruikt worden voor de campgane om Maddie te zoeken. De rest zou gaan naar acties voor andere vermiste kinderen. Maar ze zorgen wel dat het opgaat naar Maddie zoeken als ze niet voor die tijd veroordeeld worden. Er zal geen rest zeijn, daar ben ik van overtuigd, maar dat is dus een mening, afgaande van hoe ze het tot nu toe ebsteed hebben. En dat ze bv weer een totaal nutteloze campagne in Portugal en Spanje willen lanceren, waar ze nog niet het nieuws uit is geweest sinds 3 mei. wie denken ze nog (meer) te bereiken?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:38

Het enige wat ik niet begrijp. Ze zijn toch zelf zo vermogend? Waarom steken ze er dan ook niet zelf een deel geld in.
Ik heb het idee dat ze het nu wel makkelijk vinden. Dat neem ik ze niet kwalijk, aangezien iedereen graag het geld aangenomen zou hebben, maar een beetje vreemd vind ik het wel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:46

Citaat:
McCanns huurden particuliere beveiliger in
Uitgegeven: 24 september 2007 14:04
Laatst gewijzigd: 24 september 2007 14:05

LONDEN - De ouders van de vermiste Madeleine McCann hebben na het verdwijnen van hun dochter een particulier beveiligingsbedrijf ingezet bij de zoektocht naar het meisje.

Volgens een bekende van de familie waren de McCanns van mening dat de Portugese politie aanwijzingen onvoldoende natrok. Dat meldde de Britse krant The Times maandag.

Het bedrijf, waar veel voormalige medewerkers van de geheime dienst werken, onderzocht onder meer meldingen van getuigen die zeiden Madeleine te hebben gezien. Daarnaast stelde het profielen samen van mogelijke ontvoerders.

Kate en Gerry McCann willen niet vertellen hoe zij aan het geld kwamen om het bedrijf te betalen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:57

Je weet natuurlijk niet of de quote ook echt waar is, maar vind het zeer opmerkelijk.
Als ze echt zouden willen dat men meeleeft en overtuigd wordt dat hun het niet geweest zijn, zou het slim zijn om over dit soort dingen niet zo geheimzinnig doen.
Ze hebben zelf de media ingeschakeld en is dus wel netjes om ook zo eerlijk mogelijk te werk te blijven gaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:00

juist dat laatste zinnetje vond ik idd zo typisch...
er zijn de laatste week meerdere geldschieters gekomen en het was ook allng bekend dat er miljoenen in het maddiefonds zaten...
Je zou toch zeggen dat openheid van zaken eventuele geldschietes kan overtuigen.. tenzij ze geldschieters hebben gehad die anoniem willen blijven en dat ze het daarom niet willen zeggen...

maar dan vraag ik me af: HOEVEEL geld is er in vredesnaam al doorheen gegaan?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:08

Ik denk dat zo'n beveiligingsteam die niet voor een paar duizend pond doet. Aangezien ze al hun andere werkzaamheden hebben moeten stilzetten.
Het zelf inschakelen van een forensisch lab kost ook een hoop geld. Ga er van uit dat er dus al miljoenen zijn uitgegeven.

Zo zie je maar dat je niet alles kunt kopen, anders was maddie allang terug geweest.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:20

Ik vind het allemaal een beetje ranzig worden.
Het zou toch wel erg fijn zijn als er wat duidelijkheid kwam en iedereen weer gewoon door kon met zijn/haar leven.
Dit lijkt me ook niet tof voor de tweeling al deze aandacht en iedere dag weer een andere headline in alle kranten, op TV en radio.
Ik denk dat het tijd wordt dat de Portugese politie eens openheid van zaken komt geven want straks hebben de diverse onderzoeksteams van elders een waterdicht scenario in elkaar getimmert en dan komt de waarheid, welke dat ook is, nooit meer boven tafel

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:50

http://www.nu.nl/news/1247317/21/McCann ... er_in.html\

Citaat:
McCanns huurden particuliere beveiliger in
Uitgegeven: 24 september 2007 14:04
Laatst gewijzigd: 24 september 2007 14:05

LONDEN - De ouders van de vermiste Madeleine McCann hebben na het verdwijnen van hun dochter een particulier beveiligingsbedrijf ingezet bij de zoektocht naar het meisje.

Volgens een bekende van de familie waren de McCanns van mening dat de Portugese politie aanwijzingen onvoldoende natrok. Dat meldde de Britse krant The Times maandag.

Het bedrijf, waar veel voormalige medewerkers van de geheime dienst werken, onderzocht onder meer meldingen van getuigen die zeiden Madeleine te hebben gezien. Daarnaast stelde het profielen samen van mogelijke ontvoerders.

Kate en Gerry McCann willen niet vertellen hoe zij aan het geld kwamen om het bedrijf te betalen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:50

Oeps, met mn neus gelezen! Deze stond er al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:54

Ann schreef:

Ik ben het met je eens hoor, zolang ze dit soort dingen niet uit het fonds betalen gaat het niemand wat aan waar ze het geld vandaan halen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:28

Liezel1 schreef:
juist dat laatste zinnetje vond ik idd zo typisch...
er zijn de laatste week meerdere geldschieters gekomen en het was ook allng bekend dat er miljoenen in het maddiefonds zaten...
Je zou toch zeggen dat openheid van zaken eventuele geldschietes kan overtuigen.. tenzij ze geldschieters hebben gehad die anoniem willen blijven en dat ze het daarom niet willen zeggen...

maar dan vraag ik me af: HOEVEEL geld is er in vredesnaam al doorheen gegaan?

Ik denk dat je zo iets best niet weet Knipoog of je valt van je stoel Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:40

Je kunt er donder op zeggen dat die betaald wordt van het Maddie fonds, dat immers gebruikt mag worden om haar te vinden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 06:50

En daar lijkt me niets mis mee. Ze hoeven niet aan de media/het publiek verantwoording af te leggen. Alleen aan de mensen die dat fonds onder hun beheer hebben. Ik kan me niet voorstellen dat de McCann's zonder overleg geld kunnen besteden uit dat fonds.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:40

Ann schreef:
En daar lijkt me niets mis mee. Ze hoeven niet aan de media/het publiek verantwoording af te leggen. Alleen aan de mensen die dat fonds onder hun beheer hebben. Ik kan me niet voorstellen dat de McCann's zonder overleg geld kunnen besteden uit dat fonds.

Uit jouw posts begrijp ik dat jij denkt dat Maddy nog gevonden zou kunnen worden. Waar maak jij dat uit op??

Want ik denk dat het verschil van mening binnen dit topic vooral daaruit voortkomt.

Ik geloof niet dat het meisje nog leeft en leidt uit alle niet kloppende zaken, o.a. het gedrag tegenover haar kinderen, af dat Maddy op zijn minst per ongeluk gestorven is. Gezien de enorme rooksluier daarna denk ik niet dat dat ooit bewezen kan worden.

Dus het enige dat men zich kan afvragen hoe lang gaat dit circus nog door.

Het openbaar schenken van grote bedragen door publiciteitsgeile miljonairs en met trom geroffel aankondigen van dubieuze advocaten en speurders lijkt me niet bevordelijk voor rust in de zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:45

Het zou toch triest zijn als ze nu al opgeven te zoeken? Alleen omdat er zoveel anti McCanns gevoelens leven? Er is zoveel geld in de wereld en er is zoveel onrecht, daar boet dan toch alleen maar een klein meisje voor met zoveel onenigheid en machtstrijd?

Kijk eens naar Dutroux, hoelang hebben die meiden daar wel niet gezeten?? Daar was ook een vrouw in het spel, wellicht nu ook wel...., dan overleeft een kind van 4 wel hoor..

Alhoewel ik wel hoop dat het kindje niet meer leeft, zoveel trauma's is niet te overleven voor zo een klein zieltje... Huilen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:52

Die anti Mc Canns gevoelens komen vooral voort uit het feit dat ze vanaf dag 1 zo voortdurend in de media willen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:10

sarabande schreef:
Uit jouw posts begrijp ik dat jij denkt dat Maddy nog gevonden zou kunnen worden. Waar maak jij dat uit op??

Hoop.
Misschien omdat ik zelf jonge kinderen heb en daardoor anders tegen de zaak aankijk?

Maar stel dat de McCann's wél onschuldig zijn, en stel dat het meisje wél leeft, en stel dat ze wél gevonden wordt door die extra publiciteitscampagne?

Verder is het niet aan ons om te beslissen wat er met dat geld gebeurt. Het is gedoneerd door mensen die begaan zijn met de McCann's (of om publiciteitsreden Clown). Het komt niet misschien ten goede van andere vermiste kinderen, maar ook niet ten laste...

En misschien zorgt deze zaak er wel voor dat er juist gekeken wordt naar financiële middelen voor andere zaken?