Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:34

Het is treurig dat de democratie zo ver uitgehold is dat het nodig is.

nps

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 09:46

Wel he? Klinkt als een verstandig iets om voor te zijn dat politiek zich niet bezig houdt met rechtspraak. Ze zijn goed bezig, ik hoop dat ze snel écht aan de slag kunnen.

Hebben jullie dat gedoetje rond Karremans nog gevolgd?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 10:01

nps schreef:
Wel he? Klinkt als een verstandig iets om voor te zijn dat politiek zich niet bezig houdt met rechtspraak. Ze zijn goed bezig, ik hoop dat ze snel écht aan de slag kunnen.

Hebben jullie dat gedoetje rond Karremans nog gevolgd?

Over dat Nexperia?

Ik heb het erg druk en volg het op dit moment wat minder.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:07

Karremans ging op het verkeerde moment spierballen laten zien.
Zwakke actie, denk dat hij beter heen had kunnen gaan om te overleggen en het niet zo hoog op laten lopen.

Europa moet als de wiedeweerga zorgen dat het zelfvoorzienend wordt op alle belangrijke voorzieningen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:50

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:52

Vanmiddag was weer op de radio hoe er geprofiteerd wordt van arbeidsmigranten, en hoe een voorstel om het wat beter voor ze te maken (minder huisvestingskosten via het inkomen innen) weggepoetst was in een soort briefje door de interim VVD minister Paul die nog maar net een paar dagen in dienst was. Bah!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:57

prompter schreef:
Vanmiddag was weer op de radio hoe er geprofiteerd wordt van arbeidsmigranten, en hoe een voorstel om het wat beter voor ze te maken (minder huisvestingskosten via het inkomen innen) weggepoetst was in een soort briefje door de interim VVD minister Paul die nog maar net een paar dagen in dienst was. Bah!

Ja, normaal doet de weggestuurde regering een beetje op de boel passen en alleen bij calamiteiten handelen, maar deze regering doet nog wat zaken/wetten/maatregelen snel aanpassen.
Terwijl ze nog geen 30 zetels bij elkaar vertegenwoordigen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 18:59

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:00

prompter schreef:
Er komt morgen gelukkig een debat over, zie https://www.trouw.nl/politiek/minister- ... ing.com%2F Vond het zo'n misselijke streek van Mariëlle Pauw om dat een dag na de verkiezingen naar buiten te brengen. Alsof iedereen dan zit te slapen en je het er wel even door kunt drukken :(

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:04

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:04

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:07

Wanneer Pieter Derks een misselijk ventje is dan zijn van der plas en ook mona keizer misselijke grieten .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:28

Juval,
Ik weet dat jij op BBB stemt en daarom Pieter Derks niet waardeert.
Maar heeft hij ongelijk?
Waarom weigert Wiersma om de wet tegen stroomstoten bij varkens te tekenen? Is al door beide Kamers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:11

juval schreef:
Electra63 schreef:
https://www.instagram.com/reel/DRhl4a1i ... Zqd3g4bg==

De nieuwe column van Pieter Derks.
Vooral de BBB krijgt er van langs, met name minister Wiersma.

misselijk ventje is het.

Wat genuanceerder: hij is het niet maar jij vind dat hij dat is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:20

Ik vind Pieter Derks altijd wel to the point!
Luister er met plezier naar en ben het meestal met hem eens.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:22

Electra63 schreef:
Juval,
Maar heeft hij ongelijk?
Waarom weigert Wiersma om de wet tegen stroomstoten bij varkens te tekenen? Is al door beide Kamers.

Omdat het kan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 20:24

juval schreef:
misselijk ventje is het.

Het is nog maar iets meer dan een week geleden dat je verontwaardigd reageerde over het vermeende gebrek aan fatsoen bij Wijers, en dat het niet op de persoon moest, en dat dat soort uitspraken niet netjes zijn?

Geef vooral aan met welke inhoudelijke statements je het niet eens bent hoor.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:34

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 08:50

Electra63 schreef:
Juval,
Maar heeft hij ongelijk?

haha... lekker hypocriet weer als ik eens een minder genuanceerde uitspraak doe. Maar oke.. ik vind, de meeste columns van, Pieter Derks niet prettig om naar te luisteren.

Voor wat betreft veeprikkers, Wiersma is tegen een algeheel verbod. Uiteraard wel tegen misbruik en mishandeling van dieren. Veeprikkers kunnen heel nuttig zijn, ook voor de veiligheid. Grote beren of stieren zijn dan net iets makkelijker te handelen. Voornamelijk gebruikt tijdens transport volgens mij. Wij hebben er geen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:06

juval schreef:
Electra63 schreef:
Juval,
Maar heeft hij ongelijk?

haha... lekker hypocriet weer als ik eens een minder genuanceerde uitspraak doe. Maar oke.. ik vind, de meeste columns van, Pieter Derks niet prettig om naar te luisteren.

Voor wat betreft veeprikkers, Wiersma is tegen een algeheel verbod. Uiteraard wel tegen misbruik en mishandeling van dieren. Veeprikkers kunnen heel nuttig zijn, ook voor de veiligheid. Grote beren of stieren zijn dan net iets makkelijker te handelen. Voornamelijk gebruikt tijdens transport volgens mij. Wij hebben er geen.

Mijn stiefvader had een groot slachthuis, die zei in de jaren 80 al, die dingen zijn wreed en totaal onnodig. Als je niet met dieren om kunt gaan heb je die rotzooi nodig. Ze zijn niet nuttig, het is gewoon mishandeling. Hoe kun je nu altijd alles maar goedpraten.

Het gaat echter in die podcast niet alleen over Wiersma, ook over Vd Plas die kritische journalisten wil mijden. En over Keijzer die een promo film wil, terwijl er is afgesproken dat er niet wordt gefilmd. Prima dat je er op stemt, maar je hoeft toch niet alles maar goed te keuren?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:14

Kabinet Schoof heeft de meest incompetente ministers ooit geproduceerd, waaronder Wiersma. In elke functionerende democratie is het totaal logisch dat ze verantwoordelijkheid nemen voor het niets presteren en gewipt worden van hun posten.

Nu Yesilgöz nog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:17

juval schreef:
Electra63 schreef:
Juval,
Maar heeft hij ongelijk?

Mwa, je moet geen verbod tegenhouden om de eventueel mogelijke uitzondering. De meeste veeprikkers worden gebruikt terwijl dat helemaal niet nodig is (heb jaren meegereden op varkenstransport), heb ik gemerkt. Ze zijn een middel voor extra onnodige wreedheid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 09:19

Ik ben en blijf altijd kritisch op de partij waar ik op stem, ergens blind achteraan lopen vind ik nooit goed. Maar ik heb Juval ook wel kritisch horen zijn op bepaalde uitspraken van Carline vd Plas hoor :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 10:24

juval schreef:

Maar de meerderheid van eerste en tweede van de kamer is er schijnbaar niet tegen.

Een veeprikker is simpelweg niet meer van deze tijd.

Een met ruimte voor uitzonderingen heeft geen zin want is niet te handhaven. Iets is altijd een uitzondering als het toevallig goed uitkomt.

Misbruik en mishandeling zijn ook een rekbaar begrip.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 11:56

prima hoor, van mij mag het verboden worden, daar heb ik persoonlijk geen last van. Maar ik begrijp wel de uitleg die Wiersma erbij geeft.
en wat is het volgende?

misschien zijn zwepen en sporen ook niet meer van deze tijd? praam? of bepaalde bitten? hoeven beslaan? of sport met dieren? of sowieso op een dier gaan zitten? Stroom op de omheining?