Gnome schreef:8nnemiek schreef:Ik vind Jesse Klaver op zich geen slechte keus. Een wat jongere, positief ingestelde kerel die goed kan debatteren.. En PvdA/GL is nu eenmaal een linkse partij, dus waarom zou Klaver dan te links zijn? En ik denk dat het ook een voordeel is dat hij al bekend is. Met een nieuwe, onbekende lijsttrekker moet je maar afwachten of diegene net zo charismatisch is.
VVD vond ik voor de fusie al lastig combineren met PvdA maar nu met GL erbij helemaal. En voor m'n gevoel hangt Klaver nog meer aan de GL kant wat een formatie niet perse makkelijker maakt.
In 2017 heeft klaver wel op zo'n beetje hetzelfde punt gestaan en ook onderhandeld bij een formatie met D66, CDA en VVD. Dat is toen op niets uitgedraaid. Hij heeft dus wel de ervaring, maar of de standpunten van de partij nu beter overeenkomen met de andere partijen of dat hij deze keer meer bereid is op standpunten toe te geven (is dat wenselijk om toch maar in de coalitie te komen?) is natuurlijk ook maar afwachten.
https://nos.nl/artikel/2588996-groenlinks-pvda-kiest-nieuwe-fractieleider-vrijwel-zeker-jesse-klaver