Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:03

Burgemeester Epe komt zo op npo 1, lees ik ergens.
Geen tijd zelf.

Edit: stond verder niets bij maar moet haast wel over de demonstratie gaan?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:09

Saul schreef:
Dierenfan ik vrees er voor.
Wij gingen altijd met de pony’s naar de Veluwe.
Dat is ook verleden tijd.

En vergis je niet. In Limburg zitten ze ook.

In 2022 heeft er inderdaad al iemand oog in oog met een wolf gestaan, in de bossen rond Epen/Vijlen.
Zichtmeldingen, ook van mensen met schapen. Die zitten alleen waarschijnlijk niet in al die groepen.
Daar ga ik dus al een hele tijd niet meer (alleen) wandelen met een hond.

Ik blijf hier dichter bij huis in de open velden en probeer stukken met veel hoge mais te vermijden.
Gewoon om beter zicht te hebben.

Herding the clouds now... heel veel sterkte voor iedereen die dit prachtige meisje missen moet |( |( |(
Afbeelding

Ik had het gisteren meteen gezien op FP, ben er echt even niet goed van ;(
Wil er niet aan denken wat dit arme hondje voor een strijd heeft moeten leveren.

Mando

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:44

Wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte voor jullie.
Ik kon Daisy niet maar ben er wel verdrietig om.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:47

Pfff ik vind het ook heftig en verdrietig.
Heel veel sterkte voor jou Charr en ook voor de herder en alle andere betrokkenen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:51

Wat een ontzettend verdrietig nieuws.

Heel veel sterkte Char, en ook voor de herder en alle andere betrokkenen.

Vreselijk

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:01

Ongelooflijk, ben er goed misselijk van.
Ik hoop dat Daisy een heel duidelijk snoetje mag gaan worden om zo hopelijk bij enorm veel mensen keihard binnen te komen en dat haar dood (net als van de andere slachtoffers) niet voor niets is geweest en er eindelijk stappen genomen gaan worden om dit leed te voorkomen. Dit kan en mag zo niet....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:08

@Binck, precies dat.
Als mensen er een naam en beeld bij hebben, dat er hopelijk iets van besef binnen druppelt.
Ik zou niet zo snel een foto van derden plaatsen, maar zie dit ook maar als soort van protest....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:10

Ja zoals de wolf een naam krijgt is het hoog tijd deze honden nu te laten zien met naam.
Iemands huisdier.
Waar poffertjes niet kunnen gaan zeiken, ze gaan toch naar de slacht.
(alsof de ponys dat lot wel hadden maar dat begrijpen ze ook niet)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:19

@DP, precies dat was altijd het argument, ach die zijn toch voor de shoarma |o

Als particulier die getracht heeft oude rassen die met uitsterven bedreigt zijn mee in stand te houden.
Alsof je een heideschaap als bijv. een Moorschnucke voor de slacht fokt, laat me niet lachen.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:22

En al zouden ze wel naar de slacht gaan, dat is vele malen humaner dan wanneer ze opengescheurd worden door die wolf. Geen kant op kunnen en halfdood achtergelaten worden.
Poffertjes zijn krankjorum en zeer zeker geen dierenliefhebbers.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:23

Live op de markt in Epe, zeker 200 man schat ik. Gemoedelijke sfeer.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:24

De wolf is terug verwelkomd voor de biodiversiteit.
Maar wat als de schaapherders er de brui aan geven? Wat gebeurd er dan met de heide en de biodiversiteit?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:25

Anne_GTI schreef:

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:27

Bij12 gaat onderzoek doen op de schedel las ik? Daar gaat sowieso niet uitkomen dat Daisy door de wolf gedood is, zij zal nergens in de officiële statistieken als wolvenslachtoffer te boek gaan staan. Want welke wolvensporen en dan ook op de schedel gevonden gaan worden: er zal pertinent niet uitkomen dat er bewijs is dat Daisy door wolven gedood is. Dat kan op zich ook niet, want je kunt niet bewijzen dat Daisy niet al dood was toen de wolf aan haar koppie zat. Waarom ze dan überhaupt die schedel willen onderzoeken begrijp ik niet, want zij doen sowieso niets met hondenslachtoffers? Dus dan zou het zijn door druk van buitenaf, dat ze het nu wel gaan 'onderzoeken'? Of klopt het niet dat het naar BIJ12 is maar gaat het naar de WUR (gewoon, voor meer kennis over de wolf)?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:28

Kaja schreef:
De wolf is terug verwelkomd voor de biodiversiteit.
Maar wat als de schaapherders er de brui aan geven? Wat gebeurd er dan met de heide en de biodiversiteit?

Een overwoekering van grassen en uitsterven van planten die nu wel de kans kregen om te groeien.

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:30

Ik sta er. Voor Lammert, voor onze kudde, voor ons gebied. En voor onze Daisy

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:30

GDG schreef:
Bij12 gaat onderzoek doen op de schedel las ik? Daar gaat sowieso niet uitkomen dat Daisy door de wolf gedood is, zij zal nergens in de officiële statistieken als wolvenslachtoffer te boek gaan staan. Want welke wolvensporen en dan ook op de schedel gevonden gaan worden: er zal pertinent niet uitkomen dat er bewijs is dat Daisy door wolven gedood is. Dat kan op zich ook niet, want je kunt niet bewijzen dat Daisy niet al dood was toen de wolf aan haar koppie zat. Waarom ze dan überhaupt die schedel willen onderzoeken begrijp ik niet, want zij doen sowieso niets met hondenslachtoffers? Dus dan zou het zijn door druk van buitenaf, dat ze het nu wel gaan 'onderzoeken'? Of klopt het niet dat het naar BIJ12 is maar gaat het naar de WUR (gewoon, voor meer kennis over de wolf)?
haar dood door wolven is sowieso niet te ontkennen. Het staat op beeld dat zij aangevallen is door wolven. Of ze dan aan die verwondingen gestorven is of erna alsnog doodgebeten maakt dan niks uit. Het is en blijft door de wolf.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:31

C_PMB schreef:

+:)+

sterkte
Heel goed dat jij dit nu kunt

Anne_GTI schreef:

Fijn :j

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:31

C_PMB schreef:

:knuffel:

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:56

Kennis van mij deelt bericht over Daisy. Daarop wordt gereageerd door mensen dat Nederland te vol is voor wolven. En jullie raden het al, daarop wordt meteen door iemand de buitenlanderkaart getrokken.
Jeuk krijg ik daarvan. Het gaat nu over Daisy en wat haar is overkomen. Dat is vreselijk verdrietig en laat zien dat wolven in Nederland zonder duidelijke afspraken over beheer daarvan problemen geven. Want we moeten met elkaar ook de natuurgebieden beheren. En heidevelden kan je niet zonder begrazing beheren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:58

Ja de poffertjes die geen enkele empathie hebben reageren weer volop.
Halen de kangals weer aan, de eigenaar moet hun dieren maar beschermen en de slacht uiteraard weer.

Echt ik wens ze allemaal korte armpjes en heel veel jeuk!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:05

Anne_GTI schreef:

Wat super!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:05

C_PMB schreef:

Sterkte en top dat jullie er staan.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:06

Art_Ificious schreef:
GDG schreef:
haar dood door wolven is sowieso niet te ontkennen. Het staat op beeld dat zij aangevallen is door wolven. Of ze dan aan die verwondingen gestorven is of erna alsnog doodgebeten maakt dan niks uit. Het is en blijft door de wolf.

Dit inderdaad. Er staat in het telegraaf artikel dat ze gaan onderzoeken of ze door een wolf is aangevallen >;)
Ze is hoe dan ook door de wolf vermoord of ze daarna nog een keer is gepakt of niet maakt daarin niet uit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:10

Ik hoop dat de sfeer gemoedelijk blijft, enkel op die manier hou je een dialoog open over het punt waar het om gaat.

Ik hoop dat er een keer een kunstenaar opstaat. Of iemand met veel geld. Die de foto's van alle aangevallen en vermoorde dieren een naam geeft, een gezicht geeft. En ze op die manier aan de "onwetende" buitenwereld laat zien. Grote foto's voorzien van naam, voorzien van aanval/sterfdatum. Evt voorzien van de namen van de baasjes die achterblijven. Een foto met "Bent u de volgende?" "Is uw dier de volgend?"

Op Billboards, op van die spandoeken langs de snelwegen op weidegrond. Zo'n protest zoals met die omgekeerde vlaggen.

"droomt verder".

Edit, in reactie op bovenstaande opmerking: als blijkt dat de wolf die aanviel geen wolf was --> dat zou mooi zijn, kunnen ze die tenminste elimineren