Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:41

Mungbean schreef:
Mwoah, het is beide stiekum gedaan en pas daarna een reden voor bedacht.
In dit geval dus een „coding error“, bij de andere een nonsense reden.
Beide is gewoon dictatorische manipulatie van de beschikbare informatie.

Reden is wat anders dan oorzaak.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:46

De aankondiging van gisteravond was misschien de 100% importheffing op halfgeleiders met als doel de bedrijven over te halen binnen de US te gaan zitten?
Taiwan is uitgezonderd want die hebben (ook) fabrieken in de US.

Trump is echt alles in de war aan het schoppen en ik heb op bnr radio gehoord dat in Amerika de volgende president eerder voortborduurt op waar de vorige was gebleven, dan dat diegene alles weer terugveranderd. Dus waar het allemaal heen moet gaan….

(Excuus voor eventuele d en t missers van mijn kant, dat blijft een dingetje).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:54

IMANDRA schreef:
Mungbean schreef:
Mwoah, het is beide stiekum gedaan en pas daarna een reden voor bedacht.
In dit geval dus een „coding error“, bij de andere een nonsense reden.
Beide is gewoon dictatorische manipulatie van de beschikbare informatie.

Reden is wat anders dan oorzaak.

Dat klopt, behalve dan dat de oorzaak uiteraard fake is. Beide is met dezelfde intentie.
Ik zie het meer als een vervolg actie. Dat zien we dan gewoon anders blijkbaar, dat is prima.

Puntje bij paaltje is het manipulatie van de bevolking.

Ik vind het ook nog steeds absurd dat Trump kan bepalen wat er op de FDA website staat, zelfs al het tegen de wetenschap indruist.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-08-25 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:56

Je zal maar de president zijn na trump.

Maaaaaan wat een zooi moet je opruimen dan. Bijna als een land direct na oorlog.

Àls er uberhaupt een president komt na trump, en àls USA uberhaupt een democratische republiek blijft....
(/weer wordt...)

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:00

Over absurd gesproken.... ik hoorde vanochtend op het nieuws dat Vance voor zijn familie-vakantie het waterniveau van een meer heeft laten verhogen zodat zijn familie kon kajakken....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:03

DubbelFun schreef:
Over absurd gesproken.... ik hoorde vanochtend op het nieuws dat Vance voor zijn familie-vakantie het waterniveau van een meer heeft laten verhogen zodat zijn familie kon kajakken....

>;)
Wat je al niet kan als je geld hebt…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:24

DubbelFun schreef:

een link met een wat langer verhaal:

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... plnews_d-1

Ik vind zelf dat president en vice president zich heel niet meer moeten laten zien in de national parks, ze willen ze toch verkopen.. dan hoef je er ook niet meer te zijn..

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:47

Het verbaast me dat niemand hier de 2 nucleaire duikboten vermeldt, die Trump dichter naar Rusland heeft gestuurd, naar aanleiding van een tweet (!) van Dimitri Medvedev. Scott Ritter was VN wapeninspecteur tijdens de oorlog met Irak. Na zijn onderzoek zei hij dat er geen nucleaire wapens in Irak waren, waarna hij aan de kant werd geschoven. Achteraf bleek dat hij de waarheid had verteld. Ik volg Scott Ritter al jaren, kan hem van harte aanbevelen.

Na Trump's move met de onderzeeërs vorige week komt er stoom uit zijn oren, "Trump is the biggest moren this world has ever seen". Voor degene die het interesseert: https://www.youtube.com/watch?v=2EGaJSYSgwU

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:49

Nou, nu heb jij het gedaan :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:04

Het blijft wat onduidelijk want

- kernonderzeërs zijn onderzeeërs met kern aandrijving.
- onderzeeërs met kernraketten hebben een bereik van 7000 km of mijl, kunnen vanuit elke positie alles raken.
- het leger (of wie dan ook) zou zich nooit uitlaten over de positie ervan.

Dus de kans is groot dat Trump niet eens weet waarover hij het heeft.

Bron: Bernard Hammelburg BNR podcast met de naam ‘broodje aap’.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 10:21

Die kans is groot ja :-)

Het punt van Ritter is dat het oliedom is van Trump om de opdracht te geven ze dichter naar Rusland te sturen, omdat je daarmee de kans op ww3 nog verder aanzwengelt. En door het feit dat Trump dit publiek heeft gemaakt, Rusland dus weet dat de onderzeeërs in beweging zijn, ze actief op zoek zullen gaan naar waar ze zich precies bevinden. Volgens Ritter is de kans groot dat Rusland ze vinden.

Medvedev vermeldde in zijn tweet fijntjes de 'Dead hand' van Rusland. Dat is het systeem (The Perifere) dat Rusland heeft gebouwd in de jaren '80 tijdens de koude oorlog, wat voortdurend het Russische luchtruim scant op nucleaire activiteit. Als dit waargenomen wordt en er komt geen reactie uit het binnenland, wordt er verondersteld dat alle leiders met nucleaire bevoegdheid dood zijn en worden de Russische kernraketten automatisch in werking gesteld. Dit is een vrije vertaling, dus pak me niet op kleine details, maar kijk naar de grote lijnen van het verhaal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:05

Femke_Tweety schreef:
Je zal maar de president zijn na trump.

Maaaaaan wat een zooi moet je opruimen dan. Bijna als een land direct na oorlog.

Àls er uberhaupt een president komt na trump, en àls USA uberhaupt een democratische republiek blijft....
(/weer wordt...)

Maar echt?
Stel, er komt hierna weer een democraat in het presidentschap.
Dan gaat vanuit de Republikeinen sowieso commentaar zijn dat die niet veel heeft bereikt in 4 jaar? Want aan het opruimen van Trump's zooi zal die een fulltime job hebben, dus echt nieuwe veranderingen vanuit de democraten doorvoeren zal weinig tijd of ruimte voor zijn?

Madiba schreef:
Het verbaast me dat niemand hier de 2 nucleaire duikboten vermeldt, die Trump dichter naar Rusland heeft gestuurd, naar aanleiding van een tweet (!) van Dimitri Medvedev. Scott Ritter was VN wapeninspecteur tijdens de oorlog met Irak. Na zijn onderzoek zei hij dat er geen nucleaire wapens in Irak waren, waarna hij aan de kant werd geschoven. Achteraf bleek dat hij de waarheid had verteld. Ik volg Scott Ritter al jaren, kan hem van harte aanbevelen.

Na Trump's move met de onderzeeërs vorige week komt er stoom uit zijn oren, "Trump is the biggest moren this world has ever seen". Voor degene die het interesseert: https://www.youtube.com/watch?v=2EGaJSYSgwU

Ik had wel gehoord dat hij dat claimde te gaan doen, maar is dat ook daadwerkelijk gebeurd?
Edit: wat Marigold dus zegt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:43

Citaat:
Dan gaat vanuit de Republikeinen sowieso commentaar zijn dat die niet veel heeft bereikt in 4 jaar? Want aan het opruimen van Trump's zooi zal die een fulltime job hebben, dus echt nieuwe veranderingen vanuit de democraten doorvoeren zal weinig tijd of ruimte voor zijn?

Maar het afschaffen van de invoertarieven heeft direct gevolg voor de economie, dus iedereen merkt daar meteen iets van.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:48

DubbelFun schreef:
Citaat:

Maar het afschaffen van de invoertarieven heeft direct gevolg voor de economie, dus iedereen merkt daar meteen iets van.

Afschaffen? Verhogen bedoel je. EU 15%, Zwitserland 37%, India en China nog te bepalen want zij voeren Russische olie in, maar die twee geven tegengas. Brazilië weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar hoog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 11:52

Ik bedoel dat een volgende Democratische president die hoge invoertarieven afschaft waardoor voor de Amerikanen alles weer goedkoper wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 12:02

Indien de volgende president een democraat is dan is het allerbelangrijkste dat hij het huis en senaat ( of hoe ze genoemd worden) ook wint. Pas dan kan er iets gedaan worden. Obama had de pech dat dit niet het geval was waardoor hij vaak niets kon.
Maar de midterms volgend jaar worden een graadmeter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 13:24

Áls die nog gehouden kunnen gaan worden ...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:27

DubbelFun schreef:
Citaat:

Dat misschien wel, maar andere economische veranderingen kunnen gerust een paar jaar duren.
Onder Biden gold nog steeds grotendeels het belastingsysteem van Trump, omdat zulke dingen gewoon niet van de ene op de andere dag veranderen. Daardoor kreeg Biden in het begin de schuld van economische cijfers die eigenlijk voortkwamen uit Trumps beleid, en andersom claimt Trump resultaten die pas later zijn ingezet — onder Biden dus. Maar dat soort effecten lopen altijd achter op de werkelijkheid. De invoertarieven zijn slechts één aspect.

Dat gezegd hebbende, zoals BigOne al aangeeft zullen ze dan wel de rest van de regering ook mee moeten hebben. En dat terwijl de Republikeinen nu weer grenzen hebben lopen wijzigen waardoor ze iets van 5 extra zetels krijgen, puur door de kaart anders in te delen...

TLDR: het is een beste oliebol daar :))

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:47

Maar wel mooi om te zien dat democratische staten ook terug gaan vechten... Sowieso hebben California en NY al gezegd dat als Texas die grenzen gaan wijzigen, deze staten dit ook gaan doen.

Ik heb wat de Epstein files een beetje hoop in de DOJ. Via de DOJ kunnen de Epstein files vrijgegeven worden. Daar is zo'n twee weken geleden over gestemt, en sommige republikeinen hebben met de democraten meegestemt, dus er lijkt wel schot in de zaak te zijn. De Trump administratie is nu denk ik wel echt in paniek aan het raken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:03

Grotendeels eens met je post, maar dit:
IMANDRA schreef:
En dat terwijl de Republikeinen nu weer grenzen hebben lopen wijzigen waardoor ze iets van 5 extra zetels krijgen, puur door de kaart anders in te delen...

daarvan blijkt dat dems dat ook doen. Wat maakt het nu anders dan wanneer de dems dat in het verleden deden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:02

Cer schreef:
Grotendeels eens met je post, maar dit:
IMANDRA schreef:
En dat terwijl de Republikeinen nu weer grenzen hebben lopen wijzigen waardoor ze iets van 5 extra zetels krijgen, puur door de kaart anders in te delen...

daarvan blijkt dat dems dat ook doen. Wat maakt het nu anders dan wanneer de dems dat in het verleden deden?

Oh dat is net zo slecht hoor. Maar ik meen dat het nu heel erg in het voordeel van de republikeinen is getekend (omdat er statistisch gezien minder mensen republikeins stemmen, dacht ik ook?) dus als dit een middel is wat je hebt om het recht te trekken ben ik niet verbaasd dat het wordt ingezet.

Maar nee, ik vind het stom dat zoiets zo 'makkelijk' kan, welke kant dan ook.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:24

Even een korte reactie nog op die site waarop artikelen van de grondwet gewijzigd waren; het leek mij overduidelijk dat dit ging om een site van een overheidsorgaan die de grondwet erop heeft staan en niet de grondwet zelf. Deze kan uiteraard niet met een druk op de knop worden gewijzigd. Ik heb zelf het bericht ook niet begrepen als 'ze hebben de grondwet gewijzigd', maar ik zal daar volgende keer op letten.

Is Pam Bondi niet het hoofd van DOJ? Ik verwacht daar vrij weinig van eigenlijk. Die is volledig pro-Trump, inclusief alle lof met wat hij allemaal niet voor elkaar heeft gekregen en beter is dan welke president uit de geschiedenis van de USA, etc, etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:34

Trump heeft een aantal trouwe volgelingen op serieuze posten gezet , helaas lijkt het of sommigen de lagere school nog niet hebben afgemaakt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 19:16

Madiba schreef:
DubbelFun schreef:

Afschaffen? Verhogen bedoel je. EU 15%, Zwitserland 37%, India en China nog te bepalen want zij voeren Russische olie in, maar die twee geven tegengas. Brazilië weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar hoog.
Ik las gisteren dat Japan nu rechtstreeks via Brazilië of Mexico (ik weet bijna zeker de eerste) rundvlees gaat importeren. Ging eerder blijkbaar via de USA.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 19:18

DubbelFun schreef:
Áls die nog gehouden kunnen gaan worden ...
Ik ken weinig mensen die hun huis voor 200 miljoen gaan verbouwen, om er vervolgens binnen 3 jaar weer weg te gaan :+