Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:34

Bron SkyNews

Rusland houdt 180 politieke gevangenen vast op de Krim - rapporten

Volgens de Oekraïense ombudsman Dmytro Lubinets worden er 180 politieke gevangenen vastgehouden op de Krim.
Lubinets zei op Telegram: "Vanwege de voortdurende angst voor Oekraïens verzet stopt Rusland niet met de harde repressie en vervolging van onze burgers in de tijdelijk bezette Krim: illegale huiszoekingen, verzonnen strafzaken, verzonnen vonnissen, in het bijzonder tegen vertegenwoordigers van de inheemse bevolking van het schiereiland - de Krim-Tataren."
De Oekraïense functionaris zei ook dat de recente dood in de Kremlin-cellen van twee gemartelde politieke gevangenen een "flagrante schending van fundamentele mensenrechten en normen van internationaal recht door Rusland" was.

De Krim werd in 2014 illegaal geannexeerd door Rusland.

Volodymyr Zelenskyy, de Oekraïense president, heeft gezegd dat het zijn doel is om al het grondgebied terug te vorderen dat sindsdien door Rusland is ingenomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:56

Eens met Zelensky.

Deze zag ik langskomen. Tijd voor boycot . We hadden het hier allover.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:17

pien_2010 schreef:
Eens met Zelensky.

Deze zag ik langskomen. Tijd voor boycot . We hadden het hier allover.

[ [url=m/C39ZDc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heineken heeft een slap excuus maar het is veel meer dan bier hè , dik 300 merken vallen der Heineken!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:28

Ik vind het ook een slap excuus hoor. Ze willen wel vertrekken maar kunnen geen geschikte koper vinden. Nee Duh....

En Heineken is hoofdsponsor van Max Verstappen. Moeten we die ook boycotten nu? (Dat krijg ik er thuis niet door..... := )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:30

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:17

Voor wie een vervanger zoekt voor bier, kijk eens naar Chernigivske O:) Ik zie dat hij nu niet beschikbaar is, dat is hij een tijd wel geweest, ik heb hem gehad hij is lekker :D De Jumbo had hem vorig jaar in het assortiment, ik hoop dat hij terug komt.
https://chernigivske.ua/nl

Voor wie er waarde aan hecht, de volgende merken vallen allemaal onder Heineken (nog wel meer, maar dit zijn in NL denk ik de bekenden):
Affligem
Amstel
Birra Moretti
Brand
Desperados
Mort Subite
Texels
Wieckse Witte
-
Apple Bandit
Jillz
-
Crystal Clear
Royal Club
SiSi
Sourcy
Vitaminwater
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Heineken_(brouwerij) )

Zo lang ze gewoon in Rusland blijven zitten, en imo nog erger: merken en bedrijven die Rusland hebben verlaten vervangen door producten van Heineken (lees, ze maken gebruik van het gat in de markt dat andere bedrijven hebben achtergelaten omdat die uit Rusland weg zijn trokken). Dan hoef ik zelf de producten van Heineken dus niet meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:42

Heineken haar 0,0% alcohol bier , is een vd lekkerste. Dus ik vind het wel jammer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:49

pien_2010 schreef:
Heineken haar 0,0% alcohol bier , is een vd lekkerste. Dus ik vind het wel jammer.

Daar zeg je wat. Heb er hier nog een paar staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:50

Babootje schreef:
pien_2010 schreef:

Daar zeg je wat. Heb er hier nog een paar staan.
ik ook en ze zijn betaald dus worden wel opgedronken. Op zoek naar 0,0 bier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:55

Ik begrijp van meer mensen dat erdinger alcoholvrij bier smakelijk is. En in ieder geval niet van shell en er is meer duits bier vrij van alcohol dat lokaal gebrouwen is.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:56

In Frankrijk diverse merken heerlijk 0,0 bier *\o/*
Sinds mijn man geen druppel alcohol meer drinkt hebben we ze allemaal getest.

Heineken en bijkomende producten kwamen er hier toch al niet (meer) in, nu helemaal niet meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:57

Ah ik heb pas (en ik haat bier echt zo vies) bij leclerc kersen en citroen spul gevonden op bier basis dat gewoon smakelijk is. En dat als absolute alcohol hater. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:11

Ja echt he, hier staat ook nog een voorraadje Amstel 0.0, dat maak ik ook nog op. Nu vind ik zelf Bud 0.0 ook lekker, ik wissel beide merken wel vaker af (ligt eraan welke van de twee in de aanbieding is, ons ben zuinig) maar ik hou het dan voor nu bij Bud.
Erdinger 0.0 heb ik nog nooit gehad, die zal ik dan ook eens proberen!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:14

Heineken is vast niet het enige bedrijf.

Uiteindelijk is alleen geld wat voor die grote bedrijven telt dus linksom of rechtsom zullen er nog heel wat grote bedrijven via allerlei schimmige constructies zaken blijven doen in Rusland

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 21:15

Nestle zit er ook nog, ook de ING doet daar nog zaken. Lenovo ook dacht ik.
Ik vind dat specifieke „zondaars“ zoeken niet zo heel nuttig eigenlijk zolang ze verder geen regelgeving misachten. Prima dat ze op een lijst staan zodat ieder zijn eigen principes kan nastreven. Maar in een algemene globalisatie is het wel een heel klein beetje hypocriet vind ik ergens. Waarom niet Rusland en wel China, of Afganistan of zo.
Ja, ik snap het maar principes gaan vaak ineens niet zo ver als er een WK moet plaatsvinden :o .

Edit: blijkbaar nog zo‘n 500 bedrijven inkl. Astrazenica, Merck, Unilever, Phillips, Benneton, etc.
Bedrijven die dingen leveren die niet onder sancties vallen.
https://www.euronews.com/my-europe/2023 ... e-european

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:31

Hier een filmpje over 2 shopping malls in Rusland.

Bij de eerste zie je wel degelijk een effect van de sancties. Vanaf 5 minuut 10 gaan ze naar een andere shopping mall. Waar allerlei westerse bedrijven hun producten aan bieden. Het enige verschil is de naam aan de voorkant van de winkel.

https://youtu.be/rvse_pha7Ec

De producten zijn nog gewoon westerse merken die via een ommetje worden geimporteerd.
Doe nu niet net of het enkel om Heineken gaat. Het zijn veel meer bedrijven die zo werken.
Sommige bedrijven zijn "nog" niet naar Rusland terug gekeerd. Maar meer en meer bedrijven doen via allerlei constructies gewoon weer zaken in Rusland.

Maar ach, de gewone Rus moet aan het eind van de dag ook brood op de plank hebben.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:25

Loretta schreef:
Hier een filmpje over 2 shopping malls in Rusland.

Bij de eerste zie je wel degelijk een effect van de sancties. Vanaf 5 minuut 10 gaan ze naar een andere shopping mall. Waar allerlei westerse bedrijven hun producten aan bieden. Het enige verschil is de naam aan de voorkant van de winkel.

https://youtu.be/rvse_pha7Ec

De producten zijn nog gewoon westerse merken die via een ommetje worden geimporteerd.
Doe nu niet net of het enkel om Heineken gaat. Het zijn veel meer bedrijven die zo werken.
Sommige bedrijven zijn "nog" niet naar Rusland terug gekeerd. Maar meer en meer bedrijven doen via allerlei constructies gewoon weer zaken in Rusland.

Maar ach, de gewone Rus moet aan het eind van de dag ook brood op de plank hebben.

Om in het commerciele gat te springen dat andere bedrijven achter zich laten omdat ze zich wel wat van de regels aantrekken en blijkbaar nog principes er op na houden, en daarop monsterwinsten maken, vind ik wel van een andere orde schofterigheid -O-

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:28

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:47

irmaz schreef:
Pandora2 schreef:
Ik kwam dit nog tegen.
Gisteren is een russisch radarvliegtuig nabij Minsk vernield door de wit-russische oppositie.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/02/27 ... machtbasi/

mooi bericht, ik hoop dat het waar is en er nog meer van gaat volgen +:)+

Er zouden zo'n 200.000 ' slapende ' cellen zijn in Wit-Rusland die elk moment actief kunnen worden. Die drone-operatie op dat radarvliegtuig zou 1 van hun acties zijn.

Kwam deze cartoon nog tegen :') In het kader van dat België meer wapens gaat leveren.
https://img-s-msn-com.akamaized.net/ten ... &m=2&f=jpg

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:48

irmaz schreef:
Om in het commerciele gat te springen dat andere bedrijven achter zich laten omdat ze zich wel wat van de regels aantrekken en blijkbaar nog principes er op na houden, en daarop monsterwinsten maken, vind ik wel van een andere orde schofterigheid -O-

Typisch multinationals.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 12:20

Dat is onze kapitalistische maatschappij die bijna iedereen ook zelf in stand houdt (goedkoper, meer, verder, groter).

Sancties omzijlen gaat in iedergeval in Duitsland binnenkort strenger bestraft worden, terrecht.
Bedrijven die niet onder sancties vallen kun je aanspreken op hun moraal, maar waar in de wereld is nog wel moraal uiteindelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:16

Geestige cartoon Pandora2! _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:10

https://nos.nl/l/2465500

Onbevestigde berichten dat Oekraïne met succes Mariapul doelen weet te raken. Dat roept de vraag op, heeft Oekraïne inmiddels de beschikbaar over zeer lange affstandsraketten? Ene Ola bewoonster, wiens naam volgens de NOS bij hen bekend is, bevestigt dat ze zeer harde klappen horen in Mariapul die zeer gericht hun doelen lijken te raken.

Weet iemand hoe het in Bakmuth gaat?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:18

Vanochtend op het nieuws (Nos, op tv) waren beelden van gewonde soldaten uit Bakhmut en dat de situatie daar niet goed is. Dit bericht is van een uur geleden:

https://nos.nl/artikel/2465581-rusland- ... n-het-nauw
Citaat:
Rusland drijft Oekraïense leger in Bachmoet steeds verder in het nauw
Er zijn tegenstrijdige berichten over hoeveel terrein de Russen hebben veroverd. Russische bronnen melden enerzijds een doorbraak in het noorden en noordwesten van de stad. Maar andere bronnen stellen juist dat de Russische strijdkrachten zichzelf uitputten zonder significante terreinwinst, schrijft denktank Institute for the Study of War.

Sowieso wijzen de alarmerende berichten van de Oekraïense strijdkrachten erop dat de situatie nijpend is vanuit het perspectief van Oekraïne.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:23

Bedankt Telpeva.