Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:42

Ik snap oprecht niet wat er mis is met normale fatsoenlijke particuliere huur. Wat een vreemde reacties zeg?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:45

Sizzle schreef:
Ik snap oprecht niet wat er mis is met normale fatsoenlijke particuliere huur. Wat een vreemde reacties zeg?

Zou heel ideaal kunnen zijn. Ware het niet dat de overheid de huurmarkt helemaal kapot heeft gemaakt. Voor een normale prijs is er niets meer te vinden. En zolang starterswoningen door beleggers worden opgekocht kunnen starters ook niets meer vinden. Dus onder de huidige omstandigheden is er wel degelijk iets mis met vastgoedbeleggingen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:46

Loretta schreef:
chevax schreef:
Ik ben je beledigingen eigenlijk wel goed beu nu. “Deel van het probleem “, “jezelf op de borst kloppen”. Ik heb een appartement gebouwd… En dat ga ik hopelijk ooit verhuren.
Of je stopt nu met het persoonlijk maken of je vertelt zelf eens wat je bijdraagt aan een betere wereld. Je schopt overal tegenaan, maar iets constructiefs draag je niet bij.
Je ziet overal het negatieve van en legt iemand iets uit? Dan probeer je die onderuit te schoffelen. Doe even normaal zeg.

Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.

Je gaat nu echt te ver. Jammer. Ik wens je veel succes bij de voedselbank en hoop voor de mensen daar dat je in het echte leven niet zo'n naar persoon bent als hier. En voor nu stopt de online discussie tussen jou en mij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:47

Had op mijn oude tuin achterop het complex een syrische vluchteling zitten. Die man had het behoorlijk moeilijk hij is zijn kinderen verloren door de oorlog en is samen met zijn vrouw gevlucht. Wilde ook echt moeite doen om de Nederlandse taal te leren. Hij hielt soms groente omhoog en dan moest ik Nederlandse naam ervan zeggen. Was soms nog best lastig gezien zijn Engels ook behoorlijk gebrekkig was. Hij heeft toen ook een keer zijn verhaal in tranen vertelt.

Spreek hem nog regelmatig en dan probeer hij nu in het Nederlands te praten. Deze tuinen worden door de Turkse gemeenschap gehuurd en geleend aan mensen van de gemeenschap. Deze mensen verbouwen vaak ook niet voor hun zelf, maar ook voor de gemeenschap hiermee worden dan ook de ouderen geholpen die het niet meer kunnen. Ouderen die kunnen en willen helpen helpen elkaar. Vind het een mooi systeem, maar ook de samenhorigheid wat je ziet.

En Nederlanders ikke ikke en de rest kan stikken. En maar bietsen of ze straks niet wat fruit mogen plukken bij mij, want heb zoveel. :')

Ik heb denk ik binnenkort wat kroppen en/of pluksla voor de voedselbank, want iets zeg mij dat alles in een keer klaar is straks. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:48

chevax schreef:
Loretta schreef:

Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.

Je gaat nu echt te ver. Jammer. Ik wens je veel succes bij de voedselbank en hoop voor de mensen daar dat je in het echte leven niet zo'n naar persoon bent als hier. En voor nu stopt de online discussie tussen jou en mij.

Prettige avond verder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:50

Mijn buurman verhuurt ook 2 appartementen.
Geen idee wat hij vraagt.
Ik weet wel dat het schitterende huisjes zijn. Waar veel geld in is gestopt het op te knappen.
Ik heb daar geen moeite mee.
Heeft hij hard voor gewerkt. En ja daar verdient hij aan.
Tenminste dat mag ik hopen voor hem. :)

Dat is toch iets anders dan de investeerders die nu zo wat alles opkopen en zonder opknappen veel te duur verhuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:52

Loretta, ofwel het ligt niet aan de verhuurder maar aan het domme niet werkende overheidssysteem wat al 40 jaar verrot is.
Ik zou blij zijn dat er nog iemand gewoon wat verhuurd eerlijk gezegd, ik wil helemaal geen appartement moeten kopen als een soort van verplichting omdat er niets te huur is.

Mijn man heeft destijds onder woningdruk ook maar wat gekocht met zijn toenmalige vriendin. Dat wilde ze helemaal niet maar er was niet anders. Na een jaar zijn ze uitelkaar gegaan en moest het wel de verhuur in anders zou er een boeteclausule volgen.
Dat is dus het direct het effect aan gebrek aan normale particuliere huur. Als er gewoon meer fatsoenlijke mensen waren die verhuurde dan hadden ze in de eerste plaats nooit gekocht.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:58

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:
Maar uhh kom op , ik denk dat het grootste gedeelte van Nederland echt niet in een kantoorpand wil wonen.

Wat ik al zei als ik deze plek krijg aangeboden in Assen bedank ik hartelijk. Wil je ook echt niet wonen vindt het geen locatie daarvoor.

Ik heb wel het gevoel dat veel vluchtelingen uit Oekraïne straks mocht het weer rustig worden maar al te graag weer terug willen naar huis. Het zijn mensen die als dit nooit gebeurd zou zijn ook niet van plan waren om te vluchten naar Nederland.

Tuurlijk zitten er rotte appels tussen , maar dat heb je overal.

Maar je zet toch geen ondernemers uit? Er staan vast wel kantoorpanden leeg waar je vluchtelingen kan opvangen, nu jaag je ondernemers weg die maar weer moeten zien of ze een betaalbaar kantoor kunnen vinden.

Assen loopt al jaren leeg. Mag dan wel de hoofdstad zijn het begint steeds meer een dorp te worden. In de stad zelf staat ook al veel leeg. Daarin tegen hebben ze na jaren leegstand nu een deel gesloopt waar ze woningen van gaan maken. En dit was eigenlijk voor corona al het geval dat Assen met name het centrum leegloopt. Maar dit zijn kleine winkels dus niet echt een plek waar je mensen in kunt laten wonen.

Manier waarop is natuurlijk niet netjes , maar goed wonen in het pand wat ze op oog hebben lijkt mij niet heel verstandig. Kunnen ze de mensen beter wat meer opvangen dichterbij winkels , medische hulpdiensten , scholen en werk locaties.

Of ze moeten leren fietsen , maar anders kom je echt nergens vanaf dat punt. Dus ik vindt de locatie echt heel vreemd....

Het ACZ zit ook naast een grote woonwijk met aller voorzieningen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:00

Sizzle schreef:
Loretta, ofwel het ligt niet aan de verhuurder maar aan het domme niet werkende overheidssysteem wat al 40 jaar verrot is.
Ik zou blij zijn dat er nog iemand gewoon wat verhuurd eerlijk gezegd, ik wil helemaal geen appartement moeten kopen als een soort van verplichting omdat er niets te huur is.

Mijn man heeft destijds onder woningdruk ook maar wat gekocht met zijn toenmalige vriendin. Dat wilde ze helemaal niet maar er was niet anders. Na een jaar zijn ze uitelkaar gegaan en moest het wel de verhuur in anders zou er een boeteclausule volgen.
Dat is dus het direct het effect aan gebrek aan normale particuliere huur. Als er gewoon meer fatsoenlijke mensen waren die verhuurde dan hadden ze in de eerste plaats nooit gekocht.

De overheid heeft bewust een systeem gecreerd waarbij beleggers hun slag kunnen slaan en huizenprijzen de pan uit rijzen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:07

Ik heb nogal wat los gemaakt met mijn opmerking over beleggers. Ik bedoel daar de prins van oranje en dat soort gasten mee,die hinderden, soms duizenden huizen/kamers bezitten. Zeer vaak in het goedkopere segment.
Waar dus een groot tekort aan is.
Ook pensioenfondsen beleggen in vastgoed, vroeger de kantoor markt nu veel vaker in woningen.
Iemand die zelf een of twee woningen voor de verhuur heeft en dat niet voor woekerprijzen verhuurt staat hier helemaal buiten. Wij hadden ook drie woningen, twee appartementen aangekocht in de periode dat ze aan de straatstenen niet te slijten waren. Twee van onze kinderen woonden daar voor hun studie. Klaar met studeren gewoon weer verkocht, eentje aan een jong stel( na vijf huisjesmelkers te hebben afgeslagen) en de ander aan onze zoon. Verhuren was financieel veel beter geweest maar we kunnen ons goed redden en hebben niet de noodzaak van meer meer .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:12

Electra63 schreef:
@Chevax,
Er is een groep op Bokt die alleen maar kan klagen en vooral populistische leuzen roept.
Vol is vol, teveel buitenlanders, de rijken worden rijker, waarom krijg ik mijn subsidie/toeslag niet snel.
Geld verdienen is een vies woord en ben je vooral egoïstisch. ;)
Terwijl een deel gewoon paard(en) heeft, toch echt wel een grote luxe. :D

Precies dit.
Rijke mensen zijn stom, als je het goed voor elkaar hebt ben je een ,,opschepper,,

Enyway, als een Peter Gilles zijn vakantie huisjes/park aan bied om vluchtelingen in op te vangen dan word hij uitgemaakt voor geldwolf omdat je er een X bedrag voor ontvangt van het rijk. Gaat hij dan ook over lijken of zal het niet fijner zijn voor een gezin om in een huisje te kunnen waar hij er toch zat van heeft ipv bij een gezin in huis of in het AOC zonder enig vorm van privacy!?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:29

Electra63 schreef:
@Chevax,
Er is een groep op Bokt die alleen maar kan klagen en vooral populistische leuzen roept.
Vol is vol, teveel buitenlanders, de rijken worden rijker, waarom krijg ik mijn subsidie/toeslag niet snel.

Hier lag deze winter een cruiseschip tijdelijk met (mannelijke) vluchtelingen, voornamelijk uit Syrië.
Eerst waren er protesten, nu wil een deel van de bewoners, dat de opvang verlengd wordt.
Het schip had een goede invloed op de overlast en het drugsgebruik in dat gebied waar het schip ligt. :D

Bedankt Electra, dat je het even in het juiste perspectief zet. Want ik vind de beschuldigingen vrij ver gaan. Niks mis mee om fel te discussiëren, maar persoonlijke aanvallen zijn not fine.
En het laat ook meteen zien waar problemen beginnen. We moeten het met elkaar doen en als je mensen meteen labelt, is een discussie bij voorbaat dood en kom je nooit samen tot oplossingen.

Dat schip is een mooi voorbeeld van hoe mensen tegen iets zijn omdat het buiten hun comfort zone valt. Want asielzoekers en vluchtelingen, dat betekent problemen! Terwijl het 9 vd 10x gewoon goed gaat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 05:22

bigone schreef:
Ik heb nogal wat los gemaakt met mijn opmerking over beleggers. Ik bedoel daar de prins van oranje en dat soort gasten mee,die hinderden, soms duizenden huizen/kamers bezitten. Zeer vaak in het goedkopere segment.
Ook pensioenfondsen beleggen in vastgoed, vroeger de kantoor markt nu veel vaker in woningen.
Iemand die zelf een of twee woningen voor de verhuur heeft en dat niet voor woekerprijzen verhuurt staat hier helemaal buiten. Wij hadden ook drie woningen, twee appartementen aangekocht in de periode dat ze aan de straatstenen niet te slijten waren. Twee van onze kinderen woonden daar voor hun studie. Klaar met studeren gewoon weer verkocht, eentje aan een jong stel( na vijf huisjesmelkers te hebben afgeslagen) en de ander aan onze zoon. Verhuren was financieel veel beter geweest maar we kunnen ons goed redden en hebben niet de noodzaak van meer meer .

We hebben een Prinses van Oranje, Amalia. Ik denk dat je Prins Bernard van Oranje-Nassau bedoelt. Is toch een wezenlijk verschil hoor.

Elisa2

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:41

Nee het gaat niet goed, dat ligt niet aan de asielzoekers en vluchtelingen, dat ligt aan de idiote overheidsmaatregelen en dat geld ook voor de huizen verhuur. En dat zet kwaad bloed bij mensen (heel logisch).

Je kan niet uitleggen aan iemand die al tien jaar op een sociale huurwoning wacht en geen particuliere huur kan betalen wegens de hoge huurprijzen dat de woning eerst naar vluchtelingen gaat.

De overheid had al lang geleden een stop moeten zetten op het verhogen van de huren, maar dat kon pas in de corona crisis..

Mijn broertje woont in een prachtige woning in een omgebouwd kantoorpand, maar wel voor een idioot hoge huur waardoor hij nauwelijks kan sparen voor een koopwoning en hij valt buiten alle toeslagen met zijn fulltime baan. Alleen maar omdat hij geen fatsoenlijke sociale huurwoning kan krijgen.

Er is niks mis met mensen die particulier verhuren voor normale prijzen, zo heb ik ook eerst gewoond. Maar wel tegen huisjesmelkers en prijzen die gewoon steeds meer opgedreven worden en lonen etc. die niet meestijgen terwijl er geen overige keuzes zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:44

Popstra schreef:
Electra63 schreef:
@Chevax,

Precies dit.
Rijke mensen zijn stom, als je het goed voor elkaar hebt ben je een ,,opschepper,,

Enyway, als een Peter Gilles zijn vakantie huisjes/park aan bied om vluchtelingen in op te vangen dan word hij uitgemaakt voor geldwolf omdat je er een X bedrag voor ontvangt van het rijk. Gaat hij dan ook over lijken of zal het niet fijner zijn voor een gezin om in een huisje te kunnen waar hij er toch zat van heeft ipv bij een gezin in huis of in het AOC zonder enig vorm van privacy!?

Ik lees dit nergens en vind dit juist respectloos om een groep die een andere mening heeft zo weg te zetten.

Je weet niet hoe mensen paarden hebben, als ze ze al hebben. En het is gewoon een feit dat de rijken de laatste jaren alleen maar rijker zijn geworden en de kloof tussen arm en rijk steeds groter is geworden. En Nederland is ook gewoon vol, kom op..dat kan een blinde zelfs zien.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:46

CharleyT schreef:
bigone schreef:

We hebben een Prinses van Oranje, Amalia. Ik denk dat je Prins Bernard van Oranje-Nassau bedoelt. Is toch een wezenlijk verschil hoor.

Het gaat er toch om wat ze bedoelt? :) En dat snappen we allemaal wel, denk ik (ik weet ook echt niet wie precies wie is en welke titel daarbij hoort). Die man heeft iig half Amsterdam in bezit.

Maar volgens mij dwalen we erg van waar het hier om draait: wat de oorlog in Oekraïne voor ons dagelijkse leven betekent. Mij persoonlijk raakt het in zoverre dat de boodschappen wat duurder zijn, maar niet noemenswaardig. Op zakelijk vlak merk ik het wel erg goed: mijn klanten zijn erg afhankelijk van grondstoffen in hun productie en daar wringt het echt wel. Net de corona-klap achter zich en een beetje opkrabbelend, komt nu dit erover heen. En dat is voor veel bedrijven een zware dobber.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:48

Elisa2 schreef:
Ik lees dit nergens en vind dit juist respectloos om een groep die een andere mening heeft zo weg te zetten.

Je weet niet hoe mensen paarden hebben, als ze ze al hebben. En het is gewoon een feit dat de rijken de laatste jaren alleen maar rijker zijn geworden en de kloof tussen arm en rijk steeds groter is geworden. En Nederland is ook gewoon vol, kom op..dat kan een blinde zelfs zien.

Maar wat is rijk? Welke grens geldt daarvoor en wat betekent die grens? Dat je niet meer zelf mag weten wat je met je geld doet? Geld is altijd een moeilijk onderwerp. Wanneer ben je rijk?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:52

Iedereen zou altijd zelf mogen weten wat hij/ zij met zijn geld doet lijkt me...ik denk niet dat het een probleem is dat mensen rijk zijn. Het probleem is dat een bepaalde groep steeds armer wordt en daar lijkt niet altijd begrip voor bij mensen die zelf niet dezelfde zorgen hebben. (ik bedoel even niemand persoonlijk he)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:56

Voor mij is rijkdom al het normaal rond kunnen komen iedere maand en ergens naar tevredenheid kunnen wonen.
Ik voel me rijk in iedergeval, want ik heb zelfs ook nog een paard en een auto en we kunnen ook nog (binnen Europa) een weekje op vakantie naast familiebezoekjes.

Als ik zo in mijn familie rondkijk is daar iedereen wel van mening dat gewoon normaal rondkomen een rijkdom is.

Ik weet nog dat wij vroeger een afwasmaschine kregen thuis. Daar mochten we niet over praten/opscheppen want met je rijkdom ga je geen andere mensen provoceren, dat is onfatsoenlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:07

Wanneer je elke maand woekerprijzen aan huur moet betalen dan kun je wel een goede baan hebben onder aan de streep blijf je nog steeds met lege handen achter en kun je niets op bouwen. Wat tegenwoordig marktconforme prijzen zijn dat zijn in feite woekerprijzen. Niemand verhuurt iets beneden de huidige marktconforme prijs. en als je dat wel doet ja dan mag je je zelf echt op de borst komen slaan en zeggen dat je het goed doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:12

Wij hebben altijd wel hoge huur betaald, maar ik heb dat nog nooit als specifiek „oneerlijk“ ervaren.
Bijna al onze vrienden huren ook permanent.
Als ik zie wat een vriendin in Spanje betaald aan huur voor een krakkemikkige woning dan valt mijn bek ook over, dat is gewoon 50% van een laag loon voor een tochtgat. Toch heb ik haar daar ook nog nooit negatief over gehoord.
Mijn grootouders hebben ook nooit iets kunnen kopen en hebben altijd gehuurd. Mijn schoonouders wonen in hun ouderlijk huis. Iets anders had er waarschijnlijk financieel niet ingezeten, maar het is wel van hen. Mijn ouders hebben destijds wel gekocht, maar of dat nou perse beter was…
Nu zitten ze eigenlijk vast in een regio waar ze niet perse willen zijn. Hun huis is niet specifiek veel waard geworden over de 30 jaar heen. Kopen heb ik nooit als doel in het leven gezien eerlijk gezegd.
Ik denk dat we redelijk „modest“ leven. We hebben nu met midden 40 iets kunnen kopen en ik loop echt nog dagelijks met een grijns van: sjonge, dat hebben we toch mooi maar, ookal hebben we nog geen licht in de badkamer _O-

Maar dat neemt niets weg van hef feit dat de huizenmarkt (huur vooral) in Nederland al een halve eeuw ruk is en echt niet past bij een land dat zich welvarend noemt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik weg ben :o
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-04-22 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:23

Loretta schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind dit eerlijk gezegd behoorlijk verwend: https://trendnieuws.nl/gelderse-familie ... na-15-uur/

Lijkt me vrij uitzonderlijk trouwens.

Dat zijn ook de uitzonderingen. De werkgever van m'n moeder verhuurt normaal gesproken woonruimte aan bedrijven (die er arbeidsmigranten laten wonen) en heeft nu flink wat bungalows waar Oekraïners opgevangen worden. Die bungalows hebben vier slaapkamers, dus is er gesteld dat er in principe vier mensen in opgevangen moeten worden. (uitzondering is als er bijvoorbeeld een gezin van drie opgevangen zou worden). Daar waren er ook twee die niet wilden delen en de bungalow voor zichzelf wilden. Die zijn uiteindelijk teruggestuurd naar de noodopvang waar ze vandaan kwamen.

Maar zoals gezegd, dat zijn de uitzonderingen. Het gros is blij dat ze überhaupt woonruimte krijgen en een aantal kwamen ook gelijk vragen of ze wat konden doen, die zijn dus beddengoed uit gaan delen, schoon gaan maken, etc.

mvdende schreef:
_San87_ schreef:
Ik zeg ook, afhankelijk van de woning en het seizoen :). Ik heb jaren in de vakantiewoningverhuur gewerkt, dat is voor dit doel gewoon echt te duur als je de eigenaren niet wil benadelen.

Plus veel vakantiehuisjes zijn al geboekt (en betaald) als je al die boekingen moet gaan cancelen, dan kost het 2x geld. 1x het bedrag terug betalen en 2 je krijgt niet hetzelfde bedrag van de gemeente ervoor terug.

Los van het feit dat het sowieso geen handige zet is, het kost natuurlijk maar één keer geld, namelijk het verschil tussen inkomsten bij normale verhuur min de inkomsten bij noodopvang.

Op dit moment is het wel nog een beslissing van de verhuurder, dus dat scheelt. Als die ervoor kiest om Oekraïners op te vangen weet 'ie dat 'ie minder geld zal ontvangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:39

Als ik een vakantie in Nederland geboekt zou hebben en daar dus het geld voor zou hebben zou ik het dus absoluut niet erg vinden als dat geannuleerd werd omdat er Oekraïners in opgevangen worden.
Dus om nu te zeggen dat mensen dan enorm in opstand zouden komen? Ik ken zat mensen die dat rustig zouden opofferen on anderen een veilige plek te geven.
En juist omdat het budgettechnisch lastig is ben ik al jaren niet weggeweest. Terwijl ik daarvoor meerdere keren per jaar ging. Dus ik zie het niet als noodzakelijk, maar echt als luxe en een luxe opofferen voor veiligheid van een ander zou ik nooit boos om worden

Sociale huur als je boven de toeslaggrens verdient is vaak al moeilijk, omdat je ook al snel te veel verdiend ervoor. Toen wij hier kwamen wonen zaten we echt maar net onder die grens van de sociale huur qua maximum inkomen, maar wel net onder de toeslagen grens. Als in, een tientje zorgtoeslag bijvoorbeeld en geen of een tientje huurtoeslag. Dat is juist vaker een probleem, naast de wachtlijsten. Dat men te veel verdiend voor sociale huur en te weinig voor particuliere, of net aan genoeg daarvoor maar dan daarnaast niks op kunnen bouwen.
De enige reden dat ik graag zou willen kopen is de vrijheid. Ik mag van verhuurder een heel aantal dingen niet die wel van pas zouden komen. Zonnepanelen, dubbel glas, badkamer verbouwen om makkelijker te maken voor mijn ziekte. Of zodat je gewoon een nieuwe keuken kan plaatsen als je het geld ervoor hebt en het nodig is. Hier hoort hij om de zoveel jaar vervangen te worden, maar je wordt genegeerd als je erom vraagt. Ik heb dus al jaren een keuken die half uit elkaar valt en geen reparatie aan gedaan wordt, want te oud.

Hier heb ik helaas nog niks gehoord of gezien in de gemeente qua opvang oid. Spullen die ik wilde doneren wilden ze ook niet meer aannemen.

Maar ik merk juist wel dat voodschappen noemenswaardig duurder zijn. Het scheelt echt veel. Dat opvallen zal waarschijnlijk komen omdat ik met budget echt moet uitkomen en niet zomaar wat meer kan uitgeven. Dus op het moment dat ik bedrag x uitgegeven heb js het klaar voor die week. En dat is echt wel een stuk minder als een tijd terug, waar er tijdens corona ook al prijsstijgingen waren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:24

Ik ken meerdere mensen die ooit een sociale huurwoning kregen, soms omdat ze op papier weinig verdienden (ZZP of klein contract), maar later veel meer zijn gaan verdienen.
Die gaan niet verhuizen, omdat ze dan soms wel het dubbele gaan verwonen

Die woningmarkt is al meer dan 40 jaar een ramp.
In de jaren 80 was de gemiddelde wachttijd in Rdam ook al ruim 6 jaar.
Alleen gingen mensen toen kopen en/of naar de randgemeenten en die waren (hier) toen al duur.

De woningmarkt is heel complex en niet snel op te lossen.

MyWishMax

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:31

Ja, hier in het dorp is het al jaren een ramp, minimaal 20 jaar. Mijn hele generatie en degene daarvoor sowieso, die trokken naar andere dorpen, omdat zowel huur alsnkoop niet kon als starter. Later kwamen er eisen bij de huur, zoals binding met het dorp hebben.

Ik heb enorm veel geluk gehad, ik stond 5e oid voor dit huis (en de jaren gingen niet in vanaf inschrijfdatum maar vanaf jaar dat je 18 werd) maar het was enorm verwaarloosd en woningbouw zou er niks aan doen. Dat moesten we zelf doen. Dus alle anderen accepteerden het niet.