Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik snap oprecht niet wat er mis is met normale fatsoenlijke particuliere huur. Wat een vreemde reacties zeg?
Loretta schreef:chevax schreef:Ik ben je beledigingen eigenlijk wel goed beu nu. “Deel van het probleem “, “jezelf op de borst kloppen”. Ik heb een appartement gebouwd… En dat ga ik hopelijk ooit verhuren.
Of je stopt nu met het persoonlijk maken of je vertelt zelf eens wat je bijdraagt aan een betere wereld. Je schopt overal tegenaan, maar iets constructiefs draag je niet bij.
Je ziet overal het negatieve van en legt iemand iets uit? Dan probeer je die onderuit te schoffelen. Doe even normaal zeg.
Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.
chevax schreef:Loretta schreef:
Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.
Je gaat nu echt te ver. Jammer. Ik wens je veel succes bij de voedselbank en hoop voor de mensen daar dat je in het echte leven niet zo'n naar persoon bent als hier. En voor nu stopt de online discussie tussen jou en mij.
elnienjo schreef:Zebrastreep schreef:Maar uhh kom op , ik denk dat het grootste gedeelte van Nederland echt niet in een kantoorpand wil wonen.
Wat ik al zei als ik deze plek krijg aangeboden in Assen bedank ik hartelijk. Wil je ook echt niet wonen vindt het geen locatie daarvoor.
Ik heb wel het gevoel dat veel vluchtelingen uit Oekraïne straks mocht het weer rustig worden maar al te graag weer terug willen naar huis. Het zijn mensen die als dit nooit gebeurd zou zijn ook niet van plan waren om te vluchten naar Nederland.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen , maar dat heb je overal.
Maar je zet toch geen ondernemers uit? Er staan vast wel kantoorpanden leeg waar je vluchtelingen kan opvangen, nu jaag je ondernemers weg die maar weer moeten zien of ze een betaalbaar kantoor kunnen vinden.
Sizzle schreef:Loretta, ofwel het ligt niet aan de verhuurder maar aan het domme niet werkende overheidssysteem wat al 40 jaar verrot is.
Ik zou blij zijn dat er nog iemand gewoon wat verhuurd eerlijk gezegd, ik wil helemaal geen appartement moeten kopen als een soort van verplichting omdat er niets te huur is.
Mijn man heeft destijds onder woningdruk ook maar wat gekocht met zijn toenmalige vriendin. Dat wilde ze helemaal niet maar er was niet anders. Na een jaar zijn ze uitelkaar gegaan en moest het wel de verhuur in anders zou er een boeteclausule volgen.
Dat is dus het direct het effect aan gebrek aan normale particuliere huur. Als er gewoon meer fatsoenlijke mensen waren die verhuurde dan hadden ze in de eerste plaats nooit gekocht.
Electra63 schreef:@Chevax,
Er is een groep op Bokt die alleen maar kan klagen en vooral populistische leuzen roept.
Vol is vol, teveel buitenlanders, de rijken worden rijker, waarom krijg ik mijn subsidie/toeslag niet snel.
Geld verdienen is een vies woord en ben je vooral egoïstisch.![]()
Terwijl een deel gewoon paard(en) heeft, toch echt wel een grote luxe.
Electra63 schreef:@Chevax,
Er is een groep op Bokt die alleen maar kan klagen en vooral populistische leuzen roept.
Vol is vol, teveel buitenlanders, de rijken worden rijker, waarom krijg ik mijn subsidie/toeslag niet snel.
Terwijl een deel gewoon paard(en) heeft, toch echt wel een grote luxe.![]()
Hier lag deze winter een cruiseschip tijdelijk met (mannelijke) vluchtelingen, voornamelijk uit Syrië.
Eerst waren er protesten, nu wil een deel van de bewoners, dat de opvang verlengd wordt.
Het schip had een goede invloed op de overlast en het drugsgebruik in dat gebied waar het schip ligt.
bigone schreef:Ik heb nogal wat los gemaakt met mijn opmerking over beleggers. Ik bedoel daar de prins van oranje en dat soort gasten mee,die hinderden, soms duizenden huizen/kamers bezitten. Zeer vaak in het goedkopere segment.
Waar dus een groot tekort aan is.
Ook pensioenfondsen beleggen in vastgoed, vroeger de kantoor markt nu veel vaker in woningen.
Iemand die zelf een of twee woningen voor de verhuur heeft en dat niet voor woekerprijzen verhuurt staat hier helemaal buiten. Wij hadden ook drie woningen, twee appartementen aangekocht in de periode dat ze aan de straatstenen niet te slijten waren. Twee van onze kinderen woonden daar voor hun studie. Klaar met studeren gewoon weer verkocht, eentje aan een jong stel( na vijf huisjesmelkers te hebben afgeslagen) en de ander aan onze zoon. Verhuren was financieel veel beter geweest maar we kunnen ons goed redden en hebben niet de noodzaak van meer meer .
Popstra schreef:Electra63 schreef:@Chevax,
Terwijl een deel gewoon paard(en) heeft, toch echt wel een grote luxe.
Precies dit.
Rijke mensen zijn stom, als je het goed voor elkaar hebt ben je een ,,opschepper,,
Enyway, als een Peter Gilles zijn vakantie huisjes/park aan bied om vluchtelingen in op te vangen dan word hij uitgemaakt voor geldwolf omdat je er een X bedrag voor ontvangt van het rijk. Gaat hij dan ook over lijken of zal het niet fijner zijn voor een gezin om in een huisje te kunnen waar hij er toch zat van heeft ipv bij een gezin in huis of in het AOC zonder enig vorm van privacy!?
CharleyT schreef:bigone schreef:Ik heb nogal wat los gemaakt met mijn opmerking over beleggers. Ik bedoel daar de prins van oranje en dat soort gasten mee,die hinderden, soms duizenden huizen/kamers bezitten. Zeer vaak in het goedkopere segment.
Waar dus een groot tekort aan is.
Ook pensioenfondsen beleggen in vastgoed, vroeger de kantoor markt nu veel vaker in woningen.
Iemand die zelf een of twee woningen voor de verhuur heeft en dat niet voor woekerprijzen verhuurt staat hier helemaal buiten. Wij hadden ook drie woningen, twee appartementen aangekocht in de periode dat ze aan de straatstenen niet te slijten waren. Twee van onze kinderen woonden daar voor hun studie. Klaar met studeren gewoon weer verkocht, eentje aan een jong stel( na vijf huisjesmelkers te hebben afgeslagen) en de ander aan onze zoon. Verhuren was financieel veel beter geweest maar we kunnen ons goed redden en hebben niet de noodzaak van meer meer .
We hebben een Prinses van Oranje, Amalia. Ik denk dat je Prins Bernard van Oranje-Nassau bedoelt. Is toch een wezenlijk verschil hoor.
Elisa2 schreef:Ik lees dit nergens en vind dit juist respectloos om een groep die een andere mening heeft zo weg te zetten.
Je weet niet hoe mensen paarden hebben, als ze ze al hebben. En het is gewoon een feit dat de rijken de laatste jaren alleen maar rijker zijn geworden en de kloof tussen arm en rijk steeds groter is geworden. En Nederland is ook gewoon vol, kom op..dat kan een blinde zelfs zien.
Loretta schreef:elnienjo schreef:Ik vind dit eerlijk gezegd behoorlijk verwend: https://trendnieuws.nl/gelderse-familie ... na-15-uur/
Lijkt me vrij uitzonderlijk trouwens.
mvdende schreef:_San87_ schreef:Ik zeg ook, afhankelijk van de woning en het seizoen. Ik heb jaren in de vakantiewoningverhuur gewerkt, dat is voor dit doel gewoon echt te duur als je de eigenaren niet wil benadelen.
Plus veel vakantiehuisjes zijn al geboekt (en betaald) als je al die boekingen moet gaan cancelen, dan kost het 2x geld. 1x het bedrag terug betalen en 2 je krijgt niet hetzelfde bedrag van de gemeente ervoor terug.