Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:10

Tallie1979 schreef:
Ali B is ook een Nederlander Anjali. Hij woont hier, heeft een Nederlands paspoort en hij verdwijnt ook gewoon de gevangenis in, na voor een Nederlandse rechtbank te hebben gestaan.

En wat Linda de Mol in die man ziet, snap ik ook niet, maar ja, haar leven, haar keuze. Zij zal er mee moeten leven.

Ik heb niks over de afkomst van Ali gezegd, dat kan me niets schelen. Maar kijk, als ik in Polen zou gaan wonen en een Pools paspoort krijg,(wat ik wel zou willen) dan blijf ik van afkomst toch een Nederlandse. Een Fries paard wat in Brabant gaat wonen blijft een Fries met de bijbehorende karakteristieken.Maar ga mij nou geen uitspraken in de schoenen schuiven die IK niet heb gedaan.Ik ben dol op Polen en iedere keer dat er in de krant staat dat een Pool iets heeft misdaan dan denk ik toch, je bent een schande voor je mooie land en je misdaad straalt af op andere Polen die er niets mee te maken hebben en collectief een slechte naam kunnen krijgen.

BeFunny

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:16

Ali B is geboren in Nederland.
Die is dus niet komen wonen in NL.
Kunnen we die discussie over Afkomst gewoon achterwegen laten? Want het doet niet ter zaken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:35

Doet inderdaad niet terzake. Hij vertoont gewoon overschrijdend gedrag en wordt wellicht veroordeeld voor een misdaad, waar hij ook vandaan komt en waar zijn wortels ook mogen liggen. Voor mij is hij een individu en geen vertegenwoordiger van een groep.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:52

Inderdaad.
Hij is gewoon Ali B, die ik eerst zag als wel een grappig aardig persoon, als nu een persoon die alleen maar zijn l.l achterna loopt, zelfs al zou er geen dwang hebben plaatsgevonden en dit hele gebeuren niet aan de orde zou zijn, maar alleen maar hoe hij zijn vrouw bedrogen heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:00

Enige dat marokkaan hier benoemt werd is omdat hij zichzelf vroeger knuffel Marokkaan noemde. En daar krijg je nu wel iets andere associaties bij. Het knuffel gedeelte dan :=

Daar werd door een bokker meteen op gereageerd die blijkbaar niet wist dat hij zo genoemd werd door zichzelf. Dp? had daar al reactie op met uitleg. Maar daar kwam geen verdere reactie op en vanaf daar lijkt afkomst ineens een ding te zijn, terwijl dat er idd niks mee te maken heeft

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:21

MyWishMax schreef:
Enige dat marokkaan hier benoemt werd is omdat hij zichzelf vroeger knuffel Marokkaan noemde. En daar krijg je nu wel iets andere associaties bij. Het knuffel gedeelte dan :=

Daar werd door een bokker meteen op gereageerd die blijkbaar niet wist dat hij zo genoemd werd door zichzelf. Dp? had daar al reactie op met uitleg. Maar daar kwam geen verdere reactie op en vanaf daar lijkt afkomst ineens een ding te zijn, terwijl dat er idd niks mee te maken heeft

Hij heeft kennelijk zichzelf zo genoemd dus.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:30

Nee. Dat heeft Willeke Alberti gedaan in het programma Ali B op Volle toeren. Maar ook dat doet niet ter zaken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:39

BeFunny schreef:
Nee. Dat heeft Willeke Alberti gedaan in het programma Ali B op Volle toeren. Maar ook dat doet niet ter zaken.

Hij heeft het volledig omarmd en noemde zichzelf ook zo.

Anjali, dat schrijf ik in het bericht wat je quote?

Het doet er wel toe als er een bericht verkeerd opgevat wordt wat dus niet over afkomst ging, maar wat door een bokker wel zo opgepakt werd, die blijkbaar de geschiedenis niet kent, en daarop door werd gegaan. Daar begon het stuk afkomst, terwijl het gewoon een 'bijnaam' was die hij zelf ook gebruikte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:55

Klopt. Maar hij heeft het niet zelf verzonnen ;) Zoals het een beetje gebracht werd.

Het werd later nog groter en meer een grap na een soort knuffel tussen Ali B en Onze koning.

Dus er zit meer een verhaal achter.
Niet dat interessant is en iets toevoegd in deze discussie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:57

Oh nee, dat doet er idd niet toe haha. Ik wist niet meer hoe het zat, wel dat ook hijzelf het gebruikt heeft.

De afkomst in de bijnaam doet er ook niet toe, het knuffel gedeelte is waar hier de twijfels nu bij komen en de nare smaak. Of iig waar de berichten op de vorige pagina over gingen, niet over het Marokkaanse stuk zoals janneke denkt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:01

Ik ben heel benieuwd wat de uiteindelijke beslissing van het hof zal zijn. In mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. Sommige mensen zeggen: Waarom zo lang wachten?

Ikzelf twijfel er niet aan dat "waar rook is, ook vuur is" voor zover ik kan lezen, is er geen financieel motief en je hoort zo vaak dat er uit schaamte zo lang wordt gewacht.

En als je ziet wat voor bak stront deze vrouwen over zich uitgestort krijgen, dan snap ik dat je het niet in je eentje aan durft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:23

Ik twijfel er ook niet aan aan dat hij schuldig is. Precies om wat jij schrijft.
Maat of het voldoende bewijsbaar is? Dat vind ik erg moeilijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:25

Ja, dat is zeker lastig. Hoewel Ali ook echt wel toneel lijkt te spelen.

Wat hij zegt is op zich natuurlijk ook wel waar. Trial by Media.

Het is gewoon een heel lastig vraagstuk. Ik zou niet graag in de schoenen van de rechter staan.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:28

Ik vind het ook erg heftig en kwalijk dat Ali ook op geen enkele manier kenbaar heeft gemaakt dat hij het (op z'n minst) vervelend vindt dat de meiden/vrouwen in kwestie de contacten met hem op deze manier ervaren hebben. 0 excuses of iets in die richting.

Een excuus is m.i. namelijk niet gelijk aan bekennen, maar vooral inzicht hebben in het feit dat je gedrag door een ander opgevat kan worden dan je bedoeld..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:30

Hij was ook wel echt vervelend aanwezig in de rechtszaal.
Hij liet niemand uitpraten, kwam met vervelende argumenten naar de rechter en het OM; en hield zich niet aan de instructies van de rechtbank.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:34

Ja hij is helemaal vol van zichzelf lijkt wel. En iedereen is het toch wel standaard eens met almachtige bekende Ali.

Precies al had hij maar 1 keer excuses aangeboden, en dat had best door zijn advocaat opgesteld kunnen worden dat hij met die woorden geen bekentenis af zou leggen.
Maar hij heeft al 2,5 jaar moeten wachten en is moe en slachtoffer.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:37

Ja, excuses maken is zeker niet gelijk aan bekennen. Het zou zelfs karakter tonen (vind ik)

Maar jezelf verbergen achter tranen en ontkenning? Kom op, niet zo theatraal!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:41

Nu zijn in elk geval alle vrouwen voor hem gewaarschuwd. Qua carriere zal hij het ook wel kunnen vergeten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:48

Friesfanaat schreef:
Ik vind het ook erg heftig en kwalijk dat Ali ook op geen enkele manier kenbaar heeft gemaakt dat hij het (op z'n minst) vervelend vindt dat de meiden/vrouwen in kwestie de contacten met hem op deze manier ervaren hebben. 0 excuses of iets in die richting.

Een excuus is m.i. namelijk niet gelijk aan bekennen, maar vooral inzicht hebben in het feit dat je gedrag door een ander opgevat kan worden dan je bedoeld..

Hij heeft te kennen gegeven dat hij gesprek wil met de meiden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:59

Cayenne schreef:
Hij was ook wel echt vervelend aanwezig in de rechtszaal.
Hij liet niemand uitpraten, kwam met vervelende argumenten naar de rechter en het OM; en hield zich niet aan de instructies van de rechtbank.

Ja, lijkt me niet de prettigste cliënt om te hebben.
Ik heb de uitzending bij Renze gezien, waar Saskia Belleman er zat met die advocaat van Ali, mr Swiers.
Die was ook totaal niet blij met de "eigen actie" van het Ali kamp via de Taghi advocaat richting Ellen te Damme. Hij was er duidelijk ook door overvallen, ook al hield hij zich erg op de vlakte.
Uiteindelijk moet hij een client verdedigen die er zelf voor heeft gekozen onschuldig te pleiten.
Het enige dat hij dan kan doen is argumenten zoeken om de verhalen van de getuigen af te zwakken. En daar hoort dan ook victim blaming bij. Je zag ook dat hij daar ook best ongemakkelijk mee was.

Ali had beter de feiten toe kunnen geven. Spijt te betuigen en dan zichzelf verontschuldigen dat hij signalen volledig heeft gemist. Dan straalt het anders op hem af, dan nu dat hij zichzelf in de slachtofferrol plaatst. En dan had mediation ook nog een mogelijkheid geweest.
Misschien ook wel een keuze die zijn advocaat hem heeft voorgelegd. Maar die hij duidelijk niet heeft gekozen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 17-06-24 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:00

Friesfanaat schreef:

BeFunny schreef:
Hij heeft te kennen gegeven dat hij gesprek wil met de meiden.

Victim blaming is echt geen basis voor een gesprek....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:04

Nee, ik vind dat ook weer een egoïstische actie, eigenlijk. Hij ziet niet in wat hij fout doet, is het slachtoffer en dan moeten zij open staam voor een gesprek? Ik zou er absoluut niet voor open staan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:30

Nee, denk ook niet dat ik erop zou zitten wachten. De aantijging die je doet, doe je ook niet voor niks.

Wat zou een gesprek voor toegevoegde waarde hebben? Zodat hij je weer kan bewerken en je misschien kan gaslighten? Ik snap wel dat die meiden geen zin hebben om het gesprek aan te gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:19

Precies. Als hij wel excuses had aangeboden pf ander gedrag had laten zien was het misschien nog anders geweest. Hoewel ik absoluut nooit een gesprek zou willen met mijn daders. Wat ze ook zouden zeggen of doen. Zou niet eens in ruimte willen zitten.

En deze rechtszaak bewijst eigenlijk ook wel waarom ik er nooit iets mee gedaan heb en met mij het grootste deel van vrouwen die zoiets meemaken. Zowel het bewijzen als alle vooroordelen en alles :n

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:39

MyWishMax schreef:
Precies. Als hij wel excuses had aangeboden pf ander gedrag had laten zien was het misschien nog anders geweest. Hoewel ik absoluut nooit een gesprek zou willen met mijn daders. Wat ze ook zouden zeggen of doen. Zou niet eens in ruimte willen zitten.

En deze rechtszaak bewijst eigenlijk ook wel waarom ik er nooit iets mee gedaan heb en met mij het grootste deel van vrouwen die zoiets meemaken. Zowel het bewijzen als alle vooroordelen en alles :n

:knuffel: :knuffel: