Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:16

Karl66 schreef:
In dit geval zijn er beelden, hij is met een, voor zover hij wist, vijftienjarig meisje naar een hotelkamer gegaan. Ja dan heb je in het preutse Amerika van #metoo echt wel een probleem.

Geen idee waar je dat op baseert. #Metoo ging om een eindeloze reeks aan voorvallen die bijna nooit tot verontwaardiging of vervolging of consequenties leiden. Naar aanleiding van #metoo zijn er een paar belangrijke cases geweest maar erg lang hield het niet stand: zelfs de meeste van degenen die erg publiekelijk door de mand vielen hebben alweer een leuk netwerk.

Er zijn zo ontzettend veel misbruikschandalen, en die leiden zo ontzettend vaak tot niet behalve als het toevallig uitkomt om een schandaal voor iets anders te gebruiken... dit is maar een miniem klein dingetje.

Citaat:
Wat Trump betreft, die is na November geen bepalende factor meer.

Hopelijk niet, er is een redelijke kans dat het niet zo is maar het lijkt me echt buitengewoon onverstandig om in een situatie die zo instabiel als de huidige is, te spreken alsof je zekerheden hebt.
Maar als het zo is dan is Giulini sowieso wel uitgerangeerd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:27

De kans dat Trump de popular vote wint is letterlijk nul en de kans dat hij ondanks dat genoeg kiesmannen haalt is om en nabij de dertien procent. Als Trump herverkozen wordt, dan is dat door een staatsgreep, doordat hij met behulp van het hooggerechtshof voldoende democratische stemmen ongeldig heeft laten verklaren. Er is echt geeneen, maar dan ook echt geeneen indicator die op een herverkiezing wijst.

Los van zo'n staatsgreep is Trump gewoon weg en dan is er echt niemand in de republikeinse partij die zijn vingers nog aan Giuliani wil branden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:34

PoelieWoelie schreef:
Cowboy55 schreef:

OK.....maar was het in het Witte Huis en was het na januari 2021? :D

Tien euro als je gebruik wilt maken van mijn voorspellende gaven! ;) :$ :')

_O- kapitalisme in zijn puurste vorm! _O-

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:37

Iemand nog opgebleven? Lees dat het debat een stuk minder chaotisch en meer inhoudelijk was. Lees ook dat Trump zijn houding (waarschijnlijk op advies van) heeft aangepast naar een minder agressieve uitstraling.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:49

Was net op het nieuws ja, geen rare uitspattingen en zowaar een soort van inhoudelijk debat. Trump valt Biden aan op te links zijn (wat voor het eerst sinds tijden een, voor zijn kiezers, zinnig punt is) en op corruptie (hahahhaa, really)?. Biden Trump op gewoon het simpelweg geschikt zijn op het ambt. Van wat ik had gezien (een paar fragmenten maar) leek Biden wel meer een bandje af te spelen. Dat is jammer, hij had Trump van mij direct terug mogen pakken op het corruptieverhaal (hoe zat het ook alweer met Steve Bannon, die muur rond Mexico en dat verdwenen miljoentje? En met de rest van alle Trump adviseurs die weg zijn of tegen wie aanklachten lopen? De schimmige relaties met Rusland?). Eigenlijk is het bijna jammer dat Trump zich matigde, nu moeten we weer echt meer naar Biden kijken.

Als ik het zo begrijp maakt dit debat niet heel veel meer uit, de meesten hebben hun keuze al gemaakt en sommigen zelfs al gestemd, al helemaal in de swing states. Obama doet nu trouwens ook mee met de rally's van Biden en is daarin ook niet al te positief over Trump: https://www.ad.nl/buitenland/oud-presid ... gle.com%2F

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:11

Ik moest er vanmorgen om half zeven uit, dus ook niet gekeken. Maar de analyses achteraf is dat Trump het beter gedaan heeft dan bij de vorige en dat het een gelijk spel was. Een gelijk spel is het voordeel voor Biden, want dat betekent dat Trump geen grond teruggewonnen heeft.

Het verhaal van Trump dat Biden links is, slaat totaal niet aan. Die man is al veertig jaar een gematigde politicus, dus dat verhaal slaat totaal niet aan bij de zwevende kiezers. Die herkennen het namelijk niet. Wat wel effectief was van Trump was de aanval dat Biden in acht jaar als Vice-president niks bereikt had, dus waarom zou hij nou wel iets gaan bereiken? Wat ook goed werkte was de "val" waar hij Biden in liet lopen door hem te laten vertellen dat hij de olie industrie wil afbouwen. Zijn reactie was "Hoor je dat Texas en Pensylvania?" Twee swingstaten,waar olie belangrijk is.

Biden won vooral op corruptie, Trump zijn Chinese rekening en de vluchteling kinderen waar ze de ouders van kwijtgeraakt zijn en heel belangrijk gezondheidzorg en corona, waar Trump het gewoon heel slecht op doet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:25

Ik heb hem gekeken. Vond trump helemaal niet sterk. Hij gedroeg zich beter dan vorige keer maar daar is het wel mee gezegd. Hij had nog steeds wel de neiging om door de moderator heen te praten en steeds dezelfde verhaaltjes erdoorheen te drammen.

Biden was minder fel dan vorige keer, onderbrak trump amper, bleef redelijk rustig. Maar dat vind ik juist positief. Had ook een goed antwoord op fracking vond ik. Dat hij weinig bereikt had in 8 jaar was wel een punt, maar ook dat pakte hij goed op, al niet zo sterk als de rest van zijn verhaal.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:29

mysa schreef:
Iemand nog opgebleven? Lees dat het debat een stuk minder chaotisch en meer inhoudelijk was. Lees ook dat Trump zijn houding (waarschijnlijk op advies van) heeft aangepast naar een minder agressieve uitstraling.

Ja!
Het was een debat zoals het volgens mij bedoeld is. Beide heren lieten elkaar uitpraten en wat mij vooral enorm opviel was dat Joe Biden met CONCRETE plannen aan kwam zetten als hem naar verschillende onderwerpen werd gevraagd. Trump aan de andere kant loog veelvuldig, had GEEN concrete antwoorden of plannen en was erg druk bezig om Biden persoonlijk aan te vallen - hij gooide zelfs de laptophoax er nog even in. (hier een interessante link voor alle fact checks: https://twitter.com/ddale8/status/1319506819572785153)
Wat ik overigens ook goed vond was dat Biden veelvuldig in de camera keek en het Amerikaanse publiek persoonlijk toesprak.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:33

Oh misschien ga ik hem dan toch eens kijken! Vorige keer was ik dapper gestart, maar heb ik hem na 10min van heen en weer gekleuter afgezet voor mijn eigen gemoedsrust :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:00

IMANDRA schreef:
Ik heb hem gekeken. Vond trump helemaal niet sterk. Hij gedroeg zich beter dan vorige keer maar daar is het wel mee gezegd. Hij had nog steeds wel de neiging om door de moderator heen te praten en steeds dezelfde verhaaltjes erdoorheen te drammen.

Maar dit is toch ook niet een heel hoge standaard voor een verkiezingsdebat :=

Biden had wel een sterk closing statement. Over dat hij ook de president wil zijn van de mensen die niet op hem stemmen. Speelt goed in op de polarisatie in de VS.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:05

Bedankt voor de samenvatting van degenen die het gezien hebben!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:20

Ik ga het morgen kijken... moet het eerste debat ook nog kijken

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:48

Magrathea schreef:
IMANDRA schreef:

Maar dit is toch ook niet een heel hoge standaard voor een verkiezingsdebat :=

Biden had wel een sterk closing statement. Over dat hij ook de president wil zijn van de mensen die niet op hem stemmen. Speelt goed in op de polarisatie in de VS.

Eens

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:31

Ik zie net 'n item op NPO1 waarin aan bod komt dat criminelen in Amerika voorgoed niet meer mogen stemmen. Dat vind ik dus een zeer goede regeling! Bij ons mogen moordenaars zelfs hun stem uitbrengen. Dat heb ik nooit geweten, maar op dat punt ben ik dus sterk pro de Amerikaanse aanpak.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:37

Dat vind ik een slechte regeling. Zodra mensen de gevangenis mogen verlaten hebben ze hun straf uitgediend en zijn het dus weer gewone burgers en moeten ze mogen stemmen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:46

nynke55 schreef:
Dat vind ik een slechte regeling. Zodra mensen de gevangenis mogen verlaten hebben ze hun straf uitgediend en zijn het dus weer gewone burgers en moeten ze mogen stemmen.

Dit dus. Dat is dus iemand voorgoed buiten de maatschappij plaatsen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:55

pien_2010 schreef:
nynke55 schreef:

Dit dus. Dat is dus iemand voorgoed buiten de maatschappij plaatsen.
Inderdaad, straf uitgezeten = straf uitgezeten, en dan hebben die mensen net zoveel rechten (en plichten) als de rest v.d. burgers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:00

elnienjo schreef:
Ik zie net 'n item op NPO1 waarin aan bod komt dat criminelen in Amerika voorgoed niet meer mogen stemmen. Dat vind ik dus een zeer goede regeling! Bij ons mogen moordenaars zelfs hun stem uitbrengen.

Waarom wil je dat Elnienjo? De criminaliteit in de VS is veel en veel hoger dan hier, hun aanpakt werkt niet en werkt juist geweld en armoede in de hand. Het maakt ook dat mensen niet van hun fouten kunnen leren, nooit goed terug kunnen keren in de maatschappij. En het ontmoedigen van stemmen is ook een manier om niet-witte mensen (die vaker veroordeeld worden voor criminaliteit) meer te ontmoedigen van stemmen.

Dat werd ook netjes uitgelegd. Het item had wel wat meer de diepte in kunnen gaan, maar toch kwamen alle dingen wel aan bod: dat een deel van die wetten uit racisme voortkomt. Dat het arme mensen veel vaker treft. Dat er veel mensen zijn die ook als ze onschuldig zijn uit nood een 'plea deal' moeten sluiten ipv een eerlijke rechtzaak omdat ze geen goede verdediging krijgen. Dat het uitsluiten van hele groepen mensen uit de maatschappij cynisme oplevert en maakt dat mensen zich niet betrokken voelen bij hun omgeving.

En alles wat jij daaruit haalt is: oh leuk, laten wij dat ook doen? Waarom? Waarom wil je zo graag dingen invoeren die op alle mogelijke manieren alleen maar slecht werken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:02

elnienjo schreef:
Ik zie net 'n item op NPO1 waarin aan bod komt dat criminelen in Amerika voorgoed niet meer mogen stemmen. Dat vind ik dus een zeer goede regeling! Bij ons mogen moordenaars zelfs hun stem uitbrengen. Dat heb ik nooit geweten, maar op dat punt ben ik dus sterk pro de Amerikaanse aanpak.

Dat is net zo’n bullshit als het jaren de cel in gaan wegens drie keer een brood voor je hongerige kinderen jatten.
Die mensen mogen op niets stemmen, ook niet op burgemeester oid. Ik had er nog nooit van gehoord maar vind het schandalig, USA is een democratie maar ze weten wel aardig efficiënt mensen de mond te snoeren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:04

En ik wil niet op evt. feiten vooruit lopen, maar ik verwacht dat een specifieke groep hier vooral de lasten door zal ondervinden, en een ander specifiek deel v.d. bevolking juist weer voordeel.

Bizar.

En weet je, het land op zich lijkt me zo onwijs mooi, ruig, groots en intens. Maar de politiek daar is zo'n ver van mijn bed show, dat ik er toch vandaan blijf. Dit geldt overigens voor meer landen, Rusland lijkt me ook enorm interessant, maar nope, ook die sla ik voorlopig over. Eigenlijk best jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:06

Een van mijn kids is er paar jaar geleden op vakantie geweest , vier weken rondreizen waarvan drie weken met camper. In één woord , amazing. Die gaan nog wel een keer en dan naar een ander gebied.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:12

Tof, mijn broer heeft dit 3 maanden gedaan met wat vrienden en zo'n mega camper, inderdaad de reis van hun leven!

Ik weet alleen niet of ik daar altijd mijn mond kan houden, indien nodig, en dat lijkt me een minder strak plan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:27

elnienjo schreef:

En waarom is dit volgens jou een 'goede regeling'?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:42

elnienjo schreef:

Dat betekent weer 1 band minder met de samenleving en dus ook 1 drempel minder naar opnieuw vervallen in crimineel gedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:39

https://www.volkskrant.nl/cs-bb9f7db2

Er word nog veel meer gedaan om te zorgen dat bepaalde bevolkingsgroepen bijna niet kunnen stemmen en anders staan blijkbaar 50.000 vrijwillige Republikeinen klaar buiten stembureaus om te intimideren.