Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Ierpier

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 01:57

Goed we hebben een sociale media ban, een "patriottische feestdag van de inauguratie" en het wegnemen van internationale steun voor veilige abortussen. Oja en de Dakota Pipeline want we kunnen de native Americans nog best een laatste trap verkopen. Hoe lang zijn we al bezig?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 02:22

:r |(

Ierpier schreef:
Goed we hebben een sociale media ban, een "patriottische feestdag van de inauguratie" en het wegnemen van internationale steun voor veilige abortussen. Oja en de Dakota Pipeline want we kunnen de native Americans nog best een laatste trap verkopen. Hoe lang zijn we al bezig?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 02:39

En hoeveel jaar zijn we 'als beschaving' terug in de tijd gezet? ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:33

Ik las zojuist wat hij tot nu toe al heeft gedaan, oa die arbortus subsidies, terugdraaien obamacare, terugtrekken uit TPP, geen overheidspersoneel meer aannemen (behalve het leger), belastingverlaging en het aanleggen van die pijplijn.

En voor alle punten zijn voor en tegenstanders..
Dat bouwen van die muur vind ik nog het meest onwerkelijk eigenlijk.. ben heel benieuwd hoe dat gaat. Creeert wel werkgelegenheid voor amerikanen... ofzo..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:50

Ierpier schreef:

Vreselijk.

Gelukkig zijn het nu nog alleen maar de processen die in werking zijn gezet waar hij voor getekend heeft.

Laten we heel erg hopen dat er nog en paar op hun weg sneuvelen.

Maar inderdaad....het is echt diep treurig.

Iedere hoop dat hij fatsoenlijker zou zijn dan we dachten is weg.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:46

maar kan hij echt zomaar alles doen wat hij wilt? Daar kunnen toch nog stokjes voor gestoken worden?

Obama kreeg toch ook de helft niet klaar van wat hij eigenlijk allemaal wilde doen?

En nou dit weer, om het eens in de paarden te houden:
http://www.usatoday.com/story/news/poli ... /96992516/

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:44

Amaris schreef:
maar kan hij echt zomaar alles doen wat hij wilt? Daar kunnen toch nog stokjes voor gestoken worden?

Obama kreeg toch ook de helft niet klaar van wat hij eigenlijk allemaal wilde doen?

En nou dit weer, om het eens in de paarden te houden:
http://www.usatoday.com/story/news/poli ... /96992516/

Hij zal het nog door het congres moeten zien te krijgen. (Zeg ik het goed? :o? )

Probleem waar Obama tegenaan liep was dat de meerderheid van het congres republikeins is. Daar heeft Trump dus minder last van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:52

Het gaat hier vooral over 'executive orders' voor zover ik weet, hier zou dat een 'bestuurlijke maatregel' zijn. Daar hoeft dus niet zomaar over gestemd te worden.

Maar ook als er wel stemmingen zijn maakt het weinig uit, de Republikeinen blokkeerden ongeveer alles bij Obama - ongeacht of iets een goed idee was of niet. Dat was officieel partijbeleid: geen 'bipartisan' beleid steunen (dus nadenken over de inhoud en tot een compromis komen) maar gewoon tegenhouden. Waarschijnlijk gaan ze, zeker in het begin, gewoon mee met alles wat ter stemming komt, tenzij het publiek de senatoren / afgevaardigden genoeg onder druk kan zetten.

Maar de maatregelen die nu genomen zijn (op TTIP na misschien) zijn volgens de republikeinen helemaal prima: vrouwen en native Americans zijn geen mensen die je met respect hoeft te behandelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:54

Nja en als die dan toch de meerderheid hebben, dan werkt het zo. Meeste stemmen gelden...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:10

Ook in Amerika geldt: democratie is "de meerderheid beslist met respect voor de minderheid".
De Founding Fathers wisten dat, Obama wist dat - maar tja, die huidige meneer niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:19

Dat is waar, maar wat de Founding Fathers precies deden was niemand bij natuurlijk.

De huidige meneer is, ondanks het niet hebben van respect voor de minderheid, toch gekozen door de meerderheid...
Ik ben dan ook benieuwd of die meerderheid ook de mensen zijn die denken dat ze erop vooruit gaan en achteraf toch niet zelf ook tot een minderheid blijken te behoren...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:22

Gekozen door de meerderheid van de minderheid eigenlijk. De meerderheid van de stemmen ging naar Clinton

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:23

Cer schreef:
Dat is waar, maar wat de Founding Fathers precies deden was niemand bij natuurlijk.

De huidige meneer is, ondanks het niet hebben van respect voor de minderheid, toch gekozen door de meerderheid...
Ik ben dan ook benieuwd of die meerderheid ook de mensen zijn die denken dat ze erop vooruit gaan en achteraf toch niet zelf ook tot een minderheid blijken te behoren...

Minder stemmen meer kiesmannen.
Ik zie trump echt als iemand gekozen door de minderheid.

De pijplijn is echt om te janken. Arme natives arme natuur.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:23

Eigenlijk is Trump niet door de meerderheid gekozen, maar heeft hij een groter deel van de electoral votes gewonnen. Hij heeft 47.0% van de stemmen, Hillary 48.0% en The others 5.0%.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:26

Nou, die meerderheid valt ook nog tegen... Hillary had netto bijna 3 miljoen stemmen meer. Het is alleen dankzij het kiesmannensysteem dat Drumpf toch president is geworden -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:26

Hannanas schreef:
Cer schreef:

Minder stemmen meer kiesmannen.
Ik zie trump echt als iemand gekozen door de minderheid.

De pijplijn is echt om te janken. Arme natives arme natuur.

Het lijkt me ook zo ontmoedigend eigenlijk voor Obama. Neem je een verstandig besluit, denk je goed te doen, en hop, paar jaar later gaat je besluit down the drain en wordt je alsnog overruled.

Dan heb je wat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:36

Ohhh kiesmannen, dan neem ik het terug, daar heb ik niet veel verstand van :)

Maar ja, die video van Hillary dat ze zo moet lachen na het succesvol pakken en doden van een terrorist is ook weer zo wat ...

En ik schijn de enige te zijn die de video van die Lubach of hoe heet ie, echt te suf voor woorden vind :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:59

Cer schreef:
Ohhh kiesmannen, dan neem ik het terug, daar heb ik niet veel verstand van :)

Maar ja, die video van Hillary dat ze zo moet lachen na het succesvol pakken en doden van een terrorist is ook weer zo wat ...

En ik schijn de enige te zijn die de video van die Lubach of hoe heet ie, echt te suf voor woorden vind :(

Ligt er misschien ook een beetje aan hoe goed je Trump 'kent'. Zo is het gebruikte idioom in de clip 'Trump idioom'. En dat soort great, great things maken wel het verschil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:05

You have The Trump Towers. We have Lee Towers. Geniaal!
Alhoewel ik het nog steeds niet kan beseffen dat ie echt president is

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:18

Grab 'em by the pony :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:37

Roger waters (pink Floyd) tijdens een concert in Mexico

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:11

ja dat nummer is actueler dan ooit helaas. 40 jaar oud en nog steeds actueel, toch om te janken gewoon.

Fantastisch nummer, altijd al geweest ook.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:22

Cer schreef:
Ik las zojuist wat hij tot nu toe al heeft gedaan, oa die arbortus subsidies, terugdraaien obamacare, terugtrekken uit TPP, geen overheidspersoneel meer aannemen (behalve het leger), belastingverlaging en het aanleggen van die pijplijn.

En voor alle punten zijn voor en tegenstanders..
Dat bouwen van die muur vind ik nog het meest onwerkelijk eigenlijk.. ben heel benieuwd hoe dat gaat. Creeert wel werkgelegenheid voor amerikanen... ofzo..

welnee, daar gebruiken ze nog even de illegalen voor en als die klaar zijn, trappen ze ze over de muur :') veel goedkoper

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:27

Er is allang een muur.

http://www.vpro.nl/programmas/americano ... bonen.html

De enige plek waar geen muur is moet je eerst door 3 dagmarsen woestijn. Dat deel wordt plat gepatrouilleerd door Border Patrol en fascistoïde vrijwilligers die klaarblijkelijk (in het weekend) niets beters te doen hebben dan in de woestijn te speuren naar illegalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:46

ohhh nou ja in dat geval.... dan doet ie niets geks met die muur eigenlijk. Behalve claimen dat ie een muur gaat bouwen die er al staat :?

Die tocht door de woestijn is ook vreselijk, dan kunnen ze het idd maar beter niet proberen misschien?