Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:47

maar begrijpen jullie waarom de mensen in Geldermalsen het ''zat'' zijn?De gewone burger/ondernemer moet gemiddeld 10 jaar op een bouwvergunning wachten...en dat park regelt dat even in een dag.
Ik denk dat de woede niet gericht is tegen de vluchtelingen/asiel/gelukszoekers maar tegen het compleet oneerlijke beleid waarbij de Nederlander het onderspit delft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:58

geerke schreef:
maar begrijpen jullie waarom de mensen in Geldermalsen het ''zat'' zijn?De gewone burger/ondernemer moet gemiddeld 10 jaar op een bouwvergunning wachten...en dat park regelt dat even in een dag.
Ik denk dat de woede niet gericht is tegen de vluchtelingen/asiel/gelukszoekers maar tegen het compleet oneerlijke beleid waarbij de Nederlander het onderspit delft.

Dat begrijp ik zeker, maar als de politie waarschuwingsschoten moet lossen, dan gaat het protesteren een beetje ver. Maar het hele leven is oneerlijk. Daarbij als ik naar mezelf kijkt, ik delf nergens het onderspit, ik heb ook niet het gevoel, dat ik door de komst van vluchtelingen benadeeld wordt.

Ik ben sowieso voor kleinschalige opvang, voor de vluchtelingen beter en voor de omgeving waarschijnlijk een stuk acceptabeler. Echter kost dit meer geld en we willen ook niet meer geld besteden aan de vluchtelingen. De vluchtelingen zijn hier nu eenmaal, daar zullen we een oplossing moeten zoeken. Iedere gemeente kan dit wel willen tegenhouden, door bedreigingen of druk door inwoners of tegenstanders, maar iemand zal de verantwoording moeten nemen om opvang te regelen.
Eén ding is zeker, je doet het nooit goed. :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:12

Dieptepunt in Nederland, zeker als straks gaat blijken dat de 'trouble makers' van elders komen.

Anderzijds is zo'n vergadering natuurlijk een lachtertje.
Alsof je als bevolking de boel kan tegenhouden, dat is allemaal allang in kannen en kruiken.
En kijk, dan ga je wel opstand creeeren bij de burger.

en dan ook nog grootschalige opvang...
ik snap best dat de burger in Geldermalsen daar een vraagteken bij zet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:31

geerke schreef:

Dit zijn niet "de mensen in Geldermalsen", dit zijn gewoon hooligans die daar niks te zoeken hebben.

En tijdelijke bouw kan je compleet niet vergelijken met permanente bouw qua vergunningen. Maar dan nog moet daar gewoon over gepraat kunnen worden. Luisteren naar elkaars standpunten en zo tot op een oplossing komen.
Helaas is in Steenbergen gebleken dat geweld wel degelijk dingen oplost. Ik hoop dat dat hier niet gebeurt, al is het maar voor het statement.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:34

LadyMadonna schreef:
geerke schreef:

Dit zijn niet "de mensen in Geldermalsen", dit zijn gewoon hooligans die daar niks te zoeken hebben.

En tijdelijke bouw kan je compleet niet vergelijken met permanente bouw qua vergunningen. Maar dan nog moet daar gewoon over gepraat kunnen worden. Luisteren naar elkaars standpunten en zo tot op een oplossing komen.
Helaas is in Steenbergen gebleken dat geweld wel degelijk dingen oplost. Ik hoop dat dat hier niet gebeurt, al is het maar voor het statement.

Ik denk door het gebeuren in Steenbergen, steeds meer burgers naar geweld en bedreigingen grijpen om hun zin te krijgen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:46

Cer schreef:
Ik las hier iets over genoeg werk... :?
Ga dat even aan alle werklozen melden :j dus niet de uitkeringstrekkers maar mensen die echt op zoek zijn naar werk.. maak je vast vrinden mee..

Het laten integreren van mensen die uit een totaal andere cultuur komen, of dat ooit kans van slagen heeft, ik vraag het me af. Het westen druist zo in tegen alles wat zij gewend zijn, en zij zijn daar zo stellig in, dat ik denk dat dat niet kan lukken.. :n

En vluchtelingen opvangen, uiteraard. Maar er is wel een schifting nodig :j

Er is niet genoeg werk http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... 2015-12-16

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:03

Tja ....over integreren.Als je ziet hoeveel problemen er nu al zijn met de derde generatie marokkenen die een pesthekel aan nederland heeft

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:40

Wauw wat een discussies :+

Ik zou zeggen.... Ga eens langs bij een AZC!

Ik heb vandaag mijn 1e werkdag gehad en dat heeft absoluut mijn ogen geopend, zo anders dan wat de media je laat geloven! :x

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:03

Oordeel pas als je Geldermalsen en omstreken kent en de echte problematiek rondom de issue kent.

Dit wordt permanente opvang net achter een nog niet eens volledig opgeleverde luxe dure woonwijk...een cultuur waar iedereen bij elkaar binnenloopt en alles nog open en bloot is...

De tokkies van de rellen zijn niet wat Geldermalsen is..

De kleinere gemeenten rondom Geldermalsen zijn afhankelijk van Geldrmalsen met winkels e.d. Verder is er daar helemaal niks wat vertier kan geven...ook een cultuur van de Betuwe met zijn gereformeerde achtergrond en mensen juist voor het stille leven hebben gekozen.

Permanente asielzoekers die niet uit oorlogsgebieden komen maar waar hun aanvraag nog lang op zich laat wachten? Uitgeprocedeerden die blijvenhangen omdat ze niet de grens over worden grzet?

Komt hetzelfde straatbeeld als in de grote steden.

Bijzonder omdat daar legio kantoorpanden leeg staan en 1500 zo in het leven op gaat, maar de overheid kiest er voor deze mensen juist in slaapsteden te zetten....

Iedereen maar denken dat het allemaal lieve aardige welwillende mensen zijn die graag van hun letterlijke geloof willen afstappen om ons nu ook met mensen met moraal te zien?

Iedereen weet stiekum wat grote groepen jonge mannen zonder toekomstperspectief brengt, als het maar ver van je bed is dan zwaaien de moraalridders wle met hun vingertje.

Zolang al die centra tijdelijk zijn halen ze opgelucht adem, maar permanent? Oei gelukkig niet in mijn achtertuin..

Klapper op de vuurpijl, Geldermalsen heeft niet eens meer een poltieburau, als je belt in de avond komen ze uit Nijmegen :D ;) :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:04

Ken ja ik ken het daar, ken heel veel dorpen er om heen..en ken het echt, familie en vrienden daar...

Ik snap wat ze voelen en de tegenstemmers balen enorm van die ellende want het was bedoelt om netjes te gaan onderhandelen met sprekers ...
Geldermalsen is nu heel negatief in het nieuws, terwijl het juist een hele rustige gezapige gemeenschap is..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:59

Ik wed dat met de rellen van gister het overgrote deel van de mensen niet eens uit Geldermalsen afkomstig was. Dit was gewoon een gelegenheid voor andere relschoppers om zich uit te leven.
Van mij mogen diegene die zich schuldig hebben gemaakt een maandje tentenkamp krijgen plus een aantal maanden verplicht taakstraf in een centrum doorbrengen.
Ik schaam me om Nederlandse te zijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:35

Ik niet.. Ik identificeer mij ook niet met dat soort lui.

Inmiddels is dat ook al algemeen toegegeven dat er relschoppers uit de omgeving tussen zaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:37

Sammie schreef:
Ik niet.. Ik identificeer mij ook niet met dat soort lui.

Inmiddels is dat ook al algemeen toegegeven dat er relschoppers uit de omgeving tussen zaten.

Ik bedoelde ook dat er ook mensen uit Geldermalsen zaten. Maar ook mensen die deze gelegenheid aanpakken om te rellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:55

gohya schreef:
rapido dat tuig zijn de gelukszoekers en de echte vluchtelingen moeten zelfs hier voor hun leven vrezen door dat tuig!

Precies, en echt er zit enorm veel tuig tussen wat erg sneu is voor de mensen die zich gewoon netjes willen gedragen.

Je vlucht voor oorlog omdat je in vrede, veilig wil leven. Dan ga je niet in opvangcentra elkaar te lijf met alles wat voor handen is!
Degenen die dat doen moet je linea recta zonder pardon het land uit zetten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:54

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:05

purny schreef:
Ik wed dat met de rellen van gister het overgrote deel van de mensen niet eens uit Geldermalsen afkomstig was. Dit was gewoon een gelegenheid voor andere relschoppers om zich uit te leven.
Van mij mogen diegene die zich schuldig hebben gemaakt een maandje tentenkamp krijgen plus een aantal maanden verplicht taakstraf in een centrum doorbrengen.
Ik schaam me om Nederlandse te zijn

Zojuist op het nieuws dat wel degelijk bijna alles uit GM kwam.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:02

Ik kan het me van beide kanten wel voorstellen (voor- en tegenstanders). Het probleem is: ja, als je allemaal mensen op elkaar propt op één plek, verschillende culturen en politieke ideeën, dan zou het gek zijn als er niets gebeurt...
Maar je zal maar vluchteling wezen, je huis al dan niet platgebombardeerd en je moet maken dat je wegkomt, dan hoop je toch ergens een veilig onderkomen te krijgen. En niet na een levensgevaarlijk tocht weer teruggestuurd te worden.

Daarbij: het gros van de Nederlanders stamt zelf af van vluchtelingen die in eigen land of streek niet meer welkom waren: de hugenoten uit Frankrijk bijvoorbeeld. Of Indische Nederlanders en Molukkers, die zouden geen leven hebben gehad als ze daar gebleven waren. De Nederlanders die in Indonesië gebleven zijn, hebben het geweten: geen recht op een baan van enige betekenis, dus armoede, geen toegang tot medische hulp, ook nu niet in het moderne Indonesië... (daarom is er voor hen de stichting Halin hulp aan landgenoten in Indonesië). Of wat dacht je van de mensen die in 1953 moesten vluchten voor het water, en uiteindelijk buiten Zeeland zijn gaan wonen? Ik heb hier een boek in huis dat van mijn opa geweest is, waar de aantasting door het zeewater nog aan te zien is...

Je mag in je handjes wrijven en jezelf feliciteren als je in het juiste land geboren bent...
Dat er dan wel eens wat mensen uit een ander land opgevangen moeten worden, neem ik graag op de koop toe.
Dat er ook aan Nederlandse daklozen en woningzoekenden gedacht moet worden, hoort daar ook bij.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 15:37

Zag net op het nieuws dat alle mensen die nu nog vast zitten uit Geldermalsen komen.

Bij ons wilde ze ook een (kleine azc) openen of in ieder geval vluchtelingen (tijdelijk) opvangen. De moraalridders die van alle andere protesten schande spraken gingen zich nu zelf opeens zorgen maken over de waarde van hun huis, de veiligheid etc.

Ik denk dat bijna niemand zit te wachten op een azc in zijn/haar achtertuin.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:39

Nee typisch Nimbly!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:17

Ach, Jillsill, er zit hier een azc op korte afstand van waar ik woon. Als je met een steen gooit, ligt-ie daar binnen en ik fiets er bijna iedere dag langs. Echt, het zal me mijn reet roesten, pardon my French. De inbraakgolf was hier al begonnen voor er een azc zat, en is bij mijn weten niet groter geworden. Mijn kinderen spelen nog net zo gerust buiten. En de waarde van mijn huis, daar kan ik me ook al niet druk over maken. Het huis van mijn buurman was binnen een paar weken verkocht (en hij is afgelopen weekend verhuisd, dus recent). Al die mauwers in Nederland... Daar word ik soms een beetje moe van, als we het dan over die boeg moeten gaan gooien.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:55

Blue_Eyes schreef:
Ach, Jillsill, er zit hier een azc op korte afstand van waar ik woon. Als je met een steen gooit, ligt-ie daar binnen en ik fiets er bijna iedere dag langs. Echt, het zal me mijn reet roesten, pardon my French. De inbraakgolf was hier al begonnen voor er een azc zat, en is bij mijn weten niet groter geworden. Mijn kinderen spelen nog net zo gerust buiten. En de waarde van mijn huis, daar kan ik me ook al niet druk over maken. Het huis van mijn buurman was binnen een paar weken verkocht (en hij is afgelopen weekend verhuisd, dus recent). Al die mauwers in Nederland... Daar word ik soms een beetje moe van, als we het dan over die boeg moeten gaan gooien.

Daarom zeg ik ook " bijna alle Nederlanders"

Inmiddels ben ik ook op het punt aangekomen dat ik niet op een azc zit te wachten als de eisen voor de mensen die binnen komen niet veel harder en strenger doorvoeren, uitvoeren, controleren en opvolgen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:45

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben, maar goed, dat had ik er misschien bij moeten zetten. Ik hoor hier om me heen heel erg weinig geklaag over het azc.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:04

Een tijdelijk azc of een permanent, dat is een heel andere organisatie..in permanent komen mensen maandenlang te wonen en dan ontstaat er wel groepsvorming..in de tijdelijke worden ze elke 3 dagen verplaatst.

In veel azcs zijn intern vechtpartijen met wapens omdat visitatie niet wordt gedaan, kennelijk is dat te moeilijk en kan dat alleen in overheidsgebouwen waar je als werknemer van buitenaf binnen komt...

In een permanente opvang ontstaat er zonder controle een haard...en daar moet men nog ervaring mee opdoen.

Veel negatieve geluiden tov de Geldermalsenaren die zich zo hebben laten zien vanuit de eigen kern....

Nu een groep dorpsbewoners dat relt, straks een groep jonge ontvreden mannen en als die twee groepen elkaar gaan treffen...moet er even niet aan denken..

Waar gaan we naar toe in dit land..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:39

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:09

Loretta schreef:
De politie gedraagt zich anders ook als halve gekken.
in wat voor land leven we inmiddels vraag ik me dan af.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... test.dhtml

Gelijk iemand met een staaf op het hoofd slaan, wat voor een kerel ben je dan wel.

We willen toch dat de politie optreed tegen relschoppers en vandalen en hooligans?
Ik zag de beelden gisteren en ik begrijp heel goed dat de politie optreedt. Alleen al om de schade te kunnen verhalen. Deze mevrouw had de pech, om op de verkeerde tijd en op de verkeerde plek aanwezig te zijn.
Echter was dit een jonge (gekleurde) man geweest en niet een jonge, blanke, beschaafde vrouw, dan zijn de reacties anders. Dan had hij maar moeten luisteren naar de politie, is dan vaak de reactie.
Neemt niet weg, dat ik die mevrouw beterschap wens.