Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizzle schreef:De economische belangen gaan voor, we willen natuurlijk niet kwetsen of beledigen nadat ze een frigging passagiersvliegtuig met burgers uit de lucht geknald hebben.
Nikass schreef:Oh volgens mij heb ik jouw post verkeerd gelezen/opgevat, sorryJij bedoelt hier dat Rutte ervoor wil zorgen dat de lichamen hierkomen en dat de oorzaak gevonden wordt. Maar wat is volgens jou het "andere belang" van Applebaum dan? Ik had niet het idee dat zij zo'n specifiek belang had, maar dat zij gewoon heel veel kennis van zaken heeft.
Lizzle schreef:Ferme taal, m'n ass. Ik zou me als nabestaande zo ontzettend in de steek gelaten voelen door Nederland.
De economische belangen gaan voor, we willen natuurlijk niet kwetsen of beledigen nadat ze een frigging passagiersvliegtuig met burgers uit de lucht geknald hebben.
In het kader van ter voorkoming van een Wereldoorlog durft men bijna geen standpunt in te nemen.
Ik vind jullie allemaal heel diplomatiek en correct, maar ik zou toch meer zien in een korte metten aanpak, al dan niet met hulp van het Russische leger om de onderzoekers vrije doorgang te geven. En je mag zeker steun van Europa verwachten hierin, daarom zijn we bondgenoten.
Nikass schreef:N0a schreef:Als ze vandaag geen toegang krijgen tot ramp gebied volgen er (economische) consequenties voor Rusland. President van Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben Poetin onder druk gezet.
http://mobile.reuters.com/article/topNe ... 0?irpc=932
Helaas ontbreekt Nederland weer in het rijtje...
fransje23 schreef:Nikass schreef:Oh volgens mij heb ik jouw post verkeerd gelezen/opgevat, sorryJij bedoelt hier dat Rutte ervoor wil zorgen dat de lichamen hierkomen en dat de oorzaak gevonden wordt. Maar wat is volgens jou het "andere belang" van Applebaum dan? Ik had niet het idee dat zij zo'n specifiek belang had, maar dat zij gewoon heel veel kennis van zaken heeft.
Zij is niet echt pro-rusland en iedere smet op Poetin is een bevestiging van haar standpunten. Haar belang is om duidelijk te maken dat het de schuld van Poetin is. Maar daar krijg je natuurlijk niets meegeregeld en gedaan qua onderzoek en berging van de lichamen.
Samblabla schreef:Ik denk sowieso dat de nederlandse regering niet op zoiets is voorbereid en ze niet zo goed weten wat ze moeten doen. Ik hoop alleen dat elk slachtoffer een mooie laatste rust plaats krijgt en dat ze daders zwaar gestraft wordt.
Nikass schreef:Samblabla schreef:Ik denk sowieso dat de nederlandse regering niet op zoiets is voorbereid en ze niet zo goed weten wat ze moeten doen. Ik hoop alleen dat elk slachtoffer een mooie laatste rust plaats krijgt en dat ze daders zwaar gestraft wordt.
De uiteindelijk verantwoordelijke komt er waarschijnlijk wel mee weg
Nikass schreef:Samblabla schreef:Ik denk sowieso dat de nederlandse regering niet op zoiets is voorbereid en ze niet zo goed weten wat ze moeten doen. Ik hoop alleen dat elk slachtoffer een mooie laatste rust plaats krijgt en dat ze daders zwaar gestraft wordt.
De uiteindelijk verantwoordelijke komt er waarschijnlijk wel mee weg
N0a schreef:Er is een filmpje opgedoken waarin je de separatisten met 1 van de zwarte dozen ziet lopen. Dit was vrijdag.. ze blijven stug volhouden dat zij ze niet hebben. Zegt genoeg in mijn ogen, eerst knoeien met de gegevens en dan is die plotseling weer gevonden.
fransje23 schreef:Overigens vraag ik mij af waarop mensen op maken dat Rutte afwachtend is niets doet? Ik heb die indruk eigenlijk helemaal niet. Ook in de berichtgeving kom ik alleen maar een betrokken en oze Rutte tegen die schijn baar intensief contact heeft met Poetin en de leiders van andere EU-landen.
fransje23 schreef:Overigens vraag ik mij af waarop mensen op maken dat Rutte afwachtend is niets doet? Ik heb die indruk eigenlijk helemaal niet. Ook in de berichtgeving kom ik alleen maar een betrokken en oze Rutte tegen die schijn baar intensief contact heeft met Poetin en de leiders van andere EU-landen.
Cyella schreef:fransje23 schreef:Overigens vraag ik mij af waarop mensen op maken dat Rutte afwachtend is niets doet? Ik heb die indruk eigenlijk helemaal niet. Ook in de berichtgeving kom ik alleen maar een betrokken en oze Rutte tegen die schijn baar intensief contact heeft met Poetin en de leiders van andere EU-landen.
Omdat het veel diplomatiek is en onderhandelen, terwijl er niks daadwerkelijk ondernomen of gedaan wordt. Nu hebben ze pas een deadline gesteld, hadden ze van mijn part veel eerder moeten doen. De schade is nu immers al aangericht.
labyrinth schreef:fransje23 schreef:Overigens vraag ik mij af waarop mensen op maken dat Rutte afwachtend is niets doet? Ik heb die indruk eigenlijk helemaal niet. Ook in de berichtgeving kom ik alleen maar een betrokken en oze Rutte tegen die schijn baar intensief contact heeft met Poetin en de leiders van andere EU-landen.
Ach, ik heb altijd maar het idee dat iedereen er ontzettend van houdt om de politiek traag en actieloos te noemen. Ik zou alle mensen die dat roepen zo graag een hoge politieke rol willen geven in een virtuele wereld om ze te laten zien wat voor paasei je maakt door zomaar hard in te grijpen.