Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:55

janderegelaa schreef:
SaskiaStar schreef:
Zoals Jan de Regelaar al zegt, Wilders is tegen de radicale Moslims, de raddraaiers en draaideurcriminelen net als alle pvv stemmers, dat wil dus niet zeggen dat ze iets tegen DE Moslims hebben net als Wilders...............

Precies, en alleen met het schreeuwen van onwaarheden proberen de tegenstemmers hun gelijk te halen.

De gemiddelde geïntegreerde moslim kan zelfs beter op Wilders stemmen want zodra de radicalen, raddraaiers en draaideur criminelen eruit zijn worden zij niet meer aangekeken op hun gedrag.

Ben ik helemaal met je eens, Janderegelaa. Als je het heel goed beschouwt, is links met die pappen-en-nathouden politiek, eigenlijk DE grootste vijand van de islam in Nederland. Een schaap in wolfskleren. Ze zeggen dat ze het allemaal zo goed bedoelen, terwijl ze met hun daden de islam alleen maar verder van huis brengen. Als inderdaad de raddraaiers en straatterroristen zouden verdwijnen, geloof ik dat er in Nederland geen enkel probleem zou zijn met de islam en moslims. Maar links maakte die oplossing tot nog toe onmogelijk en zijn daarom direct verantwoordelijk voor het imago dat de islam nu heeft, en de opkomst van de PVV en Wilders. Links heeft hem groter gemaakt dan wie dan ook!

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:01

Ja dus? Het blijven er 150 en niet meer. Want zo ken ik er ook nog wel een paar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:33

Alet74 schreef:
Ja dus? Het blijven er 150 en niet meer. Want zo ken ik er ook nog wel een paar ;)

dus word het tijd dat de moslimgemeenschap in Nederland deze 150 eens flink aanpakt zodat ze niet met zijn allen de schuld krijgen, soms zijn oplossingen zo simpel, ik snap niet dat ze sowieso hun kinderen niet iets beter de normen en waarden van het westen bijbrengen dan mogen ze hier rustig hun eigen geloof hebben en is er niets meer aan de hand.

Note;helaas zitten er wel iets meer dan 150 allochtonen hier in de gevangenissen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:03

Nu ga je weer generaliseren, lijkt me niet nodig SaskiaStar.
Die 150 mensen zijn in principe zelf verantwoordelijk voor hun daden. Wij als maatschappij kunnen daar iets aan/tegen doen, ik denk niet dat je alleen naar de Moslimgemeenschap moet wijzen, dat is niet fair. De samenleving maak je met zijn allen volgens mij.
Als een Katholiek iets verkeerd doet, wordt er ook nooit geroepen dat de Katholieke gemeenschap hier iets aan moet doen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:16

Van medio 2009 tot medio 2010 is ons land weer 145.000 economische gelukzoekers immigranten rijker. Goed nieuws dus voor de PVDA en GroenLinks, want die zagen hun potentiële electoraat weer groter worden. ;-)
Dat laten de cijfers van het CBS zien.

Deze ontwikkeling is opvallend, daar de voorspelling namelijk was dat door de economische crisis het aantal economische immigranten zou dalen. Dat zou er op kunnen wijzen dat de vergrijzing al merkbaar aan het worden is en veel babyboomers de arbeidsmarkt verlaten, welke plaatsen weer opgevuld worden door deze groep economische immigranten.
Dit is dus een indicatie wat ons te wachten staat de komende jaren, als we er niets aan doen!

Raar dat we zoveel werkelozen hebben en ouderen vanaf 50+ bijna niet meer aan een baan kunnen komen? Niet echt.
Lang leve het open grenzen beleid van links! }:0
Mijn hoop is echt gevestigd op vooral VVD en PVV dat die hier paal en perk aan gaan stellen en minder economische immigranten binnen laten dan nodig is. Dan pas kunnen we een gezonde economie en maatschappij opbouwen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:02

Volgens mij is er werk genoeg, althans, dat hoor ik bijna wekelijks in de media. Ik denk niet dat werkloosheid terug te voeren valt op immigratie. Want vergeet niet dat een immigrant hier niet aan de bak mag zonder verblijfsvergunning etcetera.

En dan nog eens iets, we maken ons hier wel erg druk om de Moslims. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met Noord-Korea? Ik denk dat de mensen die daar wonen het ook niet zo gezellig hebben? Wat vinden we daarvan? Het is net alsof er verder niets meer belangrijk is behalve Moslim-extremisten. Maar dat is natuurlijk niet zo, er zijn landen/regimes waar mensen een onmenselijk bestaan leiden en waar we ons misschien nog wel veel drukker om zouden moeten maken. En dat zijn heus niet allemaal Islamitische staten!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 22:07

Het grote voordeel van die Noord-Koreanen is dat ze hun land niet uit kunnen. En om aanslagen staan ze al helemaal niet bekend.
Tegen de tijd dat die in Nederland net zo een thema zijn als de Islam nu hier is dan zal er ook wel een zusterpartij van de P.V.V. opgericht worden. In mijn opinie is die mogelijkheid te verwaarlozen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:19

Ik geloof dat je me niet begrijpt, het gaat me erom dat we ons zo druk maken om (extremistische) Moslims, terwijl er zoveel andere belangrijke zaken zijn die weinig aandacht krijgen, maar dit (net zo goed) wel verdienen. Het lijkt net alsof de wereld vergaat terwijl je het wel wat kunt relativeren in mijn ogen. Er zijn wel meer zaken die de mensheid bedreigen.
Ik vind het niet zo netjes om het een voordeel te noemen dat Noord-Koreanen hun land niet uit kunnen. Ik neem aan dat je het niet zo bot bedoelt als je het opschrijft?
En zo zijn er zoveel landen waar mensen onderdrukt worden om welke reden. Waarschijnlijk is de hoofdreden terug te voeren op geld (olie, diamanten, wat dan ook). Laten we hopen dat we hier in Nederland niet die kant uitgaan.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 22:32

Ik bedoelde te zeggen dat als ze in Noord-Korea al radicale plannen hadden dan is het een voordeel dat ze hun land niet uit kunnen. Jij hebt het nu over allerlei brandhaarden in de wereld die er inderdaad zijn maar door ons niet opgelost kunnen worden. Wij kunnen ons alleen bekommeren om datgene er in ons land gebeurt daar hebben we directe invloed op.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:35

Is dat wel waar? Dat wij er invloed op hebben in eigen land? Of is het weer struisvogelpolitiek, vooral de mond houden want dan...

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:55

Volgens mij hebben we inderdaad wel invloed op het beleid. Als je PVV stemt dan weet je welke kant het op gaat en wat voor maatregelen je verwachten kunt. Stem je PVDA, GL of D66, dan weet je ook welke kant het op gaat. De foute!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:17

Op het Weteringplantsoen in Amsterdam, tijdens de oorlog een fusilladeplaats, is een monument opgericht gesierd met de dichtregels van Van Randwijk:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Henk van Randwijk, verzetsman in de WO2, oprichter van het linkse blad Vrij Nederland.

Het schijnt dat Wilders aanhangers nu koketteren met deze dichtregels. Dit suggereert dat zij 'de islam' of de 'criminele islamieten' vergelijken met de nazi-onderdrukking van die tijd. En dat terwijl heel veel andere Nederlanders juist de opkomst van de radicale Wilders eerder als een bedreiging van de vrijheid zien.

Die gebruiken echter geen diep symbolische dichtregels uit de tweede wereldoorlog om zichzelf als slachtoffer neer te zetten. Beschaving staat immers voorop.

Extremistische islamieten en Wilders aanhangers zijn elkaars spiegelbeeld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:18

Hier heb je wel een goed punt, Alet74, alleen Noord Korea kunnen wij écht niks aan doen, dat is een dictatuur, daar kan Wilders, Bea of wie dan ook weinig aan veranderen.
En om nou op de Amerikaanse wijze N. Korea in te vallen vind ik nou ook weer zo wat.

Maar de EU kijkt wel de andere kant op bij andere zaken die gebeuren, zoals de Christenvervolging in bepaalde Islamitische landen.
We hebben wel indirect invloed op de EU, maar wel als we met ministers met 'ballen' aan komen en geen hielenlikkers want dat heeft duidelijk ook niet gewerkt.

En hier, dit dat http://www.nrc.nl/buitenland/article260 ... _Nederland Duizenden landgenoten van hem hebben wij óók een goed leven gegeven hier, maarja hij weet denk ik zelf het beste wat hij zelf gedaan heeft.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... lpgeld.htm Nederland weer als braafste jongetje van de klas en we krijgen gewoon een lange neus en een dikke vinger.

Maarja, het is gewoon zo moeilijk, wat moet je dan?

Oja, dit http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... het-OV.htm Hier ben ik ook zwaar, zwaar tegen. Je wil niet weten wat ik zulke gasten aan zou willen doen :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:49

Alet74 schreef:
Die 150 mensen zijn in principe zelf verantwoordelijk voor hun daden. Wij als maatschappij kunnen daar iets aan/tegen doen, ik denk niet dat je alleen naar de Moslimgemeenschap moet wijzen, dat is niet fair. De samenleving maak je met zijn allen volgens mij.
Als een Katholiek iets verkeerd doet, wordt er ook nooit geroepen dat de Katholieke gemeenschap hier iets aan moet doen.

Waarmee generaliseer ik dan, sommige dingen zijn triest genoeg feiten.

Overigens weet ik dat in de meeste katholieke gezinnen er heel veel moeite gedaan word om hun kinderen het verschil tussen goed en kwaad en het verschil tussen mijn en dijn te leren, in iedere bevolkingslaag zullen er dan altijd toch figuren blijven die zich niet laten vormen en daardoor van het rechte pad afwijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:51

Alet74 schreef:
Volgens mij is er werk genoeg, althans, dat hoor ik bijna wekelijks in de media. Ik denk niet dat werkloosheid terug te voeren valt op immigratie. Want vergeet niet dat een immigrant hier niet aan de bak mag zonder verblijfsvergunning etcetera.

En dan nog eens iets, we maken ons hier wel erg druk om de Moslims. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met Noord-Korea? Ik denk dat de mensen die daar wonen het ook niet zo gezellig hebben? Wat vinden we daarvan? Het is net alsof er verder niets meer belangrijk is behalve Moslim-extremisten. Maar dat is natuurlijk niet zo, er zijn landen/regimes waar mensen een onmenselijk bestaan leiden en waar we ons misschien nog wel veel drukker om zouden moeten maken. En dat zijn heus niet allemaal Islamitische staten!

Eerst ons eigen land maar eens op orde krijgen voor we ons druk maken om andere landen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:38

Alet74 schreef:

Wij als maatschappij kunnen er niets aan veranderen. Simpelweg omdat wij door de groep moslims waarmee we de dialoog aan zouden moeten gaan niet worden gezien als gelijkwaardig. Voor die groep zijn wij ongelovige honden die met het zwaard bekeerd mogen worden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:00

Als we niet eerst ons eigen land op orde krijgen door te stemmen tegen onderdrukking, haat en discriminatie kunnen we voor de onderdrukte mensen in andere landen helemaal niets betekenen.
Wilders stemmers worden aangevallen en vergeleken met snode figuren uit de historie omdat ze mensen willen beschermen. Hoe crue.

Het nieuws gezien gisteren? Een totaal met zwart doek overdekte vrouw, onherkenbaar dus, met nagesynchroniseerde stem beweert haar man te hebben willen vermoorden. Daardoor wordt zij waarschijnlijk binnenkort geexecuteerd (hoe?). Dat is dezelfde vrouw die door protesten uit de hele werdeld een steniging bespaard werd. Ja, de moslimvrouwen worden goed beschermd door de moslimmannen.

Bekijk ook de documentaire eens die door Canvas gisteren werd uitgezonden. "Terzake" "Dancing Boys of Afghanistan"

quote: "Omdat vrouwen zwaar gesluierd gaan dansen jonge jongens in vrouwenkleren voor mannen"
Dat zijn slavenjongens die wel meer moeten doen dan dansen. Daarin komt ook de positie van de vrouw goed in beeld. "Zij is een vrouw en heeft niets te vertellen" zegt man over zijn echtgenote en moeder van de zoon die hij verkocht als dancing boy.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:36

kanniet schreef:
Als we niet eerst ons eigen land op orde krijgen door te stemmen tegen onderdrukking, haat en discriminatie kunnen we voor de onderdrukte mensen in andere landen helemaal niets betekenen.
Wilders stemmers worden aangevallen en vergeleken met snode figuren uit de historie omdat ze mensen willen beschermen. Hoe crue.

Het nieuws gezien gisteren? Een totaal met zwart doek overdekte vrouw, onherkenbaar dus, met nagesynchroniseerde stem beweert haar man te hebben willen vermoorden. Daardoor wordt zij waarschijnlijk binnenkort geexecuteerd (hoe?). Dat is dezelfde vrouw die door protesten uit de hele werdeld een steniging bespaard werd. Ja, de moslimvrouwen worden goed beschermd door de moslimmannen.

Bekijk ook de documentaire eens die door Canvas gisteren werd uitgezonden. "Terzake" "Dancing Boys of Afghanistan"

quote: "Omdat vrouwen zwaar gesluierd gaan dansen jonge jongens in vrouwenkleren voor mannen"
Dat zijn slavenjongens die wel meer moeten doen dan dansen. Daarin komt ook de positie van de vrouw goed in beeld. "Zij is een vrouw en heeft niets te vertellen" zegt man over zijn echtgenote en moeder van de zoon die hij verkocht als dancing boy.

Kan je mij uitleggen wat dat te maken heeft met mensen die hier 3 generaties wonen en werken, want ik zie het verband niet helemaal buiten dat het wellicht allemaal moslims zijn.
Doorgetrokken zouden alle katholieke mannen pedofielen zijn om maar iets te noemen.

IK heb het gevoel dat veel mensen de weg kwijt zijn in het beoordelen van individuen, ze willen alleen een massa zien en plakken daar een etiket op.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:39

Juist niet, Wilders wil de individuen die het voor de massa verpesten aanpakken. Iedere moslim die geïntergreerd is gewoon meedraait in de maatschappij met de waarden en normen die wij hier hanteren is van harte welkom.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:45

janderegelaa schreef:
Juist niet, Wilders wil de individuen die het voor de massa verpesten aanpakken. Iedere moslim die geïntergreerd is gewoon meedraait in de maatschappij met de waarden en normen die wij hier hanteren is van harte welkom.

Dat zinnetje wordt te pas en onpas naar boven gehaald, maar dat geldt niet als je een werkende vrouw met een hoofddoekje bent en als je de Koran wilt lezen, en dan blijft er niet zoveel van dat verhaaltje over.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:46

Hij praat echter niet over de individuen, hij praat over DE moslims, DE Islam, en DE allochtonen... Daarom ook zo ontzettend veel weerstand tegen hem... Hij zet de GEHELE groep in een kwaad daglicht en zet Nederlanders bewust tegenover deze groep... Als hij het over de individu zou hebben (en op een normale manier!) zou hij ook niet zodanig bedreigd worden en dus die bescherming nodig hebben (waar wij allemaal voor betalen) Maar hij is daar gewoon op uit, wachtend tot er een moslim is die actie onderneemt, want dan 'heeft ie natuurlijk gelijk!' Gelukkig is men zo slim hem niets aan te doen so far... Hopelijk blijft dat.
http://www.watwilwilders.nl

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:51

sarabande schreef:
kanniet schreef:

Kan je mij uitleggen wat dat te maken heeft met mensen die hier 3 generaties wonen en werken, want ik zie het verband niet helemaal buiten dat het wellicht allemaal moslims zijn.
Doorgetrokken zouden alle katholieke mannen pedofielen zijn om maar iets te noemen.

IK heb het gevoel dat veel mensen de weg kwijt zijn in het beoordelen van individuen, ze willen alleen een massa zien en plakken daar een etiket op.

Die mensen die hier 3 generaties wonen moeten beschermd worden tegen deze zaken. Aan ons, nederlanders, álle nederlanders, is de taak te zorgen dat de Sharia nederland niet bereikt.

edit: Als voorbeeld voor islamitisering van Nederland neem ik "de" islamitische landen. Als mensen beweren dat de islamitisering hier anders gaat verlopen wil ik graag weten waarop deze bewering gebaseerd is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:55

kanniet schreef:
Die mensen die hier 3 generaties wonen moeten beschermd worden tegen deze zaken. Aan ons, nederlanders, álle nederlanders, is de taak te zorgen dat de Sharia nederland niet bereikt.

edit: Als voorbeeld voor islamitisering van Nederland neem ik "de" islamitische landen. Als mensen beweren dat de islamitisering hier anders gaat verlopen wil ik graag weten waarop deze bewering gebaseerd is.

En men denkt dat dat voorkomen kan worden door iedereen er tegen op te hitsen dat het gaat gebeuren :?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:00

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Dat zinnetje wordt te pas en onpas naar boven gehaald, maar dat geldt niet als je een werkende vrouw met een hoofddoekje bent en als je de Koran wilt lezen, en dan blijft er niet zoveel van dat verhaaltje over.

Dat is echt flauwekul. De werkende vrouw met een hoofddoekje mag gerust de Koran lezen. Het probleem is alleen dat er aan het hoofddoekje vaak een aantal regels vastzitten die niet tot onze normen en waarden horen. Zoals bijvoorbeeld het weigeren om een hand te geven aan een man. En dan niet eens omdat de vrouw in kwestie dat niet wil maar omdat ze anders problemen krijgt met haar man en/of de mannelijke familieleden. En dan kom je heel snel uit op eerwraak = SHARIA!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:06

janderegelaa schreef:
Dat is echt flauwekul. De werkende vrouw met een hoofddoekje mag gerust de Koran lezen. Het probleem is alleen dat er aan het hoofddoekje vaak een aantal regels vastzitten die niet tot onze normen en waarden horen. Zoals bijvoorbeeld het weigeren om een hand te geven aan een man. En dan niet eens omdat de vrouw in kwestie dat niet wil maar omdat ze anders problemen krijgt met haar man en/of de mannelijke familieleden.

Wha ha ha moderne werkende vrouwen met een hoofddoekje die weigeren iemand een hand te geven, je zal er vast wel een kunnen googelen, maar het klinkt niet alsof je veel in de gewone wereld komt :') :') _O- _O-

Maar goed als men die onzin zelf gelooft dan laat men zich inderdaad ophitsen tegen zaken die helemaal niet aan de orde zijn en dat is precies wat Wilders doet. Jammer dat die zich intelligent noemende PVV stemmers zich zo eenzijdig laten voorlichten.