wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:27

Heino schreef:
Jantergouw, ik heb me prima verdiept in de Islam dus waarom je met dit soort teksten aan komt weet ik niet. Overigens zijn dit soort teksten niet van toepassing op de gehele moslimswereld maar ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt.

Ik zou het interessanter vinden wanneer je zou reageren op het gegeven dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn.

Wat doet dat er toe? De gemiddelde PvdA stemmer in Amsterdam komt niet verder dan lagere school of helemaal geen opleiding. dat maakt toch geen fluit uit. Nogmaals opleiding zegt niks over intelligentie

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:30

Op basis van de CBS-cijfers zeggen dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen is een simplistische vorm van cijferverkrachten. Je vergelijkt appels met peren en laat voor het gemak ook nog buiten beschouwing dat er bananen bestaan.

Op het moment dat je het criminaliteitscijfer van allochtonen die in een achterstandswijk wonen vergelijkt met autochtonen die in een achterstandswijk wonen, dan krijg je gewoon vergelijkbare cijfers. Als je de criminaliteitscijfers van allochtonen die niet in achterstandswijken wonen vergelijkt met die van autochtonen die er ook niet wonen dan krijg je ook vergelijkbare cijfers. Het punt is niet dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, maar mensen uit achterstandswijken. Laat dat nou niks nieuws, maar iets van alle eeuwen zijn. Er is altijd en in elke klasse een onderkant van de maatschappij en dat is altijd de groep die in criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd is. Het punt is dus ook niet dat allochtonen crimineler zijn, ze zijn oververtegenwoordigd in de kansarme groepen.

Wat je bij elke kansarme groep ziet is dat ze in de loop van de tijd emanciperen en dat hun rol door een andere groep overgenomen wordt. Als je één of twee generaties verder bent, dan zal je ook zien dat deze groepen geëmancipeerd zijn en dat er een andere groep voor in de plaats gekomen is.

Het tweede probleem met de cijfers is dat een groot deel van de criminaliteit daar niet in voorkomt. De criminaliteit die in de midden- en hogere inkomens voorkomen, worden strafrechtelijk niet of nauwelijks aangepakt en zie je dus niet terug in de cijfers. Dan praat je over belastingontduiking, fraude, oplichting e.d. Dat wordt als minder ernstig gezien, omdat wij als grootste deel van de bevolking daar vrolijk aan mee doen. Maar als die vormen van criminaliteit meegenomen zouden worden, dan zouden wij als autochtonen opeens oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.
En als je denkt dat stelen van je werkgever of van de overheid minder ernstig is? Dat is net zo goed keiharde diefstal, die ten koste van ons allemaal gaat, want wij moeten daarom hogere prijzen aan die bedrijven en meer belasting betalen, om dat te compenseren.

Het is dus gewoon een vorm van onterechte superioriteit om de allochtonen te beschuldigen van oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers. Enkel en alleen omdat wij onze eigen vormen van criminaliteit als onschuldig zien.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:33

Karl66 schreef:
Op basis van de CBS-cijfers zeggen dat allochtonen crimineler zijn dan autochtonen is een simplistische vorm van cijferverkrachten. Je vergelijkt appels met peren en laat voor het gemak ook nog buiten beschouwing dat er bananen bestaan.

Op het moment dat je het criminaliteitscijfer van allochtonen die in een achterstandswijk wonen vergelijkt met autochtonen die in een achterstandswijk wonen, dan krijg je gewoon vergelijkbare cijfers. Als je de criminaliteitscijfers van allochtonen die niet in achterstandswijken wonen vergelijkt met die van autochtonen die er ook niet wonen dan krijg je ook vergelijkbare cijfers. Het punt is niet dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, maar mensen uit achterstandswijken. Laat dat nou niks nieuws, maar iets van alle eeuwen zijn. Er is altijd en in elke klasse een onderkant van de maatschappij en dat is altijd de groep die in criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd is. Het punt is dus ook niet dat allochtonen crimineler zijn, ze zijn oververtegenwoordigd in de kansarme groepen.

Wat je bij elke kansarme groep ziet is dat ze in de loop van de tijd emanciperen en dat hun rol door een andere groep overgenomen wordt. Als je één of twee generaties verder bent, dan zal je ook zien dat deze groepen geëmancipeerd zijn en dat er een andere groep voor in de plaats gekomen is.

Het tweede probleem met de cijfers is dat een groot deel van de criminaliteit daar niet in voorkomt. De criminaliteit die in de midden- en hogere inkomens voorkomen, worden strafrechtelijk niet of nauwelijks aangepakt en zie je dus niet terug in de cijfers. Dan praat je over belastingontduiking, fraude, oplichting e.d. Dat wordt als minder ernstig gezien, omdat wij als grootste deel van de bevolking daar vrolijk aan mee doen. Maar als die vormen van criminaliteit meegenomen zouden worden, dan zouden wij als autochtonen opeens oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.
En als je denkt dat stelen van je werkgever of van de overheid minder ernstig is? Dat is net zo goed keiharde diefstal, die ten koste van ons allemaal gaat, want wij moeten daarom hogere prijzen aan die bedrijven en meer belasting betalen, om dat te compenseren.

Het is dus gewoon een vorm van onterechte superioriteit om de allochtonen te beschuldigen van oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers. Enkel en alleen omdat wij onze eigen vormen van criminaliteit als onschuldig zien.

Ik zou zeggen ga eens naar een snelrechtzitting kijken en die bestaat voor 90% uit allochtonen (en dan heb ik het niet alleen over moslims maar ook over oostblokkers, en Nederlanders van buitenlandse afkomst anders dan Marokkaans)

jameyskatje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:37

opleiding vind ik inderdaad ook weinig zeggen over iemands wijsheid. daar komt meer bij kijken. dat je goed kan leren maakt je niet direct slim. defenitie van intillegentie is ook cultuurgebonden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:40

zipje71 schreef:
Nogmaals opleiding zegt niks over intelligentie

Heb je mij dat zien beweren dan?

Ik vind het wel een interessant gegeven, dat verschillende partijen mensen met verschillend opleidingsniveau aantrekken :)

Karl, ik denk idd ook dat dát een grote verklaring vormt, dat allochtonen vaak een lagere SES hebben. Mensen met een lagere SES vallen ook sneller en vaker terug op geloof trouwens :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:46

Zipje, hoeveel belastingontduikers staan er gemiddeld per week op de rol?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:57

Karl66 schreef:

Er is niets zo schadelijk voor een imago van een bevolkingsgroep dan het oververtegenwoordigd aanwezig zijn in de 'kleine' criminaliteit. En nogmaals het is niet vanuit een haat jegens marokkanen dat ze zo worden gegeneraliseerd, het hadden net zo goed chinezen kunnen zijn. En dan had je Wilders gehoord over de verboeddhisering van de samenleven oid. Maar dat is niet het geval.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:57

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:59

Misser schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1306934

Over aanpassen gesproken... Is die toeter niet iets typisch Z-A? Nu zijn wij daar te gast voor het WK en willen we ze die dingen gaan verbieden?

De organisatie moet rekening houden met de supporters en de spelers. Is geen politieke kwestie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:13

christel1857 schreef:
Er is niets zo schadelijk voor een imago van een bevolkingsgroep dan het oververtegenwoordigd aanwezig zijn in de 'kleine' criminaliteit. En nogmaals het is niet vanuit een haat jegens marokkanen dat ze zo worden gegeneraliseerd, het hadden net zo goed chinezen kunnen zijn. En dan had je Wilders gehoord over de verboeddhisering van de samenleven oid. Maar dat is niet het geval.

Tenzij het om autochtone nederlanders gaat die zich schuldig maken aan belastingontduiking, fraude en oplichting. Dan worden de kleinere en griezelig veel voorkomende vormen met de mantel der liefde in de vorm van een adminstratieve boete bedekt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:30

Karl66 schreef:
Tenzij het om autochtone nederlanders gaat die zich schuldig maken aan belastingontduiking, fraude en oplichting. Dan worden de kleinere en griezelig veel voorkomende vormen met de mantel der liefde in de vorm van een adminstratieve boete bedekt.

Iemand die de belasting of zijn baas tilt wordt meestal cool gevonden
Iemand die een buschauffeur of oud mensje in elkaar tremt, of een weerloze dronken vent in de gracht gooit wordt door niemand aardig gevonden
Het komt in de media en lever onrust op.
Dat is maatschappelijk gezien toch een heel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:31

Karl66 schreef:

Ik kan je vertellen dat niet alleen in Amsterdam bij de rechtbank de marrokaanse recidivisten naamsbekendheid hebben. Dit is de derde generatie, als die nog problemen heeft met de identiteit en dat als excuus voor hujn daden gebruikt dan is het kip en klaar dat het onbegonnen werk is en dat er maar één remedie is: Heel, heel hard straffen en van de moslimgemeenschap eisen dat er op eigen kosten en op eigen initiatief iets aan gedaan wordt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:32

Karl66 schreef:

_/-\o_ Precies - ik heb het al eens proberen uit te leggen, maar deze is zeker zo duidelijk!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:38

Karl66 schreef:

Niet zo heel veel omdat belastingzaken vaak met boetes afgedaan worden en zelden op de rol van de rechtbank terecht komen.
Daar is over het algemeen het fiscaal recht voor en niet het strafrecht. Het gebeurt wel, maar in verhouding weinig.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:38

faye schreef:
Karl66 schreef:

Ik kan je vertellen dat niet alleen in Amsterdam bij de rechtbank de marrokaanse recidivisten naamsbekendheid hebben. Dit is de derde generatie, als die nog problemen heeft met de identiteit en dat als excuus voor hujn daden gebruikt dan is het kip en klaar dat het onbegonnen werk is en dat er maar één remedie is: Heel, heel hard straffen en van de moslimgemeenschap eisen dat er op eigen kosten en op eigen initiatief iets aan gedaan wordt.

En hier zeg ik AMEN tegen _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:42

En ligt het aan 'de identiteit' of is het een enorme vicieuze cirkel? Als er al anderhalf miljoen Wildersstemmers zijn, dan zijn er dus al anderhalf miljoen mensen die een Marokkaan het licht in de ogen niet gunnen - en er zijn er veel meer dan dat. Het wordt een vicieuze cirkel van vooroordelen - weinig kansen krijgen in de maatschappij - in de criminaliteit belanden - vooroordelen daarmee bevestigen - vooroordelen - nog minder kansen in de maatschappij en ga zo maar door. Nog naast dat verhaal dat Karl net vertelde. Demografie is meer dan alleen etnische afkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:46

Laten we vooral niet ontkennen dat er in Nederland een groot probleem is met marrokaanse jongeren. Ik zeg niet dat de aanpak van Wilders oke is, maar de aanpak van de afgelopen jaren ook niet. Feit is dat er een grote groep is die in meerdere delen van het land voor overlast zorgt. Hoe denkt links dat op te lossen, behalve met veel subsidie voor projecten die keer op keer mislukken?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:49

Heino schreef:
zipje71 schreef:
Nogmaals opleiding zegt niks over intelligentie

Heb je mij dat zien beweren dan?

Ik vind het wel een interessant gegeven, dat verschillende partijen mensen met verschillend opleidingsniveau aantrekken :)

Karl, ik denk idd ook dat dát een grote verklaring vormt, dat allochtonen vaak een lagere SES hebben. Mensen met een lagere SES vallen ook sneller en vaker terug op geloof trouwens :)

Wat jij stelt strookt niet met de werkelijkheid omdat opleidingsniveau niet leidendt is voor een stem op de PVV

Blue_Eyes schreef:
En ligt het aan 'de identiteit' of is het een enorme vicieuze cirkel? Als er al anderhalf miljoen Wildersstemmers zijn, dan zijn er dus al anderhalf miljoen mensen die een Marokkaan het licht in de ogen niet gunnen - en er zijn er veel meer dan dat. Het wordt een vicieuze cirkel van vooroordelen - weinig kansen krijgen in de maatschappij - in de criminaliteit belanden - vooroordelen daarmee bevestigen - vooroordelen - nog minder kansen in de maatschappij en ga zo maar door. Nog naast dat verhaal dat Karl net vertelde. Demografie is meer dan alleen etnische afkomst.

En de grootste groep PVV stemmers zit er nog aan te komen, want volgens een peiling op de scholen was de PVV de allergrootste. Het is een kwestie van tijd voordat ze de grootste worden als de politiek het immigrantenvraagstuk maar angstvallig blijven vermijden.

Tijd is de grootste vriend van de PVV
Laatst bijgewerkt door janesmith op 13-06-10 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:53

Alleen jammer dat jouw bron een mening is (ik kan in elk geval geen bronnen voor zijn beweringen vinden) en mijne een gedegen onderzoek :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:54

janesmith schreef:
Karl66 schreef:

Niet zo heel veel omdat belastingzaken vaak met boetes afgedaan worden en zelden op de rol van de rechtbank terecht komen.
Daar is over het algemeen het fiscaal recht voor en niet het strafrecht. Het gebeurt wel, maar in verhouding weinig.

En dus komt deze vorm van misdaad niet in de statistieken voor en lijkt het of de gemiddelde autochtone nederlander niet crimineel is. En dat is nou net het hele punt. In de criminaliteitscijfers wordt vooral gekeken naar criminaliteit waarin de onderklasse van de maatschappij vertegenwoordigd is, in de plaats van naar alle criminaliteit.

Belastingontduiking is gewoon diefstal van de gemeenschap en dus van ons allemaal. En dat is een vorm van criminaliteit waar ik veel meer last van heb dan van die marokaanse veelplegers, want dat voel ik elke maand in de hoeveelheid belasting die ik moet betalen. Wij, autochtone middelklas nederlanders zijn gewoon veel crimineler dan de cijfers laten zien. En dus kan je niet zeggen dat de autochtone nederlanders veel crimineler zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:56

faye schreef:

De moslimgemeenschap?????? Dus alle moslims in Nederland, waar ze ook vandaan komen, zijn verantwoordelijk voor een stel straat terroristen???

Pim zei het al het zijn onze rotmarokkaantjes en hij had nooit kunnen bedenken dat die nu nog steeds zoveel ophef zouden veroorzaken. Dat ligt toch echt niet aan links of rechts maar aan de Nederlandse justitie

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:56

Heino schreef:
Alleen jammer dat jouw bron een mening is (ik kan in elk geval geen bronnen voor zijn beweringen vinden) en mijne een gedegen onderzoek :)

Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:58

janesmith schreef:
Dat heb je wel fout want Mark Bovens is hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en Anchrit Wille is senior onderzoeker aan de Universiteit Leiden, dus dit zijn echt niet zomaar nitwits die maar een mening geven.

Dan nog zou ik graag willen zien waarop ze hun verhaal baseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:59

Karl66 schreef:
janesmith schreef:

En dus komt deze vorm van misdaad niet in de statistieken voor en lijkt het of de gemiddelde autochtone nederlander niet crimineel is. En dat is nou net het hele punt. In de criminaliteitscijfers wordt vooral gekeken naar criminaliteit waarin de onderklasse van de maatschappij vertegenwoordigd is, in de plaats van naar alle criminaliteit.

Belastingontduiking is gewoon diefstal van de gemeenschap en dus van ons allemaal. En dat is een vorm van criminaliteit waar ik veel meer last van heb dan van die marokaanse veelplegers, want dat voel ik elke maand in de hoeveelheid belasting die ik moet betalen. Wij, autochtone middelklas nederlanders zijn gewoon veel crimineler dan de cijfers laten zien. En dus kan je niet zeggen dat de autochtone nederlanders veel crimineler zijn.

Ik denk dat een slachtoffer van gewelddadige beroving door een marrokaan of autochtoon stuk tuig niet hetzelfde zegt als jij. Belastingontduiking is crimineel, maar geweld is in mijn ogen vele malen erger.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:59

Karl66 schreef:
janesmith schreef:

Dat is zeker waar, dat kun je wel zien aan een potentieel rijk land als Italië waar belastingontduiking als een sport gezien wordt. Dat land is bezig er aan onderdoor te gaan. Daarentegen is het ook wel zo dat zwart geld de smeerolie van de economie is. Veel branches hebben voordeel van het zwarte geld dat in omloop is.