ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:22

daar ben ik ook bang voor, dat de uitslag geen waarheid zal zijn....als ze het meisje maar vinden, dan is die uitslag in ieder geval helemaal compleet (hoe erg ie ook is)
maar met die dierencremateur Verward noem je dat zo ?
erbij ben ik bang dat ze het meisje niet meer zullen vinden....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:27

Ik heb ook het gevoel dat Maddie nooit meer gevonden zal worden, helaas......... Huilen
Zou ook voor een hoop opheldering zorgen lijkt mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:30

Ik zal morgen kijken of ik tijd kan vinden om een verklaring te vertalen van een van de obers. Het meest interessante daaruit is, dat Kate vanaf de varanda (dus wel) schreeuwde dat haar kind gestolen was. Er stond ook al een vriendin bij. Iedereen die begreep wat er aan de hand was ging de straat op om te zoeken, maar Kate niet.... Die had wel Sky News al gebeld (met het kidnapping zonder losgeld verhaal) en toen de bovenbuurvrouw (engels) zei dat ze de politie maar moest bellen, wimpelde Kate dat in de eerste instantie af en het heeft zeker een half uur geduurd voordat ze dat deed (dist klopt ook met het verhaal van de politie die dus de telefoontjes makkelijk genoeg na kon trekken, maar niet wat de McCanns nu beweren).

nu vraag ik me ook af hoe die ober dát nou weer wet, maar misschien kwam dat weer van een ander, ik heb het maar vluchtig gelezen. Maar, als je kind weg is dan ga je toch ZOEKEN en ROEPEN! Hoe kon ze toch zo overtuigd zijn dat ze gestolen was?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:38

Ja, ik zou in blinde paniek gaan roepen, schreeuwen, zoeken alles wat maar mogelijk is om mijn kind terug te vinden.
Ik zou echt "gek" worden!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:04

op zich vind ik dit dan al weer "beter" klinken dan de andere "verhalen"

dat ze de politie niet belt...dat kan nog als ze had gedacht dat maddie gewoon was weggelopen, maar als ze al roept dat ze gestolen is dan vind ik het vreemd dat ze niet meteen de politie belt...

het blijft gewoon een raar verhaal, maakt niet veel uit welke "feiten" je op een rijtje zet...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:13

Lusitana schreef:
nu vraag ik me ook af hoe die ober dát nou weer wet, maar misschien kwam dat weer van een ander, ik heb het maar vluchtig gelezen. Maar, als je kind weg is dan ga je toch ZOEKEN en ROEPEN! Hoe kon ze toch zo overtuigd zijn dat ze gestolen was?

Ja dat blijft heel raar... Je eerste reactie is niet meteen te denken dat je kind is ontvoerd. De meest logische verklaring is dat ze zelf wakker geworden aan de wandel is gegaan.
Tenzij.... ze natuurlijk wist dat Maddie een slaapmiddel had gekregen en ze dus niet wakker had kunnen worden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:18

Hoe zat het nu met dat opbreken is dat al gebeurd?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:41

Babootje schreef:
Lusitana schreef:

Ja dat blijft heel raar... Je eerste reactie is niet meteen te denken dat je kind is ontvoerd. De meest logische verklaring is dat ze zelf wakker geworden aan de wandel is gegaan.
Tenzij.... ze natuurlijk wist dat Maddie een slaapmiddel had gekregen en ze dus niet wakker had kunnen worden.

Knipoog Precies. Hoe je het wendt of keert, dat gedrag klopt niet. Ook als je een "koele"moeder bent (ik ben zelf bv ook niet snel in paniek, probeer logica te zoeken, maar ben geen moeder), dan ga je na waar ze zou kunnen zitten (je kunt ook rustig zoeken), of je belt de politie. Als ze zo verbluft was dat ze niet meer kon reageren, mogelijk, dan zou je kunnen denken dat er inderdaad iets gebeurd is wat ze niet had ingecalculeert. Maar dan weet ze nog niet dat er geen losgeld zou worden gevraagd, want zo'n telefoontje komt soms dagen later.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:43

katiavl schreef:
Hoe zat het nu met dat opbreken is dat al gebeurd?
ik weet het niet. Het kan zijn van wel en dat er geen ruchtbaarheid aan is gegeven, of dat ze gewoon wachten wat er van het lab komt, voordat ze verdere stappen ondernemen.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:06

Laatst bijgewerkt door FennekeR op 23-09-07 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:08

maar ze is overal ter wereld gesinjaleerd?

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:54

Dat ze in Marokko gezien zou zijn was toch in het begin van het onderzoek al bekend gemaakt? Daar hangt me iig iets van bij..

Het lijkt wel of ze nu er geen nieuws is, maar 'oude koeien' uit de sloot gaan halen..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:25

Babootje, je maakt hier een verrekte goede opmerking..tenzij ze wist dat maddie niet wakker kon worden wegens slaapmiddel...
we roepen al pagina's lang dat je als eerste je kind gaat zoeken en al helemaal niet metee gaat roepen dat het om een roof zonder losgeld gaat, want dat weet je immers niet meteen..maar als zij meteen roept dat dr kind gestolen is notabene, dan weet je dat er iets niet in de haak is..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:13

Ja, ikvraag me nog steeds af...
Zeker is dus dat 1 van de kinderen (gezien het gevonden materiaal) een slaapmiddel heeft gehad. Kan 1 van de tweeling zijn, aangezien het DNA materiaal met dat van Maddy overeenkomt en de mcCanns zelf beweren dat gezien de verhuizing etc. er dus DNA van de 2ling gevonden zou kunnen zijn. Blijft dus wel een feit dat ze hun kind (Maddy of 1 van de andere kinderen) een slaapmiddel hebben gevoerd. Ik vind dat ze daarmee over de schreef gaan. Je kunt je voorstellen dat je als arts makkelijker aan dat soort middelen komt.. en als Maddy een hyperactief kind was. Tja ik weet het niet.
De reactie van Kate (meteen roepen dat je kind ontvoerd is) is op zijn minst vreemd. Daar denk je niet meteen aan... Hoe vaak gebeurt nu zoiets. Tenzij je daar reden voor hebt (bedreigd wordt o.i.d.) of ten zij ze wist dat Maddy (omdat ze een slaapmiddel had gehad) niet zomaar wakker kon worden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:36

Slimmerik je hebt gelijk, probeer je de sfeer te verbeteren door beide kanten te zeggen dat ze elkaar moeten accepteren krijg je een ow ROFL

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 00:15

Chans schreef:
Dat ze in Marokko gezien zou zijn was toch in het begin van het onderzoek al bekend gemaakt? Daar hangt me iig iets van bij..

Het lijkt wel of ze nu er geen nieuws is, maar 'oude koeien' uit de sloot gaan halen..

Die Noorse heeft bovendien een Britse echtgenoot en ook de ander is dan weer toevallig een Brit he, en ze hebben het later toch allemaal lekker af kunnen spreken? Wat heeft zo'n verklaring nu voor nut, behalve dat ze (Britse media, bron van het stuk) alleen heel graag willen dat iedereen geloofd dat de McCanns haar niet gedood kúnnen hebben...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 00:17

Ze waren vanavond weer in het nieuws over nog meer geld dat hen ter beschikking gesteld wordt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 00:47

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

Hoogtepunten uit dat artikel:
Volgens getuigenverklaringen van vrienden aan de Britse pers, zaten de kinderen de hele middag in de creche terwijl Gerry tennisles had en Kate in het zwembad was. Volgens die versie kreeg, Madeleine haar thee (lichte maaltijd) in de creche om 17.30u en haalden haar iets voor zessen op (mag aannemen samen met de tweeling) Ze gingen naar het apartement vanwaar de ouders naar het restaurant Tapas gingen en daar aankwamen om 20.20u. De bron zegt dat er getuigen van zijn, en een ander onderstreept dat "Kate nooit alleen is geweest met Madeleine gedurende de middag".

Miguel Matias versie gaat daar tegenin. De baas van het restaurant Paraíso zegt dat het stel in zijn restaurant is geweest die middag en garandeerd dat hij bewijzen heeft. De beelden van de video controle zijn al bij de politie. "De datum staat op de beelden".
Een week na de verdwijning toen ze herhaaldelijk in het nieuws verscheen, waarschuwde een ober de baas. Hij herinnerde zich het gezicht van een van de vriendinnen van het stel.

Miguel Matias nam de tapes mee naar huis om ze te bekijken. Hij ganrandeert dat het de McCanns zijn, met de drie kinderen, twee andere stellen en twee andere kinderen en een dame op leeftijd. Hij is er zeker van dat het meisje in het restaurant at. Een werknemer weet dat ze op 18.15 zijn vertrokken, omdat zijn werkdag toen afgelopen was en hij ook weg ging. Andere werkenemers zijn er niet zo zeker van in "deze warboel".

Ze kunnen ook niet de hele middag in de creche gezeten hebben, want eerdere verklaringen gingen over hoe Gerry haar op zijn rug liet rijden bij het zwembad en dat hij met de kinderen bij de schommels was en er is die middag om 14.29 een foto genomen, dat wordt in het begin van die artikel genoemd, van Gerry met de kinderen aan de rand van het zwembad, bij de creche in de buurt.

De open deur wordt genoemd (ineens geen kier meer) Maar Kate vertelde dat de deur bonkte van de wind toen ze binnen kwam. En dus de "man zat vast verstopt in huis" theorie en ze beweren nu dat er op bestelling geroofd moet zijn. Dit volgens de Britse pers waarin ook wordt vermeld hoe (in The Sun, een van de ergste!) Sergei Malinka (verbonden aan Murat)zegt dat de (Portugese)politie tijdens het verhoor "erg geweldadig was".
Dat is natuurlijk precies wat de Britten willen horen/schrijven. Laat hij het maar eens bewijzen.
Hij is toen verhoord vanwege een e-mail van die middag.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 00:49

sarabande schreef:
Ze waren vanavond weer in het nieuws over nog meer geld dat hen ter beschikking gesteld wordt.
hier had een columnist daar sterke kritiek op. Iets van daar besteden ze het aan een of andere pseudo kindzoek campagne terwijl elders kinderen sterven van de honger. Maar goed, dat is dan de mening van die columnist.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 01:12

Nog meer geld, wat voor rechtzaak gaan ze spannen, vraag me ook stiekem af of het weer voor luxewoning gebruikt gaat worden, en indien nodig suites in het hilton Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:36

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:32

Ja, ik las het op msn news. Ik kan alleen maar hopen dat, áls ze het gedaan hebben, en dat bewezen wordt, het land een lesje leert dat het belachelijk is om en journalistiek een standpunt te nemen op grond van een mening.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:34

Ik snap het niet, dat daar direct zoveel geld word naar toegesmeten. Terwijl er naar andere dingen niet eens opgekeken word. Ik hoop alleen zoals ik zeg, dat er niet teveel gaat naar luxe dingen zoals hilton verblijven enzo, en alleen naar advocaten, en de rest naar andere kindjes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:44

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

Okk wel interessant. Die Noorse verwacht nog steeds dat de politie haar wil spreken, maar die zegt dat ze door de telefoon gesproken is en ze haar alleen willen spreken als een tip geldig zou zijn, en zo zie ze het. Hij is nagetrokken, ze hebben de films gezien van de bewakingscamera's en daar staat niks op.
Ze verbleef in hetzelfde hotel als waar die Brit verbleef die beweerd haar in het hotel gezien te hebben op dezelde dag.

Een engelse krant schijnt te citeren dat de Portugese politie zegt dat ze liegen en dat ze een dekmantel opwerpen, of ze denken dat zelf (die krant) , ik kon dat niet zo goed opmaken uit de zin, ik zal de betrefeende engelse krant even nakijken.

Verder worden in de Britse kranten nu ineens er dingen bijgehaald als Kate was een zuipschuit op de universteit en stond bekend als "hotlips". Dit is weer het soort dingen waar Britse kranten zich graag van bedienen om iemand neer te halen, maar wat natuurlijk niets met de zaak te maken heeft. Veel studenten zijn feestbeesten tijdens die jaren. Dat wil niet zeggen dat het zo blijft en zegt verder ook niet hoe je dan naar kinderen bent of zo.
Ze hebben twee privé detectives aangenomen, ex SAS.
Naar mijn weten was eigen onderzoek verboden voor de Portugese wet zoalng het onderzoek loopt? Ze zullen wel weer een maas in het net van de wetten hebben gevonden.