Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:23

tienus63 schreef:
Een wolf vreet zeker honden op, van kleine honden tot hele grote KBH's en erfhonden. Foto's genoeg van dat je alleen een kop en ruggengraat van zo'n hond overblijft.

Precies.
Ik heb daar inmiddels (helaas) ook genoeg foto's van gezien. Honden zijn wel degelijk ook gewoon prooi.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:31

Lithya schreef:
Toffeltje schreef:
Het is misschien geen echt wild, maar bij ons in de buurt is een groep damherten, waarvan de voorouders zo'n 20 jaar geleden ontsnapt zijn. Die waren altijd nogal relaxed en van mening dat autos maar voor hen aan de kant moesten. Ik zie ze nog steeds regelmatig, maar ze zijn een stuk banger geworden, gelukkig ook voor autos.

Hier heb ik dus juist veel minder vaak dat ik ineens moet remmen voor wild sinds de wolf hier zit. Ik weet ook niet of er nu ook een stuk minder herten en reeën zitten omdat ze opgegeten zijn, ik zie wel veel minder vaak reeën.

Rondom Katlijk? Daar is amper een afname van de damherten door de wolf.

Toffeltje schreef:
Nee, Makkinga, hier zit maar een klein groepje damherten.

Mwah, deze indruk heb ik niet perse. Ik rijd hier dagelijks 2x langs en zie ze heel vaak en heb ze nog steeds regelmatig bijna voor de auto met oversteken, of dat ze in de berm staan of net in het land.
Zowel op de N-weg als binnendoor.
Vind ze juist verassend vaak aan het bosje staan waar regelmatig een enkele wolf gezien wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 22:39

Citaat:
We zijn niet de enigen die zich ernstig zorgen maken over de aanwezigheid van één of meer wolven in ons gebied en daar problemen van hebben ondervonden. Onze buren in Epe-Noord zijn de wanhoop nabij en komen woensdag in actie.
Uit correspondentie in hun app-groep blijkt dat bewoners met angst en beven hun hond uitlaten, dat regelmatig een wolf in hun straat is gesignaleerd, dat mensen zijn lastiggevallen en achtervolgd en zich ernstig bedreigd voelden door een wolf, dat bewoners zonder omheinde tuin zich afvragen of ze nog wel veilig in hun tuin kunnen werken enzovoorts. Een toenemend aantal van hen stapt nu eerst in de auto om hun hond elders uit te laten, op plekken waar het veiliger zou moeten zijn dan op ‘onze’ Renderklippen en omliggende bossen.

Omdat ze vinden dat de overheden zo snel mogelijk in actie moeten komen, gaan ze woensdagmorgen 10 september om 10.30 uur, al dan niet met hun hond(en) naar het gemeentehuis in Epe, als een delegatie daar in gesprek gaat met lokale bestuurders. Ze roepen via verschillende kanalen sympathisanten op ook naar het gemeentehuis te gaan.

Bron schaspskooi Epe Heerde
https://www.facebook.com/share/161dJoCB ... tid=wwXIfr

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 22:43

Zichtmelding Beetsterzwaag Frl
Citaat:
Beetsterzwaag,Friesland
09-09-2025
21:42

Zichtmelding.

Vanavond een wolf gezien, de wolf kwam vanuit de bossage olterterp en stak de Poostweg over richting de schaatsbaan.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf
https://Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Cge7J ... tid=wwXIfr

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:45

SusanH schreef:
Ik las het net op facebook ik ben er gewoon ziek van. Als ik dat als buitenstaander al voel hoe moet het dan voor de direct betrokkenen zijn. Heel veel sterkte. Het is echt vreselijk.

Hier idem, een brok in mijn keel toen ik het bericht over de vondst las.
Niet alleen veel verdriet maar ook woede en onmacht.

Char, ik weet verder niet in woorden uit te drukken maar ieder geval een dikke :knuffel:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:48

Ah echt triest van Daisy, ik las het net..arme dappere hond. Begrijp echt niet dat het leven van de wolven belangrijker is dan dat van alle andere dieren die geen vlieg kwaad doen..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 22:56

Elisa2 schreef:
Ah echt triest van Daisy, ik las het net..arme dappere hond. Begrijp echt niet dat het leven van de wolven belangrijker is dan dat van alle andere dieren die geen vlieg kwaad doen..

Dit.. Ik snap het ook niet.
Lieve Daisy. De vorige honden waar het niet werd geloofd want er was geen beeldmateriaal.
De pony's, schaapjes enz enz.
Allemaal lieve dieren die een ander niets aan doen.

En dat kan allemaal maar in wat ooit een beschaafd land was. Ooit!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:25

Verschrikkelijk einde voor Daisy. Heel veel sterkte. |(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 23:29

Ach arme Daisy ;( veel sterkte!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 05:07

We wisten het allemaal al en dan toch doet het pijn als je bevestiging krijgt.

Arme Daisy.

Over de staat van Daisy, naast wolven zijn er ook nog steeds roofvogels en insecten die ook eten.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 05:18

Last het ook net op facebook van Daisy. Veel sterkte

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 05:20

tienus63 schreef:
Of de namen van Louie, Daisy, de Mechelaar die in geslapen is, Bruno die overleden is na een aanval.

Rival

Bron Geleidewolf afl 2.5 en 2.6

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 05:53

Ontzettend veel sterkte aan iedereen die Daisy kende. Wat een schok! Hoewel je er rekening mee houdt dan nog komt dit keihard binnen.

Afgelopen weekend was ik nog met een vriendin aan het terugdenken dat we zo'n 15 jaar geleden richting veluwe trokken met zo'n 6 honden en dan een wandelvakantie deden. Dwarsdoor de meest prachtige gebieden gewandeld. Soms kwam.je urenlang amper mensen tegen. En nu...nu durf ik in vele gebieden nog net midden op de dag net in het bos langs de rand te lopen qaar iedereen loopt zodat je hopelijk hulp hebt mocht het fout gaan. Maar onze vakantie nu al verplaatst naar Limburg puur en alleen vanwege de wolven.

Zouden we ooit nog terug onbekommerd urenlang door het bos of de veluwe kunnen dwalen??

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:12

Dierenfan ik vrees er voor.
Wij gingen altijd met de pony’s naar de Veluwe.
Dat is ook verleden tijd.

En vergis je niet. In Limburg zitten ze ook.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:21

Elke dag gaat Daisy een aantal keren door mijn hoofd.

Afgelopen zaterdag zijn we maar bij het Heerderstrand gaan wandelen uit angst om dat beest tegen te komen (maar inderdaad ook daar kan het beest komen i know!).

Wat een verdriet, woede en onmacht voelt iedereen, laat staan hoe Lammert en zijn familie zich voelt, het is verschrikkelijk hartverscheurend.

Lees ik net op feestboek 1 of andere droeftoeter melden; ja maar je ziet die Daisy zelf op de wolf afrennen, had ze maar aan de lijn gemoeten. Werkelijk hoe haal je het in je botte hasses om zoiets te zeggen. Deze mafketel heeft zich dus duidelijk niet verdiept in het verhaal, om te :r

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:39

Ja dat vind ik ook heel erg Karij.
Wat dat betreft doe ik aan struisvogel politiek.
Ik lees de reacties op Facebook en nieuwssites niet :o

Hier ga ik ook iedere avond en ochtend met angst naar achter. Ik neem de riek vort mee de wei in als ik de schapen gaan voeren. We zijn hard bezig met ook een nacht oplossing voor onze schapen maar dat is lastig.

Op woensdag zit ik met een dilemma. Ik zou ze eigenlijk nu (de pony’s) buiten moeten zetten omdat ik zo naar mijn werk moet. Maar ik durf niet ;(

Dit zijn de nachtmerries die ik vroeger als kind beleefde. Wilde dieren die alles vermoorden en oorlogen.
Welkom bij de realiteit :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:17

Ik lees al lang mee, maar wat heftig van Daisy. Sterkte voor de betrokkenen.

Wat betreft het paard in Spankeren, daar zijn ook veel twijfels over. Het paard is overdag toegetakeld, tussen 12 en 15u. Er is nergens een zichtmelding geweest in de buurt. Nergens.
Ik zag deze quote voorbijkomen:
MyChoice schreef:
Er wordt wel gezegd dat er even daarvoor in de buurt een wolf gezien is op straat.

Maar dat gaat over Hoenderloo. Dat is echt niet in de buurt.

Daarbij staan er om die paarden heen in de directe omgeving ook schapen, koeien, mini’s met veulen, friezen met veulen, shetlanders. Waarom alleen dat ene grote paard dan pakken? Niet bepaald de makkelijkste prooi in die omgeving.

Niet om te ontkennen, want ze zitten aan de rand van de Veluwezoom (rand Ellecom tot Loenen/Beekbergen). Maar er zijn echt veel tegenstrijdigheden in dit geval.
Ik schoot in eerste instantie in paniek, want mijn paarden staan ook in Spankeren (waaronder een minishetlander en geblesseerde haflinger). Maar ik heb veel nagevraagd bij buurtbewoners die echt daar in de buurt wonen (buren van de paardeneigenaren) en niemand heeft iets gezien. En ook de meldingen die normaal vrij rap gaan via Facebookgroepen of whatsapp zijn er niet. Het was op klaarlichte dag. Daardoor heb ik toch wat moeite om te geloven dat het om een wolf gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:35

Op klaarlichte dag gebeuren dit soort dingen ook, helaas. Wel een duidelijke aanwijzing dat het waarschijnlijk geen wolf was is de rust bij de rest van de dieren en idd waarom een groot paard als er ook schapen staan. Helemaal als het om 1 wolf gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-25 07:36

Onali schreef:
tienus63 schreef:
Of de namen van Louie, Daisy, de Mechelaar die in geslapen is, Bruno die overleden is na een aanval.

Rival

Bron Geleidewolf afl 2.5 en 2.6

Dank je wel!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:40

SusanH schreef:
Op klaarlichte dag gebeuren dit soort dingen ook, helaas. Wel een duidelijke aanwijzing dat het waarschijnlijk geen wolf was is de rust bij de rest van de dieren en idd waarom een groot paard als er ook schapen staan. Helemaal als het om 1 wolf gaat.

Oh maar zo bedoel ik het niet. Juist als het op klaarlichte dag gebeurt dat je dan bijvoorbeeld veel meer zichtmeldingen zou moeten hebben op een route. Het Veluwezoombos is wel dichtbij, maar dan moet de wolf door het dorp, over de drukke kanaalweg en dan richting Spankeren. Of door de polder vanuit de andere kant. Dat kan op dat tijdstip niet zonder zichtmelding ergens. Of hij zit daar al vanaf de nacht in een van de kleinere bosjes van de Bockhorst. Dan zou het kunnen. Maar dan is overdag gaan aanvallen heel onlogisch omdat er genoeg dieren (schapen, mini’s) in de buurt dag en nacht buiten staan.

Ik ontken de wolf niet, maar in dit geval zijn er echt veel tegenstrijdigheden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:55

Arme, arme Daisy. Ik ben er niet goed van. Zo meegeleefd, zo gehoopt…. Heel veel sterkte aan iedereen die haar liefhad Y;(

(Sorry dit omvat niet wat ik voel of wil uitdrukken maar het cliche “woorden schieten me tekort” is echt wel van toepassing)

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:10

Ook ik heb mee geleefd en heel hard gehoopt dat Daisy levend en wel terug gevonden zou worden.
Maar wat verdrietig. Heel veel sterkte Y;(

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:12

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:19

Wat een dieptriest dieptepunt weer. Sterkte voor iedereen die Daisy kende. Bah, waar eindigt het?

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:37

Het staat ook op het ad. Achter een betaalmuur, maar ik ben er ff klaar mee.
Dieptriest.