Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:24

Wat mij betreft gaat dat hele voetbal daar niet door. :n Veel te groot risico voor iedereen. Je zult maar niet meer naar huis kunnen en "verdwijnen" naar een of andere vage ruimte over de grens. En waarom wel us van a steunen met inkomen maar rusland niet?

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:53

Ik zou als speler er niet eens naar toe wíllen, maar ik vraag me af of spelers die keus wel hebben ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:04

In de meeste situaties heb je natuurlijk wel een keuze.
Het is dan alleen de vraag hoe vervelend je de consequentie vindt....

Ik hoop dat er iemand de ballen heeft om niet mee te doen en dat dan meerdere teams aanhaken en afzeggen.
Maar ik vermoed dat de situatie nog niet erg genoeg gevonden wordt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:16

Dat gaat echt wel door. Qatar ging ook door en werd bezocht terwijl er ruim 6000 arbeiders het leven voor lieten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:47

mysa schreef:
Dat gaat echt wel door. Qatar ging ook door en werd bezocht terwijl er ruim 6000 arbeiders het leven voor lieten.

Dat hebben we al eerder besproken in dit topic. Hoe krom ook, als mensen het zelf niet treft, kijken ze makkelijker de andere kant op. Als men als toerist zelf ineens 15k mag ophoesten om een voetbalwedstrijd bij te wonen, met het risico dat je wordt gedeporteerd naar El Salvador (even gechargeerd gesteld), werkt dat wel zeker remmend op de kaartverkoop.

Niet dat ik verwacht dat het verplaatst wordt. Infantino is dikke mik met Trump, dus die gaat zich daar echt niet hard voor maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:59

Nou, het clubkampioenschap was ook een dikke sof.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:55

Er is een 'announcement' van het witte huis aangekondigd voor vandaag, half vijf plaatselijke tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:05

-O- Wat nu weer? Aankondiging dat hij blijft en er geen verkiezingen meer zijn? Dat ze gaza gaan invallen? Een bom ergens opgooien? Bij dergelijke aankondigingen krijg ik altijd meteen maagpijn daarvan %)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:07

Misschien een verklaring waarom hij op het dak rondliep...? :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:12

Ze zullen wel weer iets nieuws nutteloos verzonnen hebben om de aandacht van de Epstein files af te halen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:22

Het kan zoveel zijn, van helemaal niks (en/of leugens hoe goed de economie gaat en benzine onder de twee dollar per gallon zit) tot 'we gaan Obama oppakken wegens landverraad'. Het enige wat we wel met enige zekerheid kunnen zeggen is dat het niet over Epstein zal gaan. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:35

Gezien de medische ontwikkelingen in Gaza zou het niet verstandig zijn om nu een inval te doen .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:43

Dan weet je zeker dat iedereen die er nu nog is wordt gedeporteerd of verjaagd of "per vergissing" vermoord en er binnen notime een trump vakantieoord en de rest van de grond naar israel gaat. Dan is er geen gaza meer :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:44

Ze hebben een alien :j
Oh, die hadden ze al 8-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:12

karuna schreef:
Dan weet je zeker dat iedereen die er nu nog is wordt gedeporteerd of verjaagd of "per vergissing" vermoord en er binnen notime een trump vakantieoord en de rest van de grond naar israel gaat. Dan is er geen gaza meer :n

Dat zou ook geen handige zet zijn als er een dodelijke verlammingsziekte rondwaart en het gaat me ook iets te ver om te denken dat Israël dan een 'koekje van eigen deeg' krijgt. Want op dat soort 'koekjes' zit de rest van de wereld echt niet te wachten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:33

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:57

De NL-arts zegt met medeweten van het ziekenhuis gesproken te hebben met de media, maar zegt nu op eigen titel nader onderzoek te doen.
Het lijkt het syndroom van Guillain-Barré (GBS), maar uit zich veel sneller en heftiger, met de dood in enkele uren na de eerste verlammingssymptomen.
https://www.haaretz.com/israel-news/202 ... fcc0160000

Het kan zijn dat dat men het voorlopig bij GBS houdt -omdat dit niet besmettelijk is- om paniek te voorkomen, maar zolang er geen onderzoeken plaats vinden onder de zieken en overledenen is er geen duidelijkheid.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:29

Afbeelding

Netjes ook, gewoon wat je niet aanstaat aan de grondwet verwijderen. Inmiddels is er een reactie vanuit het witte huis dat het om een foutje in de codering gaat. Stomtoevallig wel de artikelen die ze willen verwijderen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:42

A dus toch een opstap naar alleeneerschappij en geen verkiezingen? Steeds verder de wetten en regels wegwissen tot alleen overblijft wat in je voordeel werkt. Is dit nog tegen te houden? Of is het echt kunnen doen zonder enige rem van buitenaf? -O-

Was dat het bericht?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:57

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 07:51

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Netjes ook, gewoon wat je niet aanstaat aan de grondwet verwijderen. Inmiddels is er een reactie vanuit het witte huis dat het om een foutje in de codering gaat. Stomtoevallig wel de artikelen die ze willen verwijderen.

Even wat nuance en context: het gaat om een website waar de constitutie op staat. Hoewel zeer toevallig dat het met deze specifieke artikelen zijn, is het niet zo dat ze met het verwijderen van deze op dit medium gedeelde artikelen de grondwet zelf veranderen of er ook maar iets juridisch mee kunnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:01

IMANDRA schreef:
Even wat nuance en context: het gaat om een website waar de constitutie op staat. Hoewel zeer toevallig dat het met deze specifieke artikelen zijn, is het niet zo dat ze met het verwijderen van deze op dit medium gedeelde artikelen de grondwet zelf veranderen of er ook maar iets juridisch mee kunnen.

Is dat dan ook niet een bepaald soort framing van het bericht op X? Want het staat er wel alsof de grondwet veranderd is, én het wordt ook op deze manier gelezen.

Ik denk zelf dat dit soort berichten, in deze tijden, echt niet helpen en vraag me dan af wat iemand wil bereiken..

Wat was de aankondiging van gisteren eigenlijk? Ik heb er niks over gezien, maar ik kan het zeker gemist hebben :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:18

Het was voor mij wel gelijk duidelijk dat het om de website ging. Grondwetten staan niet enkel op een website.
Ik vind wel dat het misleidend over komt.

Het is nog steeds verontrustend dat het zomaar kan, ook op de website.
De link die ik plaatste laat een grotere impact zien van zo‘n ongecontrolleerde macht.
Er zijn 8000 webpagina‘s wrggehaald over belangrijke zaken als vaccinatie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:26

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Is dat dan ook niet een bepaald soort framing van het bericht op X? Want het staat er wel alsof de grondwet veranderd is, én het wordt ook op deze manier gelezen.

Ik denk zelf dat dit soort berichten, in deze tijden, echt niet helpen en vraag me dan af wat iemand wil bereiken..

Wat was de aankondiging van gisteren eigenlijk? Ik heb er niks over gezien, maar ik kan het zeker gemist hebben :j

Oh volledig eens hoor, want de hele nuance vliegt bij zo’n bericht uit het raam. Ik had er toevallig al eerder berichtgeving over gezien dus wist waar het over ging, maar als je dat niet hebt en je hebt niet veel kennis hiervan..

Ik heb ook geen aankondiging gezien haha

@mungbean: klopt, maar er zit wel een groot verschil in. Die pagina’s zijn weggehaald onder het mom van een reden, dat is bij dit niet zo. Het zijn echt volledig andere situaties en niet vergelijkbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 08:35

Mwoah, het is beide stiekum gedaan en pas daarna een reden voor bedacht.
In dit geval dus een „coding error“, bij de andere een nonsense reden.
Beide is gewoon dictatorische manipulatie van de beschikbare informatie.