Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 9796700161Citaat:Brits ministerie van Defensie: Rusland heeft waarschijnlijk geen drones meer van Iraanse makelij.
Sinds ongeveer 15 februari zijn er geen meldingen geweest van Rusland dat door Iran gemaakte 'one-way attack'-drones gebruikt om aanvallen uit te voeren op Oekraïne, aldus het Britse ministerie van Defensie in zijn laatste inlichtingenupdate.
BigOne schreef:Pien , logisch dat het ANC achter Putin staat, de Russen hebben het ANC ooit in het zadel geholpen.
Janneke2 schreef:BigOne schreef:Pien , logisch dat het ANC achter Putin staat, de Russen hebben het ANC ooit in het zadel geholpen.
Ach wel nee.
Nelson Mandela werd president na de eerste echte democratische verkiezingen.
Dat die verkiezingen er kwamen was echt niet aan de toenmalige Sovjet-Unie te danken. (Al zal Gorbatsjov het waarschijnlijk niet hebben tegengehouden.)
De presidenten na Mandela waren om te huilen. Corrupt tot en met.
En dan komt inderdaad het 'spelen met vuur terwille van het geld'.
Citaat:En dan is er nostalgie. De Sovjet-Unie steunde het ANC in de strijd tegen de apartheid. En dat ANC heeft nog steeds een invloedrijke communistische tak met een afkeer van het Westen. Europa koloniseerde het land en de VS steunden tijdens de Koude Oorlog de vijanden van het ANC, met name in Angola en Mozambique.
Janneke2 schreef:Niets te nostalgie.
De CPN, toen die nog bestond, had een eigen anti-apartheids beweging.
(Want for some reason or the other ging het niet samen met anderen.)
En ach, die afkeer van het westen, de oude kolonisator, daar kan ik inkomen.
Het ging mij er om, dat de Sovjet-Unie geen factor van betekenis was.
Het rijke westen heeft na heel veel interne druk toch maar de apartheidsregering tot de orde geroepen. (Behalve geld hebben we soms ook principes...)
irmaz schreef:Janneke2 schreef:Niets te nostalgie.
De CPN, toen die nog bestond, had een eigen anti-apartheids beweging.
(Want for some reason or the other ging het niet samen met anderen.)
En ach, die afkeer van het westen, de oude kolonisator, daar kan ik inkomen.
Het ging mij er om, dat de Sovjet-Unie geen factor van betekenis was.
Het rijke westen heeft na heel veel interne druk toch maar de apartheidsregering tot de orde geroepen. (Behalve geld hebben we soms ook principes...)
Ondeschat Rusland niet, ook niet in het verleden. Ook tijdens de politionele acties in Ned. Indië heeft Rusland zijn rol gespeeld en invloed uitgeoefend. Het zou mij verbazen wanneer het ANC niet "gesteund" is door Russisch geld.
irmaz schreef:Ondeschat Rusland niet, ook niet in het verleden. Ook tijdens de politionele acties in Ned. Indië heeft Rusland zijn rol gespeeld en invloed uitgeoefend. Het zou mij verbazen wanneer het ANC niet "gesteund" is door Russisch geld.
pien_2010 schreef:Karl ik mag het niet lezen. Wat staat erin?
nikkel schreef:Het is Poetins keiharde waarheid, in onze ogen de waarheid 180 graden gedraaid. Reactie op het stukje geplaatst door Babootje.