Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:Dat laatste zie ik dan weer niet gebeuren. Over de balk smijten wel.
Dat word vrolijk weer een kantoor. Om als er eens een andere groep komt weer ergens te gaan verbouwen.
En die goedkope parken zijn geen 2000 hoor
Ik zeg ook, afhankelijk van de woning en het seizoen. Ik heb jaren in de vakantiewoningverhuur gewerkt, dat is voor dit doel gewoon echt te duur als je de eigenaren niet wil benadelen.
chevax schreef:Ik twijfelde of ik je een pb zou sturen, maar kies er toch voor om dit openbaar te doen. Posts aan een stuk probeer ik nuance te vinden en het probleem (waarvan nu blijkt dat ik er zelf onderdeel van ben…) uit verschillende standpunten te bekijken. Jij strooit met one liners waar de verongelijktheid vanaf druipt en uit maar eventjes zo’n zware beschuldiging? Ik vind dat niet netjes of sociaal van je. Bovendien getuigt het van bijzonder weinig inzicht. Samen zullen we het toch moeten klaren. Om dan iemand in een andere situatie dan de jouwe te bestempelen als “onderdeel van het probleem” is ongepast en bovenal erg grof. Met zo’n houding kom je nooit verder en duw je oplossingen alleen maar verder weg.
8nnemiek schreef:Het wordt gewoon tijd dat gemeenten eens flink gaan bijbouwen. Hadden ze jaren geleden al mee moeten beginnen, en dan gewoon kleine appartementen, gasloos, zonnepanelen erop, simpel maar modern, en betaalbaar. In plaats van de enorme distributiecentra en loodsen en datacentra en megastallen die ze overal bijbouwen.
8nnemiek schreef:Het wordt gewoon tijd dat gemeenten eens flink gaan bijbouwen. Hadden ze jaren geleden al mee moeten beginnen, en dan gewoon kleine appartementen, gasloos, zonnepanelen erop, simpel maar modern, en betaalbaar. In plaats van de enorme distributiecentra en loodsen en datacentra en megastallen die ze overal bijbouwen.
Sizzle schreef:Enkele skidorpen zitten nu ook vol met Oekrainers.
Maar het seizoen is ook op zijn einde nu.
Loretta schreef:chevax schreef:Ik twijfelde of ik je een pb zou sturen, maar kies er toch voor om dit openbaar te doen. Posts aan een stuk probeer ik nuance te vinden en het probleem (waarvan nu blijkt dat ik er zelf onderdeel van ben…) uit verschillende standpunten te bekijken. Jij strooit met one liners waar de verongelijktheid vanaf druipt en uit maar eventjes zo’n zware beschuldiging? Ik vind dat niet netjes of sociaal van je. Bovendien getuigt het van bijzonder weinig inzicht. Samen zullen we het toch moeten klaren. Om dan iemand in een andere situatie dan de jouwe te bestempelen als “onderdeel van het probleem” is ongepast en bovenal erg grof. Met zo’n houding kom je nooit verder en duw je oplossingen alleen maar verder weg.
Fijn dat je het gewoon open doet en zonder PB. Iedereen mag wat mij betreft de discussie meelezen. Het probleem met beleggen in vastgoed is dat het de prijzen van woningen enorm heeft opgedreven. Daardoor kunnen starters geen woning kopen. Natuurlijk heb je dan wel mensen van een woning voorzien voor wat laten we het maar even noemen tegenwoordig een marktconforme huur is. Juist door dat beleggen zijn de markt conforme huren in de vrije sector enorm hoog. Ik neem niet aan dat je als belegger voor de sociale sector gaat bouwen. Je zult vast zorgen voor voldoende huurpunten zodat de woning in de vrije sector terecht komt. Als je dat niet gedaan zou hebben dan zou je jezelf pas op de borst mogen slaan.
En ja je hebt een aannemer aan het werk gezet. Heel erg mooi. Huizen die door een wonig coorperatie worden gebouwd zetten ook bouwvakkers aan het werk.
Zebrastreep schreef:Maar uhh kom op , ik denk dat het grootste gedeelte van Nederland echt niet in een kantoorpand wil wonen.
Wat ik al zei als ik deze plek krijg aangeboden in Assen bedank ik hartelijk. Wil je ook echt niet wonen vindt het geen locatie daarvoor.
Ik heb wel het gevoel dat veel vluchtelingen uit Oekraïne straks mocht het weer rustig worden maar al te graag weer terug willen naar huis. Het zijn mensen die als dit nooit gebeurd zou zijn ook niet van plan waren om te vluchten naar Nederland.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen , maar dat heb je overal.
chevax schreef:Ik ben je beledigingen eigenlijk wel goed beu nu. “Deel van het probleem “, “jezelf op de borst kloppen”. Ik heb een appartement gebouwd… En dat ga ik hopelijk ooit verhuren.
Of je stopt nu met het persoonlijk maken of je vertelt zelf eens wat je bijdraagt aan een betere wereld. Je schopt overal tegenaan, maar iets constructiefs draag je niet bij.
Je ziet overal het negatieve van en legt iemand iets uit? Dan probeer je die onderuit te schoffelen. Doe even normaal zeg.
Zebrastreep schreef:Maar uhh kom op , ik denk dat het grootste gedeelte van Nederland echt niet in een kantoorpand wil wonen.
Wat ik al zei als ik deze plek krijg aangeboden in Assen bedank ik hartelijk. Wil je ook echt niet wonen vindt het geen locatie daarvoor.
Ik heb wel het gevoel dat veel vluchtelingen uit Oekraïne straks mocht het weer rustig worden maar al te graag weer terug willen naar huis. Het zijn mensen die als dit nooit gebeurd zou zijn ook niet van plan waren om te vluchten naar Nederland.
Tuurlijk zitten er rotte appels tussen , maar dat heb je overal.
Loretta schreef:chevax schreef:Ik ben je beledigingen eigenlijk wel goed beu nu. “Deel van het probleem “, “jezelf op de borst kloppen”. Ik heb een appartement gebouwd… En dat ga ik hopelijk ooit verhuren.
Of je stopt nu met het persoonlijk maken of je vertelt zelf eens wat je bijdraagt aan een betere wereld. Je schopt overal tegenaan, maar iets constructiefs draag je niet bij.
Je ziet overal het negatieve van en legt iemand iets uit? Dan probeer je die onderuit te schoffelen. Doe even normaal zeg.
Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.
elnienjo schreef:Maar je zet toch geen ondernemers uit? Er staan vast wel kantoorpanden leeg waar je vluchtelingen kan opvangen, nu jaag je ondernemers weg die maar weer moeten zien of ze een betaalbaar kantoor kunnen vinden.
Loretta schreef:Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.
8nnemiek schreef:elnienjo schreef:Maar je zet toch geen ondernemers uit? Er staan vast wel kantoorpanden leeg waar je vluchtelingen kan opvangen, nu jaag je ondernemers weg die maar weer moeten zien of ze een betaalbaar kantoor kunnen vinden.
Ik vind de informatie over dat kantoorpand erg summier. Misschien was het sowieso niet de bedoeling om daar langdurig bedrijven in te huisvesten. Gezien het contract waarmee ze elk half jaar de bedrijven eruit konden zetten zou ik verwachten dat de eigenaar van het pand sowieso bepaalde plannen ermee heeft.
Het is vervelend ja, maar als je zo'n contract tekent dan weet je dat er een moment komt dat je eruit wordt gezet. En er staan zat andere kantoorpanden leeg, hier in de buurt wel iig. Echt behoorlijk veel.
8nnemiek schreef:elnienjo schreef:Maar je zet toch geen ondernemers uit? Er staan vast wel kantoorpanden leeg waar je vluchtelingen kan opvangen, nu jaag je ondernemers weg die maar weer moeten zien of ze een betaalbaar kantoor kunnen vinden.
Ik vind de informatie over dat kantoorpand erg summier. Misschien was het sowieso niet de bedoeling om daar langdurig bedrijven in te huisvesten. Gezien het contract waarmee ze elk half jaar de bedrijven eruit konden zetten zou ik verwachten dat de eigenaar van het pand sowieso bepaalde plannen ermee heeft.
Het is vervelend ja, maar als je zo'n contract tekent dan weet je dat er een moment komt dat je eruit wordt gezet. En er staan zat andere kantoorpanden leeg, hier in de buurt wel iig. Echt behoorlijk veel.
Loretta schreef:chevax schreef:Ik ben je beledigingen eigenlijk wel goed beu nu. “Deel van het probleem “, “jezelf op de borst kloppen”. Ik heb een appartement gebouwd… En dat ga ik hopelijk ooit verhuren.
Ik voel mij eigenlijk totaal niet verplicht om aan een vastgoedbelegger In de volksmond ook wel huisjesmelker genoemd te verantwoorden wat ik bijdraag aan een betere wereld. Maar als je het zo graag wilt weten. Ik deel elke Vrijdag als vrijwilliger voedsel uit bij de voedselbank.