Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 13:10

"Dat Ten Damme de boodschap wel intimiderend vond, heeft Ruperti zich niet gerealiseerd, zo staat in de verklaring."

Dat schijnt wel vaker een probleem te zijn, dat ze zich niet heel erg willen voorstellen hoe dingen overkomen bij anderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:02

Shadow0 schreef:
"Dat Ten Damme de boodschap wel intimiderend vond, heeft Ruperti zich niet gerealiseerd, zo staat in de verklaring."
Dat schijnt wel vaker een probleem te zijn, dat ze zich niet heel erg willen voorstellen hoe dingen overkomen bij anderen.

Natuurlijk is het niet intimiderend als de advocaat van 's lands grootste en gevaarlijkste crimineel zich met de zaak gaat bemoeien. Hoe kun je dat bedenken *sarcasmeknop uit*

De advocaat van Ali (mr. Swier) heeft zich bij Renze laten ontvallen dat hij zou stoppen als advocaat voor Ali B als hij zou blijken te liegen. Ben benieuwd wat hij nu gaat doen.
Als ik hem was zou ik het doen. Kan Ruperti mooi de verdediging overnemen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:15

Zou de eis ook niet kunnen zijn dat meneer B verplicht therapie dient te volgen? Deze man lijkt niet helemaal te snappen hoe het werkt in deze samenleving.
Dat hele knuffel marokaantjes gedoe, dat is bij deze denk ik wel helemaal van de kaart geveegd, denk dat er maar weinig mensen zijn die nog enige sympathie voor deze man voelen.

ik in ieder geval niet :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:18

ivy_power89 schreef:
Zou de eis ook niet kunnen zijn dat meneer B verplicht therapie dient te volgen? Deze man lijkt niet helemaal te snappen hoe het werkt in deze samenleving.
Dat hele knuffel marokaantjes gedoe, dat is bij deze denk ik wel helemaal van de kaart geveegd, denk dat er maar weinig mensen zijn die nog enige sympathie voor deze man voelen.

ik in ieder geval niet :')

Gordon, op instagram, wel. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:36

Gordon mag samen op therapie. Dus snapt de wereld ook niet.
Ook altijd in de slachtofferrol.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:36

Shadow0 schreef:

Ironisch is het inderdaad wel. :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:11

ivy_power89 schreef:
Dat hele knuffel marokaantjes gedoe, (...)

Het spijt me, maar je zit er helaas naast.

Onze samenleving is helaas nog steeds flink patriarchaal en sexistisch...

Met een Marokkaanse achtergrond heeft het NIETS van doen.
Sexisme, vrouwen zien als 'just for fun( = sex)' komt helaas in grote getale bij Hollandse, Friese, Limburgse etc etc mannen voor.

Uiteraard vind ik dit niet in de haak, en een therapie kan hier wellicht iets goeds bereiken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:16

Geen racisme kaart trekken als het niet nodig is..

Deze gast noemt zichzelf knuffel Marokkaan.
Nou is wel duidelijk dat hij dat nogal eenzijdig invulde wanneer dat kon.
Dus niet snapt hoe het werkt in onze maatschappij.

Ivy zegt dus niets over andere Marokkanen. Die kaart trek jij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:20

DuoPenotti schreef:

...een Marokkaans die krek zo doet als een boel Hollandse jongens,
mag er GRAAG op gewezen worden dat we sinds de feministische golf vanaf 1968 wetten hebben die ons vrouwen beschermen.

Maar aangezien veel Nederlandse mannen vrouwenrechten met voeten treden,
vind ik de opmerking 'hij weet niet hoe of het werkt in onze samenleving' niet |( terecht.

(Ik zou willen, dat alle Nederlandse mannen vrouwenrechten respecteerden...!!!!)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:20

Dat "knuffel" kunnen we tegenwoordig wel iets anders interpreteren :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:26

Janneke2 schreef:
DuoPenotti schreef:

...een Marokkaans die krek zo doet als een boel Hollandse jongens,
mag er GRAAG op gewezen worden dat we sinds de feministische golf vanaf 1968 wetten hebben die ons vrouwen beschermen.

Maar aangezien veel Nederlandse mannen vrouwenrechten met voeten treden,
vind ik de opmerking 'hij weet niet hoe of het werkt in onze samenleving' niet |( terecht.

(Ik zou willen, dat alle Nederlandse mannen vrouwenrechten respecteerden...!!!!)

janneke. Dp: je hebt gelijk ik trok die kaart onterecht.

Ik: geeft niks gebeurt iedereen wel eens... Fijn dat je het inziet

De rest van je tekst zullen de meeste het wel mee eens zijn.

Benzz schreef:
Dat "knuffel" kunnen we tegenwoordig wel iets anders interpreteren :+

Zeg dat wel...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:48

Het is eigenlijk gewoon triest voor de Marrokaanse gemeenschap dat hij dit heeft gedaan en ze daarmee weer eerder in een kwaad daglicht zet terwijl de tendens bij hem eerder totaal andersom was.

Nu kunnen mensen dingen zeggen als, zie je wel.. het blijft toch een marrokaan. Terwijl dit inderdaad een probleem is wat in allerlei lagen onder allerlei bevolkingen speelt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:15

Het is gewoon een ziek, zielig mannetje. Heeft niks met afkomst te maken. Maar met een zieke geest.

En ja een vorm van behandeling zou zeker fijn zijn. Maar dan wel graag na dat hij zijn straf heeft uitgezeten of ervoor maar niet ipv

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:20

Hij moet eerst nog veroordeeld worden en dat lijkt mij al een vrij lastige kwestie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:22

Daar ben ik ook bang voor...
Bijna altijd het nadeel met dit soort zaken.

Maar mogen ze wel verplichte hulp aanvaarden opleggen?
Want zoals zijn vrouw over hem praat kan ik me wel in vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:35

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:41

DuoPenotti schreef:
Daar ben ik ook bang voor...
Bijna altijd het nadeel met dit soort zaken.

Maar mogen ze wel verplichte hulp aanvaarden opleggen?
Want zoals zijn vrouw over hem praat kan ik me wel in vinden.

Ik vind het altijd zo raar dat mannen dit doen terwijl ze thuis een vrouw en soms ook kinderen hebben zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:50

anjali schreef:
Ik vind het altijd zo raar dat mannen dit doen terwijl ze thuis een vrouw en soms ook kinderen hebben zitten.

Ik kan er in mijn beperkte kring zo al een paar opnoemen. Dat komt omdat mensen van nature gewoon niet monogaam zijn, hooguit serieel monogaam. Zoveel mensen (ik ken alleen mannen maar zullen vast ook vrouwen zijn) worstelen met het ‘trouw tot de dood ons scheidt’.
Het vlees is zwak hè?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:58

Cayenne schreef:
[ Video ]

Ik vind Saskia in dit interview met hele duidelijke en sterke argumenten komen en de advocaat van Ali B. totaal niet.
En dan is Saskia niet eens advocaat :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:19

Elisa2 schreef:
Het is eigenlijk gewoon triest voor de Marrokaanse gemeenschap dat hij dit heeft gedaan en ze daarmee weer eerder in een kwaad daglicht zet terwijl de tendens bij hem eerder totaal andersom was.

Nu kunnen mensen dingen zeggen als, zie je wel.. het blijft toch een marrokaan. Terwijl dit inderdaad een probleem is wat in allerlei lagen onder allerlei bevolkingen speelt.

Nou, ik zie het als de daden van 1 individu. Ik kijk de rest van de gemeenschap er niet op aan. Dat komt bij mij niet eens op.

De Marrokaanse gemeenschap heeft zich niet misdragen. Ali B heeft zich misdragen. En ik hoop serieus dat andere mensen het ook zo zien.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:27

Tallie1979 schreef:
Elisa2 schreef:

Nou, ik zie het als de daden van 1 individu. Ik kijk de rest van de gemeenschap er niet op aan. Dat komt bij mij niet eens op.

De Marrokaanse gemeenschap heeft zich niet misdragen. Ali B heeft zich misdragen. En ik hoop serieus dat andere mensen het ook zo zien.

Dat geldt voor mij ook. Ik heb geen enkel moment een associatie gehad met zijn afkomst of cultuur. Dat staat er ook volledig los van.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:47

Jeroen Rietbergen is een Nederlander. Ik vraag me nog steeds af wat iemand als Linda de Mol die toch volgens mij genoeg keuze aan mannen zal hebben, in hem zag of ziet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:54

Suzanne F. schreef:
anjali schreef:

Ik kan er in mijn beperkte kring zo al een paar opnoemen. Dat komt omdat mensen van nature gewoon niet monogaam zijn, hooguit serieel monogaam. Zoveel mensen (ik ken alleen mannen maar zullen vast ook vrouwen zijn) worstelen met het ‘trouw tot de dood ons scheidt’.
Het vlees is zwak hè?

Monogaam of niet, maar hij vergreep zich aan vrouwen die dat niet wilden! Dat is het probleem!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:55

Ali B is ook een Nederlander Anjali. Hij woont hier, heeft een Nederlands paspoort en hij verdwijnt ook gewoon de gevangenis in, na voor een Nederlandse rechtbank te hebben gestaan.

En wat Linda de Mol in die man ziet, snap ik ook niet, maar ja, haar leven, haar keuze. Zij zal er mee moeten leven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:00

anjali schreef:
Jeroen Rietbergen is een Nederlander. Ik vraag me nog steeds af wat iemand als Linda de Mol die toch volgens mij genoeg keuze aan mannen zal hebben, in hem zag of ziet.

Serieus?
Ik geloof niet dat Linda de mol nog iets in hem ziet.
Maar ik geloof dat familie de Mol geheimen heeft. Geheimen die ze graag binnen kamers willen houden. En meneer Rietbergen heeft zowel prive als op zakelijk vlak veel met ze te maken en zal e.a weten.

Heeft niks met blank zijn te maken.