Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:33

Ik ben een tijdje stil geweest omdat de toon in dit topic imo ook echt verre van prettig is.

Van bovenstaand nieuwsbericht schrik ik dan weer wel, het bevestigt veel vooroordelen onder de bevolking en ik vraag me ook oprecht af of deze mensen een 'schop onder hun hol' gaan krijgen en aangespoord/gedwongen gaan worden deel te nemen aan de maatschappij. Ze kunnen het immers wel gewoon.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:50

Waarschijnlijk net zoveel als tegen de grote vakantie van de Polen. Wat al ongeveer sinds 2009 bekend is.

Nee geen discriminatie.
Zeer goede kennis heeft er mee te maken gehad.
En Google maar op Grote vakantie ww Polen en tientallen artikelen kom je tegen. Gewoon van nos enz. Dus geen FVD.
Ik heb ze eerder geplaatst maar vertik het nu door de discriminatie kaart trekkers.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-10-22 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:53

Ik volg dit topic al langer, maar werd er nu zo naar van. Als oud medewerker van een azc moet jij ook weten hoe de bewoners zich daar voelen en dan weet jij ook dat dit over een klein deel gaat.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar meer informatie over het krantenbericht, want dat is natuurlijk heel slecht. En dat de gemeente alle woningen aan statushouders heeft gegeven is natuurlijk helemaal niet eerlijk. Maar je kan ze niet overal de schuld van geven en dat gebeurt nu wel, ik krijg ook nog maar 75% van mijn inkomen nu ik afgekeurd ben maar dat is toch niet de schuld van de asielzoekers?

Maar als je hier niet een tegen geluid mag laten horen dan wens ik jullie succes, hopelijk voelen jullie je een stuk beter door een andere groep overal de schuld van te geven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:57

Als je dit topic dus doorleest lees je dat de meeste mensen alleen frauderende en criminele asielzoekers persoonlijk dat aanrekend.
Maar het voorrang geven op huizen, kromme regels enz op de overheid schuiven.

Maar dan moet je wel het topic lezen en niet met de discriminatie kaart in de hand want dan is alles verkeerd uit te leggen als dat de manier van lezen is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:01

CynthiaV schreef:
Ik volg dit topic al langer, maar werd er nu zo naar van. Als oud medewerker van een azc moet jij ook weten hoe de bewoners zich daar voelen en dan weet jij ook dat dit over een klein deel gaat.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar meer informatie over het krantenbericht, want dat is natuurlijk heel slecht. En dat de gemeente alle woningen aan statushouders heeft gegeven is natuurlijk helemaal niet eerlijk. Maar je kan ze niet overal de schuld van geven en dat gebeurt nu wel, ik krijg ook nog maar 75% van mijn inkomen nu ik afgekeurd ben maar dat is toch niet de schuld van de asielzoekers?

Maar als je hier niet een tegen geluid mag laten horen dan wens ik jullie succes, hopelijk voelen jullie je een stuk beter door een andere groep overal de schuld van te geven.

Dat de gemeente een inhaalslag heeft gemaakt met betrekking tot het plaatsen van de statushouders in huurwoningen heeft niets minder en niets meer te maken met het feit dat dit afspraken zijn die zijn gemaakt tussen overheid en gemeenten. En dat Utrecht op hun beurt er weer iets voor terug krijgt.
Maar kennelijk wil dat niet gesnapt worden hier

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:03

Dat je zelf verwijtbaar werkloos word vind je dus oké purny en dan bijstand krijgt?
Iets wat een kaaskop Nederlander niet krijgt.

Daarnaast 300 woningen plaatsen van een dorp dat ik eerder plaatse heeft niets met achterstand te maken maar door door enorme groei statushouders. En de oplegging door het COA.
Voor de inwoners zelf is er niets.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-10-22 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:05

DuoPenotti schreef:
Dat je zelf verwijtbaar werkloos word vind je dus oké purny en dan bijstand krijgt?

Dat zeg ik niet. Ik heb het over de woningen die aan statushouders worden gegeven terwijl dat afspraken zijn tussen de gemeente en overheid

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:07

DuoPenotti schreef:
Als je dit topic dus doorleest lees je dat de meeste mensen alleen frauderende en criminele asielzoekers persoonlijk dat aanrekend.
Maar het voorrang geven op huizen, kromme regels enz op de overheid schuiven.

Maar dan moet je wel het topic lezen en niet met de discriminatie kaart in de hand want dan is alles verkeerd uit te leggen als dat de manier van lezen is.

Ik heb geen discriminatiekaart in mijn hand, ik vind dat je alleen niet iedereen over 1 kam kan scheren en dat gebeurt hier toch wel heel erg veel. Maar ik hou mijn mond wel verder

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:07

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat zeg ik niet. Ik heb het over de woningen die aan statushouders worden gegeven terwijl dat afspraken zijn tussen de gemeente en overheid

En de eigen inwoners krijgen geen huis. Dat kan toch niet? 10 jaar op een lijst.
Zeg dan we bouwen 300 huizen. 10% voor nieuwkomers.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 18:08

CynthiaV schreef:
Ik heb geen discriminatiekaart in mijn hand, ik vind dat je alleen niet iedereen over 1 kam kan scheren en dat gebeurt hier toch wel heel erg veel. Maar ik hou mijn mond wel verder

dan lees je dus niet. En scheer je alle bokkers over 1 kam.

Ook wat ik net schreef reken ik geen vluchtelingen aan.
Wel een zeer falende overheid.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:15

CynthiaV schreef:
Het toch fijn dat die "buitenlanders" hier de rot baantjes willen doen. Er zijn namelijk genoeg Nederlanders die zich te goed voelen voor die banen.

Dit klopt niet helemaal. Er zijn genoeg Nederlanders die de 'rotbaantjes' willen doen, maar simpelweg te duur zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:53

Bij het bedrijf waar ik werk, doen er nauwelijks Nederlanders de rotbaantjes, het zijn allemaal donkere jongens die achter de vuilniswagen lopen (en die heel hard werken).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:16

prompter schreef:
Bij het bedrijf waar ik werk, doen er nauwelijks Nederlanders de rotbaantjes, het zijn allemaal donkere jongens die achter de vuilniswagen lopen (en die heel hard werken).

Voor 600-700 bruto per maand meer dan het minimumloon. Er zijn ergere banen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:24

Klopt helemaal, maar Nederlanders willen het niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:28

prompter schreef:

Dat verschilt van regio tot regio. Zeker in combinatie met een opleidingstraject tot chauffeur en een baangarantie. Uiteindelijk minimumloon + 1.000 bruto/maand.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:46

Ik zie hier toch echt alleen Nederlanders achter de vuilniswagen.
Bij de warehouses waar ik visitatie en pas uitgifte deed Nederlanders en Polen.
Maar de pakketdienst hier zie ik juist Nederlanders maar waar de voorouders dat denk ik niet waren.
De kassen waar ik voorheen werkte heb ik al vaak genoeg uit gelegd hoe dat werkte. Daar ga ik niet in herhaling vallen. Maar het had iig niet te maken met luie Nederlanders maar met uitbuiten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:58

DuoPenotti schreef:
Ik zie hier toch echt alleen Nederlanders achter de vuilniswagen. <KNIP>
.

Dat is ook vaak een keuze van de werkgevers: die mannen komen elke dag hun klanten/burgers tegen. Daar moeten ze mee kunnen communiceren (vaak in het plaatselijk dialect) aldus werkgevers in deze sector.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 22:17

Dat zou kunnen ja.
Ik weet nog voor winkelsurveillance in een bepaalde wijk dat ook daar de voorkeur niet naar een oer Nederlander ging.

Maar soms ook voorkeur naar geslacht ging.
Zoals in een wijk waar een verblijf was waar prostituees warm konden zitten, douchen, wat eten.
Daar zat ook beveiliging met voorkeur vrouw.

Bij visitatie bij een luchthaven ook.

Dus ja dat gebeurt. Alle kanten op.
Dan kun je discriminatie roepen, of zeggen de beste kandidaat op de plek.

Maar valt dus niet onder de Nederlanders willen niet. Wat het voorbeeld was bij de vuilniswagen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 22:46

Nederlanders wilden zeker wel rot werk doen echter zijn buitenlandse krachten goedkoper dus werd daar massaal voor gekozen in de bouw, tuinbouw, fabriekswerk,schoonmaakbranche etc...

Ik deed vroeger bijv kamers schoonmaken in hotels 16 jaar lang..dat doen nu ook enkel arbeids migranten..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:28

Er rijden hier, volgens mij, geen 'ouderwetse' vuilniswagens meer. Alleen maar van die dingen die ondergrondse containers uit de grond halen.. en misschien een grofvuil-wagen af en toe...
Op het vuilstort depot is het 'gemengd' qua personeel volgens mij..

Ik zag op twitter een interessant draadje over waarom deze mensen hun werk opgezegd zouden hebben, het kwam er op neer dat ze slecht begeleid worden (en dat is geen nieuws denk).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:18

Dan kun je ook doorzetten en het beleid aankaarten ipv op je reet gaan zitten en handje ophouden. Ik heb daar 0,0 respect voor. Of een andere baan zoeken, mogelijkheden genoeg.

In Ede gaan trouwens alle nieuwe sociale huurwoningen naar statushouders.

Wat er nu gebeurd is precies wat de Denen steeds al aangeven en sommige mensen hier kennelijk niet willen lezen. (artikelen een paar pagina's terug geplaatst)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:39

Moet je kijken als gezegd wordt dat je geen uitkering krijgt als je zelf ontslag neemt hoe ze kunnen werken ‘zonder begeleiding’

Hier rijdt er nog wel een vuilniswagen omdat de ondergrondse kliko’s nog niet klaar zijn in de wijk, bij ons wel maar verderop niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:42

Elisa2 schreef:
Dan kun je ook doorzetten en het beleid aankaarten ipv op je reet gaan zitten en handje ophouden. Ik heb daar 0,0 respect voor. Of een andere baan zoeken, mogelijkheden genoeg.

In Ede gaan trouwens alle nieuwe sociale huurwoningen naar statushouders.

Wat er nu gebeurd is precies wat de Denen steeds al aangeven en sommige mensen hier kennelijk niet willen lezen. (artikelen een paar pagina's terug geplaatst)

Het wordt hoog tijd dat onze politici een keer op werk bezoek gaan in Denemarken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:01

prompter schreef:

Of kunnen niet door allerlei regeltjes.
Worden een aantal maanden ingezet(en dan ben ik nog heel netjes) en op het moment dat ze een contract moeten krijgen staan ze op straat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:12

Waar haal je dat nou weer vandaan? Hier kunnen ze een vaste baan krijgen!