Tiepfoudt schreef:maar moeten wij dan steeds alle beledigingen (jullie zorgen ervoor dat de biodiversiteit dramatisch afneemt, jullie zijn luchtvervuilers, jullie houden niet van dieren, jullie willen niet met de tijd mee, jullie maken de natuur kapot, jullie willen alleen maar groot, groter grootst) maar over onze kant laten gaan?
Dat zul je mij nooit horen zeggen. Neemt niet weg dat er nog een grote slag valt te slaan als het gaat om dierenwelzijn en uitstoot stikstof.
Tiepfoudt schreef:Waar precies ben ik onsympatiek?
als ik lees:
Tiepfoudt schreef:Wat is nu precies telkens je probleem wanneer ik de ideeën van een GL-er afschiet?
Tiepfoudt schreef:maar wij hebben niets aan de ideeën van iemand die niet in de politiek zit.
Tiepfoudt schreef:Als je dit eerlijk vind... dan heb je een heel dikke plaat voor je hoofd.
Tiepfoudt schreef:moe te worden van het discussiëren met een groep mensen
Tiepfoudt schreef:Met een groep mensen die terug willen naar het tijdperk van Ot en Sien, toen de varkens nog buiten liepen en de koe alleen melk gaf in bijzijn van haar kalf.
Tiepfoudt schreef:Met mensen die niet durven kijken naar de impact per eenheid product.
Tiepfoudt schreef:Met mensen die geloven dat als in Nederland bijna alle boeren zijn verdwenen, de mondiale vraag naar vlees/zuivel/eieren, op een mysterieuze manier die niemand hier kan benoemen, echt wel zal afnemen.
en toen ben ik afgehaakt. Je doet met ons mensen die kritisch en eerlijk willen kijken, wat je verwijt dat de maatschappij met de boeren doet.
Ga je gang, maar zo wil ik dus gewoon niet discussiëren.
Want pffff dan heb ik al gegeten en gedronken, en dat terwijl ik vind dat de boeren zeker een punt hebben en ik vind tevens dat we met zijn allen iets moeten doen aan de problemen die er zijn op milieu gebied dat zelfs verder gaat als de stikstof alleen.
Als het gaat om dat "allen" dan zit daar de kneep, iets dat ik al meermalen hier heb aangehaald. Namelijk laat de vervuiler betalen en bereken dat door aan de consument. Enne ik ben daar niet de enige in, want de econoom die dat al jaren geleden in allerlei berekeningen heeft doorgerekend en heeft laten zien welke positieve broost dit zal geven aan ons milieu heeft hiervoor zelfs de nobel prijs ontvangen. Alleen de regering wil hier (nog) niet aan, want dat is een rechtse regering die de grote bedrijven beschermd. Kom niet aan de grote bedrijven ( de individuele boer is nu eenmaal gemakkelijk om aan te pakken) en dat heeft weer alles met de lobby's te maken. En ja, ik geloof in de vrije markt economie maar niet zoals deze nu vorm krijgt.
En ja ik heb het niet alleen over de boeren waar een slag nog steeds geslagen kan worden en moeten, maar ook over de luchtvaart, Shell (eerst maar eens gewone belasting laten betalen ipv al jaren dit niet doen→ schande) en allerlei andere grote industrieën en bedrijfstakken en uiteraard de gewone mens die ook zuiniger kan leven.
Als het gaat om GL nog het volgende. Blijf maar lekker boos op die partij, maar besef wel dat GL nog nooit aan de macht is geweest en de VVD met andere coalitie partijen inmiddels al met zijn 3de kabinet bezig is. Dus kijk eventjes goed naar wie je moet kijken.
En het feit dat het kabinet veel van de ideeën uit aan het voeren is van GL heeft gewoon te maken, dat men al jaren niets doet, dus achter de feiten aan loopt en nu door de rechter en de EU etc gedwongen wordt om eindelijk eens wat te doen. Tja dat je dan uit komt bij wat GL al 40 jaar als roepende in de woestijn aangeeft, kun je GL niet kwalijk nemen.
Alleen bij de boeren kijken is niet eerlijk, maar doen alsof er in de boerenstand niets fout gaat is net zo vreemd. Want ook daar kan nog een hele grote slag geslagen worden. De "boerenfamilie" is zich dat bewust en dat is een jonge dynamisch club boeren die duidelijk het heft in eigen handen aan het nemen is, proactief denkt en flink de bedrijfsvoering aan het veranderen is. Ik sta achter die boeren!