Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:37

Alles was toch al dicht of is het nu echt leegvegen?

Wat is een veiligheidsperimeter? Was al nivo 4 toch?

Ellende is dat mensen alleen van vermoedens al hyper worden. Als terrorist is paniekzaaien het leukste wat er is. Je roept wat en hupla de boel is ontwricht. Hoef je niet eens een bom te laten ploffen. Zoiets bedoel ik dus. Iemand die wat roept en meteen is de boel over de zeik.

Anoniem

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:38

Ik lees berichten op Twitter (zwaar onbevestigd) dat er een auto met explosieven in het centrum van Brussel zou staan en dat daarom de boel is afgezet.

Een veiligheidsperimeter is dus bijvoorbeeld wanneer er een vermoeden is van explosieven op een plek, dan wordt er een radius om die plek afgezet om te voorkomen dat mensen per ongeluk te dicht in de buurt komen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:39

Aha leegvegen dus.

Zoe_97

ilayda schreef:
Misschien een hele stomme vraag, maar stel een of andere idioot maakt zo een melding gewoon omdat hij niks beters te doen heeft.
Of jochies van 15 jaar ofzo, dan word het toch wel heel erg moeilijk. Of hebben ze echt elke keer hele goede aanwijzingen ?

ze grijpen nu vrij snel in. mensne die een valse melding maken krijgen hoge boetes en mogleijk gvangenisstraffen

Anoniem

Jep. In niveau 4 mogen mensen nog prima over straat, op het moment dat er een perimeter wordt afgezet is het echt een kwestie van iedereen opdonderen uit het gebied dat afgezet is. Het gaat nu om een paar straten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:40

ilayda schreef:
Misschien een hele stomme vraag, maar stel een of andere idioot maakt zo een melding gewoon omdat hij niks beters te doen heeft.
Of jochies van 15 jaar ofzo, dan word het toch wel heel erg moeilijk. Of hebben ze echt elke keer hele goede aanwijzingen ?

Ja dat is lastig in Nederland waren afgelopen tijd ook heel wat pakketjes die loos alarm waren,maar ze nemen nu wel het zekere voor het onzekere. Als ze erachter komen dat je een valse melding hebt gemaakt word je vast ook hard afgestraft nu dus het zou wel heel dom zijn om dat als grap te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:40

Zoe_97 schreef:
ilayda schreef:

ze grijpen nu vrij snel in. mensne die een valse melding maken krijgen hoge boetes en mogleijk gvangenisstraffen

Klopt :) Daarbuiten wordt er goed gescreend op die telefoontjes hoor. Ze zullen nu wel iets alerter zijn maar ze zetten geen perimeter af omdat er een jongetje van 15 giechelend 112 gebeld heeft. Die telefoontjes worden o.a getrackt via GPS en reken maar dat ze je komen pakken als je nu een valse bommelding maakt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:41

Emmaa_ schreef:
Jep. In niveau 4 mogen mensen nog prima over straat, op het moment dat er een perimeter wordt afgezet is het echt een kwestie van iedereen opdonderen uit het gebied dat afgezet is. Het gaat nu om een paar straten.

Ik hoorde ook op het nieuws dat de mensen niet bij hun ramen moesten gaan zitten, nou dan zou ik toch echt wel bang worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:41

Toch heb je di grapjurken erbij zitten. Is toch met scholen geweest ook. Wat roepen op internet en een school is ontruimd. Eigenlijj altijd grappige pubers.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:42

op de redactie al een kwartier geen updates meer

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:42

moonsparkle schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik hoorde ook op het nieuws dat de mensen niet bij hun ramen moesten gaan zitten, nou dan zou ik toch echt wel bang worden.

bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:43

De winkels waren dicht, cafés mochten open blijven. De grote markt en de straten er rond zijn nogal trekpleisters voor toeristen, dus me dunkt dat ze die nu aan het buiten vegen zijn. Oa het atomium gaat morgen wel weer open, maar dat ligt buiten de stad zelf en is ook om de toeristen blij te houden. Idem met de beurs Cocoon trouwens, dat ligt buiten het centrum en vlakbij het atomium. Helaas wel dichtbij de autostrades, dus als daar wat ontploft op een weekdag is het algemene chaos op de baan. (en het is daar sowieso al dagelijks een soep aan file en opstroppingen)

Ik gok dat ze eender welk geintje van bommelding nu heel serieus nemen, maar dat doen ze sowieso. Als een kind of jongere op dit moment zo'n grap uithaalt, dan is dat zijn beste dag niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:43

update op de redactie: De Brusselse politie heeft een veiligheidsperimeter ingesteld in het centrum van de hoofdstad, in de buurt van de Zuidstraat. Dat meldt persagentschap Belga. De Zuidstraat, de Verversstraat, de Kolenmarkt en de Lombardstraat tot aan het Sint-Jansplein zouden afgesloten zijn door de politie.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:44

Oke dus ze letten wel goed op, ja ik vroeg me eigen dat echt af omdat er genoeg rot ventje rond lopen die dat even met hin vrienden gaan doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:44

[/quote]

Ik hoorde ook op het nieuws dat de mensen niet bij hun ramen moesten gaan zitten, nou dan zou ik toch echt wel bang worden.[/quote]
bron?[/quote]

Ik heb die zender op staan waar ze de hele dag het Nederlandse nieuws herhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:45

ilayda schreef:
Oke dus ze letten wel goed op, ja ik vroeg me eigen dat echt af omdat er genoeg rot ventje rond lopen die dat even met hin vrienden gaan doen.

Het is logisch dat de alertheid nu wat hoger ligt, maar ik denk dat de politie niet zo'n grootschalige actie op zou zetten om een telefoontje van een 15-jarige, dat bevestigen ze toch wel eerst even. Maar vooralsnog heb ik liever 1 straat teveel afgezet dan 1 straat te weinig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:46

Heb net het BRT journaal gezien waar niets van alle zaken hier beschreven vermeld werd. Bizar dus. Daarmee zeg ik dus niet dat het niet waar zou zijn wat hier wordt opgeschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:47

Pfff, in het restaurant waar ik zit kwam net een vreemde gast binnen die onrust kwam schoppen. Hij ging gelukkig snel weer weg maar op zijn weg naar buiten riep hij een paar keer "Allahu Akbar"....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:49

moonsparkle schreef:

Ik hoorde ook op het nieuws dat de mensen niet bij hun ramen moesten gaan zitten, nou dan zou ik toch echt wel bang worden.[/quote]
bron?[/quote]

Ik heb die zender op staan waar ze de hele dag het Nederlandse nieuws herhalen[/quote]
hier nnog niets van gehoord.

besita

pien_2010 schreef:
Heb net het BRT journaal gezien waar niets van alle zaken hier beschreven vermeld werd. Bizar dus. Daarmee zeg ik dus niet dat het niet waar zou zijn wat hier wordt opgeschreven!

het is ook echt een paar minuten voor het einde van het (vtm ) nieuws binnen gekomen ..er zou meer nieuws komen om 23.00 uur

Zoe_97

pien_2010 schreef:

bedoel je vrt? de redactie is hun site en daar staat wel alles op

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:51

Resistance schreef:
Pfff, in het restaurant waar ik zit kwam net een vreemde gast binnen die onrust kwam schoppen. Hij ging gelukkig snel weer weg maar op zijn weg naar buiten riep hij een paar keer "Allahu Akbar"....

zo'n gekken mogen ze ook een paar nachten op sluiten wat mij betreft
afgelopen zaterdag hielden ze ook een minuut stilte op de voetbalwedstrijd van onze oudste .. ging er ook een flauwe dat roepen ...leuk als je midden in Schaarbeek zit te spelen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:51

besita schreef:
pien_2010 schreef:

het is ook echt een paar minuten voor het einde van het (vtm ) nieuws binnen gekomen ..er zou meer nieuws komen om 23.00 uur

OK.

Het BRT TV nieuws en NL TV nieuws + nieuwsuur komt via BVN (wereld omroep voor mensen die in het buitenland wonen) ook later. Op nu.nl lees ik ook nog niets.
Dus wat fijn zou zijn bij nieuwsmelding even tussen haakje kort Bron te vermelden, liefste met link. Dan kan iedereen het nalezen en dwingen we ons zelf om feitelijk te blijven :o .

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:53

is trouwens al een heel aantal jaar VRT nieuws :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:54

besita schreef:
is trouwens al een heel aantal jaar VRT nieuws :+

:D :D Ja dat heb je met die oude mutsen ;) , gaan alsmaar niet mee met hun tijd.