Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:30

ravellie schreef:
Oeps :o

Sorry, ik zie het ja.

Maar mijn bericht werd in een quote gebruikt.
En je kan ook niet teveel quoten

Excuus :o

Klopt was ik :D

Alleen sloeg mijn 1e zin op jouw bericht.........

De rest van mijn bericht was in het algemeen bedoeld........

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:05

Prima, knap dat jij invulling kan geven aan mijn denken :wave: :wave:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:07

harbourlight schreef:
http://www.volkskrant.nl/opinie/met-ope ... ~a4207437/

En nu maar hopen dat deze hoogleraar het verkeerd heeft.

Verder geloof ik niet dat hier veel echte vluchtelingen binnen komen. Die zitten in Syrië en hebben geen geld om richting Europa te reizen. En die worden door niemand geholpen en daar hoor je verder ook niemand over.

Edit: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2487 ... _s___.html
Dit zijn toch geen mensen meer ;(

Wat voor land denk jij dat Syrië was voordat de ellende begon := daar zit heel wat geld hoor... En die mensen worden ook geholpen. Met name door Libanon en Jordanië.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:28

ravellie schreef:

Nee hoor, maar zo kom jij op mij over n.a.v. jouw berichten hier op Bokt. :D ;)

Eske_B

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:30

Syrië was toch gewoon een welvarend land met een goede middenklasse? Zijn vluchtelingen alleen arme mensen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:31

EskeGirl schreef:
Syrië was toch gewoon een welvarend land met een goede middenklasse? Zijn vluchtelingen alleen arme mensen?

Precies mijn punt :) Syrië was zeker een welvarend land. Gewoon een eerste wereld land net als NL.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:35

EskeGirl schreef:

Volgens sommigen is het verdacht als oorlogsvluchtelingen een telefoon hebben, (dure) sportschoenen aan hebben en geld.
Persoonlijk vind ik dat niet raar...... als hier morgen oorlog uitbreekt en ik naar Engeland vlucht, doe ik mijn beste gympen aan (hakken loopt zo moeilijk), neem zeker mijn telefoon mee (en tablet indien mogelijk) en mijn bankpassen. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:39

Telefoon vind ik idd niet raar... gps, google maps, contact met het thuis en internet. Meeste mensen hebben die sowieso meestal bij zich.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:24

Ik las hier iets over genoeg werk... :?
Ga dat even aan alle werklozen melden :j dus niet de uitkeringstrekkers maar mensen die echt op zoek zijn naar werk.. maak je vast vrinden mee..

Het laten integreren van mensen die uit een totaal andere cultuur komen, of dat ooit kans van slagen heeft, ik vraag het me af. Het westen druist zo in tegen alles wat zij gewend zijn, en zij zijn daar zo stellig in, dat ik denk dat dat niet kan lukken.. :n

En vluchtelingen opvangen, uiteraard. Maar er is wel een schifting nodig :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:14

Electra63 schreef:
ravellie schreef:

Nee hoor, maar zo kom jij op mij over n.a.v. jouw berichten hier op Bokt. :D ;)

Ik gaf aan heel andere reactie op iemand
En jij geeft er direct je invulling aan.
Maar goed, prima hoor.
Ik vind het altijd knap dat anderen kunnen invullen wat ik denk :D :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:16

Electra63 schreef:
EskeGirl schreef:

Volgens sommigen is het verdacht als oorlogsvluchtelingen een telefoon hebben, (dure) sportschoenen aan hebben en geld.
Persoonlijk vind ik dat niet raar...... als hier morgen oorlog uitbreekt en ik naar Engeland vlucht, doe ik mijn beste gympen aan (hakken loopt zo moeilijk), neem zeker mijn telefoon mee (en tablet indien mogelijk) en mijn bankpassen. ;)

Geef dan ook als aansluiting aan dat het eten je niet bevalt, je te weinig privacy hebt, er niet snel genoeg huisvesting is, je te lang moet wachten op je familie, dat de Godsdienst in dat land je niet bevalt en dat je al helemaal niet te spreken bent over de hoeveelheid Christenen en homo's om je heen :o

Over invulling gesproken :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:19

Ach Ravellie,
Klagen is toch juist de perfecte integratie ? Immers dat is de nationale sport van Nederland......... klagen, met name op internet en wijzen naar een ander ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:42

Electra63 schreef:
Ach Ravellie,
Klagen is toch juist de perfecte integratie ? Immers dat is de nationale sport van Nederland......... klagen, met name op internet en wijzen naar een ander ;)

Ach,hier in Frankrijk klagen de mensen ook...vooral in Calais.Dat is niet iets typisch nederlands denk ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:51

Dat is ook zo'n dooddoener.. dat je 'wijst naar een ander'... klagen mag, valt onder protesten imo, en dat mag ook.. :j Je hoeft ook niet alles zomaar te accepteren en nee, dan hoef je ook niet zélf er iets aan te doen perse.. waarom?

mensen klagen wereldwijd.. waarom zou dat nou weer Nederlands zijn?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:26

Ja idd

Alsof klagen iets 'Nederlands' is _/-\o_

( moet je eens naar andere landen kijken, die zijn pas pittig en gaan bij onduidelijkheden direct de straten op ter protest, ik vind Nederland aardig tam en soms te tolerant ( veel roepen en weinig actie, dat dan weer wel :o ).

Ik klaag nooit :o en al helemaal niet over het 'weer' :o :o :o :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:28

Ik vind het grappig om te lezen of te zien hoe snel sommigen in de verdediging schieten als iemand kritiek waagt te hebben op Nederland. :D Sommigen haten Maxima nog steeds, omdat ze zei, DE Nederlander bestaat niet :D :D
Soms zijn de "klaagfilmpjes" in scene gezet. Men stelt de vluchteling 100 vragen en knipt en plakt wat en daar is weer een ontevreden gelukszoeker in beeld.

http://www.volkskrant.nl/media/-testike ... ~a4208395/

Ik vraag me dan af, wie in Nederland mag klagen? De geboren, blanke Nederlander? De 3e generatie (licht) getinte burger? De Nederlander met een buitenlandse achternaam?

Ik vind het opvallend, dat de "negatieve" aspecten vaak hier aan de orde komen. Niemand hier heeft gereageerd op het filmpje dat ik eerder heb geplaatst.
Twee jonge kinderen, totaal in paniek na bombardementen in hun stad. Je zal daar als kind maar opgroeien of als kind of (jong)volwassene daar wonen. Dieptriest.

http://nos.nl/artikel/2075116-video-kin ... syrie.html

Hier een artikel uit Elsevier, waarom jonge mannen vaak alleen komen. 59% volgens dit artikel is man, blijft 41% vrouwen en kinderen over. Deze verdeling valt mij nog mee. Niet iedere alleen reizende jongeman is een potentiele terrorist of gelukszoeker.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2708770W/

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:54

misschien zie ik Bokt iets negatiefs maar in de journaals niet hoor...je mag ook niet filmen en spreken met asielzoekers van directeuren van AZC's.
Bijna alles wat ik lees en zie is positief.We worden denk ik toch een beetje in de maling genomen. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:11

geerke schreef:
misschien zie ik Bokt iets negatiefs maar in de journaals niet hoor...je mag ook niet filmen en spreken met asielzoekers van directeuren van AZC's.
Bijna alles wat ik lees en zie is positief.We worden denk ik toch een beetje in de maling genomen. :+

Het ligt eraan waar je kijkt of leest, denk ik. :D

Iedereen wordt beïnvloed door het nieuws, wat je leest en wat je ziet of hoort. Als jij stelt, dat op de journaals, vooral positief zou worden gesproken over vluchtelingen, zou daar niet zoveel weerstand tegen zijn in de maatschappij? Daarbij kijkt een groot deel van de Nederlandse kijkers niet eens journaal. ;). Een groot deel van de bevolking komt niet of bijna niet in aanraking met vluchtelingen. Waar komt de aversie dan vandaan? Toch vooral door wat "men hoort" of wat "men leest"? Zeker op internet en social media gaan tegenstanders los en worden allerlei beweringen gedeeld of neergezet als zijnde het vastgestelde feiten.
Ik zie nog steeds regelmatig voorbij komen, dat bijna alle Zweedse vrouwen in hun leven verkracht zullen worden door een vluchteling. Of dat een vluchteling € 4000 per maand krijgt :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:33

wauw...4000 euro per maand?Dan word ik per direct vluchteling.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:35

geerke schreef:

Dat is dus niet zo ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:51

Nee dat krijgen ze idd niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:59

geerke schreef:

Ik had je hoger ingeschat :D ..... ik dacht daar prik jij wel doorheen ;)

Maar volgend incident:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... en-tijdens

Ik begrijp echt dat er tegenstanders zijn van zulke grote AZC's. Persoonlijk ben ik voor kleinschaliger opvang, maar dat schijnt duurder te zijn. Maar dit zijn dezelfde soort raddraaiers als in Steenbergen, ze gebruiken de komst van vluchtelingen om te rellen en los te gaan tegen de gemeente en politie. Men noemt een deel van de vluchtelingen tuig en is er bang voor (of gebruikt dit als excuus), maar deze raddraaiers vind ik echt tuig en die heb ik liever ook niet in mijn wijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:25

Triest, in en in triest...
Die raddraaiers, de "capuchonnetjes", komen niet eens uit Geldermalsen.... Alleen maar rellen..chapeau...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:26

Electra63 schreef:
geerke schreef:

Ik had je hoger ingeschat :D ..... ik dacht daar prik jij wel doorheen ;)

Maar volgend incident:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... en-tijdens

Ik begrijp echt dat er tegenstanders zijn van zulke grote AZC's. Persoonlijk ben ik voor kleinschaliger opvang, maar dat schijnt duurder te zijn. Maar dit zijn dezelfde soort raddraaiers als in Steenbergen, ze gebruiken de komst van vluchtelingen om te rellen en los te gaan tegen de gemeente en politie. Men noemt een deel van de vluchtelingen tuig en is er bang voor (of gebruikt dit als excuus), maar deze raddraaiers vind ik echt tuig en die heb ik liever ook niet in mijn wijk.

was deze smiley vergeten... :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:37

LadyMadonna schreef:
Triest, in en in triest...
Die raddraaiers, de "capuchonnetjes", komen niet eens uit Geldermalsen.... Alleen maar rellen..chapeau...

Dat was in Steenbergen ook zo!