Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:59

Zijn nu koeltreinen in gezet. Lijken worden hier in gedaan. Is dus wel bekend waar lichamen op dit moment zijn. Aldus Olaf Koens.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:01

N0a schreef:
Zijn nu koeltreinen in gezet. Lijken worden hier in gedaan. Is dus wel bekend waar lichamen op dit moment zijn. Aldus Olaf Koens.

Maar nog wel in handen van de rebellen?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:02

Ik vind het maar ingewikkeld om te volgen al die tegenstrijdige berichten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:05

Nikass schreef:
fransje23 schreef:
Het hele gebeuren in de Oekraine had al veel eerder aangepakt moeten worden met vereende internationale krachten. Maar schijnbaar was dat niet belangrijk genoeg omdat te doen, net als in Syrie.

In de Oekraine zijn de gewone burgers ook dagelijks slachtofffer van een stelletje idioten die met steun en wapens vanuit Rusland ineens doordraaien.

Dat is absoluut waar. Maar we zijn pas betrokken als het om Nederlanderd gaat helaas.

En als je dan ziet hoe de Oekrainse burgers aldaar betrokken zijn met onze slachtoffers ondanks hun eigen misere....
respect voor die mensen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:06

takkie_muis schreef:
Maar als ze thuis zijn dan ruiken ze vast niet fris meer? :o , niet on respectvol maar na dagen in de zon etc..

De geur is inderdaad in 1 woord afschuwelijk te noemen. Maar ik geloof dat ze daar wel trucjes voor hebben of speciale kisten om de geur in te sluiten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:07

Tomos schreef:
Die lichamen waar sporen van de raket (explosieven) op zitten, die willen ze natuurlijk wel heel graag "kwijt" raken.
Misschien, als symbolische maatregel, Poetin's dochter maar eens het land uit sturen als Paps niets voor ons wil regelen?

Of juist niet.
Kans op een kernbom op Nederland is daarmee een stuk kleiner.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:08

Overigens hebben wij Rusland ook ergens wel nodig met oog op de handel. Dus het is vrij complex.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:09

vuurneon schreef:
Overigens hebben wij Rusland ook ergens wel nodig met oog op de handel. Dus het is vrij complex.

we exporteren inderdaad erg veel naar rusland....dat is schijnbaar meer waard dan 200 mensenlevens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:15

Tomos schreef:
Die lichamen waar sporen van de raket (explosieven) op zitten, die willen ze natuurlijk wel heel graag "kwijt" raken.
Misschien, als symbolische maatregel, Poetin's dochter maar eens het land uit sturen als Paps niets voor ons wil regelen?

Ja? En wat kan zij eraan doen? Je familie heb je niet voor het kiezen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:15

geerke schreef:
vuurneon schreef:

we exporteren inderdaad erg veel naar rusland....dat is schijnbaar meer waard dan 200 mensenlevens.

Ergens ook logisch, als deze handel zal worden gestopt, heeft dit invloed op meer mensen dan 200.

Rutte zal doen wat hij kan. Nederland gaat echt geen oorlog beginnen om 200 mensen, hoe erg het ook allemaal is. En dat moeten we ook niet willen lijkt mij.

Waarom zou 1 vliegtuig voor WW III moeten zorgen? Over een maand heeft niemand het er meer over.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:16

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:27

Ik heb een heel sterk vermoeden dat Poetin een smerig dubbel spel speelt.

Hij doet alsof de rebellen niet te controleren zijn, maar volgens mij gaat alles wat de rebellen doen in opdracht van Poetin.

Net zoals het nieuwsbericht vanaf de Krim betreft het gesprek met Rutte, daar wordt geheel weg gelaten dat het gesprek intens was en wordt gezegd dat Rutte en Poetin op dezelfde lijn zitten.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:28

Ik vind met meer dan verschrikkelijk wat er gebeurt is, maar wat er nu allemaal weer geroepen wordt op diverse fora is gewoon belachelijk, en dom.
Oproepen om zelf een leger te vormen en daar dan even heen te gaan, uitspraken die getuigen van geen enkele realiteit.
Ik denk dat de manier waarop de Nederlandse regering omgaat hiermee meer resultaat zal opleveren dan spierballentaal, want inmiddels is denk ik wel gebleken dat Poetin daar geen nacht minder om slaapt.
En de Nederlandse regering zal -zoals al is gezegd- de Nederlandse economie geen grote schade toe willen brengen door een boycot van Rusland, daar zijn de economische belangen veel te groot voor. Mijn inziens ben je dan nog verder van huis.
Diplomatieke druk is denk ik de enige zinnige maatregel.

Maar ook nu weten we niet wat de rebellen met de lijken gedaan hebben, dat weet niemand. Misschien brengen ze ze wel naar een goed bolhuis.
Maar het is meer dan verwerpelijk wat daar aan de gang is, Bah.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:34

Margreet: heel veel geneuzel op social media ís dom... Je kan roepen wat je wil en hoeft aan niemand verantwoording af te leggen...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:37

Rutte heeft het vrijdag al in een persconferentie benadrukt. Poetin belooft, maar of hij het nakomt moeten we de komende dagen zien.

Nou dat zien we!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:38

Suelza schreef:
Nee, ik kan mij niet voorstellen dat er nog veel van over is. Het menselijk lichaam bestaat voor 90% uit vocht. Dat spat gewoon uiteen... Dat is niet het laatste beeld wat je wilt hebben van een dierbare, maar ik kan mij wezenlijk voorstellen dat je evengoed wel het stoffelijk overschot wilt cremeren cq begraven. Je hebt helemaal geen afscheid kunnen nemen en daarnaast, in zo'n barbaars land wil je je dierbare toch niet achterlaten.

Nee... Ik kan goed voorstellen dat de nabestaanden de lichamen zsm daar weg willen hebben.

Het is zo in- en in triest....Als je dan op de fotos die kinderrugzakjes ziet, identiteitskaarten van kinderen etc... Ik hoop oprecht dat de US er de nodige Navy Seals op los laat... Ik ben niet voor oorlog, maar je kunt niet anders dan deze groepering zsm volledig uitschakelen...

Dit vind ik dan een beetje jammer... er lopen een stel eikels rond in opdracht van Poetin en vervolgens diskwalificeer jij de Oekraine tot "een barbaars land" -O-

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:40

Ik denk dat de regering zich niet al teveel in de media uitlaat met spierballentaal om te voorkomen dat er straks helemaal geen slachtoffers terug komen.
Die mensen daar lezen ook kranten, kijken ook Tv en zitten ook op sociale media. Eerst de mensen naar huis, daarna kijken we wel verder.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:40

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:41

Social media neemt geen positieve plaats in in dit verhaal, en zeker voor de nabestaanden niet, zij moeten al hun informatie van de media horen, en als er dan fouten gemaakt worden, maakt dat de situatie alleen maar nog erger voor hen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:43

Nikass schreef:
fransje23 schreef:
Mevr Applebaum heb ik ook gezien. Is een duidelijke theorie maar diezelfde mevrouw heeft andere belangen dan Rutte. Die wil er voor zorgen dat de lichamen hier komen en dat de oorzaak gevonden wordt

Ja en het belang van Rutte is...

Oh volgens mij heb ik jouw post verkeerd gelezen/opgevat, sorry :) Jij bedoelt hier dat Rutte ervoor wil zorgen dat de lichamen hierkomen en dat de oorzaak gevonden wordt. Maar wat is volgens jou het "andere belang" van Applebaum dan? Ik had niet het idee dat zij zo'n specifiek belang had, maar dat zij gewoon heel veel kennis van zaken heeft.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:49

xJennifx schreef:
Social media neemt geen positieve plaats in in dit verhaal, en zeker voor de nabestaanden niet, zij moeten al hun informatie van de media horen, en als er dan fouten gemaakt worden, maakt dat de situatie alleen maar nog erger voor hen.

Daarom zou ik als nabestaande proberen zoveel mogelijk er bij vandaan te blijven.
Er wordt van alles en nog wat geroepen door iedereen.

Blijft natuurlijk afschuwelijk hoe er omgegaan wordt met de slachtoffers en ik hoop echt dat ze zo snel mogelijk naar het thuisland gevlogen worden...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:56

N0a schreef:
Als ze vandaag geen toegang krijgen tot ramp gebied volgen er (economische) consequenties voor Rusland. President van Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben Poetin onder druk gezet.

http://mobile.reuters.com/article/topNe ... 0?irpc=932

Helaas ontbreekt Nederland weer in het rijtje...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:58

geerke schreef:
vuurneon schreef:

300

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:59

Nikass schreef:
N0a schreef:
Als ze vandaag geen toegang krijgen tot ramp gebied volgen er (economische) consequenties voor Rusland. President van Engeland, Duitsland en Frankrijk hebben Poetin onder druk gezet.

http://mobile.reuters.com/article/topNe ... 0?irpc=932

Helaas ontbreekt Nederland weer in het rijtje...

Nou dat is wel een beetje kort door de bocht. Nederland heeft gisteren nog met cameron gesproken en de standpunten duidelijk gemaakt. Daarnaast had Rutte al met Rusland gesproken en is het volgens mij alleen maar goed dat andere Europese landen dit nu ook doen ;)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:08

Ferme taal, m'n ass. Ik zou me als nabestaande zo ontzettend in de steek gelaten voelen door Nederland.
De economische belangen gaan voor, we willen natuurlijk niet kwetsen of beledigen nadat ze een frigging passagiersvliegtuig met burgers uit de lucht geknald hebben.
In het kader van ter voorkoming van een Wereldoorlog durft men bijna geen standpunt in te nemen.

Ik vind jullie allemaal heel diplomatiek en correct, maar ik zou toch meer zien in een korte metten aanpak, al dan niet met hulp van het Russische leger om de onderzoekers vrije doorgang te geven. En je mag zeker steun van Europa verwachten hierin, daarom zijn we bondgenoten.