Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:00

sarabande schreef:
Hemeltje je hoeft je toch niet te verdedigen tegen onzin :(:)

Dank je wel :)
Ik vond het een vieze sneer, want ik draag echt wel mijn (zakje met) steentje(s) bij in deze maatschappij.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:05

ceasario schreef:
Rinske schreef:
Ziek zijn is een keuze hè Lante :P :P .

Natuurlijk ! :(:)

Ik had in 2 jaar, 2 broers, allebei topmanagers 60-80 uur..

de ene is gestorven op 55 jaar..kanker
de andere op 51 jaar kanker..

Hier worden veel uitspraken gedaan op basis van russische roulette..
Van bij mij gebeurd het niet.. Speel maar rustig verder maar je komt allemaal aan de beurt , vlugger dan je verwacht.

Was sarcastisch bedoeld :P . Ik zie hier namelijk vaak dat heel veel mensen denken dat het wél een keuze is. En dat is het idd niet.

Lante

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:05

Ik had het door hoor. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:07

Rinske, die opmerking was gisteren zo ongeveer wel langs gekomen ja :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:09

Ik zal even wat anders doen (huishouden enzo), fijn even met jullie gediscussieerd te hebben! ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:16

Sonja_vR schreef:
ook is het zo dat ondanks dat er gezegd word dat ze mensen met een Wajong willen stimuleren om te gaan werken, zij vooral financieel er op achteruit gaan zodra ze gaan werken(stimulans???)

Is geld dan de enige stimulans? Ik zou gek worden elke dag thuiszittend.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:21

Je rekeningen kunnen betalen misschien ;-)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:23

Quellian schreef:
sarabande schreef:
Hemeltje je hoeft je toch niet te verdedigen tegen onzin :(:)

Dank je wel :)
Ik vond het een vieze sneer, want ik draag echt wel mijn (zakje met) steentje(s) bij in deze maatschappij.

Hoefde niet..nl. ik had je niet in je persoonlijke omstandigheden verdiept.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:31

Lante schreef:
Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.

Maar dat gebeurd toch al?
" Rijken" betalen 52% belasting.
" Armen" betalen 33% belasting.
Vind beide woorden overigens zeer denigerend..... :(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:35

Vera schreef:

Dit is uitsluitend de trede van de inkomstenbelasting.
Als je het belastingstelsel als totaal bekijkt (dus inclusief extra premies en aftrekposten) komt er op neer dat iedereen een lastendruk heeft van ongeveer 40%.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:36

Vera schreef:
Lante schreef:
Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.

Door de hypotheekrenteaftrek die vooral door hoge hypotheken worden geïnd (20% hoogste hypotheken ontvangen 50% van alle aftrek)(en alle andere soorten belasting en premies), betalen beide ongeveer 38% aan belastingen in Nederland. Het is dus niet zo verdeeld als jij beweert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:54

Cer schreef:
Rowdine schreef:
Als je in de sanering zit heb je al meer geld uitgegeven dan je hebt.
Hoe kom je daar nou weer bij?

Omdat het vaak zo is! Als je in de sanering zit heb je schulden, dat kan niet anders want anders word je niet toegelaten tot de sanering. Ja oké, als je failliet bent, maar dan heb je ook schulden.

Ongeacht de reden trouwens. Ik las hiervoor dat het kwam door een gekorte eigen bijdrage, dat is wel erg triest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:55

ceasario schreef:
Rowdine schreef:
[En nee ik heb geen overlijdensverzekering, ik heb een goede baan en veel gespaard. Ik werk daarentegen ook 60-80u in de week. Nou blij?

Die verzekering heb je ook nodig..
Want met die uren kan het rond je 50-tigste je wel eens de nek kosten..
Is goed bedoelt hoor. :D

Nee hoor, die verzekering heb je totaal niet nodig als je genoeg geld achter de hand hebt (of je nabestaanden)
Daarom zeg ik: Je doet er verstandig aan een dergelijke verzekering af te sluiten wanneer je bijvoorbeeld in de bijstand zit.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:59

Als je in de bijstand zit en je moet een verzekering afsluiten is die premie inmiddels zo hoog, dat je dat geld beter aan eten kunt besteden. Overigens ben ik van mening dat het niet hebben van een rechtsbijstandsverzekering asociaal is naar je nabestaanden, voordat jouw geld vrij komt lig je al lang en breed onder de groene zoden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:00

Lante schreef:

Wat is rijk? Dan dien je dat eerst eens uit te leggen.
Iemand die krap aan boven modaal verdient mag misschien al rijk heten. Maar, levert deze persoon meer in, dan verdient hij of zij modaal.
Waarom moet iedereen gelijk zijn? Nederland bestaat toch juist uit verschillen? Of moet de persoon die tuiniert (gewoon een willekeurig voorbeeld) evenveel verdienen als iemand die geneeskunde studeert en daarvoor jarenlang bij de IB groep heeft geleend om zn studie te kunnen betalen? Naar mijn idee niet.
En nee, niet iedereen heeft de hersenen om te studeren... Maar waarom verlangt iedereen toch altijd maar naar meer en naar gelijkheid?
Niet iedereen is Nederland is blank, niet iedereen heeft dezelfde opleiding, en niet iedereen heeft hetzelfde werk of hetzelfde inkomen. Gelukkig niet, anders werden bepaalde banen nooit vervuld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:01

Ik kreeg zojuist een rekenig van CZ eigen bijdrage 147,-

Ik keek eens in mijn dossier..
en zie huisarts 13,97 elk kwartaal..
zo ook voor mijn vrouw..13,97
Dus dat is 8 x 13,97 = € 111,76

Wat blijkt nu bij navraag ..onze huisarts krijgt elk kwartaal 13,97 per patient..
Maar wordt bij ons niet in rek. gebracht.. maar is een support voor de huisarts..om zijn praktijk overeind te houden..
Nu ik zei, geef hem dat maar niet meer want hij is er toch maar 4 keer per week en zal het dan niet nodig hebben..
Dan komt hij misschien 5 keer per week weer op zijn praktijk..

Waarschijnlijk stemt hij VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:03

Lauren_ schreef:
Als je in de bijstand zit en je moet een verzekering afsluiten is die premie inmiddels zo hoog, dat je dat geld beter aan eten kunt besteden. Overigens ben ik van mening dat het niet hebben van een rechtsbijstandsverzekering asociaal is naar je nabestaanden, voordat jouw geld vrij komt lig je al lang en breed onder de groene zoden.

Ik begrijp je niet helemaal? Waarom moet ik voor mijn nabestaanden rechtsbijstand afsluiten?
Een overlijdensuitkering is niet zo duur hoor. Een gehele begrafenis betalen daarentegen wel.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:04

overlijdensverzekering bedoel ik, sorry

Omdat je je nabestaanden er mee opzadelt dat ze je begrafenis even voor moeten schieten, Enig idee wat dat tegenwoordig kost?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:05

Ik denk dat het een tikfoutje is van Lauren, denk je niet Rowdinde?

Een overlijdensuitkering vanaf je 60ste is volgens mij best prijzig als je bijstand hebt..
Vanaf je 40ste al... ik vind t best duur eigenlijk..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:05

Lauren_ schreef:
overlijdensverzekering bedoel ik, sorry

Omdat je je nabestaanden er mee opzadelt dat ze je begrafenis even voor moeten schieten, Enig idee wat dat tegenwoordig kost?

€ 12-14000-18000 als ze nog een groot feest maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:07

Een feest? Ja dat kan, dat is nou iets wat ik zondegeld vind, maar ieder zn ding :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:07

Cer schreef:

Een overlijdensuitkering vanaf je 60ste is volgens mij best prijzig als je bijstand hebt..

Hoe moet ik weten dat zij een typefout maakt? Misschien vond zij wel dat rechtsbijstand nodig is?
Ik heb met mn ouders keurig afgesproken hoe ik het doe als ik overlijd of als zij overlijden. Voor ons is een overlijdensverzekering niet rendabel, daar ben ik heel eerlijk in.

Cer, een verzekering houdt natuurlijk in dat je in kleine beetjes een begrafenis betaalt. In feite maakt het niet uit, of je het nu in zn geheel betaalt of in beetjes. Mij lijkt echter dat bijstanders en vele anderen het bedrag bijvoorbeeld niet in een keer op kunnen hoesten. Dan is het kiezen of delen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:08

Rinske schreef:
Door de hypotheekrenteaftrek die vooral door hoge hypotheken worden geïnd (20% hoogste hypotheken ontvangen 50% van alle aftrek)(en alle andere soorten belasting en premies), betalen beide ongeveer 38% aan belastingen in Nederland. Het is dus niet zo verdeeld als jij beweert.

Moet je wel een hypotheek hebben :)

Uit het axioma van ‘self-ownership’ (i.e. een ieder heeft de eigendom van zichzelf en zijn lichaam) vloeit voort dat een ieder recht heeft op zijn eigen arbeid en recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:08

Rowdine schreef:
Lante schreef:

Wat is rijk? Dan dien je dat eerst eens uit te leggen.
Iemand die krap aan boven modaal verdient mag misschien al rijk heten. Maar, levert deze persoon meer in, dan verdient hij of zij modaal.
Waarom moet iedereen gelijk zijn? Nederland bestaat toch juist uit verschillen? Of moet de persoon die tuiniert (gewoon een willekeurig voorbeeld) evenveel verdienen als iemand die geneeskunde studeert en daarvoor jarenlang bij de IB groep heeft geleend om zn studie te kunnen betalen? Naar mijn idee niet.
En nee, niet iedereen heeft de hersenen om te studeren... Maar waarom verlangt iedereen toch altijd maar naar meer en naar gelijkheid?
Niet iedereen is Nederland is blank, niet iedereen heeft dezelfde opleiding, en niet iedereen heeft hetzelfde werk of hetzelfde inkomen. Gelukkig niet, anders werden bepaalde banen nooit vervuld.

Was ik ook weer even. :D
Niemand heeft het hier over gelijkheid, we hebben het over redelijkheid. Natuurlijk verdiend iemand als een arts meer dan iemand met een beperking die Wajong heeft of een interieurverzorger of bloemist. Het gaat om de mensen (vaak gezinnen) die buiten hun schuld moeten leven van een mimimum inkomen of een beneden minimum inkomen. Ook mensen die met zware beperkingen zitten moeten normaal kunnen leven. Wat de rijken zijn? Mensen die na aftrek van alle schulden nog een bedrag met 6 nullen op hun rekening hebben staan of boven de Balkenende norm verdienen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:09

Cer schreef:

Ik heb vanaf mijn 53 ste betaald ongeveer 50/mnd en hoef vnaf in het jaar dat ik 65 wordt, de jaren er na niets meer te betalen..
Dus mijn nabestaande hoeven niet lang een rauwproces te hebben. ;)
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-09-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt