sarabande schreef:Hemeltje je hoeft je toch niet te verdedigen tegen onzin
Dank je wel

Ik vond het een vieze sneer, want ik draag echt wel mijn (zakje met) steentje(s) bij in deze maatschappij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ceasario schreef:Rinske schreef:Ziek zijn is een keuze hè Lante![]()
.
Natuurlijk !![]()
Ik had in 2 jaar, 2 broers, allebei topmanagers 60-80 uur..
de ene is gestorven op 55 jaar..kanker
de andere op 51 jaar kanker..
Hier worden veel uitspraken gedaan op basis van russische roulette..
Van bij mij gebeurd het niet.. Speel maar rustig verder maar je komt allemaal aan de beurt , vlugger dan je verwacht.
Lante schreef:Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.
Vera schreef:Maar dat gebeurd toch al?
" Rijken" betalen 52% belasting.
" Armen" betalen 33% belasting.
Vind beide woorden overigens zeer denigerend.....
Vera schreef:Lante schreef:Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.
Maar dat gebeurd toch al?
" Rijken" betalen 52% belasting.
" Armen" betalen 33% belasting.
Vind beide woorden overigens zeer denigerend.....
Cer schreef:Rowdine schreef:Hoe kom je daar nou weer bij?Als je in de sanering zit heb je al meer geld uitgegeven dan je hebt.
ceasario schreef:Rowdine schreef:[En nee ik heb geen overlijdensverzekering, ik heb een goede baan en veel gespaard. Ik werk daarentegen ook 60-80u in de week. Nou blij?
Die verzekering heb je ook nodig..
Want met die uren kan het rond je 50-tigste je wel eens de nek kosten..
Is goed bedoelt hoor.
Lante schreef:Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.
Lauren_ schreef:Als je in de bijstand zit en je moet een verzekering afsluiten is die premie inmiddels zo hoog, dat je dat geld beter aan eten kunt besteden. Overigens ben ik van mening dat het niet hebben van een rechtsbijstandsverzekering asociaal is naar je nabestaanden, voordat jouw geld vrij komt lig je al lang en breed onder de groene zoden.
Cer schreef:Ik denk dat het een tikfoutje is van Lauren, denk je niet Rowdinde?
Een overlijdensuitkering vanaf je 60ste is volgens mij best prijzig als je bijstand hebt..
Vanaf je 40ste al... ik vind t best duur eigenlijk..
Rinske schreef:Door de hypotheekrenteaftrek die vooral door hoge hypotheken worden geïnd (20% hoogste hypotheken ontvangen 50% van alle aftrek)(en alle andere soorten belasting en premies), betalen beide ongeveer 38% aan belastingen in Nederland. Het is dus niet zo verdeeld als jij beweert.
Rowdine schreef:Lante schreef:Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.
Wat is rijk? Dan dien je dat eerst eens uit te leggen.
Iemand die krap aan boven modaal verdient mag misschien al rijk heten. Maar, levert deze persoon meer in, dan verdient hij of zij modaal.
Waarom moet iedereen gelijk zijn? Nederland bestaat toch juist uit verschillen? Of moet de persoon die tuiniert (gewoon een willekeurig voorbeeld) evenveel verdienen als iemand die geneeskunde studeert en daarvoor jarenlang bij de IB groep heeft geleend om zn studie te kunnen betalen? Naar mijn idee niet.
En nee, niet iedereen heeft de hersenen om te studeren... Maar waarom verlangt iedereen toch altijd maar naar meer en naar gelijkheid?
Niet iedereen is Nederland is blank, niet iedereen heeft dezelfde opleiding, en niet iedereen heeft hetzelfde werk of hetzelfde inkomen. Gelukkig niet, anders werden bepaalde banen nooit vervuld.
Cer schreef:Ik denk dat het een tikfoutje is van Lauren, denk je niet Rowdinde?
Een overlijdensuitkering vanaf je 60ste is volgens mij best prijzig als je bijstand hebt..
Vanaf je 40ste al... ik vind t best duur eigenlijk..