De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:57

Babootje schreef:
Mooi leesvoer op de late vond. Vooral vanaf pagina 111 e.v. wordt de LCN DNA onderzoeksmethode en de complexiteit daarin goed uitgelegd.
http://docplayer.nl/8339162-Dna-onderzo ... atiek.html

Misschien kun je een samenvatting geven? Ik denk dat weinigen hier 13 pagina’s aan complex leesvoer gaan doorspitten.

Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat dit de link zou zijn naar deze info die je gaf:

Babootje schreef:
Daphara schreef:
* Er zijn GEEN sporen van bloed aangetroffen in het appartement of de auto, maar sporen van DNA waarvan de oorsprong (welk lichaamsvocht) onbekend is. Wel is duidelijk dat de specifieke monsters waar het om gaat (3a en 3b en dat uit de achterbak van de auto) het DNA van meer dan 1 persoon bevatte.

Je vergeet dat de bloedhond is aangeslagen op diezelfde specifieke plekken. Dat het FSS niet kon aantonen om welk lichaamsvocht het ging wil niet zeggen dat het niet om bloed ging.
Dat er DNA is aangetroffen van meer dan 3 personen waarvan volgens de FSS zelfs sommige van het laboratoriumpersoneel kan best, maar daarbij moet je jezelf eens afvragen wie er allemaal in de achterbak van de auto hebben gelegen. Het DNA kwam voor 50% overeen met dat van Gerry, hetgeen betekende dat het om DNA van 1 van zijn kinderen ging. In combinatie met de lijkgeur en geur van bloed en iemand die weg is, tja...
Al het bewijs los van elkaar is misschien onvoldoende maar alles in combinatie met elkaar was - volgens Stuart Prior - voldoende voor een veroordeling in andere zaken.

Ik heb al een paar keer gevraagd naar je bron voor waar je die 50% vandaan haalt betreffende het DNA in de achterbak van de auto, ik zou het toch wel heel fijn vinden als je dat zou willen delen.

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 23:44

Ga eerst maar eens lezen Daphara :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:21

Babootje schreef:
Ga eerst maar eens lezen Daphara :D

Gaat niet lukken, het document is onleesbaar op een mobiel en mijn laptop ligt op het werk.

Je verwacht echt van mensen die hier meelezen in het topic dat ze 13 pagina’s aan ingewikkeld wetenschappelijk materiaal doornemen zonder enige inleiding of een korte samenvatting waarom dit van belang is voor de McCann zaak?

En dan nog verontwaardigd doen dat mensen links niet lezen?

Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag waar je die 50% vandaan hebt gehaald in plaats van met dit soort links te komen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:02

Moderatoropmerking:
Denken jullie bij het plaatsen van linkjes nog even aan de volgende regel:
•Wanneer je een linkje deelt, leg leg dan duidelijk uit met welk doe je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is. Dit geld ook tijdens discussies en dus niet alleen in de openingspost.
Daarbij wederom het verzoek niet persoonlijk naar elkaar te worden.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:42

Ik ga afhaken.. ik vind het teveel 'zin-doordrijven' topic worden ipv discussiëren.
Ik ga eerst even genieten van de bergen in Oostenrijk en wellicht dat ik daarna met frisse moed er weer even induik. Maar door het drammerige heb ik ook even geen zin (en tijd trouwens ook niet aangezien ik nog moet inpakken) om op te zoeken waar staat dat Kate met bleek heeft geboend (wat volgens mij ergens in de voorgaande pagina's is geplaatst) en ik ben halverwege het DNA-verhaal.
Dus voor nu even 'on-hold.'

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 09:53

Daphara schreef:
Babootje, ik ga je Payne verklaring niet quoten, het topic moet leuk blijven voor de meelezers en dat is het met die lappen tekst niet.
Ik heb de verklaringen van Payne al vaker gelezen, in jouw stuk heb je nog delen weggelaten waarin hij zegt dat het waarschijnlijk dichter bij 3 minuten was.

Babootje schreef:
Laat die delen dan maar zien Daphara. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook maar iets heb weg gelaten.

Daphara, geef jij hier eens antwoord op. Je beschuldigt mij van zaken weglaten maar vervolgens kom je ook niet met de gevraagde verklaring op de proppen.

In navolging van Jnien haak ik voorlopig ook even af. Ik heb het erg druk met werk op het ogenblik en het constant vragen van verklaringen die in het topic al lang zijn gegeven kost erg veel onnodige tijd.

Verder: Jouw interpretatie van het FSS DNA onderzoek is onjuist Daphara. Daarom plaatste ik de link over LCN (Low Copy Number DNA onderzoek ook. Als je iets roept is het ook goed dat je weet waar je het over hebt. Het artikel is juist ook interessant omdat je daardoor begrijpt waarom er aanvankelijk verwarring was over de boodschap 100% match en geen 100% match. Tussen pagina 111 en zo ongeveer 115 kun je lezen waarom

Lees het dan ook in combinatie met het gedeelte uit het boek van Amaral over de DNA uitslag en dan snap je ook dat zijn lezing klopt.
Ik heb nu ivm met werk geen tijd om het allemaal samen te vatten maar ik verwacht van jou - juist omdat je zo kritisch bent - enige interesse hierin.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:28

Babootje schreef:
Daphara schreef:
Babootje, ik ga je Payne verklaring niet quoten, het topic moet leuk blijven voor de meelezers en dat is het met die lappen tekst niet.
Ik heb de verklaringen van Payne al vaker gelezen, in jouw stuk heb je nog delen weggelaten waarin hij zegt dat het waarschijnlijk dichter bij 3 minuten was.

Babootje schreef:
Laat die delen dan maar zien Daphara. Ik ben me er niet van bewust dat ik ook maar iets heb weg gelaten.

Daphara, geef jij hier eens antwoord op. Je beschuldigt mij van zaken weglaten maar vervolgens kom je ook niet met de gevraagde verklaring op de proppen.

In navolging van Jnien haak ik voorlopig ook even af. Ik heb het erg druk met werk op het ogenblik en het constant vragen van verklaringen die in het topic al lang zijn gegeven kost erg veel onnodige tijd.

Verder: Jouw interpretatie van het FSS DNA onderzoek is onjuist Daphara. Daarom plaatste ik de link over LCN (Low Copy Number DNA onderzoek ook. Als je iets roept is het ook goed dat je weet waar je het over hebt. Het artikel is juist ook interessant omdat je daardoor begrijpt waarom er aanvankelijk verwarring was over de boodschap 100% match en geen 100% match. Tussen pagina 111 en zo ongeveer 115 kun je lezen waarom

Lees het dan ook in combinatie met het gedeelte uit het boek van Amaral over de DNA uitslag en dan snap je ook dat zijn lezing klopt.
Ik heb nu ivm met werk geen tijd om het allemaal samen te vatten maar ik verwacht van jou - juist omdat je zo kritisch bent - enige interesse hierin.

Ik ben best geïnteresseerd in dit onderzoek, maar het is niet leesbaar op mijn mobiel. Ik heb vakantie, maar zou vanmorgen nog even langs het werk om mijn laptop te halen, maar poes besloot vanmorgen te gaan bevallen. We zijn inmiddels 5 kittens verder en ik hoop dat ze zo klaar is, zodat ik hopelijk nog vandaag de laptop kan halen.

Omdat jij het in de verklaring van Payne telkens over 5 minuten hebt, heb ik gemist dat in die hele lap tekst die je plakte inderdaad staat “probably 3 minutes, but no more than 5 minutes.” Dat was nadat hij al 2x eerder verklaarde dat hij niet precies wist hoe lang het bezoekje duurde, maar dat het een kort bezoek was. Verandert nog steeds niets aan mijn mening over dat bezoek of de verklaring.

Wil je nu dan uitleggen hoe volgens jou het gevonden DNA in de achterbak 50% match met Gerry is en dus van één van zijn kinderen komt? Want ook in het stuk van Amaral dat je in juni quote, gaat het over monster 3b en niet over het monster in de achterbak en niets over 50% match met Gerry.

En in het DNA onderzoek dat in de PJ files staat, staat ook duidelijk dat het monster uit de achterbak te complex is voor interpretatie.

Ik vind het jammer dat je afhaakt en het niet wil uitleggen. Mocht je een fout gemaakt hebben met die 50% (wat ik inmiddels gewoon denk) dan is dat niet erg, ook ik zal af en toe feiten door elkaar halen, maar dan kun je dat gewoon zeggen.

Ook ben ik benieuwd naar jouw uitleg over hoe ik het DNA verkeerd interpreteer, ik ben ook maar een leek en kan het verkeerd begrijpen.
Ik weet alleen wel zeker dat het niet de “bijna 100% match” is die zo vaak genoemd wordt. Dat het DNA (monster 3b) van 3-5 personen komt, 37 markers in totaal had, waarvan 15 overeen komen met Madeleine, terwijl voor een positieve match 19 markers nodig waren.

Ook haalde jij al eerder aan dat zelfs al was het monster achter de bank in het appartement wel 100% match met Madeleine het nog niets hoeft te betekenen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 12:22

Daphara, ik zorg er nog voor dat je een uitleg krijgt over de DNA uitslag.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:25

Jnien schreef:
Ik ga afhaken.. ik vind het teveel 'zin-doordrijven' topic worden ipv discussiëren.
Ik ga eerst even genieten van de bergen in Oostenrijk en wellicht dat ik daarna met frisse moed er weer even induik. Maar door het drammerige heb ik ook even geen zin (en tijd trouwens ook niet aangezien ik nog moet inpakken) om op te zoeken waar staat dat Kate met bleek heeft geboend (wat volgens mij ergens in de voorgaande pagina's is geplaatst) en ik ben halverwege het DNA-verhaal.

Ik ben voor jou nog even het topic doorgeweest met betrekking tot het schoonmaken met bleek en ik denk dat je Babootje post verkeerd begrepen hebt.

Babootje @ [NM] De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Daarin legt ze uit dat zelfs al is er schoongemaakt met bleek, dat de honden het nog kunnen vinden.

Ook ben ik gisteren avond nog alle verklaringen van de schoonmaaksters van de ocean club doorgeweest (Dat zijn er veel, heel veel) en heb niets kunnen vinden over welke middelen ze gebruikten voor het schoonmaken. Wel dat het appartement op de ochtend van 2 mei voor het laatst is schoongemaakt door de schoonmaakservice.

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/5A_CLEANER.htm

Op de avond van 3 mei verdween Madeleine.

Maar het appartement is later in mei weer vrijgegeven door de politie en daarna weer verhuurd aan meerdere vakantiegangers, dat voordat er 2 maand later het onderzoek met de honden werd gedaan en het DNA werd afgenomen. Ik neem aan dat het grondig is schoongemaakt voordat het weer verhuurd werd, maar kan daarover nog geen informatie vinden.

In ieder geval is hier in het topic (voor zover ik kan vinden) niet gezegd dat Kate met chloor of bleek de boel heeft schoongemaakt. Lusitana heeft wel geopperd dat er schoongemaakt is voordat ze aan het diner gingen, maar dat was gewoon een theorie en geen feit.

Mocht iemand nog een link weten naar hoe en wanneer het appartement is schoongemaakt nadat het de eerste keer vrijgegeven is door de PJ dan hoor ik het graag.

Ik zou, vooral vanwege je achtergrond het heel jammer vinden als je zou stoppen met dit topic. Ik ben echt heel benieuwd naar jouw interpretatie van het DNA onderzoek. Dit is jouw vakgebied en wij zijn allemaal leken. Dus zou tof zijn als je later weer mee komt kletsen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:46

Daphara schreef:
Jnien schreef:

Ik ben voor jou nog even het topic doorgeweest met betrekking tot het schoonmaken met bleek en ik denk dat je Babootje post verkeerd begrepen hebt.

Babootje @ [NM] De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Daarin legt ze uit dat zelfs al is er schoongemaakt met bleek, dat de honden het nog kunnen vinden.

Ook ben ik gisteren avond nog alle verklaringen van de schoonmaaksters van de ocean club doorgeweest (Dat zijn er veel, heel veel) en heb niets kunnen vinden over welke middelen ze gebruikten voor het schoonmaken. Wel dat het appartement op de ochtend van 2 mei voor het laatst is schoongemaakt door de schoonmaakservice.

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/5A_CLEANER.htm

Op de avond van 3 mei verdween Madeleine.

Maar het appartement is later in mei weer vrijgegeven door de politie en daarna weer verhuurd aan meerdere vakantiegangers, dat voordat er 2 maand later het onderzoek met de honden werd gedaan en het DNA werd afgenomen. Ik neem aan dat het grondig is schoongemaakt voordat het weer verhuurd werd, maar kan daarover nog geen informatie vinden.

In ieder geval is hier in het topic (voor zover ik kan vinden) niet gezegd dat Kate met chloor of bleek de boel heeft schoongemaakt. Lusitana heeft wel geopperd dat er schoongemaakt is voordat ze aan het diner gingen, maar dat was gewoon een theorie en geen feit.

Mocht iemand nog een link weten naar hoe en wanneer het appartement is schoongemaakt nadat het de eerste keer vrijgegeven is door de PJ dan hoor ik het graag.

Ik zou, vooral vanwege je achtergrond het heel jammer vinden als je zou stoppen met dit topic. Ik ben echt heel benieuwd naar jouw interpretatie van het DNA onderzoek. Dit is jouw vakgebied en wij zijn allemaal leken. Dus zou tof zijn als je later weer mee komt kletsen!

Ik kom terug.. beloofd ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:51

Misschien een leuk onderwerp om te bespreken.
Ik lees hier namelijk heel regelmatig dat de McCanns alleen op eigen gewin uit zijn met hun stichting, maar niet over hoe zij zich inzetten om vermiste kinderen gevonden te krijgen.

Sinds de verdwijning van Madeleine in 2007 hebben de McCanns zich hard ingezet en campagne gevoerd voor een systeem om vermiste kinderen sneller te kunnen vinden.

https://abcnews.go.com/International/st ... 551&page=1

Een systeem dat gelijk zou zijn als het Texaanse Amber alert dat in 1996 was opgericht na de vermissing van Amber Hagerman. En in 2003 al was overgenomen door bijna alle Staten in de US en veel provincies in Canada.

Mede dankzij de verdwijning van Madeleine was de noodzaak voor een systeem in Nederland (waar al langer aan gewerkt werd) duidelijk geworden.

Afbeelding
https://www.amberalert.nl/het-verhaal-a ... rt-deel-1/

In Nederland is in 2008 het Amber alert gekomen al n 4 jaar had het in nederland een bereik van 12.000.000 inwoners.
https://www.amberalert.nl/moeder-madele ... enomenaal/

Afbeelding
https://www.amberalert.nl/groot-brittan ... cue-alert/

Gevolgd in 2014 door het Britse Child rescue alert en een paar jaar later in 2016 heeft het Europese parlement gekozen voor Amber alert Europe
https://www.amberalert.nl/het-verhaal-a ... rt-deel-4/

Nog wat linkjes over de inzet en campagne van de McCanns voor het Britse en Europese alert systemen.
https://www.bbc.com/news/uk-27233854
https://www.amberalert.eu/impact/go-bed ... us-maddie/
https://www.express.co.uk/news/uk/11060 ... -alert-spt

Wat er ook met Madeleine gebeurt is, er is nog iets goeds uit gekomen.
Ik vraag me wel eens af of een Europees Amber alert systeem in 2007 verschil uitgemaakt zou hebben. Het zou in ieder geval de hele discussie van wel of niet de pers inlichten weggehaald hebben, want vermiste kinderen worden (in ieder geval in NL) binnen 2 uur na vermissing aangemeld, waarna door professionals wordt bekeken of er een Amber alert uitgezonden wordt.

Misschien had dit in 2007 al het verschil kunnen maken, we zullen het nooit weten. Maar uit alle ellende is wel wat goeds gekomen en zijn er andere vermiste kinderen gevonden. Sommigen werden gered, in veel gevallen hebben de ouders (en de wereld) duidelijkheid gekregen over wat er met de vermiste kinderen is gebeurd, maar helaas zijn ook met dit systeem sommige kinderen nooit gevonden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:01

Jnien fijne vakantie, dat gaat wel lukken in Oostenrijk!

Er is geen 100% match geweest met bloed van Maddie.

Misschien kan dat in de toekomst wel.

Ook heb ik al eerder links gepost.

Als de honden melding maken, moet er ook belastbaar DNA gevonden worden.
Was dat zo geweest had het er echt anders uit gezien voor de Mccanns!

Wel is er bloed gevonden, dat heeft Keela ook duidelijk aangegeven, dat bloed was (als ik me goed herinner) van een klein jongetje wat eerder met zijn ouders in het appartement verbleef.

Daphara dank je voor de links!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:23

Daphara schreef:
Misschien een leuk onderwerp om te bespreken.
Ik lees hier namelijk heel regelmatig dat de McCanns alleen op eigen gewin uit zijn met hun stichting, maar niet over hoe zij zich inzetten om vermiste kinderen gevonden te krijgen.

Sinds de verdwijning van Madeleine in 2007 hebben de McCanns zich hard ingezet en campagne gevoerd voor een systeem om vermiste kinderen sneller te kunnen vinden.

https://abcnews.go.com/International/st ... 551&page=1

Een systeem dat gelijk zou zijn als het Texaanse Amber alert dat in 1996 was opgericht na de vermissing van Amber Hagerman. En in 2003 al was overgenomen door bijna alle Staten in de US en veel provincies in Canada.

Mede dankzij de verdwijning van Madeleine was de noodzaak voor een systeem in Nederland (waar al langer aan gewerkt werd) duidelijk geworden.

[ [url=m/k8xy7b.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.amberalert.nl/het-verhaal-a ... rt-deel-1/

In Nederland is in 2008 het Amber alert gekomen al n 4 jaar had het in nederland een bereik van 12.000.000 inwoners.
https://www.amberalert.nl/moeder-madele ... enomenaal/

[ [url=m/6iwkVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.amberalert.nl/groot-brittan ... cue-alert/

Gevolgd in 2014 door het Britse Child rescue alert en een paar jaar later in 2016 heeft het Europese parlement gekozen voor Amber alert Europe
https://www.amberalert.nl/het-verhaal-a ... rt-deel-4/

Nog wat linkjes over de inzet en campagne van de McCanns voor het Britse en Europese alert systemen.
https://www.bbc.com/news/uk-27233854
https://www.amberalert.eu/impact/go-bed ... us-maddie/
https://www.express.co.uk/news/uk/11060 ... -alert-spt

Wat er ook met Madeleine gebeurt is, er is nog iets goeds uit gekomen.
Ik vraag me wel eens af of een Europees Amber alert systeem in 2007 verschil uitgemaakt zou hebben. Het zou in ieder geval de hele discussie van wel of niet de pers inlichten weggehaald hebben, want vermiste kinderen worden (in ieder geval in NL) binnen 2 uur na vermissing aangemeld, waarna door professionals wordt bekeken of er een Amber alert uitgezonden wordt.

Misschien had dit in 2007 al het verschil kunnen maken, we zullen het nooit weten. Maar uit alle ellende is wel wat goeds gekomen en zijn er andere vermiste kinderen gevonden. Sommigen werden gered, in veel gevallen hebben de ouders (en de wereld) duidelijkheid gekregen over wat er met de vermiste kinderen is gebeurd, maar helaas zijn ook met dit systeem sommige kinderen nooit gevonden.

Dat is een heel ander verhaal dan dat ze alleen maar profiteren en zich verrijken... Mooi dat er toch nog iets goeds uitgekomen is en dat dat geld dus goed gebruikt wordt

Bedankt voor het delen!

Hoop dat mensen door jouw bijdragen uit de tunnelvisie komen die hier algemeen uitgedragen wordt :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:52

Waar het om gaat Daphara, is ze doen alsof het fonds een charity is, maar het is opgezet als een bedrijf.

Een Amber alert had natuurijk niks uitgemaakt in deze zaak. Want of ze is in het appartement doodgegaan, of ze is na misbruik gedood op een afgelegen plek.
Het Amber alert heeft ook niets met de inzet van de McCanns te maken.
Het was er ook gekomen als Madeleine niet was verdwenen, want het was al in voorbereiding, gewoon naar aanleiding van met name door ouders ontvoerde kinderen in Nederland.
De zaak heeft alleen gezorgd dat het nut ingezien werd.

Ik heb nog een paar dingen die mensen voor ogen moeten houden zonder roze bril:
Gerry´s eerste statement dat de wereld over ging: "We hope for the best outcome dor us- erm- Madeleine" Ja hoor, ze willen echt Madeleien vinden....
En dat ze "specifieke doelen hadden om het onderzoek te beïnvloeden".
Wie denk je dat je bent als toerist om een politie onderzoek te willen beïnvloeden? In welk boekje is dat helpen? Dat is hinderen en illegaal, evenals het inhuren van privé detectives. Maar ze kwamen er mee weg. Het is een grof schandaal.
En dan Philomenas heerlijke bemoeienissen. Die heeft meerdere keren trouwens onbedoeld van alles weggegeven. Zij kwam ook met de leugen dat Kate een deal was aangeboden tijdens het verhoor.
https://www.youtube.com/watch?v=dsHgEkd9uFw

Citaat:
GERRY MCCANN AT THE EDINBURGH TV FESTIVAL

25 August 2007

In this short clip Gerry talks about the media interest and how after about 5 or 6 weeks they were hoping to get to a more quieter existence and form of campaigning.

He saw the long term focus being the political issues - oh so not finding Madeleine but focusing on political issues! Another indication that they did not expect Madeleine to turn up any time soon and their focus was not actually on their daughter but on the political issues!. What was it Goncalo Amaral said - too much political interference in this case!

All this suggests they did not need to focus on Madeleine as they know exactly where she is - which is what the Portuguese Police concluded that they faked abduction and hid her body.

Gerry says he did not think having the image of Madeleine thrust at everyone every day would necessarily help! That is rather hypocritical seeing that Lord Bell said the McCanns paid him £500,000 to keep Madeleine on the front pages of the newspapers for a year.
.https://www.youtube.com/watch?v=2B0E7sO9v4o

Mening van iemand op een facebookgroep betreffende de campagnes van Gerry.

Het zijn geen zielige naieve lieverds zijn die totaal geen vriendjes op politiek niveau hebben die zich overal mee bemoeid hebben en grove leugens hebben zitten verpreiden en mensen hebben bedreigd en gemaniplueerd.
Ze hadden ook geen enkele reden om Amaral te vernetigen. Dat is pure kwaadwil.

Maar er is ook steun uit het buitenland geweest.
https://www.telegraph.co.uk/news/2016/0 ... p-portugu/
Citaat:
Aretired Portuguese detective who wrote a book claiming Gerry and Kate McCann covered up the death of their daughter, Madeleine, has received more than £50,000 in donations from the UK to defend a libel action brought by the couple.

Some have come from self declared “trolls” who have thrown their support behind Goncalo Amaral, 57, who was ordered by the Portuguese courts to pay Mr and Mrs McCann £357,000 damages, after being sued for defamation by the couple.

The award was overturned last month, but that decision is being challenged by the McCanns at Portugal’s supreme court.

Now Mr Amaral, who was sacked as head of the investigation after criticising British police, is being helped by a crowdfunding site which was started by Leanne Baulch, a psychology student last April.

It was closed last October after declaring that sufficient funds had been raised.

The Daily Mail reported that donors included a number of serving Metropolitan Police officers who gave £1,000 to the fund.

Some of those who made donations to the fund singled out the McCanns for abuse.

Critics accused the donors as being “trolls”, which incensed some of the supporters who claimed they were “truth seekers” accusing the mainstream media of a “cover up”.

One even adopted the name “honourable troll”. Supporters of the fund said that the money was to enable the former detective to mount an “appropriate defence”.

Tony Bennett, a retired solicitor, who gave £100 to the fund, distanced himself from those who were abusing the McCanns, but said his donation was justified.

“I think he has the right to publish his record of what he was doing in his investigation.”

Karen Laverick, who gave around £200, said Mr Amaral was a policeman doing his job.

Kate and Madeleine McCann
In his book, The Truth of The Lie, Mr Amaral accused the McCanns of covering up the disappearance of their daughter after she was killed in an accident.

It was published three days after the Portuguese authorities formally closed the inquiry in 2008 and cleared the couple of any wrongdoing.

Madeleine was last seen at the McCanns' holiday flat in the Algarve on May 3 2007. She disappeared while her parents dined with friends at a nearby tapas bar.

The McCanns accused Mr Amaral of unleashing a “massive tidal wave of lies” against them and Mrs McCann questioned why the former detective had been allowed a platform to “peddle his absurd and offensive ideas”.

When the McCanns won their original defamation case they vowed to plough every penny of the award into the search for their missing daughter.

Following the appeal court ruling last month, Isabel Duarte, the Portuguese lawyer who represented the couple over the libel case, said the McCanns had not received any payment as a result of the original ruling.

Deze zaak is trouwens hoger op gewonnen door Amaral door een rechter die terecht vrijheid van meningsuiting belangrijker vindt dan wat de McCanns dan ook in te brengen hebben als reden.

Ik ben gisteren op weg geweest naar Luz, maar ik heb het niet gehaald omdat ik ook aan een andere afspraak onderweg zat en te laat van huis vertrokken was, dus dat laat nog even op zich wachten.

Ik maak trouwens bezwaar tegen "tunnelvisie" als "argument" tegen mensen die niet persee in een ontvoeringsverhaal geloven, want we bespreken hier heel breed allerlei aspecten en onderwerpen inclusief Brückner. We kijken verder dan wat de McCanns mensen willen doen geloven. Alleen hen willen geloven is meer tunnelvisie, lijkt mij.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:54

Lusitana schreef:
Gerry´s eerste statement dat de wereld over ging: "We hope for the best outcome dor us- erm- Madeleine" Ja hoor, ze willen echt Madeleien vinden....

In een gezin ben je toch 'ons', is iedereen van de familie onderdeel van dat 'ons'? Ik vind dat helemaal geen rare uitspraak

Elke keer draai je alles naar het negatieve met betrekking tot de mcCann's. Natuurlijk willen ze Madeleine vinden, je doet nu net alsof hij zichzelf verraad door dat woord (us) te gebruiken en het hem helemaal niks kan schelen

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:04

[/quote]
In een gezin ben je toch 'ons', is iedereen van de familie onderdeel van dat 'ons'? Ik vind dat helemaal geen rare uitspraak

Elke keer draai je alles naar het negatieve met betrekking tot de mcCann's. Natuurlijk willen ze Madeleine vinden, je doet nu net alsof hij zichzelf verraad door dat woord (us) te gebruiken en het hem helemaal niks kan schelen[/quote]

Maar ze hebben wel wat meer van die vreemde uitspraken gedaan.
(Waar niet alleen wij onze wenkbrauwen bij optrekken)
Ieder dingetje apart is misschien niet echt vreemd, maar alles bij elkaar toch echt wel. Het is heel duidelijk dat ze iets te verbergen hebben...ook de wijzigende verklaringen.
Of bv het aanleveren vd vakantie foto's.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:24

Jeetje, gaan we weer met alle aantijgingen en jou mening die als feit verkondigd wordt.
Met al die zogenaamde feiten heeft een mens er een dagtaak aan om ze te weerleggen, maar ik ben je graag van dienst.

Lusitana schreef:
Waar het om gaat Daphara, is ze doen alsof het fonds een charity is, maar het is opgezet als een bedrijf.

Hoe kom je daar nou weer bij?
Ze doen helemaal niet “alsof het fonds een charity is”, op hun website is heel duidelijk te lezen dat het fonds geen charity is.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.findmadeleine.com/about_us/m ... -fund.html

Lusitana schreef:
Een Amber alert had natuurijk niks uitgemaakt in deze zaak. Want of ze is in het appartement doodgegaan, of ze is na misbruik gedood op een afgelegen plek.

Ja joh, waarom maak jij je dan elke keer zo boos dat de informatie over Madeleines oog verspreid is, dat maakt dan toch ook niets uit als bovenstaande de enige twee opties zijn van wat er met Madeleine gebeurt kan zijn.
Feit is dat alleen de dader(s) weten wat er echt gebeurt is, niet jij, niet wij.

Een Amber alert had sowieso verschil uit kunnen maken, hoe vaak ben jij hier niet tekeer gegaan over het feit dat de pers is ingelicht over de verdwijning door de familie van de McCanns. Was er toen een Amber alert geweest dan was die hele discussie niet nodig geweest over wel of niet de Pers inlichten, maar dan hadden proffesionals besloten een Amber alert uit te laten gaan.

Lusitana schreef:
Het Amber alert heeft ook niets met de inzet van de McCanns te maken.
Het was er ook gekomen als Madeleine niet was verdwenen, want het was al in voorbereiding, gewoon naar aanleiding van met name door ouders ontvoerde kinderen in Nederland.
De zaak heeft alleen gezorgd dat het nut ingezien werd.

In Nederland had het niet direct iets met inzet te maken van de McCanns, dat is ook precies wat ik plaatste in mijn vorige post, of heb je de linkjes en tekst onder de foto niet gelezen?

Afbeelding

In groot Brittannië en Europa heeft de komst van Children’s alert en Amber Alert Europe zeker wel wat te maken met de inzet van de McCanns, dat kun je allemaal terug vinden in de links van Amber Alert Nederland die ik geplaatst heb, of vind je Amber Alert Nederland geen betrouwbare bron?

Lusitana schreef:
Ik heb nog een paar dingen die mensen voor ogen moeten houden zonder roze bril:
En dat ze "specifieke doelen hadden om het onderzoek te beïnvloeden".

Kom eens met volledige beelden en die zin in context van de vraag die gesteld is. Er is hier in het topic al eerder gebleken dat er regelmatig uitspraken in de mond van Gerry gelegd worden die hij nooit gedaan heeft (of heb je inmiddels al wel een bron voor die pyjama van Madeleine in de achterbak), woorden van Kate worden ook compleet uit context getrokken en blijken van compleet andere betekenis dan jij er aan hangt. Dus kom met betrouwbaar unedited beeldmateriaal of transcript van een interview en dan wil ik best er serieus op ingaan wat ik van bepaalde uitspraken vind.

Lusitana schreef:
Wie denk je dat je bent als toerist om een politie onderzoek te willen beïnvloeden? In welk boekje is dat helpen? Dat is hinderen en illegaal, evenals het inhuren van privé detectives. Maar ze kwamen er mee weg. Het is een grof schandaal.

Wie denk je dat je bent als toerist? Nou misschien de ouders van een vermist kind en niet zomaar “een toerist”.

Privédetectives zijn pas ingehuurd nadat duidelijk was dat de PJ niet meer zocht naar Madeleine en de ouders als Arguido aangemerkt hadden. Ze hebben daarmee geen wetten gebroken, want het bedrijf dat ze inhuurde kwam niet uit Portugal.
Hadden ze niets moeten doen en maar gewoon afwachten tot het onderzoek op de plank kwam te liggen en pas dan verder mogen zoeken? Kom op zeg.

Lusitana schreef:
En dan Philomenas heerlijke bemoeienissen. Die heeft meerdere keren trouwens onbedoeld van alles weggegeven. Zij kwam ook met de leugen dat Kate een deal was aangeboden tijdens het verhoor.
https://www.youtube.com/watch?v=dsHgEkd9uFw

En dit bewijst wat? Dat philomenia ook betrokken is? Hahaha, sorry hoor maar dit bewijst imo toch niets.
Hoe wil je een 2 jarig kind uitleggen dat hun grote zus weg is, daar gaat het om. Ze verteld wat onhandig dat het niet uit te leggen is waar hun zus is. Ik snap echt niet wat dit moet bewijzen.

Lusitana schreef:
Het zijn geen zielige naieve lieverds zijn die totaal geen vriendjes op politiek niveau hebben die zich overal mee bemoeid hebben en grove leugens hebben zitten verpreiden en mensen hebben bedreigd en gemaniplueerd.
Ze hadden ook geen enkele reden om Amaral te vernetigen. Dat is pure kwaadwil.

Ik mis de woorden “In mijn opinie” of “naar mijn mening”

Lusitana schreef:
Ik ben gisteren op weg geweest naar Luz, maar ik heb het niet gehaald omdat ik ook aan een andere afspraak onderweg zat en te laat van huis vertrokken was, dus dat laat nog even op zich wachten.

Ik maak trouwens bezwaar tegen "tunnelvisie" als "argument" tegen mensen die niet persee in een ontvoeringsverhaal geloven, want we bespreken hier heel breed allerlei aspecten en onderwerpen inclusief Brückner. We kijken verder dan wat de McCanns mensen willen doen geloven. Alleen hen willen geloven is meer tunnelvisie, lijkt mij.

Jammer dat je Luz niet gehaald hebt.

Gelukkig leven we in een vrij land en mag je bezwaar maken tegen uitlatingen en ook de mening van anders denkenden tunnelvisie noemen.
Ik hoop dat ik daar niet onder val, want probeer voor mezelf in ieder geval een open mening te houden.
Blijf het wel lastig vinden als er telkens zoveel beschuldigingen en verkeerde “feiten” genoemd worden om niet kei hard de andere kant uit te slaan, maar bij de werkelijke feiten te blijven.

Edit: Quotes hersteld
Laatst bijgewerkt door Daphara op 27-08-20 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:29

Ze hadden geen reden om Amaral te vernietigen dat is pure kwaadwil. Punt. Niks mijn mening.

Betreffende fonds, er zijn nogal wat aanpassingen geweest op de website sinds de oprichting.
13 jaar geleden was het helemaal niet zo duidelijk. Pas toen er bezwaren kwamen zijn er de nodige aanpassingen gekomen.
Maar sowieso, campagnes voeren?
Politie onderzoek beïnvloeden?
Mensen via advokaten de mond snoeren die iets anders naarbuiten brengen dan je ontvoeringstheorie?

luxx schreef:
Lusitana schreef:

Elke keer draai je alles naar het negatieve met betrekking tot de mcCann's. Natuurlijk willen ze Madeleine vinden, je doet nu net alsof hij zichzelf verraad door dat woord (us) te gebruiken en het hem helemaal niks kan schelen

Ja kijk, als hij nou niet had hersteld met "erm- Madeleine" dan had je argument nog waarde.
Maar het feit dat hij "ons", en vergeet niet dat ze toen daar met zijn tweetjes stonden dus echt niet "de familie" bedoelde, veranderd in Madeleine zegt alles. En de hele wereld is daar over gevallen. Dat is niet iets dat mij alleen opvalt ofzo.
En er is een hele reeks van dit soort dingen.

Je kunt wel alles goed gaan zitten praten, maar Freudiaanse versprekingen komen ergens vandaan.

Philomena weet de waarheid en verpreekt zich bijna.
Plus dat ze onzin zit te verkondigen om te helpen de politie in discrediet te brengen, met haar plea deal leugen en de rest. Ze heeft niks anders gedaan dan stoken.
En Mitchell liegt dat hij barst, ook acceptabel?

Iik snap niet dat er mensen zijn die bepaald gedrag willen goedpraten of ontkennen.
Alleen omdat de Mcanns een kind zijn verloren. Waar ze zelf 100% verantwoordelijk voor zijn, hoe dan ook, maar dat ook ontkennen, want ze zijn zulke goede en verantwoordelijke ouders volgens zichzelf.

De politie die 13 miljoen uitgeeft. Waarom? Wat heeft dit kind dat de andere vermiste kinderen niet hebben? Ouders met vrienden met invloed.

Het is jammer dat Portugal onder het juk van Engeland zit wegens leningen en contracten, anders was dit heel anders gelopen, dat kan ik je wel vertellen.
Ze zijn in submissie gedwongen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:18

Zou je willen melden wanneer je klaar bent met het aanpassen van je laatste bericht? Het wordt steeds langer en langer.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:35

Ik wil niet dubbelposten dus zolang wijzigen mogelijk is, zal ik dat altijd doen, en wordt zelfs aageraden als je een nieuw venster opent onder je eigen post.
Maar dank voor je zinnetje er tussen want dan kan ik deze even apart zetten:

Lijst van uitspraken waarbij je toch een wenkbrauw op kunt trekken als zijn het niet allemaal strictly Freudian slips.

Jane Tanner (Panorama, describing the "abductor"): I was carrying a child (holds up imaginary child)

Kate McCann (interview with Sandra Felguiras) : I went into the bedroom and Madeleine was there

Gerry McCann: The twins were asleep on the... in their cots

GERRY MCCANN in PORTUGAL.
I quote "there's no evidence that Madeleine is dead and there's no evidence to implicate US in HER DEATH"
Deze wil ik wel vededigen hoor, ik ben niet blind anti McCann (heb ook iets gezegd over de pyjama die best droog kon zijn in een middag bv) niet echt een Freudian slip, wellicht gewoon onhandig geformuleerd, maar erm als ze niet dood is, waarom zouden we jullie dan aanwijzen als betrokken bij haar dood? Toch een aparte die ik er bij laat.

Rachel Oldfield: There are six doctors in the party, any one of whom would know how to revive a child.

Nora Paul:
"There was six of them together, and there was a neurosurgeon, an anesthesiologist, there was six medical professionals. If there'd been an accident, (A) if it was accidental and they were doing something bad, THEY COVERED IT ... could have covered it up. If it was accidental, they'd have taken care of it..
Erm, of je belt gewoon 112?

Kate: If Madeleine had been bumped on the head

Kate again: I thought she was maybe cowering under the table or something.
*Cowering is in elkaar kruipen van angst. Waarom zou ze in elkaar kruipen van angst? En als het gewoon voor het allen thuis zijn is, voel je je daar niet schuldig over? Net als over het huil incident. Je vind het normaal om je kind om je te laten huilen en laat ze rustig de volgende avond weer alleen?

Leugens: "clear line of sight, regular checks, obvious taken through the window..."
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

DAVID PAYNE on sports bags:

"There was nothing of that size that you could hide a, a tennis racquet in or anything like that, it would have been just purely, if they had anything.''
Wat wil hij nou eigenlijk zeggen?

“…but some of the, some of the stuff that’s being speculated on just isn’t plausible. Like information appearing about samples in a car which Gerry and Kate only got 5 weeks after Madeleine disappeared. Are you trying to tell me that Madeleine was hidden for 5 weeks and then was suddenly reappeared in this hire car. It…does not make sense.

Hier hoort dit bij:
Citaat:
Did John make an amazing Freudian Slip? Why did John mention “5 weeks” when he was talking in September 2007 – months after Madeleine had disappeared?

The facts are that the car had been hired on May 27 – 24 days after Madeleine was reported missing. 24 days is a significantly shorter time than 5 weeks.

So, what could be significant about something happening 5 weeks after Madeleine’s demise?

5 weeks after Madeleine disappeared was the weekend commencing Friday June 8, 2007. When we look closely at that weekend, there are several interesting things to note:

The McCann family flew in to the Algarve or were already there for that weekend. Susan and Brian Healy – Kate’s parents – were there. Trish and Sandy Cameron – Gerry’s sister and his brother in-law were there. Philomena flew in to Lisbon and Kate’s long time friend Anne-Marie Wright and her husband Michael had flown in to Faro.

Michael told the police that he and his wife flew in with the specific job of looking after Sean and Amelie while Kate and Gerry went to Morocco on Sunday June 10. Given the large number of close family relatives in town, Michael’s statement to the police is flawed.

On Saturday June 9, 2007, the entire family is supposed to have spent a day at the southwestern tip of Portugal – a town called Sagres.

Was Madeleine disposed of during the weekend of June 8? Did John McCann inadvertently let it slip that this was the weekend when Madeleine was finally laid to rest or disposed of?

Q: "And you've said that you won't go home either but at some point you may have to go home. Whe... At what point do you decide: 'Our lives must continue, we've got two other children, we have to get on?"

KM: "I mean, at this... at this moment in time I cannot think about going home without Madeleine, errr... and we certainly have no plans at all to go home with Madeleine... without Madeleine."
'Without Madeleine' is een corrective addendum.

Vraag in de groep:Als je een vermist kind hebt, ga je dan naar een specifieke plaats om "dichtbij hem/haar" te zijn?
Daar ze twee plekken noemen om "dichtbij haar" te zijn. Als ze "weg" is, waarom is er dan een specifieke plek om aan haar te denken? Dat kun je toch overal doen?
Maar ik weet dat er mensen zijn die graag ergens een monument hebben voor een vermist iemand dus op zich is het misschien niet zo raar?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:16

Lusitana schreef:
Betreffende fonds, er zijn nogal wat aanpassingen geweest op de website sinds de oprichting.
13 jaar geleden was het helemaal niet zo duidelijk. Pas toen er bezwaren kwamen zijn er de nodige aanpassingen gekomen.
Maar sowieso, campagnes voeren?
Politie onderzoek beïnvloeden?
Mensen via advokaten de mond snoeren die iets anders naarbuiten brengen dan je ontvoeringstheorie?

Dit is wat je zei:

Lusitana schreef:

Je schrijft tegenwoordige tijd.
Bovendien is Google je grootste vriend en prima terug te vinden in nieuwsberichten hoe het fonds destijds is opgericht en ingericht. Ook zijn er meerdere nieuwsberichten te vinden over het eerste financiële jaarverslag in 2009 en ook daarin is prima te lezen dat het geen charity betreft.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -gone.html

Er is niks geheimzinnigs aan dat fonds geweest.

De “Campange” die ze voerden was niet om ergens tot verkozen te worden of zo, het heette letterlijk “Find Madeleine Campange”. Wat is daar mis mee?

Destijds dat er gesproken werd over invloed hebben op politie, was omdat nergens meer actief gezocht werd naar Madeleine door justitie. Dat was ook waar Gerry het over had toen hij het had over de politiek. Ze hebben niet geaccepteerd dat er niet meer gezocht werd en alles op alles gezet om te zorgen dat er weer gezocht zou worden. Daar draaide de find Madeleine Campange om.

Ik zie trouwens dat jij nu regelmatig Posts uit een facebookgroep hier neer zet zonder link naar het originele bericht, dat is volgens de Bokt regels niet toegestaan.

Bovendien is iemands mening op één of andere facebookgroep niet van belang in deze discussie. Als we over die persoons mening moeten gaan hebben, dan moet die persoon zelf maar mee gaan praten in dit topic.

Voor de rest gooi je er nu weer zoveel theorieën, zogenaamde quotes en vage informatie in het topic, zonder bronnen dat ik daar ook even niet op in ga.
Het is echt niet bij te houden met alle kanten die jij op gaat in een enkele post, laat staan over meerdere Posts.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 17:31

Nou herstel dan "dat ze DEDEN alsof"

De campagne was opgezet met posters en T shirts en weet ik het wat rond het teken in het oog van Maddie. Iets wat de politie streng had afgeraden omdat ze daarmee het doodvonnis tekenden als ze nog had geleefd. Dat ze daar toch lekker tegen in gingen, wil voor mij zeggen dat ze helemaal niet zo bang waren om het doodvonnis te tekenen, omdat ze al dood was.

https://www.youtube.com/watch?v=MV4Ck61Favg

Kate begint met dat ze aanneemt dat er een grote kans is dat ze leeft en Gerry eindigt met dat hij (terecht, uiteraard, zelfs als ze ontvoerd is) aanneemt dat ze dood is.
Geeft ook niet goed antwoord op waarom ze de kinderen alleen lieten behalve "cultuur verschil".
Ze liegen betreffende de 30 minuten checks.

Deze nog:
Gerry zegt dat hij Madeleine "quite clearly in her bed" heeft gezien "as he enjoyed his "proud Father moment", maar Kate zegt dat het zo donker was dat ze haar amper kon onderscheiden in haar bed. (Met de gordijnen en het rolluik dicht is het zelfs met straatverlichting buiten (die redelijk slecht was) stikdonker in zo´n kamer. Het enige licht komt dan via de kier van de deur binnen en het bed was er min of meer achter als je de deur open deed, dus het licht scheen niet op haar bed dan, tenzij je de deur wagenwijd open deed. Ik neme ook aan dat het niet blakend licht in het appartement was, dus het licht dat er in de slaapkamer kwam door de kier sowieso summier was.

Madeleine had een beloningskaart voor in bed blijven... Dat was dus een probleem. Toch lieten ze haar gewoon alleen in een vreemd land in een vreemd bed, met de veranda deur op een kier.
Geen wonder dat er dan speculatie ontstaat betreffende verdoven om zeker te zijn dat ze slaapt als je uit eten gaat op een vaste tijd.
https://z-m-scontent.flis5-1.fna.fbcdn. ... e=5F6D47E3

David Payne kon zich niet herinneren wat Kate droeg. Kate zegt dat ze alleen een handdoek om had. En dat kun je je als hetero man niet herinneren?

En je hoeft nergens op in te gaan.
Ik wil alleen maar laten zien dat het geen persoonlijke mening van mij is dat deze mensen liegen en bedriegen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 27-08-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 17:36

luxx schreef:
Hoop dat mensen door jouw bijdragen uit de tunnelvisie komen die hier algemeen uitgedragen wordt :)

Misschien moet je eens iets meer in het Find Madeleine fonds duiken om uit de tunnelvisie te komen.

Minder dan een 2 weken na de verdwijning van Madeleine op 14 mei berichtte de Daily Mail al dat er een “Fighting Fund” werd opgericht naar de zoektocht van Maddie
Op 19 mei was het fonds een feit. Het fonds werd opgericht niet als charity, want dan moesten ze het geld ook besteden aan andere verdwenen kinderen. Daarom werd het een Ltd.

Board of directors:
Naast Kate en Gerry die beiden als directeur in het fonds waren benoemd, bestonden de overige 7 directeuren om 2007 uit:

Esther McVey, (voorzitter board of directors), TV persoonlijkheid en ex schoolvriendin van Kate
Brian Kennedy (niet de geldschieter), oom van Kate, getrouwd met de moeder van Kate
John McCann, broer van Gerry
Doug Skehan, collega en vriend van Gerry
John Corner, vriend van de familie McCann en peetvader van de tweeling
Edward Smethurst, juridisch coordinator van de McCanns
Michael Linnet, ex accountant

Nauwelijks enige onafhankelijkheid te bespeuren.

Doelstelling van het fonds
The full objects of the Fund are:
• To secure the safe return to her family of Madeleine McCann who was abducted in Praia da Luz, Portugal on Thursday 3rd May 2007;
• To procure that Madeleine's abduction is thoroughly investigated and that her abductors, as well as those who played or play any part in assisting them, are identified and brought to justice; and
• To provide support, including financial assistance, to Madeleine's family.
If the above objects are fulfilled then the objects of the Foundation shall be to pursue such purposes in similar cases arising in the United Kingdom, Portugal or elsewhere.

18 september 2007 toen de McCanns verdachten werden in de zaak ontstond rumoer en wilden donateurs hun bijdragen terug. Eshter McVey, voorzitter van het bestuur zei toen het volgende:
https://www.wirralglobe.co.uk/news/1695 ... egal-fees/
Fund directors have decided not to pay for Kate and Gerry's legal defence costs," said Esther. "We stress that the family has not asked for these costs to be paid, however, people have already called in offering their financial support. "Any such fund would have to be separately set up and administered."

Kort daarna stapte ze op als directeur en voorzitter van het bestuur. Mogelijk kon ze zich niet verenigen in de manier waarop het geld werd uitgegeven, want daar kwam geen verandering in:

Voorzitter in haar plaats werd John McCann, broer van Gerry.
Over de verantwoording van de cijfers van het Madeleine Fonds zei hij in 2008 en 2009 in een voorwoord:
We have:
• provided finance for a team of investigators to lead a private search for Madeleine (nogal wat fraudulerende bedrijfjes die mensen betaalden voor valse sightings)
• financed the translation of the full set of files released by the Portuguese police, enabling our team of investigators to follow up all potential leads (niet zozeer om Madeleine te vinden als wel om de McCanns te helpen in hun juridische strijd)
• paid for legal representation for Kate, Gerry, Sean and Amelie in Portugal, enabling them obtain an injunction banning Mr Amoral (sic) from repeating his fabricated claims about Madeleine's abduction (duidelijk)
• funded an awareness-raising campaign to ensure that Madeleine is not forgotten, the key part of which is our website (betalen van kranten om de ontvoeringstheorie te promoten)
• provided some administrative support to Madeleine's family in maintaining the impetus of the investigation (Geen idee wat hiermee wordt bedoeld en waar de McCanns behalve het betalen van hun hypotheek nog een bijdrage voor nodig hadden.)
Verder werd er wat geld besteed aan merchandise wat dan ook weer werd verkocht.

Interview met Brian Kennedy, oom van Kate in mei 2007.
http://mccannfundfraud.info/2011/05/bri ... penditure/
Brian Kennedy also gave an interview at the Rothley War Memorial on May 17, 2007. This time he was eager to tell us how to donate money to the “Fund” via two banks – the Nat West and the Royal Bank of Scotland. He also told us what the money would be used for “Mainly for legal expenditure”

Grappig, fillmpje staat erbij dus je kunt het hem zelf horen zeggen.

Jaarcijfers van het Madeleine McCann fonds (die vaker dan niet te laat werden aangeleverd) en analyse vind je hier:
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/FUND_INDEX.htm
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-08-20 17:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 17:38

Het enige dat de McCanns zelf hebben gedaan in de zoektocht naar Madeleine is hun gezicht al dan niet tegen betaling laten zien bij charities en in de media. Zelf hebben ze er geen cent aan uitgegeven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 17:45

Daphara schreef:
De “Campange” die ze voerden was niet om ergens tot verkozen te worden of zo, het heette letterlijk “Find Madeleine Campange”. Wat is daar mis mee?

Het fonds had beter "Pay for legal defence costs of the McCanns" kunnen heten :D :D
Ze moeten zich doodschamen, echt....