Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Wat ik hier op bokt het ergste vind, is dat ik helemaal niet tegen moslim mensen ben, integendeel eigenlijk, ik draag een hoop eigenschappen een warm hart toe, zoals ik deze in moslimlanden ben tegengekomen.
Maar ik signaleer een steeds grotere wens van bepaalde moslims (met name in het westen) om hun geloof breed uit te meten in de publiciteit (kijk bijv. naar de 'moskee'op G 0) met haatdragende gevolgen en juist een grotere scheiding van niet-moslims van dien.
Ik probeer duidelijk te maken dat dit het probleem (wij-zij) alleen maar erger maakt, maar in plaats daarvan word ik neergezet als de mafkees, de racist, de discrimineerder, de wannabee boktimam.
Nouja, prima joh. Alleen op deze manier werf je niet echt begrip denk ik, alleen maar méér vijandigheid.
Waar ik me niet schuldig aan wil maken, maar ik wil me ook niet de mond laten snoeren!
Alet74 schreef:@Saskiastar: Maar door op de PVV te stemmen, stem je wel met dit soort zaken in. Je kunt niet een beetje stemmen, als je op ze stemt, stem je op alles. Ben je op dat soort zaken tegen, dan moet je gewoon niet op ze stemmen. Krijg je tenminste ook geen etiketje opgeplakt.
En er zijn ook wel andere partijen die wat andere zaken betreft, wel zo ongeveer op dezelfde lijn zitten als de PVV. Die andere partijen schreeuwen alleen niet zo erg om aandacht, dat is dan het verschil.
@janderegelaa: wat heeft dit met de PVV te maken? (Voor de vrouw is het afschuwelijk dat ze dit heeft moeten meemaken, vreselijk. Maar de Taliban heeft toch weinig tot niets te maken met de gemiddelde Moslim)
Alet74 schreef:@janderegelaa: wat heeft dit met de PVV te maken? (Voor de vrouw is het afschuwelijk dat ze dit heeft moeten meemaken, vreselijk. Maar de Taliban heeft toch weinig tot niets te maken met de gemiddelde Moslim)
kanniet schreef:Sharia in nederland waar Wilders (en met hem vele nederlanders) zo tegen zijn denk ik. Afschuwelijk, en dan te bedenken dat JK altijd zegt dat gesluierde vrouwen zich veilig en beschermd voelen en dat ze dat vrijwillig doen. In zulke omstandigheden zou ik me ook sluieren om mezelf te beschermen.
Nogmaals de vraag aan nederlandse meiden die zich bekeerd hebben tot moslim: Denken jullie dat jullie in een islamitische staat gelukkig en vrij kunnen zijn? Denken jullie dat jullie écht het moslimgeloof aanhangen door een sluier te dragen en door je te houden aan de strengere regels? Zou je kunnen leven met de sharia rechtspraak? Als er sharia rechtbanken komen, zullen jullie die dan verkiezen boven nederlands recht?
Alet74 schreef:Dat klopt, maar de andere partijen hebben niet van die radicale standpunten in hun programma's waarmee ze bevolkingsgroepen uitsluiten. Dus is het dan niet zo'n onoverkomelijk drama als je je niet overal in kunt vinden.
Wilders roept vooral heel veel, ik weet niet of dat hetzelfde is als lef en durf hebben. Ik denk dat het makkelijk is om veel te roepen. Hij zou pas durf en lef hebben (ik geloof niet dat ik dat met je eens ben, maar ga even voor het gemak met jouw uitspraak mee), als hij nu iets waar gaat maken. Als hij straks mag gedogen.
@janderegelaa: maar naar mijn weten zit het hier niet vol met radicalen en zou men zich beter druk kunnen maken om zaken die meer relevant zijn voor het hier en nu.
SaskiaStar schreef:Zoals Jan de Regelaar al zegt, Wilders is tegen de radicale Moslims, de raddraaiers en draaideurcriminelen net als alle pvv stemmers, dat wil dus niet zeggen dat ze iets tegen DE Moslims hebben net als Wilders...............
Alet74 schreef:Dat klopt, maar de andere partijen hebben niet van die radicale standpunten in hun programma's waarmee ze bevolkingsgroepen uitsluiten. Dus is het dan niet zo'n onoverkomelijk drama als je je niet overal in kunt vinden.
Wilders roept vooral heel veel, ik weet niet of dat hetzelfde is als lef en durf hebben. Ik denk dat het makkelijk is om veel te roepen. Hij zou pas durf en lef hebben (ik geloof niet dat ik dat met je eens ben, maar ga even voor het gemak met jouw uitspraak mee), als hij nu iets waar gaat maken. Als hij straks mag gedogen.
@janderegelaa: maar naar mijn weten zit het hier niet vol met radicalen en zou men zich beter druk kunnen maken om zaken die meer relevant zijn voor het hier en nu.
Alet74 schreef:150 mensen op iets van 16 miljoen.... niet zo heel veel dus.
Wilders moet misschien iets aan zijn uitspraken werken, hij wekt toch wel heel erg de indruk iets te hebben tegen de gemiddelde Moslim. (is al zo vaak gequote, dat ga ik niet meer doen)