wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:41

Hermelientje schreef:
jantergouw schreef:
Ook ik stem PVV, maar mijn taalgebruik neem je niet als voorbeeld. Dat heeft dus een ernstig luchtje van selectiviteit. Want je zou net zo goed van mijn taalgebruik kunnen zeggen dat dat staat voor het gemiddelde van de PVV'er, maar dat komt je niet uit.

Daar heb je helemaal gelijk in maar in het nieuwe Nederland volgens de leer van Wilders werkt het nu eenmaal zo. Je neemt selectief alleen dat wat in jouw straatje past en dat smeer je dan uit over de hele groep. Houd je daar soms niet van dat je dit zo serieus opneemt? Ik zit maar wat te dollen hoor, kunnen PVV stemmers niet tegen grapjes of koekjes van eigen deeg soms?

De gewoonte is als je zit te dollen dat je dan een smiley gebruikt. Maar ik neem het je niet kwalijk, want links staat niet bekend om hun gevoel voor humor.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:42

[/quote]
Waarom zo zwart wit?
Ik vind niet dat mijn cultuur beter is dan die van een Marokkaan uit een Islamitisch land. Het is anders, maar ik kan er niet over oordelen omdat ik ik opgegroeid ben in een cultuur met andere dominante normen en waarden.
Ik vind echter wel dat mensen zich aan moeten passen aan de dominante cultuur in een land. Maar je hebt aanpassen en je hebt jezelf volledig kwijtraken. Van mij mag een Moslim best de koran lezen en bezitten, maar Islamitisch strafrecht hoeft hier van mij niet te komen.[/quote]

Van mij mag een moslim ook best de koran lezen en bezitten, en islamitisch strafrecht hoeft van mij ook niet.
Ook ik vind dat mensen zich moeten aanpassen aan de dominante cultuur in een land. Maar vraag je eens af waarom je eigenlijk vind dat de ene cultuur zich moet aanpassen aan de ander. En welke cultuur moet zich dan aanpassen?[/quote]

Ik denk niet dat Wilders de "echte" Moslim bedoeld die gewoon rustig zijn of haar geloof beleid, maar de "zogenaamde" Moslim, die zich niets aanterkt van zijn/haat geloof en rookt drink steelt etc

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:42

Misser schreef:
jantergouw schreef:
En wie hebben het steevast over bijvoorbeeld 'die meisje', 'die raam'?

Wat is je punt precies? Maakt dat taalfouten van Nederlanders minder erg?

Jij begint met de purist uit te hangen, niet ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:43

jantergouw schreef:
Maar ik neem het je niet kwalijk, want links staat niet bekend om hun gevoel voor humor.

Vind je? Ik ken juist heel veel linkse cabaretiers :j

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:45

zipje71 schreef:
Je bedoelt, neem ik aan, dat Wilders het een achterlijke cultuur vindt? verachterlijk is volgens mij iets anders

Oeps, ja :o
[/quote]

Jij hoeft je niet te schamen hoor Heino, jij gebruikte gewoon een normaal Nederlands woord, nl. verachtelijk. Dat woord betekent inferieur of laag bij de grond. Het woord achterlijk betekent achtergebleven in ontwikkeling. Ik weet niet of Geert ooit een van die twee woorden gebruikt heeft, in ieder geval staan ze niet in het PVV verkiezingsprogramma, want dat heb ik helemaal doorgelezen. Pim Fortuyn heeft wel de islam een achterlijke cultuur genoemd. En op het internet kom ik regelmatig de uitspraak tegen dat de islam verachtelijk is.

Het woord verachterlijk waarmee zipje jou wil corrigeren bestaat helemaal niet (misschien wel bij de rechtbank in Amsterdam }> maar in het gewone Nederlands niet) dat is gewoon het door elkaar halen van achterlijk en verachtelijk. Ik begin nu toch te geloven dat Wildersaanhangers duidelijk willen maken dat in ieder geval 1 punt van het verkiezingsprogramma klopt: "Op de basisschool taal en rekenen centraal stellen."

Overigens zei mijn oma vroeger (maar niet in het openbaar) dat roomsen (haar woord voor katholieken) in Limburg fokten als konijnen en dat ze achterlijk waren door alle inteelt, dus er is niets nieuws onder de zon. Gelukkig voor Nederland vond mijn oma niet dat ze het land moest regeren. Ik ben trouwens benieuwd wat katholieke PVV stemmers vinden van een dergelijke uitspraak. Als een politicus dat nu zou zeggen moet hij/zij dan vervolgd worden of hoort dat bij de vrijheid van meningsuiting.[/quote]

het woord verachtelijk bestaat gewoon hoor en niet alleen bij de rechtbank in Amsterdam (snap niet wat dat er sowieso mee te maken heeft)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:48

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Maar ik neem het je niet kwalijk, want links staat niet bekend om hun gevoel voor humor.

Vind je? Ik ken juist heel veel linkse cabaretiers :j

Die ook alleen grappig gevonden door linkse rakkers. De betere zijn allen VVD. Zoals daar zijn Youp van 't Hek, Hans Teeuwen en Herman Finkers. Maar waarschijnlijk is dat net iets te hoog gegrepen voor links. :-)

Edit: Je kent er heel veel, noem er eens een paar buiten die al-heel-lang-niet-meer-grappige Freek de Jonge.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 13-06-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:48

jantergouw schreef:
Misser schreef:
Hoezo cijfers? Kijk eens om je heen op Bokt zou ik zeggen... Of gewoon op straat, hoeveel mensen zeggen er wel niet 'hun hebben' of 'hun zijn'?
Die 'grap' is ook al eens eerder gemaakt trouwens.

Idd.... maar nee hoor als de Nederlanders zelf ook maar slecht Nederlands praten dan is het meteen goedgekeurd dat de allochtonen dat ook doen. Wat dat is logisch voor sommige mensen. Het maakt niet uit dat er statistische feiten op tafel liggen dat allochtone groepen bijna 3x zo vaak in aanraking komen met de politie dan autochtone groepen. Zolang er ook maar Nederlanders crimineel zijn.
Zelfde geldt voor het belachelijke argument dat Nederlanders zelf ook geen Nederlands kunnen (schrijven/praten :Y) ).

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:49

Hermelientje schreef:
jantergouw schreef:
Het generaliseren van een hele groep vanwege de spelfout van één, dat is dus verachtelijk. Daarmee doe je precies hetzelfde als wat je verwijt. Zoek dat woord, verachtelijk, ook maar op in je woordenboek, en steek het daarna maar in je zak.

Het viel me op omdat er toevallig iemand begon over een taalfout dat het percentage taalfouten juist beduidend hoger ligt bij PVV aanhangers dan bij de andere deelnemers aan dit topic. Ik ging dus niet op 1 persoon af maar op een verhoogd percentage "taalcriminaliteit". Ik dacht dat het de bedoeling was tegenwoordig om de hele groep te discrimineren als een bepaald percentage verhoogd is of heb ik dat verkeerd begrepen? Misschien heb ik dan toch een inburgeringscursus op eigen kosten nodig.

Edit: twee keer bijgewerkt om taalfouten te verbeteren :+

achterlijk en verachterlijk is kwa inhoud heel iets anders. ik heb er voor de rest geen punt van gemaakt en niemand af zitten zeiken. Jij gaat het uit lopen vergroten om niks.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:50

Oooow f*ck!
Ik bedoelde natuurlijk dat de minderheid zich aan de meerderheid aan moet passen :o :o
Dat krijg je als je eigk moet leren en stiekem gaat Bokken :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:52

christel1857 schreef:
jantergouw schreef:

Idd.... maar nee hoor als de Nederlanders zelf ook maar slecht Nederlands praten dan is het meteen goedgekeurd dat de allochtonen dat ook doen. Wat dat is logisch voor sommige mensen. Het maakt niet uit dat er statistische feiten op tafel liggen dat allochtone groepen bijna 3x zo vaak in aanraking komen met de politie dan autochtone groepen. Zolang er ook maar Nederlanders crimineel zijn.
Zelfde geldt voor het belachelijke argument dat Nederlanders zelf ook geen Nederlands kunnen (schrijven/praten :Y) ).

Je begrijpt mijn punt niet helemaal zie ik. Wat ik bedoel is dat als Nederlanders hun eigen taal niet spreken, terwijl het hun moedertaal is, hoe kun je dan van een ander verwachten dat hij het wel correct spreekt?

Wat criminaliteit met taalgebruik te maken heeft zie ik al helemaal niet eigenlijk...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:56

jantergouw schreef:
Maar waarschijnlijk is dat net iets te hoog gegrepen voor links. :-)

Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde linkse stemmers hoger opgeleid is dan de gemiddelde PVV-stemmer ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:58

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde linkse stemmers hoger opgeleid is dan de gemiddelde PVV-stemmer ;)

Een hoge opleiding zegt niks over hoe slim iemand is

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:59

11% van de Nederlanders is analfabeet. Ongeveer een derde van de analfabeten is allochtoon, zo'n 500.000 mensen.

Dit zijn de feiten, Allochtonen kunnen slechter lezen en schrijven dan Nederlanders. Hier moet wat aan gedaan worden. Hiervoor hoeven ze heus niet meteen het land uit van Geert Wilders. Al was het wel wenselijk geweest als we meer hoogopgeleiden uit islamitische landen hadden binnengehaald, dan waren er nu niet zoveel problemen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:00

Heino schreef:
jantergouw schreef:

En de VVD-stemmers verdienen gemiddeld het meest. Maakt allemaal niet zoveel uit dat soort cijfers.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:01

Heino schreef:
jantergouw schreef:

a) Bron?
b) Waarom linkse stemmer vergelijken met PVV stemmer? Is het niet logischer om linkse stemmer te vergelijken met rechtse stemmer? o.a. VVD.
c) Zo niet, dan moeten we maar eens kijken naar het verschil tussen de PVDA stemmer en de PVV stemmer. Ik weet het antwoord wel. ;-)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 13-06-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:02

jantergouw schreef:
Die ook alleen grappig gevonden door linkse rakkers. De betere zijn allen VVD. Zoals daar zijn Youp van 't Hek, Hans Teeuwen en Herman Finkers. Maar waarschijnlijk is dat net iets te hoog gegrepen voor links. :-)

Edit: Je kent er heel veel, noem er eens een paar buiten die al-heel-lang-niet-meer-grappige Freek de Jonge.

Uit de column kiplekker van Youp van het Hek

Dat laatste klinkt namelijk te negatief. Wilders en andere Rita’s denken onderhand: laten we ze daar in het verre oosten maar lekker uitbuiten en goed van hun hongerloontjes profiteren, dan werken ze tenminste en komen ze voorlopig niet onze kant uit

Dat klinkt net zo als veel van zijn maatschappijkritiek niet echt VVD en bij Hans Teeuwen zet ik ook mijn vraagtekens.

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:05

Wow, ik maak een opmerking over opleidingsniveau en dr vallen meteen een berg mensen over. Gevoelig puntje? :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:06

Heino schreef:
Wow, ik maak een opmerking over opleidingsniveau en dr vallen meteen een berg mensen over. Gevoelig puntje? :=

Valt :P

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:09

schijnbaar.. in culturen als de westerse is intelligentie heel belangrijk. net zoals gezondheid. daarom bevat onze taal heel veel scheldwoorden gebasseerd op ziektes en dommigheid.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 13-06-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 13-06-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Misser schreef:
Valt :P

F*ck, en dat met mijn universiteit :')

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:12

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Uit de column kiplekker van Youp van het Hek

Dat laatste klinkt namelijk te negatief. Wilders en andere Rita’s denken onderhand: laten we ze daar in het verre oosten maar lekker uitbuiten en goed van hun hongerloontjes profiteren, dan werken ze tenminste en komen ze voorlopig niet onze kant uit

Dat klinkt net zo als veel van zijn maatschappijkritiek niet echt VVD en bij Hans Teeuwen zet ik ook mijn vraagtekens.

Youp is echt VVD hoor. Google maar een beetje dan vind je het wel uit.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:17

Heino schreef:

En dan vooral deze ook niet vergeten.

De koran wil geen integratie’
Professor Urbain Vermeulen breekt een lans voor de dialoog met de moslims. Het eigenlijke probleem steekt in de sharia, de islamitische wet. Moslims moeten daar het betrekkelijke van leren inzien. Zij dienen hun religieuze wet en gedrag aan te passen aan westerse waarden. “Waarom mogen neonazi’s de holocaust niet ontkennen en moslims wel?”

“Moslims zijn bezig de trein van de vooruitgang te missen. Weten zij, die hen daarin steunen, wel wat ze doen? Ik vind het juist een hoopvolle zaak dat vanuit de moslimgemeenschap mensen opstaan als Hirsi Ali en Afshin Ellian die moslims aansporen: denk nu toch eens na. Ook Pim Fortuyn en Theo van Gogh trokken aan de bel. Maar worden zulke mensen niet verschrikkelijk tegengewerkt? Niet alleen door extremistische moslims, maar ook door ‘niets aan de hand’-politici en -publicisten? Ik heb Submission gezien, maar wat een normaal denkende moslim in die film voor negatiefs kan zien, is mij een mysterie. Want alle geciteerde verzen staan inderdaad in de koran. En dat in Somalië, waar Hirsi Ali vandaan komt, met vrouwen afgrijselijke dingen gebeuren, is toch door elk sociologisch onderzoek bevestigd?”

Professor Urbain Vermeulen is een gedreven spreker. Op de studeerkamer van zijn huis in Gent, wijst hij op kasten vol Arabische boeken: “Begrijp mij goed, ik ben niet islamofoob”, zegt Vermeulen, die tot voor enige jaren voorzitter was van de Europese Unie van Arabisten en Islamologen. “Ik reis jaarlijks naar de islamitische wereld. Komende maand ga ik ook weer. Ik praat met de mensen en voel mij daar goed. Net als hier, omringd door mijn Arabische teksten.” Maar hoezeer hij die wereld ook liefheeft, hij wil daarom nog niet de westerse cultuur relativeren: het kritisch-rationeel denken en de open democratische rechtsstaat. In een boekje dat zijn zesde druk beleeft, Islam en christendom (ISBN 90-5826-002-x), zet hij uiteen dat een dialoog met de islam mogelijk en noodzakelijk is. Maar wil die vruchtbaar zijn en niet ontaarden in een “dubbele monoloog”, moet er aan bepaalde gespreksvoorwaarden zijn voldaan.

Waarom benadrukt u het verschil tussen christendom en islam? Zijn wij niet allemaal kinderen van Abraham, volgelingen van verwante monotheïstische openbaringsgodsdiensten?
“Het christendom heeft zich op een totaal andere manier ontwikkeld. Bovendien is de islam een lekengodsdienst, zonder echte geestelijkheid. Hij heeft wel een andere integrerende component: de politiek. De islam is op de eerste plaats een wet, een rechtsstelsel van wat mag en wat niet mag. Met díe boodschap is de profeet de wereld in gestuurd. Het gaat dus vooral over vragen als: mag een man zijn baard verven? Wat moet er gebeuren met lichaamshaar? Allemaal zaken die volgens onze opvattingen van godsdienst weinig terzake doen.”

Er speelt dus geen religieus probleem?
“Nauwelijks. Als moslims een maand willen vasten, vijf keer per dag willen bidden – wat overigens in de islamwereld weinig gebeurt – of vakantie willen nemen om de bedevaart naar Mekka te maken, kan daar niemand tegen zijn. Maar in hun beleving zijn andere dingen veel belangrijker: de status van de vrouw, hoofddoekjes, het ritueel slachten, het begraven van doden zonder kist, binnenkort wellicht ook de invoering van polygamie. De problemen hebben nauwelijks te maken met het religieuze, maar alles met het maatschappelijk-politieke aspect. Het personen-, familie- en strafrecht, dáár zit hem de moeilijkheid.”

Is daarover geen overeenstemming te bereiken?
“Moeilijk, want er is nog een verschil: in de eeuw van Mohammed heeft de H. Amandus hier in Gent gepredikt. De mensen moesten hem niet, wierpen hem in de Schelde zodat hij verdronk. Waarmee ik maar wil zeggen dat zes eeuwen na Jezus het hier nog lang niet gekerstend was. De islam is echter in korte tijd verspreid door imperialistische veroveringsoorlogen. Niet dat men de onderworpenen tot de islam verplichtte. Ik denk zelfs dat de veroveraars dat liever niet hadden, want ongelovigen moesten een bijzondere belasting betalen. Bekeringen waren een verarming van de schatkist.”

Was het christendom dan zoveel beter?
“Dat mag dan een nog zo dominerende godsdienst geweest zijn, er waren altijd twee machtsbronnen: het regnum, de wereldlijke heerschappij, waarvan de keizer het symbool was, en het sacerdotium, het geestelijke gezag van de paus. Altijd was er die spanning. In de islam telt alleen de heilige wet, de sharia. De samenleving is dus in haar geheel islamitisch, met nog wat christenen en joden, die tweederangsburgers zijn. Want zo staat het in de koran. Ze moeten klein gehouden worden. Een boekhandelaar in Tunis zei mij eens: ‘Kijk, professor, ik heb hier een boek over de status van de beschermden. Wanneer wij het in Europa voor het zeggen krijgen, kun je uit dit boek leren hoeveel beter je het als christen zult gaan hebben onder een islamitisch bestuur.’ Die man zei dat uit volle overtuiging.”

Vertrekt de islam dan vanuit een onvoorwaardelijke superioriteit?
“Nooit hebben moslims zich de vraag hoeven stellen: wat moeten we doen in een land waar de islam het niet voor het zeggen heeft? Geen imam in Europa die daar ooit over nadenkt. De oplossing die zij wel gevonden hebben, is zich te gedragen alsof ze het voor het zeggen hebben. Vandaar de eisen. Vandaar de opstelling alsof ze in een islamitisch land wonen en tweeduizend jaar westerse cultuur naast zich neer mogen leggen. Maar als je mag leven in een samenleving, waar de godsdienstvrijheid grondwettelijk vastligt, kun je toch de beleefdheid hebben je te schikken? Als er dan een wet komt, die bijvoorbeeld zegt dat slachtdieren eerst verdoofd moeten worden, zeg dan niet dat dit door de koran verboden is. Bovendien, het mooiste is: het is niet verboden. Nimmer is dit in het hoofd van de profeet dan wel Allah opgekomen, om de doodeenvoudige reden dat er in die tijd nog geen sprake was van verdoving!”

Hoe staat u in de discussie over de hoofddoekjes?
“Wil je die thuis of op straat dragen dan is dat vrijblijvend. Maar bij het bekleden van een openbare functie, of dat nu is in het onderwijs, de rechtbank of in publieke instellingen, zou dat niet moeten mogen.”

En bijvoorbeeld een caissière in de supermarkt?
“Ik vind dergelijke tekenen een vorm van agressie. Vaak gebeurt het overigens niet vrijwillig, maar onder sociale druk. Die hoofddoekjeswet is in Frankrijk inmiddels aanvaard. Kennelijk leggen moslims, wanneer de overheid een ferm en rechtlijnig standpunt inneemt, zich daarbij neer. Problemen ontstaan door het wankelmoedige, pseudo-tolerante standpunt van machthebbers, die niet de durf hebben op te treden als dat nodig is. Nu wordt dat moeilijker en moeilijker, niet alleen door de immigratie, maar ook door de ‘verborgen immigratie’, het hoge geboortecijfer van moslims. Zo ontstaat het gevoel van een zekere macht. ‘Wij zijn hier en laten dat zien.’ Ook steeds meer mannen dragen traditionele kleding.”

Wijt u dit aan onstandvastig optreden van bestuurders?
“In de koran staat: ‘Sluit met de joden en christenen geen overeenkomst, want wanneer je dat doet, word je een van hen.’ Ik ken geen beter one-liner om te zeggen: wij zijn tegen integratie, want dit is in strijd met de wil van God. Daar zouden we eens over moeten nadenken. Ook politici moeten daar hun conclusies aan verbinden. En moslims moeten zich afvragen of ze daar niet een nieuwe interpretatie voor moeten vinden. Zij zullen anders tot grote maatschappelijke spanningen aanleiding geven. Wij vinden: alle mensen zijn gelijk. Maar moslims zeggen: ‘Nee. Als wij het voor het zeggen hebben, is er geen gelijkheid, want moslims staan bovenaan.’”

Op scholen hebben leraren nu al moeite om de holocaust te doceren. Moslims willen daar niet aan.
“Het incasseringsvermogen van moslims is uitermate klein. Er zijn twee zaken waarmee ze niet in het reine zijn, gewoon omdat ze niet kritisch-wetenschappelijk denken. Het eerste zijn de kruistochten. Wat de moslims daarover aan prietpraat publiceren, kunt u zich niet voorstellen. Zij maken daar een christelijke verwoestingstocht van, terwijl als westerse historici niet gezegd hadden dat er kruistochten geweest waren, ze dat nu nog niet zouden weten. Het is in hun geschiedenis een relatief onbeduidend grensconflict. Het tweede punt is de holocaust, wat natuurlijk te maken heeft met het Arabisch-Israëlisch probleem.”

Welk perspectief ziet u als op dit punt wordt toegegeven?
“Dan komt men in de situatie die zich in Kopenhagen onlangs heeft voorgedaan. Daar is een professor die college gaf over de koran, opgewacht en afgetuigd door moslimstudenten. Vergeet niet dat de islam vaak redeneert: wat men eenmaal heeft toegestaan, is een verworven recht. Als je een keer zegt: ‘Nou ja, misschien hoeft de holocaust niet zo’, is dat een verworvenheid. Men zal weer een stapje verder gaan. Dit mag men niet toestaan. Het is de ontkenning van het wetenschappelijk denken. Waarom mogen Nederlandse of Vlaamse neonazi’s de holocaust niet ontkennen, en moslims wel? Net zoals de Turken de massamoord op de Armeniërs? Waar blijven we, als we in het Westen aan zelfcensuur gaan doen? Als onze uitvoerende macht niet durft in te grijpen op basis van een gezonde wetgeving, staan we pas aan het begin van de problemen.”

Bron: Auteur: Henk Rijkers

RoodZonnetje

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:23

Jantergouw, ik heb me prima verdiept in de Islam dus waarom je met dit soort teksten aan komt weet ik niet. Overigens zijn dit soort teksten niet van toepassing op de gehele moslimswereld maar ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt.

Ik zou het interessanter vinden wanneer je zou reageren op het gegeven dat PVV-stemmers gemiddeld laagopgeleid zijn.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:25

jameyskatje schreef:
schijnbaar.. in culturen als de westerse is intelligentie heel belangrijk. net zoals gezondheid. daarom bevat onze taal heel veel scheldwoorden gebasseerd op ziektes en dommigheid.

en deze uitingen zijn al ernstig oud, gezien de ziektes waar jij op doelt (tyfus, pleuris, kanker). Heb nog nooit iemand horen roepen "Krijg Aids"