ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:13

Leugen regeert gaat altijd over de manier waarop media dingen behandelen.

En dit ging dus over de extreme manier waarop de britse pers deze zaak behandelt, kranten en tv mensen die al een maand voor dat huis staan.
Kranten die de mening hebben dat de Mc Canns het niet gedaan hebben en dat wat zich ook voordoet zullen blijven volhouden omdat dat HUN mening is.
Kortom geen min of meer neutrale beschouwende jounalistiek, maar een mening en vandaar uit een verslaggeving.
Er zijn wel een paar meer serieuze kranten maar ook die gaan ervanuit dat een respectabel artsenechtpaar niet zon schanddaad gepleegd kan hebben.
Dat is dus wat Lusitana hier ook al weken zegt, de Britse pers die koste wat kost alles zoekt om de onschuld te bewijzen en dus daarom ook de Portugeze politie demoniseren.

Ja en een krant die daarion zo ver gaat dat ze geld inzamelen voor de verdediging, het blijft bizar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:18

Waarom zou een respectabel artsenpaar zo iets niet kunnen doen. Echt raar, en verschrikkelijk dat mensen zo denken, alsof alle moordenaars laag in de maatschapij, ongestudeerde mensen zijn. In tegenstelling vaak....

En dat ze met hun gedoe geld van rijke mensen verspillen ok, maar geld voor onderzoek naar kanker... gaat er bij mij niet in.
En nee is de vraag, zelfs als ik dat meemaakte, dat zou ik van mijn leven niet aanpakken Verdrietig

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:09

silvana schreef:
Zouden ze die kalmeer middelen niet bij zich zelf gebruikt hebben?Ik heb begrepen dat die later in het huis gevonden zijn.Ik kan me voorstellen dat ik het nodig zou hebben als mijn kind verdwenen was.

Dat dacht ik dus ook, maar dan zeg je toch meteen "oh die is van mij, check mijn bloed maar dan zul je de resten vinden", of ben ik nou gek? Het is juist het zwijgen en eromheen draaien dat ze verdachter maakt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:12

Nee hoor Katia, die man heeft net zulke bandjes gemaakt maar dan Hope bandjes...ik had even ter vergelijking Louis Armstrong opgegeven, zodat iedereen weet om wat voor armbandjes het gaat Knipoog (heb ik me even onduidelijk uitgeegd weer, oops, haha)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:13

sarabande schreef:
Nou Lusitana ik zou zo snel het erop staat bij uitzending gemist gaan zoeken naar Vara.tv de leugen regeert.
Want de inhoud onderschrijft volledig jouw berichtgeving over de Britse pers
Als jullie me dan een link geven, want ik heb geen idee waar te zoeken voor dat soort dinegn Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:14

Kimberley77 schreef:
Nee hoor Katia, die man heeft net zulke bandjes gemaakt maar dan Hope bandjes...ik had even ter vergelijking Louis Armstrong opgegeven, zodat iedereen weet om wat voor armbandjes het gaat Knipoog (heb ik me even onduidelijk uitgeegd weer, oops, haha)

ow, mijn fout Bloos

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:16

Lusitana schreef:
silvana schreef:
Zouden ze die kalmeer middelen niet bij zich zelf gebruikt hebben?Ik heb begrepen dat die later in het huis gevonden zijn.Ik kan me voorstellen dat ik het nodig zou hebben als mijn kind verdwenen was.

Dat dacht ik dus ook, maar dan zeg je toch meteen "oh die is van mij, check mijn bloed maar dan zul je de resten vinden", of ben ik nou gek? Het is juist het zwijgen en eromheen draaien dat ze verdachter maakt.

Plus dat er toch echt slaapmiddelen in "de lichaamsappen" zijn gevonden. En dan is het niet zo gek dat de politie 1+1 bij elkaar optelt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:20

Hoe dan ook geld inzamelen is belachelijk. Voor de Maddie campagne is er nog geld uit het fonds, en dat anderen hun rechtshulp betalen om kanonnen in te huren om hun onschuld te moeten kunnen bewijzen is ongelooflijk. Als je echt onschuldig bent, lijkt me een heel team van advokaten onnodig.
Als ze vrijgesproken worden is dat doordat ze gaten in de wetten en het onderzoek gevonden hebben, niet omdat ze persee onschuldig zijn....Het lukt ze ook als ze schuldig zijn, gewoon omdat ze veel macht hebben en machtige hulp.

Heb de site van de vara al gevonden, komt goed. Maar hij komt er zeker morgen pas op ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:34

Ze onderzoeken nu ook wat er is gebeurd voordat ze gingen eten. Om 18.15 is ze voor het laatst gezien, om 18.30 kwamen ze in het appartament, om 20.00 gingen ze eten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:38

Hier is dus die Nederlandse crimineel die dat dieren crematorium heeft in het nieuws.
Opvallend dat hij wel meteen een hele dure Nederlandse advocaat heeft.

Lusitana je moet nog even wachten het staat er nog niet op maar vroeg of laat staat hier
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie

de uitzending van de leugen regeert
Laatst bijgewerkt door sarabande op 22-09-07 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:41

Om eerlijk te zijn, ik zou ook kiezen voor de beste advocaat als ik dat financieel aankon. Hier in NL gaat het nog altijd om de verdediging en als die niet sterk genoeg is dan hang je..dus als ik onschuldig zou zijn, zou ik ook echt niet het risico nemen met een jurist/advocaat van de rechtsbijstand hoor..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:43

Kimberley77 schreef:
Om eerlijk te zijn, ik zou ook kiezen voor de beste advocaat als ik dat financieel aankon. Hier in NL gaat het nog altijd om de verdediging en als die niet sterk genoeg is dan hang je..dus als ik onschuldig zou zijn, zou ik ook echt niet het risico nemen met een jurist/advocaat van de rechtsbijstand hoor..

Hij is niet in Nederland dus kan geen beroep doen op rechtsbijstand hier.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:50

sarabande schreef:
Hier is dus die Nederlandse crimineel die dat dieren crematorium heeft in het nieuws.
Opvallend dat hij wel meteen een hele dure Nederlandse advocaat heeft.

Lusitana je moet nog even wachten het staat er nog niet op maar vroeg of laat staat hier
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie

de uitzending van de leugen regeert

Ik vind dat ook verdacht. Als je onschukdig bent en er zijn geen bewijzen, dan ben je toch zo van zoiets af?

Bedankt voor de link, hij staat erop maar er is (nog?) geen stream vrekrijgbaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:53

sarabande schreef:
Kimberley77 schreef:

Hij is niet in Nederland dus kan geen beroep doen op rechtsbijstand hier.
En hij wordt daar ook niet aangeklaagd. Maaaaar er zitten ook Nederlandse advokaten in de Algarve, heeft hij er niet zoeen? Heb je een link van het artikel?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:56

Oh mensen, ik heb verkeerd gelezen, haha, ik had het over de Mc Canns, zij kunnen het dan ook niet uiteraard..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:56

Ahem, in de 24 horas weer een familielid aan het woord die zegt dat Gerry overtuigd is dat de kidnapper ergens verstopt was in het appartement, want toen hij ging kijken was hun deur op een kier, terwijl hij zeker wist dat hij die gesloten had...

Ze willen zich ook wel aan de leugendetector onderwerpen, maar zowel de Britse als de Portugese wet accpeteren zulke resultaten niet. Dus dat heeft weinig nut en dat weten ze wellicht ook wel.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:00

duer op een kier? en dat zegt hij nu pas? apart dat er dan volgens hen ook een raam kapot was, dan was die kier niet nodig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:08

Lusitana schreef:
En hij wordt daar ook niet aangeklaagd. Maaaaar er zitten ook Nederlandse advokaten in de Algarve, heeft hij er niet zoeen? Heb je een link van het artikel?

telegraaf.nl

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:28

Lusitana schreef:
Ahem, in de 24 horas weer een familielid aan het woord die zegt dat Gerry overtuigd is dat de kidnapper ergens verstopt was in het appartement, want toen hij ging kijken was hun deur op een kier, terwijl hij zeker wist dat hij die gesloten had...

Ze willen zich ook wel aan de leugendetector onderwerpen, maar zowel de Britse als de Portugese wet accpeteren zulke resultaten niet. Dus dat heeft weinig nut en dat weten ze wellicht ook wel.

Sky News meldt:
"zijn theorie concentreert zich op een slaapkamerdeur waarvan hij zich herinnert dat deze op een kier stond. Een vriend van de mcCanns verklaart dat hij eerst in de veronderstelling was dat Madeleine opgestaan was om naar het toilet te gaan of wat te drinken, maar nu denkt hij dat de kidnapper in het appartement verstopt was. Hij gelooft dat deze binnengekomen was en geen tijd meer had om de deur dicht te doen.
Toen Gerry de slaapkamer verliet wist de kidnapper dat hij snel weg moest en - omdat Gerry naar buiten gegaan was via de patio deur is hij door het raam geklommen"
Gerry heeft geen bewijs hiervoor, maar dit is wat hij gelooft, zo zegt deze vriend. Verder stelt deze dat Gerry gelooft dat hij ca. 21.05 is gaan kijken naar de kinderen en ze slapend aantrof. (Blijkbaar moet de kidnapper zich volgens hem dus toen in het appartement hebben bevonden)

Vaag verhaal m.i.
Het onderzoek concentreert zich tevens op de tijd nadat Madeleine voor het laatst is gezien (ca. 18.00) en de tijd dat de mcCanns aan het eten verschenen (20.40 uur).
Op de site van BBC news staat verder een hele verhandeling over de verdwijning van Madeline. Daar staat ook dat Gerry om 21.05 ging kijken maar even later werd gevolgd door dr. Oldfield om 21.30 uur. Dit aspect komt niet meer naar voren in het nieuwe verhaal.
(Apart ook dat die Oldfield dus blijkbaar achter Gerry aanging.) Kate is ca. 22.00 uur gaan kijken. Volgens de mcCanns is de politie 10 min. later gebeld en arriveerden deze 30 minuten later. Vanaf dat moment is een grootse zoekactie begonnen ook door personeel van het resort.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:20

Er zijn geen andere sporen in het huis of aan het raam dan die van hen en de vrienden. Nu kun je naturlijk handschoenen dragen tegen vingerafdrukken, maar het is verschrikkelijk ver gezocht. hij dan het huis uitgevlucht en heeft daarna dan de route opnieuw gedaan met een dood kind (gezien het feit dat het kind al een tijdje dood geweest moet zijn, anders geeft ze niet die specifieke geur af.

En die tijden veranderen ze iedere keer. Wat moeten we daar nog van geloven? Ze is nu later in het appartement zogenaamd zodat het lijkt alsof ze bvrijwel meteen de politie gebeld hebben, maar in d eerst verklaring zat er bijna een uur tussen ofzo. Dei Oldfield heeft ook al eens verklaard vijf minuten na Gerry te zijn opgestaan. hij had zelf ook slapende kinderen alleen thuis en ze stonden allemaal wel een keer op om naar hun eigen en van anderen te kijken, dus zo heel apart hoeft het niet te zijn.
Maar had Gerry ook niet ook zes minuten met een buur staan praten in die tijd? Ze maken er gewoon een potje van.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:42

Citaat:
Een vriend van de mcCanns verklaart dat hij eerst in de veronderstelling was dat Madeleine opgestaan was om naar het toilet te gaan of wat te drinken, maar nu denkt hij dat de kidnapper in het appartement verstopt was. Hij gelooft dat deze binnengekomen was en geen tijd meer had om de deur dicht te doen.

wel een tof kind trouwens, dat in een vakantieappartement wakker wordt, naar de wc gaat of wat drinken pakt (en dat allemaal zonder morsen voor een driejarige) en dan niet in paniek raakt omdat papa en mama nergens te bekennen zijn, maar rustig weer in bed kruipt en verder slaapt.

Zoeen wil ik ook wel. Tong uitsteken

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:35

randalinpony schreef:
Citaat:
Een vriend van de mcCanns verklaart dat hij eerst in de veronderstelling was dat Madeleine opgestaan was om naar het toilet te gaan of wat te drinken, maar nu denkt hij dat de kidnapper in het appartement verstopt was. Hij gelooft dat deze binnengekomen was en geen tijd meer had om de deur dicht te doen.

wel een tof kind trouwens, dat in een vakantieappartement wakker wordt, naar de wc gaat of wat drinken pakt (en dat allemaal zonder morsen voor een driejarige) en dan niet in paniek raakt omdat papa en mama nergens te bekennen zijn, maar rustig weer in bed kruipt en verder slaapt.

Zoeen wil ik ook wel. Tong uitsteken

Nee.... Gerry was in de veronderstelling dat etc... Dus niet die vriend\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:22

randalinpony schreef:
wel een tof kind trouwens

Soms krijg ik de indruk dat dat kind helemaal vergeten wordt Huilen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:04

@ Sarabande: Inderdaad Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:06

sarabande schreef:
randalinpony schreef:
wel een tof kind trouwens

Soms krijg ik de indruk dat dat kind helemaal vergeten wordt Huilen

Zeker, meer onderzoek, en media naar wat anders dan naar maddie.

Mijn gevoel zegt nog altijd dat we geen waarheid einde gaan hebben, en dat die maar binnen pas uitkomt