Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Maar ook de straffen tegen de hulpverleners die te maken krijgen met agressie en geweld zijn veel te laag. Vaak houdt het op bij een aantal uurtjes schoffelen of papier rapen.
Als ze daar nou eens mee zouden beginnen om die straffen flink omhoog te gooien.
karuna schreef:Wat betreft de zorg ben ik het niet met je eens. Dichtbij zie ik nare gevolgen van zorg die dus niet komt door te bescheiden opstellen. Tot aan onbehandelbare kanker en een ander een intensive care opname en ter nauwernood overleven door lakse artsen. Twee verschillende regios maar het treft ouderen die bescheiden blijven wachten ondanks zeer ernstige klachten maar artsen die blijven afschepen met slik maar paracetamol of u moet minder stress hebben. Als het mijn vader was geweest was ik toch ietsje minder aardig gebleven denk ik na de zoveelste afwijzing van een arts terwijl klachten maar blijven toenemen

Dan valt het in NL op veel gebieden best nog wel weer mee. Betekend trouwens niet dat ik niet vind dat het hier beter zou moeten.nps schreef:Maar ik denk dat het wel heel goed is om in de context van de rest van de wereld te weten dat er veel dingen in Nederland echt wél heel goed geregeld zijn. En dat hulpverleners ook maar gewoon mensen zijn die meestal - gewoon hun werk willen uitvoeren,
Ik ben het ermee eens dat mensen echt wel verwend zijn. Je hoeft tegenwoordig nergens meer op te wachten, de wereld is binnen 1 klik binnen handbereik en als het niet snel genoeg gaat ga je gewoon een beetje schreeuwen... En wat we weinig beseffen wat voor fijn land Nederland is om in te wonen.
mce schreef:we lopen nu tegen de gevolgen aan van te tolerant zijn, weg kijken en gedogen, zonder onze eigen regels te handhaven.
Saamhorigheid was de basis van onze vrijheid, onze welvaart, saamhorigheid nu is de hebberigheid van de welvaart, moeten we niet samendoen want ik wil het meeste. Uitzonderingen zullen er zijn, als het een ego streelt.
en wat agressie betreft: omgangsvormen zijn al lang afgeschreven, het recht van de sterkste, culturele capitulatie is veel meer dan alleen afschaffen van nederlandse tradities.
Generaties maken het verschil en doen dat in hun eigen taal.
fransje23 schreef:mce schreef:we lopen nu tegen de gevolgen aan van te tolerant zijn, weg kijken en gedogen, zonder onze eigen regels te handhaven.
Saamhorigheid was de basis van onze vrijheid, onze welvaart, saamhorigheid nu is de hebberigheid van de welvaart, moeten we niet samendoen want ik wil het meeste. Uitzonderingen zullen er zijn, als het een ego streelt.
en wat agressie betreft: omgangsvormen zijn al lang afgeschreven, het recht van de sterkste, culturele capitulatie is veel meer dan alleen afschaffen van nederlandse tradities.
Generaties maken het verschil en doen dat in hun eigen taal.
Ik begrijp niet zo goed wat je probeert te zeggen