Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 16:18

Daarvoor hoefde ze niet te verhuizen, dat kon hij in de 'oude' gevangenis ook al doen.
Ik weet niet in hoeverre ze in afzondering werd gehouden... en nu niet meer, maar dat zóu voor haar ook een onveilige bewaarstelling kunnen zijn/worden. Verkrachting (en zeker van kinderen) ligt bij andere gevangen vaak erg gevoelig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 16:18

heidy_wilco schreef:
Hoogstwaarschijnlijk gewoon een afleidingstacktiek voor Maxwell die verhuist is naar een andere gevangenis en mogelijk gratie kan krijgen van Trump.

Weet ik niet, volgens mij wil hij ook niet dat USA weet dat de werkgelegenheid sterk daalt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:32

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 18:25

heidy_wilco schreef:
Hoogstwaarschijnlijk gewoon een afleidingstacktiek voor Maxwell die verhuist is naar een andere gevangenis en mogelijk gratie kan krijgen van Trump.

Noem mij een complotdenker, maar ik geef haar max 2 maanden... dan is een ruzie en zij is vermoord met een pen/ vijl of iets dergelijks.

Maar ik vermoed wel, dat ze slim genoeg is om all haar "lijsten" zwarte boeken, enz ergens in het buitenland ondergebracht te hebben en als zij komt te overlijden dan de grote knal volgd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 18:35

Ik ben even achter die nieuwe gevangenis van Maxwell aangegaan en dat blijkt een 'camp' te zijn, waar nog niet eens volledig een hek omheen staat.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:03

Benzz schreef:
Ik lees net een artikel dat Trump het hoofd statistiekbureau heeft ontslagen vanwege tegenvallende cijfers mbt werkgelegenheid.

Hierop inhakend, dit artikel (in het Engels) over het de strategie om publieke data - zoals statistieken, maar ook de publieke omroep en wetenschap/onderwijs - om te vormen en te gebruiken als ‘wapen’ (weaponize - vertaalt zich slecht naar het NL) om info wel/niet te geven die in het voordeel is van het regime. En zo het perspectief op de waarheid van de bevolking te veranderen. Hij zegt: dit gaat veel verder dan misleiding, dit zorgt ervoor dat mensen alleen nog de ‘waarheid’ van het regime tot zich kunnen nemen. https://jamesbgreenberg.substack.com/p/ ... p-at-power

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:09

Heel noord-Korea verantwoord weer...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:22

1984 komt -oké met enige vertraging- inmiddels zowat letterlijk uit.

Ik weet niet of strump dat boek ooit gelezen heeft, maar het líjkt haast wel of hij dat als torkomstdroom opgeslagen heeft in zijn hersenpan ipv als schrikbeeld...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 20:09

DubbelFun schreef:
Ik ben even achter die nieuwe gevangenis van Maxwell aangegaan en dat blijkt een 'camp' te zijn, waar nog niet eens volledig een hek omheen staat.

Het grotere probleem is dat een of andere hooggeplaatste Trump-pief (zonder diepgaande kennis van de zaak, want mevr. Comey is ontslagen) met haar is gaan babbelen (waarschijnlijk voor een deal) maar dat er A) niks op papier is vastgelegd en B) alleen haar advocaten erbij zaten, dus als ze d'r verhaal straks verandert om de een of andere reden kunnen ze niet bewijzen dat ze dat heeft gedaan. En ze heeft nogal een geschiedenis van lying under oath...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 21:39

Legal eagle vind ik altijd wel informatief :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:14

Hadden we het hier al gehad over de ballroom van 200 miljoen? Die Trump zelf en met donoren gaat betalen, en dan voor 2029 klaar moet zijn?

Zou hij zoveel van zn eigen geld in iets steken voor iets waar hij met goed geluk misschien een jaar gebruik van zouden kunnen maken? Die gaat volgens mij gewoon nog een derde termijn proberen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:41

Ik lees dat hij daarvoor een meeting had met mensen van de national park service.. ben benieuwd hoe positief die waren … dat zijn niet echt matties meer denk

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:07

mylittlejoy schreef:
Hadden we het hier al gehad over de ballroom van 200 miljoen? Die Trump zelf en met donoren gaat betalen, en dan voor 2029 klaar moet zijn?

Zou hij zoveel van zn eigen geld in iets steken voor iets waar hij met goed geluk misschien een jaar gebruik van zouden kunnen maken? Die gaat volgens mij gewoon nog een derde termijn proberen.

Hij heeft ook de rozentuin laten bestraten!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 17:41

:)ddd …. Rosegarden … :)ddd

#flauw sorry

Ik zie op de foto’s “gelukkig” alleen het midden gras bestraat?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:52

Hoewel de rozentuin heel erg is, kan je die uiteindelijk wel weer terug laten brengen. Voor die balzaal moet dus de oostkant van het witte huis heel erg aangepast worden... Zo'n gebouw zou gewoon beschermd moeten zij tegen dit soort plannen...

En ik ben GEK op balzalen. Ik reis heel Europa af om naar 18de en Napoleontische bals te gaan in de mooiste plaatsen, maar zelfs dit gaat mij te ver.

Ik moet wel toegeven dat het niet een heel lelijk ontwerp is, het past wel in mijn straatje, maar het past niet om hem in deze tijd, op deze plaats door een dictator te laten bouwen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:17

Ach het Witte Huis is van het volk en zolang die achter Trump staan kan hij er mee doen wat ie wil, jammer genoeg...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 10:37

Trump ontsloeg Erika McEntarfer, BLS-commissaris, die twintig jaar in dienst was bij de federale overheid, omdat de werkgelegenheidscijfers hem niet bevielen. Hij noemde het fake cijfers en huurt een nieuwe statisticus in die de volgens hem betrouwbare en fenomenale cijfers zal opleveren.

https://x.com/LarryBoorstein/status/1952279625490481442
Alleen MAGA-idioten zullen de "fenomenale cijfers" die Donald Trump zegt, door de "nieuwe statisticus" zullen worden bekendgemaakt geloven. Die persoon zal de cijfers vervalsen om Trump er beter uit te laten zien. Iedereen die vertrouwen heeft in de toekomstige cijfers van het BLS (Bureau of de consumentenprijsindex) zou een IQ-test nodig kunnen hebben.

Op 2 april lanceerde Donald Trump de heffingen "uit de hel" en riep een "Gouden Eeuw" uit op wat hij "Bevrijdingsdag" noemde. Afgelopen vrijdag kreeg Trump zijn rapport. Het was een grote rode "F".

Het aantal banen in juli was een teleurstellende +73.000. De werkgelegenheid in mei en juni werd met 258.000 naar beneden bijgesteld ten opzichte van eerder gerapporteerde cijfers.

Het aanvankelijk gerapporteerde aantal banen van 144.000 in mei werd met 125.000 naar beneden bijgesteld naar 19.000.

De eerste schatting van 147.000 banen in juni werd met 133.000 naar beneden bijgesteld naar 14.000.

De werkgelegenheid bij de federale overheid bleef in juli dalen (-12,000) en is met 84.000 gedaald sinds de piek in januari.

Iedereen met een normaal IQ kan zien dat de arbeidsmarkt in mei, juni en juli werd verwoest door de tarieven die Trump in april aankondigde. De werkgelegenheid bij de federale overheid werd verwoest door DOGE.

Trump ontsloeg Erika McEntarfer, BLS-commissaris, die twintig jaar in dienst was bij de federale overheid. Trumps handlangers beweerden dat de cijfers "gemanipuleerd" waren. Dat is hetzelfde als zeggen dat je cijfer gemanipuleerd is als je een onvoldoende haalt voor een toets. Trump wil een kruiper die de cijfers vervalst om hem een voldoende te geven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:12

Benzz schreef:
Ik lees net een artikel dat Trump het hoofd statistiekbureau heeft ontslagen vanwege tegenvallende cijfers mbt werkgelegenheid.

Ik dacht al, dat had ik al ergens gelezen :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:43

Cer schreef:
Benzz schreef:

Ik dacht al, dat had ik al ergens gelezen :j

Ah daar had ik overheen gelezen. :D Dan heb je er nu wat context bij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:08

Ze stevenen in de US heel hard af op een fascistische autocratie.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:31

BigOne schreef:

Hoe ver zijn ze daar nog vanaf?
Zijn ze er niet eigenlijk al?

Valt het nog te keren?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:33

Femke_Tweety schreef:
BigOne schreef:

Valt het nog te keren?

Als Trump het voor elkaar krijgt zn naam uit de Epstein dossiers te houden, denk ik dat ze er al zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:37

Ik denk idd dat dát het grote struikelblok gaat zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 14:51

Babootje schreef:
Femke_Tweety schreef:

Valt het nog te keren?

Als Trump het voor elkaar krijgt zn naam uit de Epstein dossiers te houden, denk ik dat ze er al zijn.

Ze zijn nu met man en macht bezig om z'n naam uit de 100.000 documenten te verwijderen, in verband met een schending van z'n privacy.

https://www.bloomberg.com/news/newslett ... by-the-fbi

Even samenvatting, z'n naam wordt dus verwijderd van de documenten die niet bestaan, maar zijn opgesteld door Obama/Clinton. :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 16:20

https://www.reuters.com/world/us/us-cou ... 025-08-04/

Naast de reguliere 250 dollar visum toeslag voor toeristen, welke ingaat op 1 oktober a.s., heeft Trump nu voor bepaalde landen (welke worden aangeduid aan de hand van een lijst met criteria, dus de lijst staat niet vast) een extra fee ingevoerd waarvan de toeristen voor een B-1 (zakelijk) en B-2 (toerist) visum een bond van 5000 dollar tot 15000 dollar dienen te betalen. Programma gaat in eerste instantie voor 12 maanden gelden.

Je zal als toerist uit één van die landen een kaartje hebben gekocht voor een van de WK-voetbal wedstrijden zeg. Bizar.