Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:27

Het pleidooi van die advocaat van Ali is werkelijk..... te erg.
Nu bezig over het getuigenis van Ellen van Damme.

"Swier vindt het ook opvallend dat Ten Damme geen details kan geven over het geslachtsdeel van Ali. Niet over hoe groot het was, of hij besneden is, of hij schaamhaar had".
Alsof je als je bezig bent om iemand van je af te krijgen uitgebreid zn geslachtsdeel gaat bekijken... 8)7

"Tachtig procent van de slachtoffers van zedenmisdrijven doet binnen een maand aangifte, zegt Swier. "Ellen ten Damme had er 8 jaar voor nodig." Tijdsverloop kan de herinnering beïnvloeden", zegt de advocaat.

In realiteit doen de meeste slachtoffers van verkrachting nooit aangifte...

En nog meer van dit soort uitspraken. Die overigens allemaal zeer vrouwonvriendelijk zijn. Gelukkig is de rechter een vrouw... Ik denk niet dat Ali zijn eigen verhaal, noch dat van de rechter zijn zaak goed doet.
Van mij mag het 4 jaar worden. Of meer.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:29

Ik vind het verhaal van Ellen Ten Damme eerlijk gezegd heel twijfelachtig := Zo vaak haar verhaal aangepast. Maargoed na 8 jaar weet je ook niet alles meer waarschijnlijk.
En ook nog dat ze daarna echt nog zo goed contact had met Ali en hem uit nodigde. Voor mij gaat dat toch wat scheef.Ik denk dat dit verhaal geen goed doet voor de andere slachtoffers eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-06-24 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:31

Ik merkte zelf dat ik echt moeite heb met hoe het rechtssysteem werkt in dit soort gevallen, dat je als vrouw standaard niet wordt geloofd in dit soort zaken is echt bizar. Maar helaas ook vreselijk herkenbaar.
Een aantal van de reacties in dit topic ook.... dan ga ik er vanuit dat de meeste bokkers vrouwen zijn, maar jeetje... -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:48

Advocate van Naomi

Advocate Ruth Jager zegt dat Swier mag wijzen op inconsistenties in verklaringen. Die zijn niet gek vanwege het tijdsverloop. Maar ze vindt het "wreed en schadelijk" dat Swier het nodig vindt om uitgebreid te spreken over Naomi's psychische problemen.

Jager zegt dat het een voorbeeld is van "pure victim blaming". Ze kreeg psychische problemen vanwege #AliB, en 'vriend' Sam (andere rapper die zei haar "te gebruiken om zijn zak te legen", en die wilde dat ze seks zou hebben met zijn matties.

Jager zegt ook dat het niet klopt wat Swier zegt over Ellen ten Damme. Ze heeft uitgebreid verteld over wat haar was overkomen aan meerdere mensen in haar omgeving: haar moeder, haar vriend, haar collega's en vrienden.

Dat Paul Witteman zegt dat zijn geheugen hapert, maakt Ellen niet tot een leugenaar, zegt Jager. Ze eindigt haar verhaal "met een diepe, diepe buiging naar Naomi, Ellen, Jill en andere vrouwen die hun verhaal durfden te doen."

Dat de vrouwen hun verhaal pas deden vanwege de Boos!-uitzending, bestrijdt Jager. "De herinneringen zijn nog steeds scherp en niet romantisch. We hebben hier te maken met een verdachte die het woord "nee" niet kent en gaat voor zijn eigen belang

Nederland werd wakker omdat deze vrouwen de moed hadden om zich uit te spreken, zegt Jager. Ze vindt ook dat een rechtszaak niet in de media moet plaatshebben, "maar we hadden de media in dit geval heel hard nodig om de boel in beweging te krijgen.

Zonder de media was Naomi "zomaar een meisje dat niet werd geloofd", zegt Jager. Zonder de media zou haar aangifte nog steeds in een bureaulade van een Amsterdams politieburo liggen te verstoffen.

Jager verwijt Natacha Harlequin dat ze met haar optreden in Shownieuws een nieuw dieptepunt bereikt in de advocatuur en in de journalistiek.

De Jager dropte nog een bommetje
Jager zegt dat ze in de aanloop naar de zitting werd gebeld door advocaat Ruperti,"beter bekend als de advocaat van Ridouan Taghi.Hij zou contact hebben gekregen met Ali B.En gaf aan dat het voor Ellen ten Damme en haar management beter zou zijn als ze haar mond zou houden

Het enige verweer dat Ali heeft is het in twijfel trekken van de geloofwaardigheid van de slachtoffers, zegt Jager. "Ellen wordt zelfs leugenachtig genoemd omdat ze zich de juridische term schakelbewijs niet kan herinneren"

Jager verwijt de verdediging kleine inconsistenties in de verklaringen van de slachtoffers op te blazen tot enorme proporties "om het beeld te vertroebelen". Ze zegt dat het een uiting van ongekende kracht is dat de slachtoffers naar voren durfden te komen"

Jager noemt Ali B "een narcistische verdachte, die eist dat de slachtoffers met hem in gesprek gaan. Die tijdens de zitting zelfs eist dat ze hem aankijken. Als het gaat om gerechtigheid heeft deze verdachte nog een hoop te leren.

Het is volgens Jager duidelijk dat hier sprake is van een trial by media. "Maar daar is niet Ali B het slachtoffer van, maar de vrouwen." Ze hekelt het feit dat Ali B het steeds heeft over "synergetische romantiek", zonder te beseffen wat de vrouwen ervan vonden.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 14-06-24 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:49

Achterom schreef:
Ik merkte zelf dat ik echt moeite heb met hoe het rechtssysteem werkt in dit soort gevallen, dat je als vrouw standaard niet wordt geloofd in dit soort zaken is echt bizar. Maar helaas ook vreselijk herkenbaar.
Een aantal van de reacties in dit topic ook.... dan ga ik er vanuit dat de meeste bokkers vrouwen zijn, maar jeetje... -O-

Ja en nee. Ik begrijp je boosheid.

De advocaat van AliB doet wat alle advocaten doen nl proberen op alle mogelijke manieren de verklaringen van de slachtoffers onder uit halen.
Dat gebeurt bijna altijd een reden dat heel veel zaken niet eens voor de rechter komen.

De advocaat van van Damme blijkt zelfs vooraf door de advocaat van AliB benaderd te zijn dat hij gehakt gaat maken van haar verklaring delen dat van Damme maar beter haarzelf kan terug trekken. Zo gaat dat helaas te vaak.

De advocaten van de vrouwen zullen juist proberen om er alles aan te doen om de verklaringen van de vrouwen overeind te houden en AliB beschuldigd te krijgen.

Hoe het ook zei, bijna geen een vrouw doet aangifte voor de lol. Daar is de hele procedure ook te zwaar voor.
Voor mij zijn ze allemaal heldinnen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:51

pien_2010 schreef:
De advocaat van AliB doet wat alle advocaten doen nl proberen op alle mogelijke manieren de verklaringen van de slachtoffers onder uit halen.

Misschien moeten ze toch lid 4 van hun eed even doorkijken:

"Ik zweer (beloof) 1) getrouwheid aan de Koning, 2) gehoorzaamheid aan de Grondwet, 3) eerbied voor de rechterlijke autoriteiten, en 4) dat ik geen zaak zal aanraden of verdedigen die ik in gemoede niet gelove rechtvaardig te zijn."

Je zou denken dat je rechtvaardigheid ook kunt bereiken zonder te doen wat buiten de rechtszaal ongeveer rechtstreeks lasterlijk is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:53

Maar heeft Ellen niet zelf haar verklaring voorheen al meermalig gewijzigd?
Was dat dan enkel het woord van de advocaat?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:58

pien_2010 schreef:
Achterom schreef:

Ja en nee. Ik begrijp je boosheid.

Dat gebeurt bijna altijd een reden dat heel veel zaken niet eens voor de rechter komen.

De advocaat van van Damme blijkt zelfs vooraf door de advocaat van AliB benaderd te zijn dat hij gehakt gaat maken van haar verklaring delen dat van Damme maar beter haarzelf kan terug trekken. Zo gaat dat helaas te vaak.

De advocaten van de vrouwen zullen juist proberen om er alles aan te doen om de verklaringen van de vrouwen overeind te houden en AliB beschuldigd te krijgen.

Hoe het ook zei, bijna geen een vrouw doet aangifte voor de lol. Daar is de hele procedure ook te zwaar voor.
Voor mij zijn ze allemaal heldinnen!

In veel zaken weigert de politie zelfs de aangifte op te nemen omdat het vaak "alleen" het woord van het slachtoffer is ten opzichte van de dader. De bewijslast ligt geheel bij de slachtoffers, de rest van het systeem (dader, advocaten, politie etc) probeert dat dan vervolgens continu onderuit te halen.
Het aangifte traject is heel heftig, dat zou in mijn ogen echt anders mogen.
Laat de dader in dit soort gevallen maar bewijzen dat hij het níet heeft gedaan. Dan leg je in ieder geval de bewijslast waar hij in mijn ogen hoort.
Maar goed, das offtopic.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:02

BeFunny schreef:
Maar heeft Ellen niet zelf haar verklaring voorheen al meermalig gewijzigd?
Was dat dan enkel het woord van de advocaat?

Ze heeft eerder wisselend verklaard over penetratie (dus verkrachting). Dat komt omdat veel mensen niet weten of zich beseffen wat daaronder wordt verstaan; hoe ver dat gaat en wat dwang precies betekent. En dan is het niet raar dat later nog een verklaring wordt aangepast van bv aanranding naar verkrachting. Maar dat betekent niet, dat de eerdere verklaring dan onbetrouwbaar is/was.
Verkrachting is het seksueel binnendringen van het lichaam onder dwang. In welke lichaamsopening dan ook. En waarmee dan ook. Hoeft dus niet de penis te zijn.
En omdat victim blaming zo vaak voorkomt dat veel vrouwen aan zichzelf twijfelen kan het soms jaren duren eer vrouwen beseffen dat ze verkracht zijn. En aangifte doen als ze dat dan uberhaupt nog doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:23

Ik had dus begrepen dat zelfs over het binnendringen er wijzigingen waren, eerst wel, toen niet, toen wist ze het niet meer.
Maar dat heb ik haar niet zelf horen zeggen maar gelezen in stukken. Ik vind dat wel wat raar als ze dat gedaan zou hebben.
Dat je niet weet hoe het geslacht eruit ziet of het haar dat begrijp ik volkomen. Maar niet weten of er iets is binnen gedrongen vind ik toch wat anders ;) Maar als ik dan lees dat de advocaat van Ali die verhalen verspreid en dat er ook bedreiging bij is komen kijken zou ik me ook in kunnen denken dat er misschien onder dwang andere verklaringen zijn gedaan.

Voor mij kwam het iig door de wijzigingen twijfelachtig over. Maar nu ik daar wat meer omheen lees valt dat wat meer op zijn plaats.

Dat maakt heel veel verschil dus. Haar eigen verklaringen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:29

Wat ik begrepen heb is Ellen van Damme een sterke vrouw die hem van zich af heeft gekregen. Je hebt niet alles op zo'n moment door.

Ik ben ooit overdag aangevallen door twee mannen in de oude treintunnel in Den Bosch.
Ik hoorde hoe mijn trein binnen reed en ik wilde naar mijn vriendje.
Ik rende dus die tunnel in, werd vastgegrepen, en als een soort kat sprong ik omhoog en kwam los en rende verder en sprong de trein in.

Pas 's avonds toen ik naar bed ging zag ik dat ik een blauwe hand afdruk op mijn borst had staan. Heb ik niets van gemerkt of gevoeld.
En nee, ik heb geen aangifte gedaan. Ik was weg gekomen en had er geen last van en had geen zin in dat gezeik.
Maar als het bekende Nederlanders waren geweest, en 8 jaar later waren er zaken rondom geweest dan had ik het zeker alsnog gemeld om de geloofwaardigheid van de vrouwen te ondersteunen. Ook al zou het zo lang geleden zijn.

Dus ik vind het niet zo vreemd allemaal en ongeloofwaardig. Daarbij, dat is persoonlijk, heb ik Ellen zeer hoog en zie haar als een sterke vrouw die zeker dit soort dingen niet gaat verzinnen. Zo zie IK haar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:50

Ik zie haar ook als een sterke vrouw. Maar verder dan wat er tv verschijnt ken ik haar niet ;)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:53

Ik vrees dat heel veel vrouwen dit soort narigheid hebben meegemaakt. Ik wist niet dat binnendringen in het lichaam, op welke plek dan ook en met welk lichaamsdeel dan ook, als verkrachting geldt. Ik dacht altijd dat dat toch echt wel een handeling moest zijn waarbij je in principe zwanger zou kunnen worden( om het netjes uit te drukken). En dat al het andere eerder aanranding was of ongewenste intimiteiten. En dat je daar dan geen werk van gaat maken omdat er geen gevolgen zijn. Psychisch mogelijk wel maar bewijs dat maar eens. Ook vervelend voor andere mannen die er niets mee te maken hebben omdat zij vaak niet vertrouwd worden om het simpele feit dat ze (ook) mannen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:59

Ik vond het eigenlijk enorm storend dat hij met zo'n enorme brede glimlach de camera steeds te woord staat.
Dit is toch geen spel? Hij zoekt ook continu iedere camera op.
Ik kreeg er een naar gevoel bij.. Alsof hij het gewoon niet serieus neemt en zichzelf als enig slachtoffer ziet.
Maar goed, ik heb zelf de rol van slachtoffer gehad in de rechtbank, dus misschien is het bij mij vooral emotie.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-06-24 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:05

Ellen ten Damme is voor veel mannen een sekssymbool, en Ali heeft blijkbaar ook ergens gezegd dat hij vroeger al weg van haar was. Ik gok dat hij haar meer als een soort trofee zag.

Ondanks dat ze geen aangifte maar een melding heeft gedaan denk ik ook dat het de zaak een stuk sterker maakt omdat zij idd niet zomaar iemand is.
Ook voor Naomi heb ik enorm veel respect. Ze heeft jaren geleden al aangifte proberen te doen maar helaas wordt het nog altijd door veel mensen afgeraden en moeilijk gemaakt.

Ook de vrouw die haar geholpen heeft had blijkbaar een mail gestuurd naar John vd Heuvel waar niks mee werd gedaan.

De advocaat blijft maar de BOOS aflevering gebruiken als excuus voor van alles maar het trieste is dat dit blijkbaar nodig geweest is om eindelijk serieus genomen te worden.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:09

pff 12 Juli pas uitspraak..
Dat word lang duimen draaien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:21

Cayenne schreef:
Ik vond het eigenlijk enorm storend dat hij met zo'n enorme brede glimlach de camera steeds te woord staat.
Ik kreeg er een naar gevoel bij.. Alsof hij het gewoon niet serieus neemt en zichzelf als enig slachtoffer ziet.
Maar goed, ik heb zelf de rol van slachtoffer gehad in de rechtbank, dus misschien is het bij mij vooral emotie.

Dit :j Zijn hele houding vind ik zo storend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:40

Cayenne schreef:

Daar zit geen steekje los maar een heel breiwerk in de war...

Inderdaad hoe hij zich de laatste dagen laat zien :n

Als er geen celstraf uitkomt dan tenmiste toch gedwongen therapie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:56

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1242842 ... ede-afloop

Ik vond t wel een uitsmijter zeg van de advocate Ruth Jager (de advocate van de slachtoffers) dat er via haar door de advocaat van Taghi (Ruperti) stevige druk is uitgeoefend op Ellen ten Damme om haar beschuldiging van tafel te halen. "Ruperti wist mij te vertellen dat Ali een stevige zaak had en dat er naar verwachting tijdens de zitting de nodige nare dingen over Ellen ten Damme naar voren zouden worden gebracht. Als dat bekend zou worden, zou Ellen daar echt niet blij van worden, en haar management al helemaal niet”, aldus Jager over haar contact met Ruperti.

Ik denk dat ze het gesprek wel opgenomen zal hebben.
Ruperti zegt, dat er sprake was van vertrouwelijk overleg tussen collega’s. Hij wil niet zeggen wat er precies is gezegd, maar vindt dat Jager haar woorden moet terugnemen. Hij wil de zaak aankaarten bij de Orde van Advocaten.

Ik denk dat dat wel wat zegt over het waarheidsgehalte van de aanklacht van Ellen ten Damme, als de advocaat van Ali zo graag wil dat die van tafel gaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:00

Elinaa schreef:
pff 12 Juli pas uitspraak..
Dat word lang duimen draaien.

om 13:00 uur

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:11

Ali B heeft een volkomen verwrongen beeld van de werkelijkheid als ik hem zo hoor :n

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:19

Ik verwacht wel dat t TrAli B gaat worden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:27

Babootje schreef:
Ik verwacht wel dat t TrAli B gaat worden...

:))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:45

Vandaag was het in ieder geval weer HuiliB. :')

Ik heb het hele proces de afgelopen dagen gevolgd via het rechtbankverslag-account op X van Chris Klomp. Mega interessant. *insert popcorn-smiley* AliB's laatste woorden over dat hij nooit signalen heeft gezien en hoe hij die dan had moeten herkennen want niemand heeft hem verteld wat die signalen zijn. Echt. 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 03:57