Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:22

In Soest gaat de bouw van 200 woningen voor Oekraïners niet door vanwege een das :x
Staat op RTV Utrecht.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:53

chanicha schreef:
In Soest gaat de bouw van 200 woningen voor Oekraïners niet door vanwege een das :x
Staat op RTV Utrecht.

Mooi zo, hopelijk word er definitief niet gebouwd. veel hier op bokt zeiden dat Oekraïneners terug gaan.
Zie je maar weer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:55

Kan ik die das ophalen daar, weet een plekje om hem los te laten :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:30

Overal dassen of andere beschermde beesten installeren op plekken waar we geen (woning)bouw willen dan! :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 18:04

Of een beschermd plantje, dat kan ook :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:44

De noodopvang tussen Lauwersoog en Zoutkamp is alvast geen succes....
De enige supermarkt in de buurt gaat gebukt onder overlast, diefstal, bedreigingen, etc. Vaste klanten voelen zich onveilig in de winkel, auto's van klanten worden als bankjes gebruikt...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:01

Liezel1 schreef:
De noodopvang tussen Lauwersoog en Zoutkamp is alvast geen succes....
De enige supermarkt in de buurt gaat gebukt onder overlast, diefstal, bedreigingen, etc. Vaste klanten voelen zich onveilig in de winkel, auto's van klanten worden als bankjes gebruikt...

Dat hadden ze toch aan kunnen zien komen? Ik snap werkelijk waar niet dat gemeenten hun medewerking verlenen, ze laten de leefomgeving van hun eigen bewoners naar de klote gaan. De wal moet het schip gaan keren dus gemeenten moeten massaal weigeren aan de psychopatische plannen van van der Burg mee te werken.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 10:48

Filmpje ook op Facebook gezien?
Van die gast die op station Winsum.
Ramen kapot gooit met baksteen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 11:54

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:12

Ze zijn er in ieder geval eerlijk over...nu aanpakken die handel, hier gaat het het hele topic al over dat dit in grote getallen gebeurd en ook mensen aantrekt om hier naar NL te komen want alles is "gratis".

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:31

Nederland staat volgens mij echt bekend als de gekke Henkie van de wereld. Het heeft een enorme aanzuigende werking al dat gratis geld, gratis huizen en opvang in luxe hotels en asielboten. Hopelijk gaat er nu eindelijk eens een lichtje branden bij de bestuurders en gaat het hele beleid op de schop.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:39

elnienjo schreef:
Statushouders die in Utrecht een huis kregen nemen massaal ontslag en gaan van een uitkering leven. Hoe dan? Als je als Nederlander verwijtbaar werkeloos bent krijg je toch niks? Waarom zij dan wel?
https://fd.nl/samenleving/1453962/statu ... 1665302650

Ik kan het artikel niet lezen, zit achter een betaalmuur.

Ok, na even google te raadplegen zijn hier ook wel artikelen over te vinden die leesbaar zijn:
https://wnl.tv/2022/10/09/tientallen-st ... en-woning/

Mogen ze van mij meteen de woning meteen weer uitzetten als dit echt zo is als het letterlijk in het artikel staat. Hebben we het nog niet over het uitkeringenstelsel wat dan blijkbaar echt lek als een mandje is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:45

elnienjo schreef:
Nederland staat volgens mij echt bekend als de gekke Henkie van de wereld. Het heeft een enorme aanzuigende werking al dat gratis geld, gratis huizen en opvang in luxe hotels en asielboten. Hopelijk gaat er nu eindelijk eens een lichtje branden bij de bestuurders en gaat het hele beleid op de schop.

Mensen lijken maar niet door te hebben dat dit het hele sociale stelsel belast, Nederland is inderdaad gekke henkie en de normale burger betaald de prijs letterlijk.

Gewoon uitkeringen per direct en definitief stop zetten, voor niets gaat de zon op. (bij hun kennelijk wel helaas)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 12:54

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:06

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:29

Ik mag toch hopen dat zij geen recht hebben op een uitkering....net zo als Nederlanders als ze zelf ontslag nemen.

En dan te bedenken dat honderden mensen zijn achtergesteld 6 weken lang om deze zelfde mensen, die nu mooi ontslag nemen, voorrang te geven op een woning. En in plaats van bijdragen aan de maatschappij, nemen ze nu als dank ontslag omdat ze een uitkering willen.
Dat % van niet werkenden zal zo wel rap die 70% voorbij schieten; maar nee joh; is helemaal geen extra belasting op ons stelsel en ze zijn en blijven o zo zielig.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-10-22 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:30

Blijkbaar krijgen ze wel bijstand zonder verplichtingen en alle toeslagen en hebben ze daarmee meer dan menig werkende Nederlander. Hopelijk gaat het beleid op de schop.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:33

Nou dat wordt dan heel rap tijd dat dat de kliko in gaat, die regel. Geen wonder dat 70% weigert te werken en die uitkering wel prima vindt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:00

Was te verwachten eigenlijk. Toch zaken als bijstand koppelen aan staatsburgerschap (en aan het verkrijgen daarvan flinke eisen aan stellen?). Deze mensen binnenhalen was ten slotte altijd bedoeld om het sociale vangnet betaalbaar te houden, niet om ze er in op te vangen (want niet houdbaar en dat was al bekend). Hoe doen andere landen dat eigenlijk qua sociaal vangnet voor vluchtelingen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:08

maar op deze manier, alles maar cadeau geven en geen eisen tegenover stellen, vormen ze juist een zeer grote belasting op dat sociale stelsel en wordt het zo alleen maar nog sneller onbetaalbaar.

Wat dat betreft laat de staat veel te veel steken vallen; en of dat nu laksheid is of wat anders weet ik niet, maar met hun houding zorgen ze er wel voor dat ze alles om zeep helpen.

De voorkeursbehandelingen die op allerlei vlakken maar weer verleend wordt ( tot zelfs in de rechtspraak aan toe om zo er voor te zorgen dat iemand zijn/haar verblijfsvergunning behoudt) hollen niet alleen het draagvlak razendsnel uit, maar is ook gewoon pure discriminatie. En maken ook dat deze mensen in rap tempo een veel te zware belasting worden voor ons sociale vangnet met alle gevolgen voor voornamelijk diegenen die geen voorkeursbehandeling krijgen.
Als ik morgen mijn baas opbel en zeg; joh, ik vind het wel leuk geweest zo, ik denk dat ik er meer aan heb om een uitkering te hebben, dusse ik neem per direct ontslag. Dan ga ik geen rode rotcent krijgen en terecht hoor; daar niet van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:59

En nu gaan ze alle toeslagen aanvragen die ze maar kunnen krijgen :j
Ik heb soms niet eens meer zin im dat allemaal te lezen :n

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:06

Polen vieren ook massaal grote vakantie.
Dat is dan de WW maximaal, ook als ze zelf opstappen.
Zonder verplichting van elke 4 weken 4 sollicitaties.
UWV weet er van doet en iets aan.

En ben je ziek zoals ik, heb je pech....niets..
En dan gek vinden dat je verbitterd op zoiets reageert.... Daar heb je dan wel jaren voor bijgedragen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:50

Wauw, wat een nare sfeer is er hier. Is er 1 van jullie ooit wel eens bij een azc geweest of roepen jullie gewoon wat jullie op Facebook voorbij zien komen?
Vorig jaar waren 4 procent van de vluchtelingen veiligelanders, de rest dus niet.
Ik ben het er ook mee eens dat wij er wel heel erg veel opvangen en dat er iets aan de rotzooischoppers gedaan moet worden, maar dit is een kleine groep net zoals er een kleine groep Nederlanders is die zich misdragen. Die heb je namelijk overal. Maar de mensen die onder hun bed duiken in totale paniek omdat er ergens vuurwerk knalt, die haar je niet. Die zijn namelijk blij dat ze veilig zijn.
Het toch fijn dat die "buitenlanders" hier de rot baantjes willen doen. Er zijn namelijk genoeg Nederlanders die zich te goed voelen voor die banen.

En ziek zijn heeft er toch niks mee te maken? Dan heb je toch geen sollicitatieplicht?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:57

Wat dacht jij Cynthia? Ik lees iets in het andere forum en ga even kijken!
Wat vind je hiervan dan?

https://www.ad.nl/binnenland/statushoud ... ~ad58dffd/

Heeft weinig met racisme te maken maar wel met het feit dat de voorzieningen waar wij voor gewerkt hebben misbruikt worden door mensen die nooit een cent hebben bijgedragen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:59

Cynthia
Tip lees het topic eens door.

Hier een oud medewerker azc en oud tuinbouw medewerker.
Meteen 2 van je eigen vooroordelen aan de kant dus...

En ziek zijn heeft er alles mee te maken.
Maar ga niet uitleggen waarom. Dan lees je het topic maar ipv een meeuwen flats neerschijten omdat ze in een ander topic de racisme kaart trekken.