Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:54

Geeft niks, geen probleem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:04

8nnemiek schreef:
Ik weet niet of iemand de aflevering van Zondag met Lubach heeft gezien gisteren?
Het ging vooral over complottheorieën, maar daarin werd wel ook heel duidelijk uitgelegd waarom bijvoorbeeld Trump stemmers het idee zullen hebben dat heel Amerika pro-Trump is. Heeft alles te maken met algoritmes op social media.
Voor de meeste hier waarschijnlijk redelijk oud nieuws. Maar ik vond het toch interessant om te zien hoe snel zo'n zoekmachine zich aanpast aan jouw surfhistorie en hoe je in een korte tijd geïsoleerd raakt van de echte wereld.

Ja, ik wist het en heb Lubach gezien. Ik heb ooit posts over de Islam gedaan en veel gezocht op allerlei sites van stromingen.
Het werd zo afschuwelijk wat ik allemaal kreeg te zien als ik internet op ging, dat ik toen begreep dat social media een buitengewone grote rol speelt in radicalisering, conspiracy theories verspreiding etc.

Ad andere kant werkt het ook. Ik heb veel links aangeklikt van het wetenschappelijk topic over covid 19. Nog steeds krijg ik nieuws te zien van wetenschappers als ik internet op ga. Zo tof. Paar weken later komt het dan op het journaal.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:28

O jee, nou heeft Dr. Fauci het weer gedaan......Als Fauci het voor het zeggen had gehad waren er nu 500.000 dode Yanks. Of 700.000. Of 800.000. Aldus de President van de Verenigde Staten van Amerika.

En honkballen kan Fauci ook al niet.....volgens Trump:
Tony should stop wearing the Washington Nationals’ Mask for two reasons. Number one, it is not up to the high standards that he should be exposing. Number two, it keeps reminding me that Tony threw out perhaps the worst first pitch in the history of Baseball!

Waar gaan we naar toe als een 80-jarige Immunoloog geen strakke pitch meer kan gooien.....DE SCHANDE! :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:34

:')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:08

Volgens mij zijn ze vergeten om Trump te vertellen dat het verkiezingstijd is en dat het de bedoeling is dat hij kiezers overhaalt om op hem te stemmen, in plaats van dat soort onzinruzies uit te vechten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:13

Ik las dit artikeltje via Facebook (maar de bronnen worden er duidelijk in genoemd, ook de reactie van Biden).

Trump die waarschuwt dat 'Biden naar de wetenschap zal luisteren' - uhm ja, wat is precies het probleem? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:14

Karl66 schreef:
Volgens mij zijn ze vergeten om Trump te vertellen dat het verkiezingstijd is en dat het de bedoeling is dat hij kiezers overhaalt om op hem te stemmen, in plaats van dat soort onzinruzies uit te vechten.

Ja het rare is dat hij er zich een paar maanden geleden nog over beklaagde dat een overgroot deel van de Amerikanen veel waardering hadden voor Dr. Fauci en Dr. Birx maar niet voor hem (“Must be my personality” zei hij toen).

En nu lijkt het je als Trump slim om een man die alom gewaardeerd wordt in de VS af te fakkelen?! Oke........ik ruik weer die drang tot zelfvernietiging maar doe je ding gast.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 21:17

Blue_Eyes schreef:
Ik las dit artikeltje via Facebook (maar de bronnen worden er duidelijk in genoemd, ook de reactie van Biden).

Trump die waarschuwt dat 'Biden naar de wetenschap zal luisteren' - uhm ja, wat is precies het probleem? :')

Ik zag/las pas ergens: you know how many disaster movies start with some guy not listening to scientists?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:51

Blue_Eyes schreef:

Het enige wat Biden nog hoeft te doen is Trump zijn spotjes uitzenden met "I'm Joe Biden and I approve this message" erachter _O- _O- .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:54

Citaat:
“Don't forget, I'm not bad at that stuff anyway, and I'm president. So I call some guy, the head of Exxon. I call the head of Exxon. I don't know,” Trump said before playing out a conversation.

“How are you doing? How’s energy coming? When are you doing the exploration? Oh, you need a couple of permits?” he said. “When I call the head of Exxon I say, ‘You know, I'd love [for you] to send me $25 million for the campaign.’ ‘Absolutely sir.’ ”

https://thehill.com/homenews/administra ... r-it-never

Hoe noemen ze dat ook al weer? Quid pro quo?

Voor alle duidelijkheid, dit is niet gebeurd, hij zegt wat hij kan doen en beweert dan schaamteloos dat hij bereid is om gunsten te verlenen voor campagnegeld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:10

Hij zegt dat hij het zou kunnen maar het niet wil, volgens mij? (waarschijnlijk alleen omdat het ook niet mag).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:21

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:24

Ja, dat las ik laatst ook. En ook ik was verbijsterd.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:46

Tax records show that Trump has a bank account in China. Saillant detail: Hij betaalde daar veel meer belasting dan in de VS. Althans, tot 2016
Zie o.a. BBC, NYT etc.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:48

mysa schreef:
Tax records show that Trump has a bank account in China. Saillant detail: Hij betaalde daar veel meer belasting dan in de VS. Althans, tot 2016
Zie o.a. BBC, NYT etc.

Dat zegt dan voor mij weer niets. Het is vaak noodzakelijk en in ieder geval handiger dat je in het land waar je bedrijven hebt ook bankrekening hebt. Hij zal daar echt wel zaken hebben.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:07

Het gaat erom dat hij als America first president in het buitenland volop belasting betaalt, maar in de VS niet. Dat is gewoon zwaar hypocriet.

Tegelijkertijd is dit niet iets wat de verkiezingen gaat beslissen. Net zoals het verhaal van Hunter Biden dat ook niet gaat doen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:32

Nu roept Trump weer dat Biden opgepakt moet worden, twee weken voor de verkiezingen. Mijn hemel wat is die vent wanhopig :') .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:40

Daar zit een heel simpel gedachtenpatroon achter; het werkte bij Hillary, dus zal het nu ook wel weer werken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:47

Hij slaat nogal om zich heen momenteel. Weglopen uit 60 Minutes, steeds harder inhakken op Fauci, van de ene naar de andere verkiezingsrally rennen zonder mondkapje. En de Coronacijfers rijzen in de VS inmiddels weer de pan uit. Melania blijft intussen thuis met coronaklachten. Voorzover mij bekend heeft hij daar met geen woord over gerept. Want het gaat uiteraard alleen maar over hem.

Inmiddels zijn er ook steeds meer Republikeinse senatoren en andere prominenten die grote vraagtekens stellen bij Trumps gedrag en koers tijdens deze campagne. Er moet nu ook wel een heel groot konijn uit de hoed komen om voor de Republikeinen het tij nog te keren, zo lijkt het.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:08

Karl66 schreef:
Het gaat erom dat hij als America first president in het buitenland volop belasting betaalt, maar in de VS niet. Dat is gewoon zwaar hypocriet.

Tegelijkertijd is dit niet iets wat de verkiezingen gaat beslissen. Net zoals het verhaal van Hunter Biden dat ook niet gaat doen.

Inderdaad. En ook nog eens uitgerekend China.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:11

Karl66 schreef:

Hoe zou dat eigenlijk met onze koning zitten? Hij betaalt in Nederland geen belasting, maar zullen de landen waar hij huizen heeft ook zo coulant zijn?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:20

Als je een tweede huis hebt in een ander land, betaal je daar alleen OZB en eventueel toeristenbelasting. Geen inkomsten- of vermogensbelasting.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:28

Sinds wanneer doet de koning in Nederland aan belastingontwijking, laat staan belastingontduiking? Dat wij als Nederland er voor gekozen hebben om onze vorst geen belasting te laten betalen, heeft toch niks van doen met de president van de VS, die er van verdacht wordt de belasting te hebben ontdoken en die in een aantal rechtszaken daarover verwikkeld is?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:32

Nou.... Het Nederlandse koningshuis kan er ook wat van hoor. Wel legaal maar niet ethisch.

Edit: moest het even opzoeken want het boeit me eigenlijk niet zo, iedereen met geld doet het, lijkt me wel eens. Maar brievenbusfirma op Guernsey oid en dan ook nog iets met kunst van Christina die geveild werd ipv eerst aangeboden aan Nederlandse musea.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:15

Oh mee eens, het heeft er alleen nog steeds niks mee te maken dat we als Nederland hebben besloten om de koning geen belasting te laten betalen.