Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:57

enzino schreef:
Je wilt dus zeggen dat [...]

Zinnen die zo begonnen worden komen vrijwel onveranderlijk met een of andere stropop. Nee, dat wilde ik niet zeggen, en als je geinteresseerd bent om (zoals je ergens schreef) nuance in de discussie te brengen, dan is dit niet de manier.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:04

Citaat:
3. Require for every new federal regulation, two existing regulations must be eliminated.

9. Direct Secretary of the Treasury to label China a currency manipulator.

10. Direct the Secretary of Commerce and U.S. Trade Representative to identify all foreign trading abuses that unfairly impact American workers and direct them to use every tool under American and international law to end those abuses immediately.

13. Cancel billions in payments to U.N. climate change programs and use the money to fix America’s water and environmental infrastructure.

14. Cancel every unconstitutional executive action, memorandum and order issued by President Obama.

16. Cancel all federal funding to Sanctuary Cities.

17. Begin removing the more than 2 million criminal illegal immigrants from the country and cancel visas to foreign countries that won’t take them back.

18. Suspend immigration from terror-prone regions where vetting cannot safely occur. All vetting of people coming into our country will be considered extreme vetting.

20. Work with Congress on a End The Offshoring Act Establishes tariffs to discourage companies from laying off their workers in order to relocate in other countries and ship their products back to the U.S. tax-free.
21. Work with Congress on a American Energy & Infrastructure ActLeverages public-private partnerships, and private investments through tax incentives, to spur $1 trillion in infrastructure investment over 10 years. It is revenue neutral.

23. Work with Congress on a Repeal and Replace Obamacare ActFully repeals Obamacare and replaces it with Health Savings Accounts, the ability to purchase health insurance across state lines, and lets states manage Medicaid funds. Reforms will also include cutting the red tape at the FDA: there are over 4,000 drugs awaiting approval, and we especially want to speed the approval of life-saving medications.

25. Work with Congress on an End Illegal Immigration ActFully-funds the construction of a wall on our southern border with the full understanding that the country Mexico will be reimbursing the United States for the full cost of such wall; establishes a 2-year mandatory minimum federal prison sentence for illegally re-entering the U.S. after a previous deportation, and a 5-year mandatory minimum for illegally re-entering for those with felony convictions, multiple misdemeanor convictions or two or more prior deportations; also reforms visa rules to enhance penalties for overstaying and to ensure open jobs are offered to American workers first.

Punt die: klinkt heerlijk, maar zo werken die dingen niet.
9: oejjj...
Nu zal China het waarschijnlijk niet hardop zeggen, maar hij trapt ze andermaal genadeloos tegen de schenen. Dat wordt een geduchte vijand. (En Poetin grinniken!)
10 dat is ferme taal voor een multimiljonair. Zou hij zeelf echt geen tegoeden in Panama, de Bahamas etc etc hebben?
Zou hij dit gewetensvol laten uitvoeren, ben ik blij.
13 Tja, zo werken die dingen niet. Hij is dan wel de machtigste man ter wereld, maar een vergrag is nu eenmaal iets wat hij niet terug kan draaien. (Je kunt als land traineren en wat al niet - en voor wie toch al isolationisme wil, tilt daar niet zwaar aan, maar het versterkt anno 2017 een land niet echt.)

14 Ik denk niet dat dit kan omdat ze er niet zijn. Maar tja, gezien zijn karakter zal hij wel denken dat iedere tegenstander tot op het bot fout is.

17 en 18: tja -tegen internationale verdragen ingaan is raar/ moeilijk.

20: zie 10.
21: hoe had-ie dat zich voorgesteld, budgettair neutraal??

23....en die red tape van de FDA? (Graag kwaliteit, dat valt niet altijd dmv opjutten te versnellen.)
25: echt niet, dat Mexico dit gaat betalen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:10

de vrijheid om je kinderen thuis te scholen.

krijg je van die volwassenen die denken dat belgie een stad is, dat schotland pro brexit was, dat schotten en britten hetzelfde zijn en dat parijs in duitsland ligt.

De kwaliteit van thuisonderwijs laat meestal te wensen over en de bubbel waarin je dan opgroeid lijkt mij dan ook helemaal niet positief voor de sociale ontwikkeling van een kind.

En goed lezen, het is verwerpelijk om illegalen uit te zetten alsof het criminele profiteurs zijn.
er staat niet illagalen uit te zetten punt.

dat iemand illegaal is, wil niet direct zeggen dat het een profiteur of crimineel is.. Dat kan net zo goed iemands vrouw zijn die geen papieren kon krijgen. zelf geen rechten heeft, op niets en die door een legaal persoon onderhouden wordt, die gewoon netjes premies betaald..

zelfs als je zwart werkt ben je niet zondermeer profiteur of crimineel.. ik kan ze op een hand niet tellen hoeveel oerhollandse kaaskopen zwart lopen bij te beunen in de avonduren of weekenden.. of die hun geld opbrengende hobbies vergeten te vermelden bij de belastingaangifte.

elenaMM77

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:13

belasting verlagingen voor bedrijven en midden klasse..

hmm what about de arme werkelozen voor wie hij zich zo zou inzetten.. De bedrijven waarvoor ze moeten gaan werken hebben dus de voordelen en hun directe bazen hebben de belastingvoordelen.. En waar staan ze zelf, geen zorgstelsel meer en de belastingvoordelen gaan naar Trumps bedrijven.. ohh nee die van zijn zonen natuurlijk.

en wat denk je dat Trump zijn bedrijven al niet startklaar heeft staan om alle voordeeltjes per direct te incaseren.. vermoedelijk had hij zijn bedrijven al compleet amerikaans gemaakt zodat hij direct via zijn zoons alle belastingvoordeeltjes kan starten zodat alles ligt te wachten voor wanneer hij president af is.. slapend rijk worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:14

Shadow0 schreef:
Zinnen die zo begonnen worden komen vrijwel onveranderlijk met een of andere stropop. Nee, dat wilde ik niet zeggen, en als je geinteresseerd bent om (zoals je ergens schreef) nuance in de discussie te brengen, dan is dit niet de manier.

Misschien wil je het zelf dan even toelichten als het niet teveel werk is, want volgens mij is dat wel precies wat je zegt:

Shadow0 schreef:
Je kunt dit dan op een paar manieren beoordelen. Denk aan een aantal universele waarden ... of je kunt het beoordelen op de eigen normen en waarden van de samenleving ...

Maar op al die aspecten is het systeem nadelig.

Je zegt volgens mij dat de Amerikaanse manier op elk aspect (zowel universele als de eigen normen en waarden van de samenleving) nadelig is (ten opzichte van het Nederlandse systeem) en ik gaf enkele voorbeelden waar dat niet zo is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:24

enzino schreef:
Misschien wil je het zelf dan even toelichten als het niet teveel werk is, want volgens mij is dat wel precies wat je zegt:

Nee, dat wil ik eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:34

Shadow0 schreef:
enzino schreef:

Nee, dat wil ik eigenlijk niet.

Nou, dan zijn we wel een beetje klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:42

elenaMM77 schreef:
...
De kwaliteit van thuisonderwijs laat meestal te wensen over en de bubbel waarin je dan opgroeid lijkt mij dan ook helemaal niet positief voor de sociale ontwikkeling van een kind.

Dat was het punt niet, ik gaf slechts aan dat Amerikanen de vrijheid om hun kinderen thuisonderwijs te geven waarderen. Of het beter of slechter is doet er niet toe. Wel even goed lezen he!

elenaMM77 schreef:
...
En goed lezen, het is verwerpelijk om illegalen uit te zetten alsof het criminele profiteurs zijn.
er staat niet illagalen uit te zetten punt.

Askja begon haar verhaal als volgt:
Askja schreef:
Als ik dat 100 dagen-plan van Trump doorlees, dan

In het 100-dagen plan kwam het hele gedeelte "alsof het criminele profiteurs zijn" helemaal niet voor, vandaar dat ik het negeerde. Ze had het of helemaal niet over het 100-dagen plan met die opmerking, of ze was zelf stukken aan het toevoegen om haar standpunt kracht bij te zetten en daarmee expres een verkeerd beeld van Trump's plan neer te zetten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:07

Ja joh Enzino... Alsof Trump niet herhaaldelijk illegalen heeft aangeduid als criminele profiteurs. Want ze pikken de banen in van de eerlijke hardwerkende Amerikanen (weliswaar voor een belachelijk loon, zonder rechtsbescherming, vrije dagen of andere secundaire arbeidsvoorwaarden maar dat zijn details uiteraard)
True, onder Obama zijn ook illegalen uitgezet, maar niet zo massaal en rigoureus als Trump dit aankondigt te gaan doen. De xenofobe, anti-latino toon die hij daarbij bezigt, maakt het er niet beter op. Terwijl er nog maar afgewacht moet worden wat het effect van het massaal uitzetten van die miljoenen illegale arbeiders zal hebben op de Amerikaanse economie. Dan zou weleens een heel ander effect kunnen zijn dan Trump hoopt en beoogt. Veel legale arbeid in de vs wordt namelijk gefaciliteerd door illegale arbeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:16

Askja schreef:
Terwijl er nog maar afgewacht moet worden wat het effect van het massaal uitzetten van die miljoenen illegale arbeiders zal hebben op de Amerikaanse economie. Dan zou weleens een heel ander effect kunnen zijn dan Trump hoopt en beoogt. Veel legale arbeid in de vs wordt namelijk gefaciliteerd door illegale arbeid.

Ja, hopelijk zetten ze alle illegalen uit, komen ze erachter dat die mensen toch wel erg hard nodig waren, en komen ze met een visa beleid zodat buitenlanders makkelijker in Amerika kunnen werken en daar ook daadwerkelijk rechten hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:18

enzino schreef:
Ja, hopelijk zetten ze alle illegalen uit, komen ze erachter dat die mensen toch wel erg hard nodig waren, en komen ze met een visa beleid zodat buitenlanders makkelijker in Amerika kunnen werken en daar ook daadwerkelijk rechten hebben.

He ja, laten we heel veel mensen flink leed aandoen, zo menselijk! En zulk verstandig beleid ook, om al die miljarden te verspillen aan de uitvoering ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:29

Shadow0 schreef:
enzino schreef:

He ja, laten we heel veel mensen flink leed aandoen, zo menselijk! En zulk verstandig beleid ook, om al die miljarden te verspillen aan de uitvoering ervan.

Volgens mij waren wij klaar...
Je hebt de vrijheid mij te quoten maar verwacht geen reactie ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:34

Heb je door dat dit ook een reactie van je is? Negatieve aandacht is nog steeds aandacht. ;')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:35

enzino schreef:
Askja schreef:
Terwijl er nog maar afgewacht moet worden wat het effect van het massaal uitzetten van die miljoenen illegale arbeiders zal hebben op de Amerikaanse economie. Dan zou weleens een heel ander effect kunnen zijn dan Trump hoopt en beoogt. Veel legale arbeid in de vs wordt namelijk gefaciliteerd door illegale arbeid.

dat kan niet, want Trump heeft vandaag bepaald dat bedrijven die niet hun producten met en door amerikanen maken, boetes krijgen of zware sancties en bedrijven die puur Amerikaans produceren krijgen zwaar belasting voordeel.. zou je dus buitenlanders inhuren, gaat het je kosten als Amerikaans bedrijf.. en buitenlanders inhuren die daar dan ook rechten hebben, dat kast razendveel, dus huren ze weer doodleuk illegalen in.. muur leuk.. dan roeien ze via de kust binnen... Nu heeft Amerika een smalle grens daar, maar dat betekent des te meer oceaan om binnen te komen... of willen ze een great american sea wall bouwen ook? Buitenlanders inhuren massaal, nope niet volgens het Trump beleid en sowieso al niet de manier waarop bedrijven profiteren, dus dan ga je drie stappen achteruit voor die economie, ipv 1 vooruit, als je het al vooruit wilt noemen.

economie profiteert nu eenmaal ontzettend veel van het uitbuiten van mensen.. in America zijn het de mexicanen en latino's die het werk doen waar de meeste amerikanen, zeker voor die prijzen zich niet voor laten lenen.. verhoog de lonen, huur amerikanen, dan kunnen ze zich blauw betalen voor dezelfde producten in de wall mart..

in nederland zijn het de polen, oostblokkers en zwartwerkende Nederlanders... Betaal iedereen het volle pond en je aanbouwtje, schuilstalletje, muurtje wordt ineens een stuk duurder (nu kun je zeggen, ik bouw mijn schuilstal zelf.. maar wat denk je dat hout dan gaat kosten als iedere hand die daar aan komt dik betaald wordt.. gratis hout scoren is er dan niet meer bij.. want een bedrijf of persoon wil dan aan alles nog wat terug kunnen verdienen.. Dus die gratis europallets.. het bedrijfsleven wordt al duur zat.. betaal maar een paar euro per pallet om onze 'zooi' te kopen). Waarom denk je dat er vooral invallen zijn als het echt ernstig de pan uit rijst.. voor de rest mag er redelijk wat aangerommeld worden hoor, ook in Nederland.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:49

Leuk en interessant onderwerp!
De afgelopen tijd heb ik me een klein beetje verdiept in wat er zoal naar buiten is gebracht door Wikileaks.
Helaas word daar nooit inhoudelijk over gesproken op het gewone nieuws op TV..
Mijn conclusie: Trump for president, Hillary Clinton for Prison

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:56

Pocca_Locca schreef:
De afgelopen tijd heb ik me een klein beetje verdiept in wat er zoal naar buiten is gebracht door Wikileaks.

Pas maar op, de meeste delen die mening hier niet en je zal wel snel in het vizier komen.

Grappig feit dat de Clinton foundation opgeheven wordt ("laid to rest"). Het zal ook wel moeilijk zijn om donoren te vinden als je ze niets meer te bieden hebt in ruil voor hun geld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:45

Askja schreef:
Ja joh Enzino... Alsof Trump niet herhaaldelijk illegalen heeft aangeduid als criminele profiteurs. Want ze pikken de banen in van de eerlijke hardwerkende Amerikanen (weliswaar voor een belachelijk loon, zonder rechtsbescherming, vrije dagen of andere secundaire arbeidsvoorwaarden maar dat zijn details uiteraard)
True, onder Obama zijn ook illegalen uitgezet, maar niet zo massaal en rigoureus als Trump dit aankondigt te gaan doen. De xenofobe, anti-latino toon die hij daarbij bezigt, maakt het er niet beter op. Terwijl er nog maar afgewacht moet worden wat het effect van het massaal uitzetten van die miljoenen illegale arbeiders zal hebben op de Amerikaanse economie. Dan zou weleens een heel ander effect kunnen zijn dan Trump hoopt en beoogt. Veel legale arbeid in de vs wordt namelijk gefaciliteerd door illegale arbeid.

Je hebt ook naar de documentaire 'Americanos' van Stef Biemans gekeken? Daarin komt men tot dezelfde conclusie.....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:59

Jeetje enzino, wat ben jij een negatieve aanwezigheid in vele topics. Het zou je sieren als je wat netter discussieerd en geen steken onder water geeft. Het is nu erg ego en close minded

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 06:23

ik noem het gewoon "trollen". Beetje overal tegenaan schoppen om reacties uit te lokken.

Niet iedereen die Trump liever ziet vertrekken, had Hillary daarvoor in de plaats gewild (alhoewel...kiezende tussen twee kwaden). Maar dat terzijde. Bernie Sanders had gewoon voor de democraten gekozen moeten worden. Afijn, dat is allemaal achteraf gepraat. Hij zit nu (en ja, ik ga het zeggen....) HELAAS wel op die stoel. Dus ja...nu wordt het afwachten of hij al die bravoure gaat waarmaken...of niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:34

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:24

enzino schreef:
Pocca_Locca schreef:

Pas maar op, de meeste delen die mening hier niet en je zal wel snel in het vizier komen.

Grappig feit dat de Clinton foundation opgeheven wordt ("laid to rest"). Het zal ook wel moeilijk zijn om donoren te vinden als je ze niets meer te bieden hebt in ruil voor hun geld.

Onjuist. Dus geen feit. Hoogstens een 'alternative fact' En grappig....tja ieder zijn ding. http://www.snopes.com/clinton-foundatio ... tions-dry/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:40

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:46

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:
Onjuist. Dus geen feit. Hoogstens een 'alternative fact' En grappig....tja ieder zijn ding. http://www.snopes.com/clinton-foundatio ... tions-dry/

Onjuist en geen feit terwijl je eigen link aangeeft dat het "mixture" is ipv onjuist.

Nee hoor.

Jouw claim: Clinton Foundation stopt. Onjuist.
Feit: Clinton Global Initiative stopt.

Je bent slim genoeg om het verschil te zien. Zelfs CNN en FOX zien het verschil.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:55

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:15

Walgelijk inderdaad.
Triest dat we terugvallen -O-

Afbeelding