Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:33

@Rapido: Moet ik mijn leeftijd, levenservaring en verantwoordelijkheden nog vermelden, of is jouw stelling reeds voldoende ontkracht? :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:46

Ik dacht ongeveer hetzelfde, Wranglerbutt :') Ik wil best nog even vermelden dat ik over 3 weken 37 word, een gezin heb en een hypotheek en een eigen bedrijf, maar maakt dat nog wat uit? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:09

Ik word op 23 februari 29. Op mijn verlanglijstje staan nieuwe Dr Martens, mat-zwart maat 40, witte kledingrekken voor mijn walk-in closet en bonnen voor Douglas en Primark.

Komen jullie ook?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:43

Gezellig! In de ballenbak bij de Ikea? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:08

Ik ben wel 18 jaar trouwens. .. met flink wat jaren ervaring. .. :+ ach.. je bent zo oud als je je voelt toch? Kom maar op met die ballenbak! }>

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:24

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:36

Electra63 schreef:
On-topic:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2480 ... act__.html

De toevoer van vluchtelingen zal dus afnemen?

tja,dit kan toch ook niet op dezelfde voet doorgaan denk ik?Niet omdat ik tegen vluchtelingen ben,absoluut niet...maar om andere redenen(huisvesting,werkgelegenheid enzo)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:49

geerke schreef:
Electra63 schreef:
On-topic:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2480 ... act__.html

De toevoer van vluchtelingen zal dus afnemen?

tja,dit kan toch ook niet op dezelfde voet doorgaan denk ik?Niet omdat ik tegen vluchtelingen ben,absoluut niet...maar om andere redenen(huisvesting,werkgelegenheid enzo)

Maar ik vraag mij af, of Turkije echt beter gaat zorgen voor de Syrische vluchtelingen in de opvang in Turkije en of inderdaad geen vluchtelingen meer oversteken naar Griekenland.
Het wordt nu winter, dus de overtochten zullen zeker minder worden, immers de zee is te koud en te gevaarlijk. We moeten wachten tot het voorjaar van 2016, denk ik, om echt te kunnen beoordelen of de toevlucht minder is geworden.
Ik vertrouw Erdogan niet zo. Ik denk dat hij de EU gechanteerd heeft met de vluchtelingen om eventueel toegelaten te worden. Er was in Turkije een grote handel in bootjes en overtochten.
Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:51

daar moeten ze ook eens wat aan doen,die mensensmokkelaars...ik vertrouw Erdogan ook niet,hoe de laatste verkiezingen gingen zegt wel genoeg denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:07

geerke schreef:
daar moeten ze ook eens wat aan doen,die mensensmokkelaars...ik vertrouw Erdogan ook niet,hoe de laatste verkiezingen gingen zegt wel genoeg denk ik.

Best eng, dat wij het soms met elkaar eens zijn ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:58

Erg jammer maar zoooo voorspelbaar op het nieuws te zien dat de situaties in de opvang plekken ook in ons land gewoonweg onhoudbaar is omdat men, veelal jonge mannen van verschillende etnische afkomsten elkaar de hersens in slaat en met messen te lijf gaan. Homoseksuelen met de dood bedreigd worden en gezinnen in vreselijke angst zitten.
Toezicht ontbreekt, ze kunnen fijn hun gang
Ook de mensen die er wel werken lopen gevaar.

Ik hoop echt dat mensen hier die al die vluchtelingen zo welkom hete eens hun ogen openenen en hun gezonde boeren verstand gebruiken namelijk door te beseffen dat het gewoonweg niet bestaat om al dat tuig want dat is het bij elkaar te stoppen en ze een goede toekomst in onze samenleving te beloven! Het bewijs is er. Men is te naïef geweest.

Ik zeg al die rel schoppers linea recta terug naar land van herkomst sturen en ze zelfs een enorme schop onder hun verrotte hol over de grens zetten. Weg er mee!!
En kom nu niet weer met het gezeik dat ik mijn ongezouten mening moet onderbouwen. Ben zo wel duidelijk genoeg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:00

rapido dat tuig zijn de gelukszoekers en de echte vluchtelingen moeten zelfs hier voor hun leven vrezen door dat tuig!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:03

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:05

harbourlight schreef:
http://www.volkskrant.nl/opinie/met-ope ... ~a4207437/

En nu maar hopen dat deze hoogleraar het verkeerd heeft.

Verder geloof ik niet dat hier veel echte vluchtelingen binnen komen. Die zitten in Syrië en hebben geen geld om richting Europa te reizen. En die worden door niemand geholpen en daar hoor je verder ook niemand over.

Jawel,er komen ook échte vluchtelingen binnen,deze mensen hadden een goede baan en geld.
De meeste zijn gezinnen met een goede opleiding,zij zijn gevlucht uit Syrië.

Volgens Rutte is er geen werkeloosheid,mensen kunnen zeker wel aan een baan komen,maar doen volgens hem hun best niet.[ want hij was er vast bij?].
_O- _O- _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:33

harbourlight schreef:

Nee, helaas heeft hij gelijk. Gelazer is ook dat deze groep migranten gewoon zo binnen kan komen. Zonder baan en dus aanspraak makend op een systeem dat daar niet op berekend is. Ipv dat Frontex eindelijk eens zijn werk gaat doen, opvangen aan de grens, sollicitatiegesprek en dan of verder richting verkregen baan of na eten en nachtje slapen terug naar laatste land buiten de EU. Enige mensen die wij volgens de verdragen moeten opvangen zijn politiek vluchtelingen en dan praat je over een paar honderd tot misschien 5000/jaar voor de hele EU. Mensen die vluchten voor oorlogsgeweld willen in principe zo snel mogelijk terug en die vang je in de buurlanden op (ging in WOI & WOII ook zo) enkele uitzonderingen daar gelaten. Jonge, gezonde mannen uit oorlogsgebied horen in het leger van dat land, vluchten is desertie en voor deserteurs zijn internationale verdragen van kracht.

harbourlight schreef:
Edit: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2487 ... _s___.html
Dit zijn toch geen mensen meer ;(

Het doden van zieke/zwaar gewonde mensen waarvoor geen noodzakelijke medische behandeling beschikbaar is, is een humane oplossing voor het alternatief, nl laten creperen. Echter is de manier waarop hier inderdaad ronduit inhumaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:38

http://nos.nl/artikel/2075116-video-kin ... syrie.html

Omdat jullie zo graag linkjes en filmpjes plaatsen............. raar hoor al die vluchtelingen.

Ik begrijp heel goed, dat mensen vluchten, ik zou het ook doen, als mijn kinderen daar moesten opgroeien. Deze mensen zijn helaas te laat........ die kunnen geen kant meer op, na 5 jaar oorlog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:46

harbourlight schreef:

;(

Wat je van deze opinie kan leren, is lid worden van de vakbond of zorgen dat je een goede opleiding kiest ;) , dan is er nl. inderdaad genoeg werk. En dat is niet altijd HBO of universitair niveau.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:23

En nog eens wat... Als we het dan toch over linkjes hebben. Ik heb de proloog van onderstaand nieuwsfeit hier al eens in de groep gegooid. Hier heb je dus -tadaa: onbetrouwbare media. PowNed, met name. Niet serieus te nemen.

http://nos.nl/artikel/2075358-syrische- ... owned.html

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:29

gohya schreef:
rapido dat tuig zijn de gelukszoekers en de echte vluchtelingen moeten zelfs hier voor hun leven vrezen door dat tuig!

Oneens
Veel mensen die hier door de oorlog terecht gekomen zijn, zijn van een geheel andere cultuur en hebben hele andere ideeen over bijv: homoseksueel zijn, transgender etc.
En die ventileren dat ook, waardoor andere mensen dit als een ernstige bedreiging ervaren en elders opgevangen willen worden.
In mijn ogen een moeilijk punt.
Want wat doe je? mensen moeten ook niet binnen een opvang onveiligheid ervaren.
Maar apart opvangen? dan is het hek van de dam denk ik.
Want hoe kan je dan ooit mensen met die ideeen gaan laten integreren in Nederland.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:59

ravellie schreef:
gohya schreef:

Oneens
Veel mensen die hier door de oorlog terecht gekomen zijn, zijn van een geheel andere cultuur en hebben hele andere ideeen over bijv: homoseksueel zijn, transgender etc.
En die ventileren dat ook, waardoor andere mensen dit als een ernstige bedreiging ervaren en elders opgevangen willen worden.
Want hoe kan je dan ooit mensen met die ideeen gaan laten integreren in Nederland.....

Eigenlijk, wil jij gewoon helemaal niemand opnemen, wel of geen oorlogsvluchteling.

Tegenstanders geven ook vaak aan, dat hier in Nederland nog mensen zijn die zwerven of dakloos zijn. Nu werk ik voor zo'n instelling, bijna niemand in Nederland zit te wachten op opvang voor zwervers en of dak- en thuislozen in zijn buurt. Liever heel ver weg of laat ze vooral stikken, het gros is toch verslaafd of heeft het aan zichzelf te danken. Men is bang voor hun veiligheid, diefstal en waardevermindering van hun huis. Wel wordt het als excuus gebruikt om tegen vluchtelingen te zijn;), terwijl er toch parallellen zijn, niemand wil ze in hun wijk.

Ik ben niet voor iedereen opnemen (daar is immers geen draagkracht voor), maar er zijn oorlogsvluchtelingen en deze mensen moeten wij als rijke, vrije samenleving opvangen en hulp bieden, voor zover mogelijk.
Waar ik vooral mij aan stoor, is vluchtelingen tuig en potentiele moordenaars en verkrachters noemen en geen begrip of empathie te hebben voor mensen in een uitzichtloze positie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:03

Electra63 schreef:
Waar ik vooral mij aan stoor, is vluchtelingen tuig en potentiele moordenaars en verkrachters noemen en geen begrip of empathie te hebben voor mensen in een uitzichtloze positie.

Dit. Het getuigt m.i. van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Alsof mensen die uit een oorlog vluchten, voor hun lol daar weggaan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:04

:(:)
ravellie schreef:
gohya schreef:

Oneens

Blue-Eyes:Eigenlijk, wil jij gewoon helemaal niemand opnemen, wel of geen oorlogsvluchteling.

Tegenstanders geven ook vaak aan, dat hier in Nederland nog mensen zijn die zwerven of dakloos zijn. Nu werk ik voor zo'n instelling, bijna niemand in Nederland zit te wachten op opvang voor zwervers en of dak- en thuislozen in zijn buurt. Liever heel ver weg of laat ze vooral stikken, het gros is toch verslaafd of heeft het aan zichzelf te danken. Men is bang voor hun veiligheid, diefstal en waardevermindering van hun huis. Wel wordt het als excuus gebruikt om tegen vluchtelingen te zijn;), terwijl er toch parallellen zijn, niemand wil ze in hun wijk.

Ik ben niet voor iedereen opnemen (daar is immers geen draagkracht voor), maar er zijn oorlogsvluchtelingen en deze mensen moeten wij als rijke, vrije samenleving opvangen en hulp bieden, voor zover mogelijk.
Waar ik vooral mij aan stoor, is vluchtelingen tuig en potentiele moordenaars en verkrachters noemen en geen begrip of empathie te hebben voor mensen in een uitzichtloze positie.[/quote]

Ravellie:Knap dat jij dat voor mij invult

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:08

Het was Electra die dat zei, niet ik. Verkwoot de qulote? ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:12

Oeps :o

Sorry, ik zie het ja.

Maar mijn bericht werd in een quote gebruikt.
En je kan ook niet teveel quoten

Excuus :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:12

ik dacht al....ik weet niet wat ik lees...dit kan niet :')