Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desty schreef:Dat is heel goed nieuws!
Ik denk eerder dat wij willen dat deze lijken dan niet in ons bezit komen, dan dat er een wereld oorlog uitbreekt waar nog veel meer mensen aan onderdoor gaan. Hoe naar het ook is voor de nabestaanden, ze weten wie waar hoe en wanneer degene is dood gegaan, daarmee kunnen ze het hopelijk een plekje geven. Ik denk dat zij ook daarmee instemmen. Zij willen toch ook geen WW omdat een familielid/vriend etc. geborgen wordt. En daarbij lijkt het me ook alles behalve een fijn gezicht om hen nog letterlijk te zien.
manie schreef:Toch erger ik me aan dat diplomatieke geneuzel van Rutte en co.
Onze soldaten en defensie materiaal zitten in allerlei landen, maar ze kunnen niet ff een paar F16's en wat special forces een gebied(je) van 10-20 km2 in de Oekrainie kortdurend laten innemen.
Het is inderdaad allemaal politiek en handel wat de boventoon voert....
magda_90 schreef:Desty schreef:Dat is heel goed nieuws!
Ik denk eerder dat wij willen dat deze lijken dan niet in ons bezit komen, dan dat er een wereld oorlog uitbreekt waar nog veel meer mensen aan onderdoor gaan. Hoe naar het ook is voor de nabestaanden, ze weten wie waar hoe en wanneer degene is dood gegaan, daarmee kunnen ze het hopelijk een plekje geven. Ik denk dat zij ook daarmee instemmen. Zij willen toch ook geen WW omdat een familielid/vriend etc. geborgen wordt. En daarbij lijkt het me ook alles behalve een fijn gezicht om hen nog letterlijk te zien.
Zeker zeker (overigens krijgen familieleden hun dierbaren ook niet meer te zien als ze eenmaal thuis zijn, daar is het al te laat voor vanwege de ontbinding). Maar mocht het vriendelijk kunnen gaan, zou het een een hoofdstuk kunnen afsluiten in het rouwproces.
takkie_muis schreef:Maar als ze thuis zijn dan ruiken ze vast niet fris meer?, niet on respectvol maar na dagen in de zon etc..
magda_90 schreef:Vandaar dus dat rouwcentra ze ook niet meer met open kist opbaren.
Suelza schreef:magda_90 schreef:Vandaar dus dat rouwcentra ze ook niet meer met open kist opbaren.
Nee, ik kan mij niet voorstellen dat er nog veel van over is. Het menselijk lichaam bestaat voor 90% uit vocht. Dat spat gewoon uiteen... Dat is niet het laatste beeld wat je wilt hebben van een dierbare, maar ik kan mij wezenlijk voorstellen dat je evengoed wel het stoffelijk overschot wilt cremeren cq begraven. Je hebt helemaal geen afscheid kunnen nemen en daarnaast, in zo'n barbaars land wil je je dierbare toch niet achterlaten.
Nee... Ik kan goed voorstellen dat de nabestaanden de lichamen zsm daar weg willen hebben.
Het is zo in- en in triest....Als je dan op de fotos die kinderrugzakjes ziet, identiteitskaarten van kinderen etc... Ik hoop oprecht dat de US er de nodige Navy Seals op los laat... Ik ben niet voor oorlog, maar je kunt niet anders dan deze groepering zsm volledig uitschakelen...
[***] schreef:Ik vraag me af, stel als het het lichaam echt nog wil zien, staan ze dat toe of is het dus echt dat het verboden is? Mijn oom is zo'n 30 jaar geleden overleden door een trein ongeluk, en toen mochten ze het lichaam ook niet zien, maar is dat nu nog steeds zo dat het echt verboden is?
manie schreef:Toch erger ik me aan dat diplomatieke geneuzel van Rutte en co.
Onze soldaten en defensie materiaal zitten in allerlei landen, maar ze kunnen niet ff een paar F16's en wat special forces een gebied(je) van 10-20 km2 in de Oekrainie kortdurend laten innemen.
Suelza schreef:[***] schreef:Ik vraag me af, stel als het het lichaam echt nog wil zien, staan ze dat toe of is het dus echt dat het verboden is? Mijn oom is zo'n 30 jaar geleden overleden door een trein ongeluk, en toen mochten ze het lichaam ook niet zien, maar is dat nu nog steeds zo dat het echt verboden is?
Als lichamen nog 'deels' toonbaar zijn, dan kunnen ze er vaak wel wat moois van maken. Ik heb ooit eens een aanrijding afgehandeld waarbij enkel het rechteroor van het slachtoffer en de de rest van het lichaam aanwezig was. Het hoofd zelf was letterlijk 'geexplodeerd'. Dat hebben ze toen heel mooi gereconstrueerd, dat je een stuk hals en het oor kon zien en de rest was afgedekt. De ouders van het betreffende slachtoffer wilden perse hun kind zien, aanraken, om tot besef te komen dat het slachtoffer echt overleden was.
En dan zijn er echt vakmensen die dat heel goed kunnen begeleiden. Maar als er niets meer van over is?? Nee, dan wordt het afgeraden en daar gaat men wel in mee.
Danique_G schreef:manie schreef:Toch erger ik me aan dat diplomatieke geneuzel van Rutte en co.
Weet je wat? Als jullie het allemaal zo goed weten gaan jullie toch zelf onderzoeken doen met de separatisten hijgend in jullie nek? Ik weet niet hoor, maar als er niet naar hun geluisterd wordt riskeert je alleen maar meer onschuldige levens. Serieus? Een gebied innemen? Hoe realistisch is dat en wat denk je serieus wat dat voor tegenreactie gaat opwekken..
fransje23 schreef:Het hele gebeuren in de Oekraine had al veel eerder aangepakt moeten worden met vereende internationale krachten. Maar schijnbaar was dat niet belangrijk genoeg omdat te doen, net als in Syrie.
In de Oekraine zijn de gewone burgers ook dagelijks slachtofffer van een stelletje idioten die met steun en wapens vanuit Rusland ineens doordraaien.
R12312 schreef:Dat denk ik ook niet, daarbij doet Rutte in mijn ogen alles wat hij kan doen. Je zult in deze situatie maar in zijn schoenen staan. Die theorie van mevr. Applebaum is heel helder, maar ze zei duidelijk dat ze heel goed begreep waarom nederland zich zo opstelde. Ze heeft absoluut niet gezegd dat Nederland zich te braaf opstelt.
fransje23 schreef:manie schreef:Ik zal wel naief zijn, maar NL zit zich te bemoeien in praktisch elke brandhaard ter wereld en nu moeten we eerst 'babbelen met Poetin'....
Kom op zeg wanneer er haast geboden is 'niet-banketstaaf-maar-DOEN'.
Let je weleens op hoeveel debatten er gevoerd worden voor er militairen worden uitgezonden? Nederlanders gaan inderdaad naar brandhaarden maar dan wel vanuit de VN.
Mevr Applebaum heb ik ook gezien. Is een duidelijke theorie maar diezelfde mevrouw heeft andere belangen dan Rutte. Die wil er voor zorgen dat de lichamen hier komen en dat de oorzaak gevonden wordt