Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:29

@cosnuf: maar waarom ga je daar op voorhand al heen? wat is daar leuk aan? ik snap dat niet hoor, je gaat naar een feestje waarvan je weet dat je niet uitgenodigd bent en het een fout is geweest van dat meisje!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:32

Een extra nieuwsuitzending om 10.00 uur op RTV Noord.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:33

Weet je wat ik vind, dat alle mensen die hier heen zijn gegaan een heel laag denk niveau hebben. Overal werd gewaarschuwd, en toch gaan mensen en kijkje nemen voor de leuk terwijl de rest van de straat doodsangsten uitstaat? En ziet hoe hun straat vernield wordt en bezaaid met me en politie is? Ik bedoel dat kan toch niet?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:33

is nu een interview op de radio met een onnozele kerel uit hoogezand......... Wat een sukkel.....

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:35

Je kan alleen maar met je vinger wijzen naar de raddraaiers die erop kicken om ergens rotzooi te maken. Ze hebben er vooraf echt wel over nagedacht, maar je kan niet alles voorzien.
En als mensen uit zijn op rotzooi, laten ze zich niet met vriendelijke hand naar een andere plek sturen.

Gewoon in en in triest wat de bewoners in Haren nu hebben moeten meemaken ;(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:39

en nou word er doodleuk op geroepen om te komen schoonmaken wtf laat al die mogolen die gister zo lief waren om heen te gaan maar de handjes uit de mouwen te steken...
wat een chaos zeg
ik vraag me af op wie de schade claims worden gewezen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:40

Wat word er toch weer met vingertjes gewezen naar wie er moet betalen zeg :n

"Facebook moet betalen, die heeft er geen stop op gezet"
Hoe had FB dit moeten doen? Moet FB álle feestjes en evenementen in de gaten houden omdat er mogelijk een foutje word gemaakt en er randdebielen zijn die zulke rellen veroorzaken? Denk eens na!

"Merthe moet betalen, want die heeft het op FB gezet"
Dus, zij is verantwoordelijk voor die halve zolen die de Haren op zijn kop hebben gezet? Denk eens na! Het kind werd 16, heeft per ongeluk de uitnodiging openbaar gezet ipv prive.

"De gemeente en de politie moeten betalen, want die hebben niet genoeg maatregelen getroffen"
Nee we moeten die achterlijke gladiolen gaan complimenteren met hun gedrag en ze een feest geven, dat is lekker makkelijk! Volgende week: Project X Leusden, even rellen en we krijgen een gratis feestje!

De enige die hier schuld aan heeft en moet betalen zijn de idioten die daarheen zijn gegaan en daar stennis hebben geschopt en hun ouders.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:42

Een feestje ervan makeb had niet geholpen. Relschoppers, dombo's en hooligans zullen niet braaf naar een bandje staan kijken. De intentie is maar een ding; relschoppen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:43

F_Orumster schreef:
Een feestje ervan makeb had niet geholpen. Relschoppers, dombo's en hooligans zullen niet braaf naar een bandje staan kijken. De intentie is maar een ding; relschoppen.

Daarom, waarom zouden de autoriteiten dan moeten betalen?
Laat die relschoppers lekker een bezem pakken en de boel opruimen en voor de schade betalen die ze hebben aangericht!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:44

waarschijnlijk zijn die achterlijke gladiolen van die sukkeltjes die zonder werk en zonder uitkering thuis zitten en geen fiets in hun leven te doen hebben.
en van een kale kip valt niet te plukken

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:45

Marjoow schreef:
De enige die hier schuld aan heeft en moet betalen zijn de idioten die daarheen zijn gegaan en daar stennis hebben geschopt en hun ouders.

:j
Mogen ze een mooi verdeelpotje maken over degene die ze aanhouden. Kunnen de daders kijken wat hun vrienden waard zijn en of ze zich ook aangeven en meedelen in de schade. Zal volgens de wet wel niet zo werken, maar ik hoop dat dat de daders het echt goed gaan voelen wat ze geflikt hebben. In geld en in flink wat uren taakstraf.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:47

Ik lees net dat de relschoppers het moeten gaan betalen.
Dat vind ik het beste hun shuld is het

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:48

Marjoow schreef:

Waarom ook ouders? de genen die deze schade hebben aanricht zijn echt geen 15,16 meer.. op geven moment is het de verantwoording van de ouders niet meer hoor..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:48

Lalidan schreef:
Ze hadden vóór de grimmige sfeer begon de hele boel al uit elkaar moeten meppen! Wegwezen, je hebt hier niks te zoeken, alcohol in de hand en er geld hier een noodverordening.

Ja inderdaad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:51

Laatst bijgewerkt door Marjo op 22-09-12 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:51

Ladybird schreef:
Marjoow schreef:

Waarom ook ouders? de genen die deze schade hebben aanricht zijn echt geen 15,16 meer.. op geven moment is het de verantwoording van de ouders niet meer hoor..

Nou dat betwijfel ik. Er liepen ook 13/14 jarigen tussen, die moet je gewoon thuis houden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:53

Ladybird schreef:

Dan is het ook niet van toepassing, maar er zitten ook echt wel jongeren bij onder de 18. En als ouders zijnde kun je dan weer kijken hoe zij het met hun kind oplossen. En ik geloof best dat ouders er niet altijd iets aan kunnen doen, maar de verantwoordelijkheid moet ergens liggen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:53

Marjo, zou je die eerste foto even in een link willen zetten? :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:54

Citaat:
Zelf betalen
De gemeente meldt op haar website dat zij de schade die veroozaakt is, wil verhalen op de relschoppers. Zij roept burgers op hun schade te melden bij de gemeente en aangifte te doen bij de politie.
Ook roept Haren mensen die foto's of filmpjes hebben waarop onruststokers herkenbaar in beeld zijn deze aan de politie over te dragen.
De gemeente heeft Slachtofferhulp ingeschakeld voor bewoners die geschrokken zijn van de rellen. Zaterdag om 14.00 uur is er een bijeenkomst waar burgers met medewerkers van Slachtofferhulp kunnen praten. Voor ondernemers heeft de gemeente zaterdag een aparte bijeenkomst georganiseerd.

http://www.nu.nl/binnenland/2915980/rav ... eest.html#

ElineS

Marjoow schreef:
Wat word er toch weer met vingertjes gewezen naar wie er moet betalen zeg :n

"Facebook moet betalen, die heeft er geen stop op gezet"
Hoe had FB dit moeten doen? Moet FB álle feestjes en evenementen in de gaten houden omdat er mogelijk een foutje word gemaakt en er randdebielen zijn die zulke rellen veroorzaken? Denk eens na!

"Merthe moet betalen, want die heeft het op FB gezet"
Dus, zij is verantwoordelijk voor die halve zolen die de Haren op zijn kop hebben gezet? Denk eens na! Het kind werd 16, heeft per ongeluk de uitnodiging openbaar gezet ipv prive.

"De gemeente en de politie moeten betalen, want die hebben niet genoeg maatregelen getroffen"
Nee we moeten die achterlijke gladiolen gaan complimenteren met hun gedrag en ze een feest geven, dat is lekker makkelijk! Volgende week: Project X Leusden, even rellen en we krijgen een gratis feestje!

_/-\o_

Marjo

Destination schreef:

Wat is er schokkend aan :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:55

Marjoow schreef:
Destination schreef:

Wat is er schokkend aan :=

Nou hij zit onder het bloed? En dat is niet iets wat ik wil zien als ik net wakker ben :=
Laatst bijgewerkt door Destination op 22-09-12 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:56

Marjoow schreef:
Ladybird schreef:

Nou dat betwijfel ik. Er liepen ook 13/14 jarigen tussen, die moet je gewoon thuis houden.

Klopt! maar niet rond 21.00 uur toen de rellen uitbraken, je kan zeggen wat je wil, maar op bijna alle foto's zie je mensen dat de meesten mensen ouder zijn als 13/14

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:57

En een hoop van die jongens kunnen ook heel goed nog 16/17 jaar zijn.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 09:57

Marjoow schreef:
Fotoserie van Nu.nl

http://media.nu.nl/m/m1nz001ao029_700.jpg

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
"Verder zijn veel ruiten gesneuveld en etalages van winkels leeggehaald."

[ Afbeelding ]
"De ten minste 50 man sterke ME kon niet voorkomen dat de relschoppers een spoor van vernielingen achterlieten. Auto's werden omgegooid, schuren van bewoners werden opengebroken, ruiten werden ingegooid."

[ Afbeelding ]

http://media.nu.nl/m/m1mzxvja5b8m_700.jpg
http://media.nu.nl/m/m1mzxvra9kig_700.jpg

Nou leuk feestje hoor :n