Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:27

ceasario schreef:
Lante schreef:
Daarom zou ik het willen stimuleren om mensen met een uitkering te stimuleren vrijwilligerswerk te doen,.

Dan is het niet meer of geen vrijwilligerswerk meer..maar werk en werk dient beloont te worden.

Je krijgt van de maatschappij, dan kun je ook iets teruggeven aan de maatschappij.
Dus dan hoeft er geen extra geld bovenop het geld dat je al krijgt, je doet gewoon iets terug :)

Moet vast wel op 1 of andere manier te regelen zijn.

Bovendien zijn er vast wel klusjes die door mensen met uitkeringen gedaan kunnen worden, zonder dat ze dan meteen in een arbeids-situatie met te hoge druk terechtkomen.

Maar vaak hebben mensen er geen zin in om wat voor de maatschappij terug te doen, want ze krijgen er niks extra's voor _-:(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:29

Quellian schreef:
En vrijwilligerswerk mag ook niet zomaar als je een uitkering ontvangt. Dit moet allemaal in overleg met de sociale dienst (als er sprake is van een bijstandsuitkering).
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met WW, want dat gaat natuurlijk via het UWV.

Vrijwilligerswerk wordt dan beloond met de uitkering.

@Quellian: Inderdaad, maar in overleg als opstap naar eventueel betaald werk in de toekomst lijkt het me het geen probleem of als je uitlegt dat je toch graag wat wilt betekenen in de maatschappij... Helaas is communicatie altijd erg moeilijk met overheidsinstanties en worden mensen in dit soort dingen snel genaaid.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:30

pmarena schreef:
[Zowel allerlei potjes die mensen niet stimuleren om wat meer voor zichzelf te zorgen, als hypotheekrenteaftrek, als onzin als kinderbelasting enzo, kan wat mij betreft veel beter her-verdeeld worden :j

Kinderbelasting?
Kinderbijslag is een verkapte fokpremie uit de midden 50-tiger jaren..
Dankzij die fokkerspremie zijn er nu te veel ouderen..Die eerst hun ouders hebben ondersteund.. :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:31

Lante schreef:
Kennis van mij is zwaar depressief, meerdere malen opgenomen geweest, straatfobie etc. Was getrouwd, maar haar man kreeg jong een beroertje, raakte invalide, dus baan kwijt, konden niet meer rondkomen, raakten in de schulden. Man overleed 4 jaar terug aan een tweede beroerte. Zij is nu nog van haar bijstanduitkering zijn begrafenis (die heul sober was) aan het af betalen... Ze kan haar verjaardag niet vieren, want ze heeft geen geld voor koffie of hapjes; ik vind het triest en dan zou ik volgens sommige VVD stemmers materialistisch zijn dat ik zulke mensen het niet gun dat ze nog meer benadeeld worden...?

Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?

Rare wereld...

Even uit pure interesse: heeft zij geen vrienden, familie of kennissen? Want mijn ervaring leert dat de sociale contacten toch echt wel voor koffie en koekjes en wat gezelligheid willen zorgen :)

Dat terzijde: waar het om gaat is dat er door een enkeling geredeneerd wordt dat VVD-stemmers mensen zijn die puur uit eigen belang en materialisme op die partij stemmen. Maar dat op "linksere" partijen wordt gestemd uit ideologisch oogpunt, namelijk solidariteit. Dat is bullshit, dat is wat ik zeg. Er zijn evengoed mensen die uit ideologisch oogpunt op de VVD stemmen, als dat er ook mensen zijn die op de PvdA stemmen PUUR UIT EIGEN BELANG. Er wordt herhaaldelijk gezegd: als je tot de zwakkeren van de samenleving behoort, stem je niet op de VVD. Dan stem je bijvoorbeeld op PvdA of SP om maar wat te noemen. WANT DIE ZIJN SOLIDAIR. Als je al 1 ding kunt opmaken uit die uitspraak, dan is het dat de persoon die zo'n uitspraak doet VOLLEDIG OP EIGEN BELANG GERICHT IS.

Ik vind dat er overigens een heel wezenlijk verschil is tussen de opvattingen:
1. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die met hun plannen mijn belangen het best zullen behartigen
2. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die met hun plannen het algemeen belang het best behartigen
3. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die qua ideologie het best bij mijn ideologie aansluit
3. ik heb PvdA/ Sp gestemd omdat ik vind dat die rijken meer moeten betalen.

Ik hoop toch op z'n minst dat mensen dat verschil willen zien! Hetzelfde geldt voor VVD stemmers. Stem je uit eigen belang, stem je uit algemeen belang, stem je vanuit een ideologie of stem je VVD omdat je "die luie flikker uit de uitkering wilt trekken".

Daar zit em het verschil in, en ook of je iets materialisme moet noemen of niet. Als je uit pure afgunst naar mensen die het goed hebben reageert, omdat je het zelf niet zo goed hebt, dan vind IK dat materialistisch.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:34

gummie schreef:
Lante schreef:
Kennis van mij is zwaar depressief, meerdere malen opgenomen geweest, straatfobie etc. Was getrouwd, maar haar man kreeg jong een beroertje, raakte invalide, dus baan kwijt, konden niet meer rondkomen, raakten in de schulden. Man overleed 4 jaar terug aan een tweede beroerte. Zij is nu nog van haar bijstanduitkering zijn begrafenis (die heul sober was) aan het af betalen... Ze kan haar verjaardag niet vieren, want ze heeft geen geld voor koffie of hapjes; ik vind het triest en dan zou ik volgens sommige VVD stemmers materialistisch zijn dat ik zulke mensen het niet gun dat ze nog meer benadeeld worden...?

Mensen met een flinke beperking moeten in de ogen van de VVD stemmer enkel net genoeg geld hebben om in leven te blijven, maar mogen niks extra's om hun leven wat mooier te maken, dat wordt ze niet gegund?

Rare wereld...

Even uit pure interesse: heeft zij geen vrienden, familie of kennissen? Want mijn ervaring leert dat de sociale contacten toch echt wel voor koffie en koekjes en wat gezelligheid willen zorgen :)

Dat terzijde: waar het om gaat is dat er door een enkeling geredeneerd wordt dat VVD-stemmers mensen zijn die puur uit eigen belang en materialisme op die partij stemmen. Maar dat op "linksere" partijen wordt gestemd uit ideologisch oogpunt, namelijk solidariteit. Dat is bullshit, dat is wat ik zeg. Er zijn evengoed mensen die uit ideologisch oogpunt op de VVD stemmen, als dat er ook mensen zijn die op de PvdA stemmen PUUR UIT EIGEN BELANG. Er wordt herhaaldelijk gezegd: als je tot de zwakkeren van de samenleving behoort, stem je niet op de VVD. Dan stem je bijvoorbeeld op PvdA of SP om maar wat te noemen. WANT DIE ZIJN SOLIDAIR. Als je al 1 ding kunt opmaken uit die uitspraak, dan is het dat de persoon die zo'n uitspraak doet VOLLEDIG OP EIGEN BELANG GERICHT IS.

Ik vind dat er overigens een heel wezenlijk verschil is tussen de opvattingen:
1. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die met hun plannen mijn belangen het best zullen behartigen
2. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die met hun plannen het algemeen belang het best behartigen
3. ik heb PvdA/ SP gestemd omdat die qua ideologie het best bij mijn ideologie aansluit
3. ik heb PvdA/ Sp gestemd omdat ik vind dat die rijken meer moeten betalen.

Ik hoop toch op z'n minst dat mensen dat verschil willen zien! Hetzelfde geldt voor VVD stemmers. Stem je uit eigen belang, stem je uit algemeen belang, stem je vanuit een ideologie of stem je VVD omdat je "die luie flikker uit de uitkering wilt trekken".

Daar zit em het verschil in, en ook of je iets materialisme moet noemen of niet. Als je uit pure afgunst naar mensen die het goed hebben reageert, omdat je het zelf niet zo goed hebt, dan vind IK dat materialistisch.

Iemand die al jaren depressief thuis zit met een straatfobie en een invalide man (die er inmiddels ook al niet meer is) heeft niet veel meer over hoor. Haar familie heeft haar al lang laten stikken; die waren het gezeur zat. Dat is helaas de mentaliteit van veel mensen tegenwoordig.

pmarena

ceasario schreef:
pmarena schreef:
[Zowel allerlei potjes die mensen niet stimuleren om wat meer voor zichzelf te zorgen, als hypotheekrenteaftrek, als onzin als kinderbelasting enzo, kan wat mij betreft veel beter her-verdeeld worden :j

Kinderbelasting?
Kinderbijslag is een verkapte fokpremie uit de midden 50-tiger jaren..
Dankzij die fokkerspremie zijn er nu te veel ouderen..Die eerst hun ouders hebben ondersteund.. :D

Och jemig, dat is een suffe mis-tik zeg, excuus, kinderbijslag natuurlijk :o

Gewoon mee kappen, en stoppen in onderwijs, zwemles, gym o.i.d. zodat ouders niet hoeven te piepen dat alles zo duur is voor hun hobby (kinderen :P ) en dat geld ook echt naar de opvoeding van de kinderen gaat (= goed voor de maatschappij die dat geld ophoest) en niet naar sigaretten of merkkleding of andere onzin.

Maargoed, dat heb ik al vaker gezegd :P

LadyMadonna

Ik blijf toch een beetje verdrietig worden van de toon die sommige hebben...

Rijken zijn fraudeurs
armen zijn steuntrekkers

Waarom alles zo zwart/wit?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:39

@ Lante: dat is heel triest en je ziet het vaker gebeuren ja... Met lichamelijke ziekten schijnen mensen makkelijker/ beter om te kunnen en willen gaan dan met geestelijke ziekten. Echter: ook hier geldt dat het begrijpelijk is dat mensen dan afhaken. Zelfbescherming/ niet in negativiteit verzand willen geraken/ kiezen voor andere mensen om je heen die wel positief in het leven staan. Die mentaliteit is begrijpelijk.

Ik zou die mensen die afhaken daar niet op willen afrekenen! Maar het blijft triest voor zo'n vrouw. Desalniettemin vraag ik me af wat jij dan als oplossing ziet? Je vindt als ik het goed begrijp dat ze recht heeft op meer geld? Wat lost dat dan op? Maakt geld haar leven mooier, zoals jij omscrhijft? Ik geloof het niet. Of bedoel je dan dat ze meer te besteden heeft aan hulpverlening?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:40

Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:42

gummie schreef:
Ik zou die mensen die afhaken daar niet op willen afrekenen! Maar het blijft triest voor zo'n vrouw. Desalniettemin vraag ik me af wat jij dan als oplossing ziet? Je vindt als ik het goed begrijp dat ze recht heeft op meer geld? Wat lost dat dan op? Maakt geld haar leven mooier, zoals jij omscrhijft? Ik geloof het niet. Of bedoel je dan dat ze meer te besteden heeft aan hulpverlening?

Ik denk dat geld wel gelukkiger maakt.
Interessant trouwens, of je stemt je gevoel of met je verstand. Als ik vanuit mijn gevoel zou stemmen, dan zou ik uitkomen op GL (of SP), want ik ben wel van het 'eerlijk zullen we alles delen' vanuit mijn persoonlijkheid, maar niet vanuit mijn situatie.

En kinderbijslag mag van mij ook inkomensafhankelijk worden gemaakt.

ceasario

stef schreef:
Waarom alles zo zwart/wit?

Omdat men de waarheid niet boven water kan krijgen..
Het is het gekanker in het algemeen van de z.g.n. nieuwe rijken die er niet voor uit willen komen dat hun het water aan de lippen staat , hun fancybaan op de tocht staat en bijne verzuipen in de schuld.

Vroeger ging men bidden en nu aanbidden ze Rutte *\o/*

050206051012

Lante schreef:
Als de rijken ietsje minder krijgen, dan zijn ze nog steeds rijk, als de arme mensen die het echt nodig hebben ietsje meer krijgen dan zijn ze niet meer arm. Heerlijk simpel, maar toch ook zo moeilijk.

Haha ja, hóe moeilijk kan het zijn inderdaad. De theorie is zo makkelijk, dus waarom moet het in de praktijk zo moeilijk zijn?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:44

gummie schreef:
@ Lante: dat is heel triest en je ziet het vaker gebeuren ja... Met lichamelijke ziekten schijnen mensen makkelijker/ beter om te kunnen en willen gaan dan met geestelijke ziekten. Echter: ook hier geldt dat het begrijpelijk is dat mensen dan afhaken. Zelfbescherming/ niet in negativiteit verzand willen geraken/ kiezen voor andere mensen om je heen die wel positief in het leven staan. Die mentaliteit is begrijpelijk.

Ik bedoel ermee te zeggen dat zulke mensen niet meer gekort kunnen worden, dat mensen niet alleen in zulke situaties terecht komen, omdat ze te dure auto's en huizen hadden of teveel uit de Neckermann hadden besteld, aan de drugs zijn of niet willen werken. Dat is te kort door de bocht, daarom dit voorbeeld. Mijn moeder heeft dit jaar de verjaardaghapjes betaald b.t.w. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:45

Dit topic is niet bij te houden, werken jullie niet? :D Of internetten jullie allemaal in de baas zijn tijd? ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:46

Quellian schreef:

Niet voldoende geld hebben maakt in elk geval wel ongelukkig. Boven een bepaalde grens (in Amerika geloof ik $60.000 per jaar - maar dat kun je uiteraard niet zomaar vertalen naar de Nederlandse situatie) maakt extra geld niet extra gelukkig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:47

@Electra: Ik ben vrij vandaag en de afgelopen 2 dagen had ik buikgriep. :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:49

Quellian schreef:
[En kinderbijslag mag van mij ook inkomensafhankelijk worden gemaakt.

Geen werk dan maar een andere goed betaalde hobby.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:49

Ziek zijn is een keuze hè Lante :P :P .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:50

Shadow0 schreef:
Quellian schreef:

Niet voldoende geld hebben maakt in elk geval wel ongelukkig.

Klopt, geldzorgen draag je de hele dag met je mee, je staat ermee op en gaat ermee naar bed.
Ik gun het iedereen om onbezorgd te kunnen eten, de huur te betalen, zich te kleden, etc., maar ik ben echt bang dat de kloof tussen 'arm' en 'rijk' alleen maar groter gaat worden.

Geldproblemen is net als seks binnen je relatie; een goed seksleven is 10% van je relatie, een slecht seksleven is 90% van je relatie.

ceasario, zo had ik het nog niet bekeken nee, maar volgens mij wordt het bij opvolgende kinderen toch minder?
Wij hebben de kinderbijslag niet nodig (net als veel anderen), dat kan beter worden verdeeld onder mensen die het wél echt nodig hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:52

@Rinske: Inderdaad haha, ik heb er voor gekozen om met hevige krampen de hele dag naar het toillet te lopen op de meest ongelukkige momenten, maar wel thuis inderdaad, haha!
Niet zo handig als je net een bewoner met een meervoudige beperking in de tillift hebt hangen in zijn nakie! :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:53

Rinske schreef:

Nee, de "officiële leuze" leuze van de werkgever is: ziekte overkomt je, maar thuisblijven is een keuze ;)

Maar ik lees hier zo vaak, dat mensen 60-80 uur per week werken (waarschijnlijk allemaal boeren of zelfstandigen?), dat ik mij afvraag, hoe je überhaupt nog tijd hebt, om op een forum te zitten?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:53

Lante schreef:
@Rinske: Inderdaad haha, ik heb er voor gekozen om met hevige krampen de hele dag naar het toillet te lopen op de meest ongelukkige momenten, maar wel thuis inderdaad, haha!
Niet zo handig als je net een bewoner met een meervoudige beperking in de tillift hebt hangen in zijn nakie! :+

_O- (sorry, érg visueel ingesteld ;) )

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:55

Rinske schreef:

Natuurlijk ! :(:)

Ik had in 2 jaar, 2 broers, allebei topmanagers 60-80 uur..

de ene is gestorven op 55 jaar..kanker
de andere op 51 jaar kanker..

Hier worden veel uitspraken gedaan op basis van russische roulette..
Van bij mij gebeurd het niet.. Speel maar rustig verder maar je komt allemaal aan de beurt , vlugger dan je verwacht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:56

Quellian schreef:
Inkomen? Hoe kóm je erbij? Heb je mijn laatste post niet gelezen?
Als je chronisch ziek bent (zoals ik), fulltime werkt (omdat je baan geen directe negatieve invloed heeft op je gezondheid, maar waarop je 100% afgekeurd zou zijn indien je een andere functie had), een kind hebt (waar naast het werk eigenlijk geen energie meer voor is door ziekte, maar werken gaat voor alles) en een huishouden (zelfde verhaal), hoeveel tijd en energie is er dan nog voor 'extra werken'? Ik weet niet hoe jij denkt dat mijn 'extra inkomsten' eruit zien? _O- Ik adverteer enkel op bokt, nou, jeetje. Buiten dat; ik heb het geld niet nodig, het is hobby.

Hemeltje je hoeft je toch niet te verdedigen tegen onzin :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:57

stef schreef:
Lante schreef:

_O- (sorry, érg visueel ingesteld ;) )

:D Mijn werkgevers zijn mijn cliënten ook en ze zijn blij dat ik kies om thuis te blijven met buikgriep hoor! Je snapt waarom haha! :P