De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:48

Daphara schreef:
Jouw mening he, want ik heb nog niet kunnen ontdekken “dat de hele zaak aan elkaar hangt van list en bedrog”
Ik heb ook nergens enige belediging van de McCanns gezien over het gehele Portugese volk. Ze waren wel minder blij met de PJ en de traagheid in het onderzoek. Toch vind ik dat ze, gezien de omstandigheden, netjes zijn gebleven.
Ze hadden naar eigen zeggen één doel en dat was om Madeleine te vinden.
Kijk het filmpje in de link van TF maar, ik vind Gerry juist heel begripvol naar de Portugese bewoners van PdL.

Het begrip van Gerry s uit de tijd dat ze nog onthaald werden in de kerk en er volop medelijden was. Op met moment dat je de PJ en de president de grond in gaat trappen, beledig je het hele volk, geloof me.
Als ik op TV ga zeggen dat jullie koning een gore pedofiel is die zijn dochters misbruikt staat ook heel nederland op z´n kop. Wellicht kan ik daarvoor nog gearresteerd worden ook.
Als iemand in het topic niet alles meegekregen heeft, wil niet zeggen dat er niks gebeurd is. Hetwil alleen zeggen dat die persoonstukjes informatie mist.
Dat jij je niet bewust bent van list en bedrof of het niet kan ontdekken, wil niet zeggen dat het er niet was. Kijk eens naar videos van onafhankelijke journalisten die er diep ingedoken zijn. Begin eens met kijken naar Metdodo3, naar het bedrijf van de McCanns met het fonds dat van donaties kwam. Kijk eens naar tegenstrijdigheden als Gerry die beweerd voor vrijheid van meningsuitng te zijn en vervolgens klagen ze Amaral aan wegens een boek. Amaral die ze persoonlijk ten gronde hebben geprobeerd te richten. die al zijn bezittingen is kwijtgeraakt. En de grotere, zeer professionel man is in deze, want nog steeds geen kwaad over ze spreekt. En nooit heeft gedaan.
De algemene haat naar Amaral van mensen buiten Portugal komt maar door 1 ding en dat is de lastercampagne van de McCanns.
Ze willen hun kind helemaal niet vinden, ze voerden campagnes. En iedereen die een andere theorie durft te uiten dan ontvoering, wordt aangeklaagd door hun adcokaten.

Citaat:
Weer jouw menig dat TF iets wel of niet doet om een bepaalde reden. Jij kent TF niet en ik vind jouw bericht heel aanvallend naar TF, ik zie regelmatig meerdere posts van jou onder elkaar staan.

Relevantie van een smurfen foto en een foto van haar omgeving?
Het gaat om discussie gedrag.
En als je oplet zul je zien dat ik van alles over me heen laat gaan en zelden commentaar heb op iemand, maar als ze zichzelf op de borst gaat timmeren over zakelijk blijven, heb ik daar een ander idee over.

Citaat:
Ik zie veel dingen gewoon anders, waarom moet Kate verklaren waarom het raam open stond, het stond open en als zij dat niet gedaan heeft, waarom moet zij het dan uit kunnen leggen waarom het open staat.

Inntegendeel, ze moet dat soort dingen aan de politie overlaten. Het is het willen verklaren en zelf met theorieën komen, die ze later ook weer heeft veranderd omdat ze snapte dat wat ze zei niet logish was, dat ze verdacht maakt. Plus hetfet dat ze de hele familie afbelden met dat er schade aan het raam was, het rolluik "jammied" en ze weg was gehaald door een pedofielen ring...

Citaat:
We kunnen het best over oude dingen hebben, ik heb in de vorige ronde ook dingen aangedragen die ik vreemd vond in het hele verhaal, dingen die niet klopte, maar daar werd niet op doorgegaan destijds.

Ja dat kan ook, en ik kan me herhinneren dat we de vorige keer gewoon overal antwoord op hebben gegegeven.
Er zijn vast wel meer dingen die best opnieuw onder de loep kunnen soms, maar om nou elke tien paginas te komen met dezelfe quote van dezelfde bron over de lijkhonden...om maar wat te noemen...Pak dan een andere invalshoek. Dat doe jij dan tenminste nog wel.

Overigens is het gewoon handiger als we allemaal posts met "je" en "jij" proberen te vermijden want dat maakt het persoonlijk en dat is niet nodig.
Betreffende de onderwerpen maakt het niets uit wie het inbrengt en we kunnen die allemaal bediscussiëren.
Op het moment dat er gejet en gejijt wordt, is het niet meer zo open en minder aantrekkelijk voor anderen om zich er mee te moeien en komen er ook al snel waardeoordelen om de hoek kijken die de sfeer nadeling beïnvloeden.

Deze post is ook weer voor een groot deel over het verloop van het topic en niet het onderwerp en af en toe is zo´n check niet erg, maar ik hoop dat we gewoon wat meer inhoudelijk door kunnen.

Ik zal nog een keer de links zoeken naar videos van de onafhankelijke journalisten en de profiler, voor een onafhankelijke kijk in de keuken van de McCanns zogezegd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:57

Okee, ik ga nu even een heleboel info er in gooien en ik hoop dat het allemaal doorgekeken en geluisterd wordt en wellicht is het aanleiding tot nieuwe discussie, als er mensen in zijn voor oudere dingen ophalen, maar in elk geval wil ik even aangeven dat er wel wat meer te vinden is dan de PJ files en dat uit die PJ files heel wat te halen is dat niet klopt.

Er zijn discrepanties in het ophalen van de tweeling en Madeleine van de creche.

https://www.youtube.com/watch?v=jyr3EFC ... vKhVGinxQs

Citaat:

Mysterie rond het bedje in de kamer van de McCanns op woensdagochtend.

Discrepantie rond kiddie tennis.
https://www.youtube.com/watch?v=HV4bFKxG2NY&t=130s

Dit gaat over waarom dingen stopten rond het onderzoek.
https://joana-morais.blogspot.com/2012/ ... TGecvnRDUM

Podcasts.
https://www.youtube.com/watch?v=GYWGEM- ... qBt7HgNc-4
Betrokkenheid politiek

Citaat:
WHY WOULD SUSPICIONS ABOUT THE McCANNS TRUTHFULNESS BE A CONCERN ABOUT UK GOVERNMENT RELATIONS?
GOVERNMENT INTERFERENCE?
British diplomat warned Foreign Office of concerns over McCanns - 3rd December 2007
The Foreign Office was alerted to fears over Gerry and Kate McCann by a British diplomat in Portugal just days after their daughter Madeleine went missing.
The diplomat was sent to the holiday resort of Praia da Luz in the days following the four-year-old's disappearance and soon became concerned over "inconsistencies" in the testimonies by her parents and their friends.
After visiting the McCanns, the unnamed diplomat sent a report to the Foreign Office in London, admitting his worries about "confused declarations" of the McCanns' movements on the night of May 3.
The diplomat's concerns were made over four months before Gerry and Kate were named arguidos (suspects) on September 7.
Contents of the letter were leaked to Belgian newspaper La Dernière Heure over the weekend.
The diplomat expressed his fears after receiving instruction from the Foreign Office to provide "all possible assistance to the McCann couple".
The French-language paper printed excerpts of the letter, quoting the diplomat as saying: "With the greatest respect, I would like to make you aware of the risks and implications to our relationship with the Portuguese authorities, if you consider the possible involvement of the couple.
"Please confirm to me, in the light of these concerns, that we want to continue to be closely involved in the case as was requested in your previous ­message."
Although the Government was quick to assist the McCanns in the days following Madeleine's disappearance, direct contact with the couple ceased when they were named as suspects.
La Dernière Heure pointed out that a majority of the diplomats originally involved in the case have now been taken off it.
The then-Prime Minister Tony Blair sent special envoy Sheree Dodd to act as a "media liaison officer" for the pair soon after Madeleine vanished.
Ms Dodd has since resigned from the Foreign Office, while the British consul in the Algarve, Bill Henderson, has retired.
John Buck, the British ambassador in Portugal, no longer works in the country.
----------------------------------------------------------------------------------
FCO told the Commissioner that, although the Portuguese authorities had released many documents about the investigation into the disappearance of Madeleine McCann, sensitivities remained and FCO believed that the section 27(1)(a)* exemption still applied. If FCO were to disclose all the details about HM Ambassador’s contact with the Portuguese police they would risk damaging the relationship on which good inter-governmental co-operation was based.
----------------------------------------------------------------------------------
*The exemption under section 27 exists to protect the United Kingdom's international relations, its interests abroad and the United Kingdom's ability to protect and promote those interests. [full PDF here]
Section 27 consists of two different kinds of exemption:
Section 27(1) focuses on the effects of disclosure rather than on the type of information. Information is exempt if its disclosure would or would be likely to prejudice any of the matters mentioned in section 27(1)(a) - (d):
a) relations between the UK and any other state
b) relations between the UK and any international organisation or international court
c) the interests of the UK abroad
d)the promotions or protection by the UK of its interests abroad
Section 27(2) protects confidential information obtained from a foreign state, an international organisation, or an international court. Section 27(2) describes information by reference to its origins and the circumstances in which it was obtained.
http://forum2.aimoo.com/MadeleineMcCann ... 27653.html
http://joana-morais.blogspot.com/2009/0 ... n-act.html

Citaat:

https://kevinhalligen.blogspot.com/2009 ... lqzmdzRbWR

Niet genoeg bewijs is niet hetzelfde als geen enkel bewijs
[ Afbeelding ]

De onbetrouwbaarheid van de nanny.
[ Afbeelding ]

Een statement van Kate:
Citaat:
PRESS THE BUTTON AND WE'RE ALL GONE AND IT'S ALL FINISHED AND WE'RE ALL TOGETHER AND GONE, WHATEVER...

Als ze met een druk op de knop ALLEMAAL weg zijn en samen, betekent dat vanzelf dat Maddie DUS al dood is.

Zo zijn er wel wat meer dingen, zoals haar bewering dat het alleen laten van de kinderen niet de oorzaak was.
Dan is er dus wat gebeurd waar ze bij waren.

Richard D Hall is een onafhankelijke journalist die diep in de zaak gedoken is
https://www.youtube.com/watch?v=_yYwFnglhtw

https://www.youtube.com/watch?v=FALylDl2Pqk Wellicht komt dit ook al voor in de vorige.
Ik kan niet alle delen meer vinden maar heb de links hier al eerder gedeeld.

Sonia Poulton docu over de PR
https://www.youtube.com/watch?v=Vw8ednZYRbI&t=1744s

De leugen over de deal
https://www.youtube.com/watch?v=yjORvUj ... kTTeM-k7X8

Profiler Pat Brown heeft een hele serie gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=7ZK-N6dVe_w&t=339s
https://www.youtube.com/watch?v=v08ADll_t_s&t=998s
https://www.youtube.com/watch?v=P8_apbj2zbk&t=5s

De McCanns proberen te vorkomen dat haat boek gelezen wordt https://www.youtube.com/watch?v=Z7v81nz357A&t=485s

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:23

De smurven foto was een "inkoppertje" op het voorzetje van Lusitana.

Mensen krijgen anders weer een verdraaid beeld.

Ik klikte even de onderste link aan, en zag gelijk de tekst, kleding Maddie.
Het was het T-shirt van Sean.

Dan heb ik de rest nog niet bekeken...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:16

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:17

Lusitana schreef:
Een statement van Kate:
Citaat:
PRESS THE BUTTON AND WE'RE ALL GONE AND IT'S ALL FINISHED AND WE'RE ALL TOGETHER AND GONE, WHATEVER...

Als ze met een druk op de knop ALLEMAAL weg zijn en samen, betekent dat vanzelf dat Maddie DUS al dood is.

Lusitana, met opmerkingen als dit kun je toch niet discussiëren, je trekt een opmerking van Kate geheel uit het verband en hangt er een betekenis aan van heb ik jou daar. De hele context, waar dit een deel van het antwoord was, is weg.
Heb je dit interview gezien? Wat was de vraag van de interviewer en wat was het volledige antwoord van Kate?

Ik zal eens met iets dat jij gezegd hebt doen, wat je hierboven met iets dat Kate gezegd heeft gedaan hebt...

Lusitana schreef:
Jullie koning is een gore pedofiel die zijn dochters misbruikt

Joh Lusitana, hieruit blijkt toch echt dat je enorm haatdragend naar ons koningshuis bent en grove leugens over onze koning verspreid....
Of betekend de contexts ook nog iets en is dit ene zinnetje niet wat je bedoelde te zeggen?

Ik zal je verklappen wat de contest van dat stukje van Kate is geweest, ik heb het hele interview namelijk gezien. Helaas heb ik de link naar de “unedited” versie nog niet terug gevonden, maar zodra ik die weer heb gevonden, zal ik het plaatsen.
De interviewer vroeg eerder in het interview wat ze anders zouden doen ze die avond overnieuw mochten doen, als ze terug kon gaan in de tijd. Daarop het antwoord dat ze natuurlijk nooit de kinderen alleen gelaten zouden hebben, maar dat ze geen reset knop hadden om het over te kunnen doen. Dat “in hindsight” het antwoord simpel was, maar dat ze geen “do over” kregen.

Later de vraag hoe het met hun ging en de media gekte en beschuldigingen er omheen. daarop was het volledige antwoord:

Citaat:
“It really isn’t easy, coping. Some day’s are better than others, there are days when you think “I can’t do this anymore” and you just wasn’t to press a button and we are all gone and it’s finished, and we are all together and gone. Whatever. But you can’t you know. Just occasionally you have a really bad day, which we do, and you can’t help but think that”

Ze heeft het er in context imo dus over dat als ze het over zou kunnen doen dat ze de kinderen niet alleen gelaten had, dat ze soms wenst op slechte dagen dat ze een reset knop in kan drukken en de hele situatie verdwijnt, dat ze als gezin nog gewoon samen zijn en weg zijn van PdL en de gekte. Maar dat kan niet.

Heb je zelf ooit eens in zo’n oliebol situatie gezeten dat je wenst dat je een knop in kunt drukken en de hele situatie gewoon weg is, dat het nooit gebeurt is en dat alles nog bij het oude was? Nou ik wel, ik snap precies over welke knop ze het heeft.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:24

Hoe ik ook zoek, ik kan de unedited versie niet vinden, het was een interview van TVN met volgens mij een Portugese interviewster (ik verstond de taal iig niet) en een mannelijke vertaler naar het Engels.

Misschien Lusitana, dat jij zelf ergens de unedited versie kan vinden, het is een interview van (eind?) augustus 2007. Ze had een zwart hemdje aan en Gerry een geel overhemd (ja mijn geheugen is fotografisch op die manier). Volgens mij zaten ze samen op een bank die tegen de muur stond. Vooral de kleding en het rode TVN logo kan ik me helder herinneren.

Omdat jij Portugees spreekt weet jij misschien de juiste woorden voor een Google zoekactie.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 19:46

Daphara, wat is er volgens jou gebeurd?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 20:22

Jnien schreef:
Daphara, wat is er volgens jou gebeurd?

Ik blijf erbij dat ik het niet weet. Ik kan me niet vinden in de interpretatie van velen over het zogenaamde bewijs. Ik kan me veelal niet vinden in wat de McCanns wel of niet hadden moeten doen “als ze onschuldig zouden zijn dan zouden ze ...” dat soort opmerkingen kan ik helemaal niets mee. Je weet imo niet hoe je reageert als je kind ineens weg is, totdat het je overkomt en je er zelf middenin zit.
Ik zie daarin geen goed of fout in reactie. De strijd tussen rationeel en emotioneel, de ene keer zal je zo reageren en de andere keer weer anders. Ik vind daarin het gedrag van de McCanns niet afwijkend gezien de situatie, de frustratie en het verdriet van het verlies van een kind.

Als de McCanns al betrokken zouden zijn, geloof ik niet dat de vriendengroep op de hoogte is. Je gaat tussen 7 volwassenen nooit een situatie als dat 13 jaar lang geheim kunnen houden, vroeg of laat klapt iemand uit de school en dat is tot op heden niet gebeurt.
Het wil er ook bij mij niet in dat ze minder dan anderhalf uur naar het verlies van hun dochter gezellig aan tafel zitten te eten en drinken en dan niemand ook maar iets aan hun merkt. Dat Gerry na zijn controle van de kids rond 21:00 uur nog gezellig en ontspannen staat te kletsen met een tennismaatje voordat hij terug naar tafel gaat, terwijl (volgens de heersende theorie van diegene die in hun schuld geloven) het lichaam van zijn dochter nog niet eens koud is.

Ik kan me al helemaal niet vinden in alle theorieën van pedofiel netwerken waar Gerry bij betrokken zou zijn, of dat hij zoveel vrienden met macht heeft dat hij met alles weg zou komen, zelfs moord. Complottheorieën die reiken van zo’n beetje alle medewerkers van de oceanclub, de tapas 7, tot de Britse regering aan toe. Het gaat er bij mij niet in.

Als ik al een theorie moet kiezen van dat zij wel door een ongeluk overleden is, dan is dat de theorie dat zij van het balkon gevallen is even na het bezoek van David Payne tussen 18:35 en 19:00, toen Gerry terug kwam van het tennissen.
Het zou verklaren waarom er geen enkel DNA bewijs is dat gelinkt kan worden aan Madeleine. Maar nog steeds geen verklaring voor het normale gedrag van de ouders kort na die tijd.

De meest betrouwbare theorie is voor mij nog steeds dat ze ontvoerd is, er zijn zoveel vreemde dingen gebeurt in de dagen voordat Madeleine verdween. Vooral dat meerdere getuigen dezelfde man hebben gezien die het appartement meerdere dagen in de gaten hield. De bijna ontvoering van een ander meisje van ongeveer dezelfde leeftijd als Madeleine. De collectant voor een weeshuis dat niet bestond.

En het feit dat er geen forensisch bewijs is dat Madeleine dood is en haar lichaam nooit gevonden. Dus als ik MOET kiezen, dan kies ik er op basis van het huidige bewijs voor om te geloven dat ze ontvoerd is.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:08

Ik kan hier eigenlijk goed in meegaan.

Daarom was ik juist zo benieuwd naar de anderen hier. Wat is er volgens jullie gebeurt, wat is jouw persoonlijke reconstructie?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:24

Ik ben de link aan het kijken die Lusitana geplaatst heeft. Hij duurt 4 uur, maar is echt super interessant. Echt een aanrader! Er komen dingen voorbij die hier discussiepunt zijn .Er wordt duidelijk uitgelegd waarom bepaalde zaken op z'n minst twijfelachtig zijn of helemaal ongeloofwaardig/onbruikbaar (bv bepaalde verklaringen )

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:27

de ontvoering (buiten het medeweten van de Mccanns om) is in mijn ogen de minst betrouwbaren theorie. Gewoonweg omdat hier geen enkel bewijs voor is. Wat er wel gebeurt is blijft een raadsel, maar dat wat de Mccanns ons willen laten geloven is het duidelijk niet.

Ik ben oprecht benieuwd of jullie standpunt wijzigt na het zien/beluisteren van die link van lusitana.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:40

Lusitana, je plaatst deze foto:

Afbeelding

Je weet zelf inmiddels toch ook dat er geen matched DNA met Madeleine gevonden is in die auto, waarom plaats je dan een foto wat het doet lijken alsof dat wel zo is?

Het DNA onderzoek: http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/JOHN_ ... p2617-2623

Het DNA uit de auto was van 3 tot 5 personen en kon niet aan Madeleine worden toegeschreven. Even als het DNA op de grond achter de bank in het appartement, dat kon op de markers die ze gevonden hadden zelfs aan meerdere personen op het lab worden toegeschreven.

Voor een positieve DNA match met Madeleine hadden ze tenminste 19 markers nodig. In monster 3 (achter de sofa) is DNA aangetroffen van 3 tot 5 personen met 37 markers in totaal. 15 daarvan waren markers die ook in Madeleines DNA aanwezig waren.
Maar zoals te lezen in het volledige verslag zijn diezelfde 15 markers aanwezig in het DNA van vele medewerkers op het lab, pak 3 blanke mensen en je hebt waarschijnlijk in hun DNA bij elkaar die 15 markers.
Het zijn geen bijzondere of specifieke markers. Het sluit niet uit dat het monster DNA van Madeleine bevat, maar het zou evengoed DNA van een heel groot deel van de blanke bevolking kunnen zijn. Het is dus niet specifiek te linken aan Madeleine of zelfs aan maar 1 persoon.

Met andere woorden; er is geen DNA bewijs van Madeleine in de auto, helemaal niets, als er over 15 van de 19 markers wordt gesproken, gaat het over monster 3b, van achter de sofa.
Uit alle overige monsters die genomen zijn is geen enkele marker gevonden die ook maar enigszins aan Madeleine te linken is.

Dat feit is dus samengevat als, ”15 markers gevonden die overeen komen met het DNA van Maddie”. De rest van de informatie wordt heel handig achterwege gelaten. Bovendien wordt er met die afbeelding geïnsinueerd dat er DNA dat mogelijk matched met Madeleine in de auto gevonden is, dat is dus absoluut niet het geval.
Juist dat pick en choose is wat mij zo tegen staat in al het zogenaamde bewijs tegen de McCanns.

Lusitana, ik pik uit die post zo al een paar dingen die van geen kant kloppen. Sorry, maar ik voel er weinig voor om dan al je links en materiaal door te gaan, want als dit “bewijs” of “betrouwbare bronnen” moeten zijn, nou dan besteed ik mijn tijd liever ergens anders aan.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:08

Daphara: wat zegt jou dan het hele politie-onderzoek?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:26

Jnien schreef:

Ik heb mijn mening over de zaak al gegeven.
Wat zegt het jou? Jij bent diegene met kennis over politiewerk toch?

En wat vind jij van het zogenaamde bewijs wat hier aangedragen wordt in het topic?

- Een zin van Kate die uit context getrokken wordt
- Een enkele getuige zonder naam, gezicht of officiële verklaring dat de auto dag en nacht open gestaan heeft en niemand anders die dat gezien heeft, terwijl de auto vanaf de openbare weg zichtbaar was en de pers er continu in de buurt was.
- Het echte DNA bewijs en wat de PJ ervan gemaakt heeft destijds en de mythe die er nog steeds over rond gaat.
- De complottheorieën die reiken tot de hoogste lagen van de Britse regering.

Wat vind jij van al dat “bewijs”?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:46

Daphara schreef:
Jnien schreef:

En wat vind jij van het zogenaamde bewijs wat hier aangedragen wordt in het topic?

- Een enkele getuige zonder naam, gezicht of officiële verklaring dat de auto dag en nacht open gestaan heeft en niemand anders die dat gezien heeft, terwijl de auto vanaf de openbare weg zichtbaar was en de pers er continu in de buurt was.
- Het echte DNA bewijs en wat de PJ ervan gemaakt heeft destijds en de mythe die er nog steeds over rond gaat.

Ik werk bij de Forensische Opsporing, dus niet met getuigen verklaringen.

Ik vind het triest dat het bewijs vd honden in twijfel wordt getrokken, dat er gezegd wordt dat het ‘bewijs’ voor de honden gemanipuleerd kan zijn, dat politie corrupt is, dat het DNA van een ieder kan zijn, etc etc

Ik heb geen volledig dossier, dus kan er niets over roepen.

Ik persoonlijk vind het wel vreemd dat een knuffel wordt gewassen, bloed wordt weggeboend met bleek en nog een paar eigenaardigheden. En ik heb het al eerder gezegd: ik zeg hiermee niet dat de ouders er iets mee te maken hebben, maar ze hebben wél iets uit te leggen.

En er is mijns inziens ook best wat mis gegaan qua onderzoek vd politie, maar niet door een heel korps. En als dát wel geloofd wordt, kan politie/justitie beter afgeschaft worden.

Het is een zeer ingewikkelde zaak die verschillende kanten op kan.

Één kant is dat de ouders of één vd ouders er iets mee van doen heeft. Wellicht een ongeluk en ik vind het dan aannemelijk dat het verdoezeld wordt omdat ze hun kinderen alleen lieten.
Een andere kant is dat Maddie wakker geworden is en naar buiten gelopen en daar door iemand is meegenomen.
Nog een mogelijkheid is dat een van hun ‘vrienden’ iets met de verdwijning te maken heeft.
De mogelijkheid vd inbraak en dat de inbreker een wakkere Maddie tegenkomt en haar meeneemt, lijkt mijzelf niet waarschijnlijk. Over het algemeen zijn inbrekers geen ontvoerders en zullen in paniek raken en wegrennen.
Dat Maddie zelf is gaan dwalen lijkt me ook niet.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 17:13

Jnien schreef:
Daphara schreef:

Ik werk bij de Forensische Opsporing, dus niet met getuigen verklaringen.

Ik vind het triest dat het bewijs vd honden in twijfel wordt getrokken, dat er gezegd wordt dat het ‘bewijs’ voor de honden gemanipuleerd kan zijn, dat politie corrupt is, dat het DNA van een ieder kan zijn, etc etc

Ik heb geen volledig dossier, dus kan er niets over roepen.

Ik persoonlijk vind het wel vreemd dat een knuffel wordt gewassen, bloed wordt weggeboend met bleek en nog een paar eigenaardigheden. En ik heb het al eerder gezegd: ik zeg hiermee niet dat de ouders er iets mee te maken hebben, maar ze hebben wél iets uit te leggen.

En er is mijns inziens ook best wat mis gegaan qua onderzoek vd politie, maar niet door een heel korps. En als dát wel geloofd wordt, kan politie/justitie beter afgeschaft worden.

Het is een zeer ingewikkelde zaak die verschillende kanten op kan.

Één kant is dat de ouders of één vd ouders er iets mee van doen heeft. Wellicht een ongeluk en ik vind het dan aannemelijk dat het verdoezeld wordt omdat ze hun kinderen alleen lieten.
Een andere kant is dat Maddie wakker geworden is en naar buiten gelopen en daar door iemand is meegenomen.
Nog een mogelijkheid is dat een van hun ‘vrienden’ iets met de verdwijning te maken heeft.
De mogelijkheid vd inbraak en dat de inbreker een wakkere Maddie tegenkomt en haar meeneemt, lijkt mijzelf niet waarschijnlijk. Over het algemeen zijn inbrekers geen ontvoerders en zullen in paniek raken en wegrennen.
Dat Maddie zelf is gaan dwalen lijkt me ook niet.

Bedankt voor je mening.

Ik heb nooit beweerd (volgens mij) dat de PJ corrupt is, wel dat er fouten door hun zijn gemaakt. Zowel in voordeel als nadeel van de McCanns.
Ik ben geen fan van Amaral, maar dat is persoonlijke mening. Naar mijn mening heeft hij wel degelijk misinformation verspreid en zijn de McCanns niet de reden dat hij van het onderzoek is gehaald, maar eerder zijn eigen acties en uitlatingen in relatie tot het onderzoek.

Het DNA is gewoon geen match met Madeleine, mensen kunnen het verdraaien wat ze willen, maar er is geen match. Lees het DNA onderzoek zelf door en dan zie je dat ik hierin gelijk heb.

Ik vind dat er aan de zoekactie met de honden geen enkele conclusie getrokken kan worden. In het topic werd elke keer gezegd “honden liegen niet” maar wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat honden wel degelijk kunnen reageren op hun handler en de observer in een zoekactie. De manier waarop de zoekactie in het appartement is uitgevoerd met de honden trek ik om die reden in twijfel.
Maar zelfs als ik de manier niet in twijfel zou trekken, dan zou ik nog uit gaan van de woorden van hun handler, dat het alleen iets betekend als het ondersteund wordt met forensisch bewijs. En dat is er niet.

Ik heb nergens in het onderzoek gelezen dat bloed door Kate weggewassen is met bleek, heb jij daar een betrouwbare bron voor?

De knuffel is inderdaad maanden later gewassen, in het dagboek van Kate (die door de PJ aan de pers gelekt is) stond dat die erg vies was geworden (omdat zij het in de eerste weken na de verdwijning van Madeleine continu bij zich had), als de knuffel altijd regelmatig gewassen is geweest en nu heel vies, tja, ik praat het niet goed, maar ik snap het ook wel weer. Dat was niet de staat waarin Madeleine met de knuffel sliep.
Voor de honden maakte dat geen verschil en hoewel de hond in de nieuwe vakantiewoning aansloeg op de knuffel, kon het niet herhaald worden en verklaarde Martin Grime dat het verder niet van betekenis was als ik het me helemaal goed herinner.

Er zijn sowieso dingen die vreemd zijn, zoals het wissen van de telefoongeschiedenis, maar aan de hand van het abonnement kon toch achterhaald worden wie wanneer waarheen gebeld had en daar is verder niets bijzonders uitgekomen.
Er waren nog wel meer dingen die niet klopte, maar dat van de telefoons is mij het meest bijgebleven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:51

De boel is gearchiveerd voordat er een eindconclusie kwam. Dat was al bij nieuwe leiding.
1 Dat is niet verdacht? Dat een zaak wordt gearchiveerd voordat er een eind conclusie is?
2 Wie denkt dat het de normale gang van zaken in justitie is?
3 Wie vindt het normaal dat mensen onder druk gezet en bedreigd worden?
4 wie vindt het normaal dat iemand geruineerd , VERNIETIGD, moet worden omdat hij een boek schrijft terwijl Gerry schijnheilig in een interview durft te beweren dat hij voor vrijheid van menings uiting is?
5 Wie vindt het normaal dat ze alleen exclusieve interviews willen geven aan mensen die meegaan in het ontvoeringsverhaal? Sowieso dat ze als een soort celebs de wereld over gaan.
6 Dat ze een bedrijf opzetten waarvan ze doen alsof het een charity is, maar gewoon voor eigen gewin is en vooral gebruikt wordt om advokaten te betalen die iedereen de mond moet snoeren en moet zorgen dat boeken van de markt gehaald worden of blijven?
7 Dat ze in zee gaan met Metodo3 die bestaat uit zeer louche figuren die vooral boute uitspraken hebben gedaan en een hoop geld hebben gekost maar helemaal niet uit waren op resulaten. En dat ze dit deden terwijl er nog een actief onderzoek was en het fetelijk illegaal was, maar ze dachten dat het wel okee was omdat het een spaans bedrijf was?
8 Dat Mitchell grove leugens heeft zitten vertellen?
9 Dat ze tegen politie adviezen in gaan met het vrijgeven van het tekening haar oog, waarmee ze haar doodvonnis tekenden als ze ontvoerd was door iemand die misschien betere motieven had dan misbruik (want die dood ze sowieso vrijwel meteen) ?
10 Dat Tanner de politie op een wild goose chase stuurt?
11 Dat ze zelf de politie gaan zitten voeren met wat er gebeurt moet zijn? (open raam, moet gebruikt zijn, al is er niets dat er op wijst. Later op terug komen als het niet geloofd wordt, okee, "misschien open gezet als decoy", (uit haar boek, haar woorden). Ja, daar zal ik op blijven hameren.

De hele beschimping van de PJ en Amaral in het byzonder komt door de lastercampagne van team McCann, want jullie hebben het van uitspraken die Britse tabloids publiceerden en de Nederlandse roddelbladen gewoon overnamen.
Er is geen echte journalist/onderzoeker of recherche actief of ex die wat aan te merken heeft behalve dat ze teveel deden wat de MCanns wilden.
De McCanns die "duidelijke doelen" hadden, Gerrys´s woorden, om het onderzoek te beïnvloeden.
Toen dat niet echt meer lukte, zijn ze het land uitgevlucht.
Er was gebrek aan ervaring in een zaak als deze, maar dat kun je natuurlijk mensen niet kwalijk nemen. Dat spreekt alleen maar voor het land.
En dat heeft uitendelijk in het voordeel van de uitgekoookte MCanns gewerkt die de boel wisten te manipuleren.

Gelukkig moeten ze vooral zelf boeten voor hun onverantwoordelijke gedrag. Wat er ook gebeurd is, het is 100% hun schuld en daar moeten ze mee leven.
Het verschrikkelijk dat niet simpelweg de oppasdienst te gebruiken ´t leven van een meisje gekost heeft.

TVN is trouwens de nationale TV van Chili. Daar spreken ze Spaans.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:55

Hier een foto van Sean, in het rode T'shirt

Afbeelding

Dat verhaal van de corrupte PJ komt van mij, alhoewel ik nooit gezegd heb dat het totale korps corrupt is.

Wel heb ik aangegeven, dat ook iemand binnen het korps bv lijken geur aangebracht kan hebben.

Ik zeg niet dat het zo was, het was een optie.

En dat iemand de Mccanns schuldig ziet, kan ik goed begrijpen.

Maar kom dan wel met goed onderbouwd materiaal.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:03

Er is meer goed onderbouwd materiaal op dat gebied dan wat dan ook richting de PJ.
Maar als je niks wilt beluisteren of zien van onafhakleijke journalisten/onderzoekers, tja.

Wat is de relevantie van de foto?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:16

ThreeFingers schreef:

[ [url=m/kmH5Y5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat verhaal van de corrupte PJ komt van mij, alhoewel ik nooit gezegd heb dat het totale korps corrupt is.

Wel heb ik aangegeven, dat ook iemand binnen het korps bv lijken geur aangebracht kan hebben.

Soms is het ook een optelsom van hun gedrag én onderbuikgevoel.

Sommigen hebben ook een onderbuikgevoel bij Ameral zonder goed onderbouwd materiaal.

Dat mag toch gewoon.

Je hebt bewijzen/sporen/etc en je hebt onderbuikgevoel. Soms zit je erg dichtbij, maar is het doorslaggevende bewijs er niet.
Heel vaak zit de politie/justitie zeer in de goede richting of weten het eigenlijk, alleen hebben ze geen sluitend bewijs.
En soms zitten ze ernaast, maar ook dan is er geen sluitend bewijs.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:24

Lusitana schreef:
Er is meer goed onderbouwd materiaal op dat gebied dan wat dan ook richting de PJ.
Maar als je niks wilt beluisteren of zien van onafhakleijke journalisten/onderzoekers, tja.

"je" dat stelde JE toch niet op prijs, want dat is, persoonlijk..

Geef eens een reactie op het uitverband trekken van Kate's woorden?

Het geeft niet, dat jij denkt dat de Mccanns schuldig zijn in deze zaak.
Het gaat erom dat je probeert met juiste informatie te komen.

Wie is HiDeho?

Een youtubers die filmpjes maakt? Een journalist? Betrouwbare informatie?

Niveau "roddelblad" in mijn ogen.

Maar geef daar eens antwoord op.

Daphara heeft haar eigen persoonlijke omschrijving gegeven, en ook Jnien was zo sportief om haar mening te uiten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:27

Jnien schreef:
ThreeFingers schreef:

Sommigen hebben ook een onderbuikgevoel bij Ameral zonder goed onderbouwd materiaal.

Dat mag toch gewoon.

Je hebt bewijzen/sporen/etc en je hebt onderbuikgevoel. Soms zit je erg dichtbij, maar is het doorslaggevende bewijs er niet.
Heel vaak zit de politie/justitie zeer in de goede richting of weten het eigenlijk, alleen hebben ze geen sluitend bewijs.

Maar zeg er dan bij, dat het je persoonlijke mening is.
Je onderbuik gevoel, inplaats het als een stelling/feit neer te zetten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:30

Lusitana schreef:

Onafhankelijke journalisten zoals Richard D Hall waarvan je in je vorige post complot video’s van plaatst? Heb je zijn werk gezien?

Die man is helemaal geen Journalist, maar een producent van complottheorieën. Volgens hem is Corona een hoax, de maanlanding fake, MH17 is nooit gebeurt, bestaan aliens, en zo kan ik nog wel even doorgaan met al zijn complottheorieën.

Sorry maar ik neem niets van wat hij zegt serieus, maar als jij dat wel wil doen, be my guest, maar ga mij dan niet de les lezen over je zogenaamde onafhankelijke “journalisten”. Ik zie dat absoluut niet als betrouwbare bron.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:32

Jnien schreef:
ThreeFingers schreef:

Dat mag toch gewoon.

Heb je het DNA onderzoek gelezen? Ik had het eerder vandaag gelinkt onder de zwarte afbeelding over DNA die Lusitana postte.

Ik ben wel benieuwd naar jouw professionele mening op basis van de uitslagen van het onderzoek.

Heb je trouwens nog die link met dat er schoongemaakt is met bleek? Ik kan er (buiten de complottheorieën om) niets over vinden in het officiële onderzoek of het dagboek, dus ben heel benieuwd waar dat vandaan komt en of ik iets gemist heb.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 22:30