Als je bedoelt dat de PVDA 'bewezen heeft' (?) en de PVV 'bewijzen gaat' (?) zie ik wel weer een link.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Als je mijn quotes gebruikt wil je ze dan wijzigen Waves? Ik heb dit namelijk niet gezegd, jij hebt het veranderd. Ik zei noem het een realistische kijk op de huidige ontwikkelingen Typisch linkse actie, wat dat betreft past het bij je. En met jou bij een hele grote groep mensen die een links gedachtengoed hebben en hun zin willen doordrukken. Met Cohen voorop.
Feitelijk is het schandalig dat jullie een democratisch verlopen verkiezingsuitslag niet erkennen.
Zoals jullie het prima vinden dat er een hoop immigranten komen vind ik het prima dat jij emigrant wordt als het politiek klimaat je niet bevalt.
janesmith schreef:@Kanniet
Ik verbaas me er zeker wel over, en precies vanwege de reden die jij opnoemt. Het verbaast me dat, als je ziet welke afbraak het gevolg is van hun politiek, dat er inderdaad nog zoveel mensen stemmen voor nog meer van die afbraak.
Ann schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom men verbaasd zou moeten zijn over de hoeveelheid PVDAers in vergelijking met de PVVers?
In zijn algemeenheid denk ik dat men verbaasd is over het aantal PVVers omdat deze partij een aantal standpunten inneemt die best pittige consequenties kunnen hebben.
Daphna schreef:janesmith schreef:Maar wat niet mag zijn de belachelijke vergelijkingen tussen Wilders en een dictator en zijn stemmers en de volgers van die dictator. De ongefundeerde vergelijkingen tussen behandeling van groepen mensen 65 jaar geleden en de moslims nu.
Doe je dat niet zelf in je onderschrift?![]()
Alet74 schreef:@janesmith: bijzonder goede sfeer? Hmmm.... ik geloof dat ik morgen maar eens moet herlezen, ik denk dat ik dat gemist heb
Wanneer iemand bepaalde vergelijkingen goed kan onderbouwen (het is niet aan ons om te zeggen of ze wel of niet kloppen), dan zie ik daar het kwaad niet zo van in. Je moet een discussie als deze wel op zijn waarde weten te schatten: het is internet, het is een forum, kortom: de soep wordt niet zo heet gegeten etcetera.
Het blijft nu eenmaal een onderwerp wat velen van ons bezig houdt en waar de gemoederen nogal over op kunnen lopen.
Citaat:Ja, dat moet je gemist hebben, want de afgelopen weken is er geen enkele wanklank geweest. Moderators hebben hier ook niets meer te doen, terwijl ze voor die tijd zowat dagelijks in moesten grijpen hier.
Discussies zijn leuk, maar zodra is een van de kanten er alleen maar op uit om zoveel mogelijk af te geven op andermans standpunt en deze ook niet wenst te respecteren, dan verzandt het heel vlug tot bekvechten. Uiteindelijk is het het bekvechten wat de boventoon voert, en daar vind ik persoonlijk niets aan. En die rare vergelijkingen met WWII kunnen mij helemaal gestolen worden, want ze slaan nergens op en storen me enorm. Vandaar dat ik daar altijd heel fel op ben. Die tem ik zodra ik ze tegenkom. Voor de rest kan ik niet geraakt worden in een discussie, met uitzondering van die onzin. Dat raakt me en dan wil ik de ander ook raken.
Nicolletje schreef:Ik zou zelf niet op Wilders stemmen maar ik heb toch een vorm van sympathie voor hem, omdat hij zegt wat anderen niet durven voor de angst om politiek incorrect te zijn.
CtjeLief schreef:PVV stemmers voelen zich aangevallen omdat vaak (imo terecht) de vergelijking wordt gemaakt met Hitler, wat niet onbegrijpelijk is. Het is een terechte angst die ergens vandaan komt, kijk maar naar onze geschiedenis. Iedereen hoopt dat dat NOOIT meer kan gebeuren.
CtjeLief schreef:Tja, maar zo worden er ook een hele hoop anti-Wilders met de dood bedreigd door Wilders-aanhangers.. (zie bijv. van Veen toendertijd) Dus ja, mes snijdt nog altijd aan 2 kanten... Er dreigt nu ook een gewelddadig protest van Engelse Wilders aanhangers -grotendeel bestaande uit skinheads en hooligans waarvan er nog enkelen zijn gearresteerd wegens voorbereidingen van aanslagen op moskeeen- tijdens zijn rechtzaak.. Dus bedreigingen komen net zo goed van 'de kant' van Wilders... Dus als je tegen Wilders bent en daar openlijk voor uitkomt, heb je dus ook reden om angstig te zijn en om bedreigd te worden.