Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:52

Ik begrijp de vergelijking in combinatie met specifiek de PVV niet zo.
Als je bedoelt dat de PVDA 'bewezen heeft' (?) en de PVV 'bewijzen gaat' (?) zie ik wel weer een link. ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:56

janderegelaa schreef:
Als je mijn quotes gebruikt wil je ze dan wijzigen Waves? Ik heb dit namelijk niet gezegd, jij hebt het veranderd. Ik zei noem het een realistische kijk op de huidige ontwikkelingen Typisch linkse actie, wat dat betreft past het bij je. En met jou bij een hele grote groep mensen die een links gedachtengoed hebben en hun zin willen doordrukken. Met Cohen voorop.
Feitelijk is het schandalig dat jullie een democratisch verlopen verkiezingsuitslag niet erkennen.

Zoals jullie het prima vinden dat er een hoop immigranten komen vind ik het prima dat jij emigrant wordt als het politiek klimaat je niet bevalt.

Ik heb je quote bewust en vetgedrukt gewijzigd om aan te tonen dat wat jij Huidige ontwikkelingen noemt, niets meer is dan een mening. Typisch linkse actie?? Ik ben niet links en ten tweede is dit op fora een hele geeikte manier om aan te tonen wat je fout vind in iemands post, dat jij het gelijk in een absurde politieke hoek drukt dat ligt dan misschien aan een onbekendheid met discussiefora. Normaal heb je daarvoor een code om de originele tekst door te strepen en je eigen tekst ernaast te zetten. Dat ontbreekt op bokt, vandaar het vetgedrukte.
Je opmerking "past bij je" slaat al helemaal nergens op en is ook nog eens persoonlijk. Maar ik tem niet hoor, zo ben ik niet.

Jullie? Ik weet niet waar je het over hebt. Ik erken alle verkiezingsuitslagen maar dat wil nog niet zeggen dat ik er geen mening meer over mag hebben.

Als ik emigrant wordt loopt NL een paar belastingcentjes mis en ik heb niet het idee dat "jullie" dat van je eigen achterban moeten hebben.

Hele vreemde manier van discussieren trouwens, steeds dat links/rechts gelul. Tegenstellingen zoeken binnen je eigen volk? Das toch niet handig voor een nationalistische partij.[list=][/list]

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:02

Waves schreef:
Normaal heb je daarvoor een code om de originele tekst door te strepen en je eigen tekst ernaast te zetten. Dat ontbreekt op bokt, vandaar het vetgedrukte.

Jawel, dat is
Code
[s] tekst [/s]
en dan kan je doorstrepen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:03

@Kanniet
Ik verbaas me er zeker wel over, en precies vanwege de reden die jij opnoemt. Het verbaast me dat, als je ziet welke afbraak het gevolg is van hun politiek, dat er inderdaad nog zoveel mensen stemmen voor nog meer van die afbraak.

@Ann
Bewezen heeft de PVDA het zeker. Kijk maar naar de staat van onze maatschappij momenteel. Voor het grootste deel het gevolg van de politiek van de PVDA. Echt iets om 'trots' op te zijn.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:04

Nicolletje schreef:
Waves schreef:
Normaal heb je daarvoor een code om de originele tekst door te strepen en je eigen tekst ernaast te zetten. Dat ontbreekt op bokt, vandaar het vetgedrukte.

Jawel, dat is
Code
[s] tekst [/s]
en dan kan je doorstrepen

Ah top! *D Dankje +:)+

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:25

janesmith schreef:
@Kanniet
Ik verbaas me er zeker wel over, en precies vanwege de reden die jij opnoemt. Het verbaast me dat, als je ziet welke afbraak het gevolg is van hun politiek, dat er inderdaad nog zoveel mensen stemmen voor nog meer van die afbraak.

Gelukkig, ik verbaas me er ook over. Daarom begrijp ik niet dat anderen niet verbaasd zijjn, zoals ik al schreef.

Ann schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waarom men verbaasd zou moeten zijn over de hoeveelheid PVDAers in vergelijking met de PVVers?
In zijn algemeenheid denk ik dat men verbaasd is over het aantal PVVers omdat deze partij een aantal standpunten inneemt die best pittige consequenties kunnen hebben.

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:30

@janesmith: ik doelde meer op sommige mensen hier in het topic, die spreken over 'linkse dit en linkse dat'. Dat komt op mij over als het napraten van sommige politici (o.a. Wilders) die dezelfde terminologie bezigen. Ik vind dat jammer. Je kunt toch in je eigen woorden op een mildere toon zeggen wat je zelf vindt? Ik heb bij veel mensen het gevoel dat ze blind napraten wat ze in de krant, op het nieuws en dergelijke horen en lezen. Zo ongenuanceerd kan het toch niet zijn lijkt me?
Persoonlijk denk ik niet zo in links en rechts. Dat is toch niet belangrijk? Het gaat er om waar een partij voor staat, wat ze willen en wat ze niet willen. Daar kun je je wel of niet mee vinden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:50

@Atlet74 Dat is nou eenmaal hoe het benaderd wordt in onze maatschappij. Je kunt niet verwachten van het publiek dat ze ineens de begrippen links en rechts loslaten, als ze de hele dag door alles en iedereen in de media horen praten over links en rechts. Als ik zeg dat de linkse politiek mij niet aanstaat, dan weet je automatisch waar ik wel en niet voor sta. Zo werkt het nu eenmaal.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:56

Dat ben ik niet met je eens janesmith. Het begrip 'linkse politiek' is zo breed en gevarieerd dat ik niet weet wat jou nu precies daarin tegenstaat als je dat soort beweringen doet.
Ik geloof dat je ook niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel: ik weet best dat men hier spreekt over links en rechts. Waar ik hier (in dit topic) moeite mee heb, is de manier (het gevoel erachter) waarop de termen gebruikt worden zoals 'linkse kerk' en dergelijke. Dat klinkt zo onsympathiek, dan begrijp ik vervolgens weer niet dat anderen geen kritiek of minder positief bedoelde opmerkingen mogen over de PVV/Wilders. Als men dat niet op prijs stelt, begin er dan eens mee de andere 'hoek' ook met wat meer respect te behandelen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf: blijft actueel!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:19

janesmith schreef:
Maar wat niet mag zijn de belachelijke vergelijkingen tussen Wilders en een dictator en zijn stemmers en de volgers van die dictator. De ongefundeerde vergelijkingen tussen behandeling van groepen mensen 65 jaar geleden en de moslims nu.

Doe je dat niet zelf in je onderschrift? :+ ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:43

@janesmith: bijzonder goede sfeer? Hmmm.... ik geloof dat ik morgen maar eens moet herlezen, ik denk dat ik dat gemist heb ;)

Wanneer iemand bepaalde vergelijkingen goed kan onderbouwen (het is niet aan ons om te zeggen of ze wel of niet kloppen), dan zie ik daar het kwaad niet zo van in. Je moet een discussie als deze wel op zijn waarde weten te schatten: het is internet, het is een forum, kortom: de soep wordt niet zo heet gegeten etcetera.
Het blijft nu eenmaal een onderwerp wat velen van ons bezig houdt en waar de gemoederen nogal over op kunnen lopen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:10

Daphna schreef:
janesmith schreef:
Maar wat niet mag zijn de belachelijke vergelijkingen tussen Wilders en een dictator en zijn stemmers en de volgers van die dictator. De ongefundeerde vergelijkingen tussen behandeling van groepen mensen 65 jaar geleden en de moslims nu.

Doe je dat niet zelf in je onderschrift? :+ ;)

Ben ik me niet van bewust. Volgens mij is dat een tijdloze wijsheid die bovendien naar niemand specifiek wijst, maar in het algemeen handelt.

Alet74 schreef:
@janesmith: bijzonder goede sfeer? Hmmm.... ik geloof dat ik morgen maar eens moet herlezen, ik denk dat ik dat gemist heb ;)

Wanneer iemand bepaalde vergelijkingen goed kan onderbouwen (het is niet aan ons om te zeggen of ze wel of niet kloppen), dan zie ik daar het kwaad niet zo van in. Je moet een discussie als deze wel op zijn waarde weten te schatten: het is internet, het is een forum, kortom: de soep wordt niet zo heet gegeten etcetera.
Het blijft nu eenmaal een onderwerp wat velen van ons bezig houdt en waar de gemoederen nogal over op kunnen lopen.

Ja, dat moet je gemist hebben, want de afgelopen weken is er geen enkele wanklank geweest. Moderators hebben hier ook niets meer te doen, terwijl ze voor die tijd zowat dagelijks in moesten grijpen hier. :j

Discussies zijn leuk, maar zodra is een van de kanten er alleen maar op uit om zoveel mogelijk af te geven op andermans standpunt en deze ook niet wenst te respecteren, dan verzandt het heel vlug tot bekvechten. Uiteindelijk is het het bekvechten wat de boventoon voert, en daar vind ik persoonlijk niets aan. En die rare vergelijkingen met WWII kunnen mij helemaal gestolen worden, want ze slaan nergens op en storen me enorm. Vandaar dat ik daar altijd heel fel op ben. Die tem ik zodra ik ze tegenkom. Voor de rest kan ik niet geraakt worden in een discussie, met uitzondering van die onzin. Dat raakt me en dan wil ik de ander ook raken.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:12

Citaat:
Ja, dat moet je gemist hebben, want de afgelopen weken is er geen enkele wanklank geweest. Moderators hebben hier ook niets meer te doen, terwijl ze voor die tijd zowat dagelijks in moesten grijpen hier. :j

Discussies zijn leuk, maar zodra is een van de kanten er alleen maar op uit om zoveel mogelijk af te geven op andermans standpunt en deze ook niet wenst te respecteren, dan verzandt het heel vlug tot bekvechten. Uiteindelijk is het het bekvechten wat de boventoon voert, en daar vind ik persoonlijk niets aan. En die rare vergelijkingen met WWII kunnen mij helemaal gestolen worden, want ze slaan nergens op en storen me enorm. Vandaar dat ik daar altijd heel fel op ben. Die tem ik zodra ik ze tegenkom. Voor de rest kan ik niet geraakt worden in een discussie, met uitzondering van die onzin. Dat raakt me en dan wil ik de ander ook raken.

Sjonge,,,,de pot verwijt de ketel

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:57

Zo is het altijd. De een zegt dat de ander begint, de ander weer dat de een begint. Maar in ieder geval heb ik dat probleem al weken niet meer, dus kun je zeggen dat de kans groter is dat het aan de ander lag groter dan aan mij. Nog steeds discussieer ik met iedereen over politiek hier, en geen enkele wanklank of bekvechterij. You do the math ;-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:27

De sfeer in deze topics is zogenaamd verbeterd, omdat er ontzettend veel getemd wordt en berichten verwijderd worden.
Een normale discussie is dan niet meer mogelijk.
Niet voor niets reageren een hoop bokkers niet meer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:32

Misschien zegt dat iets over de strekking van de berichten waarop getemd wordt?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:30

Zo maak je het wel heel erg een inkoppertje om te zeggen dat Wilders hetzelfde doet (Jane) :P

Maar je hebt wel ergens gelijk, ik heb al die tijd alleen mijn mening gezegd en ik meen dat ik ook open sta voor andere meningen en ik wil daarom naar iedereen luisteren en in overweging nemen wat men zegt.
Maar als het alleen wegpesterij is dan kan ik daar niet tegen. Het is me opgevallen dat alleen daarom al, mensen mijn woorden ook voor het gemak alleen lezen zoals ze willen (anti-moslims?) en niet zoals ze er staan.

Ik ben sarcastisch genoeg om tegen mijn moeder voor de grap 'ouwe verzuurde bejaarde' te zeggen, maar ik zal het niet zeggen óver haar en haar leeftijdsgenoten als ze er niet bij is en niet kan reageren.
Daarentegen zou ik wel kunnen discussieren over een bepaalde groep bejaarden die overlast geven in het winkelcentrum bijv.

Waar ik niet tegen kan, is dat mensen dat soort persoonlijke beledigingen aanhalen als argument, en het is me opgevallen dat sommige tegenstanders van de PVV dat wel telkens uit de kast halen, zonder echt in discussie te gaan of zelfs maar inhoudelijk te reageren.

Als je dan vervolgens nu zegt 'de pot verwijt de ketel' dan kan ik nu in mijn oprechtheid zeggen:
Nee, ik heb alleen in algemeenheden gepraat omdat dat soms meer duidelijkheid schept dan vaagheden. Ik heb mijn mening gezegd over de sitautie die ik aantref. Ik heb mijn conclusies vooral getrokken op mijn eigen ervaringen in het leven die mij ook bepaalde inzichten hebben gegeven - en nog steeds doen.

En ik heb gezegd wat ik te zeggen heb over of tegen bijv. 'n bepaalde moslimbokker terwijl diegene alle kans heeft gehad om terug te reageren (wat ik zelf niet opvat als verdedigen want als je zo gaat praten kan je toch geen enkele discussie meer houden?) en diegene heeft/ hebben dat ook gedaan.

Volgens mij is mijn mening duidelijk, ik ben niet anti-moslims, ik ben geen racist, maar de verhoudingen lijken soms zoek in Nederland.

Ik zou zelf niet op Wilders stemmen maar ik heb toch een vorm van sympathie voor hem, omdat hij zegt wat anderen niet durven voor de angst om politiek incorrect te zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:04

Nicolletje schreef:
Ik zou zelf niet op Wilders stemmen maar ik heb toch een vorm van sympathie voor hem, omdat hij zegt wat anderen niet durven voor de angst om politiek incorrect te zijn.

niet alleen vanwege "politiek incorrectheid", maar vooral ook omdat je daardoor bedreigd wordt en ook je familie en vrienden.
Er zijn genoeg voorbeelden imo voornamelijk de cartoons, dat het gevaarlijk is om je negatieve mening te geven als het om moslims of de islam gaat.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:09

Tja, maar zo worden er ook een hele hoop anti-Wilders met de dood bedreigd door Wilders-aanhangers.. (zie bijv. van Veen toendertijd) Dus ja, mes snijdt nog altijd aan 2 kanten... Er dreigt nu ook een gewelddadig protest van Engelse Wilders aanhangers -grotendeel bestaande uit skinheads en hooligans waarvan er nog enkelen zijn gearresteerd wegens voorbereidingen van aanslagen op moskeeen- tijdens zijn rechtzaak.. Dus bedreigingen komen net zo goed van 'de kant' van Wilders... Dus als je tegen Wilders bent en daar openlijk voor uitkomt, heb je dus ook reden om angstig te zijn en om bedreigd te worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:12

CtjeLief schreef:
PVV stemmers voelen zich aangevallen omdat vaak (imo terecht) de vergelijking wordt gemaakt met Hitler, wat niet onbegrijpelijk is. Het is een terechte angst die ergens vandaan komt, kijk maar naar onze geschiedenis. Iedereen hoopt dat dat NOOIT meer kan gebeuren.

Dat kun je ook anderom zien natuurlijk. Denk aan 9-11 waar amerika "gestraft" werd door radicale moslims.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:18

CtjeLief schreef:
Tja, maar zo worden er ook een hele hoop anti-Wilders met de dood bedreigd door Wilders-aanhangers.. (zie bijv. van Veen toendertijd) Dus ja, mes snijdt nog altijd aan 2 kanten... Er dreigt nu ook een gewelddadig protest van Engelse Wilders aanhangers -grotendeel bestaande uit skinheads en hooligans waarvan er nog enkelen zijn gearresteerd wegens voorbereidingen van aanslagen op moskeeen- tijdens zijn rechtzaak.. Dus bedreigingen komen net zo goed van 'de kant' van Wilders... Dus als je tegen Wilders bent en daar openlijk voor uitkomt, heb je dus ook reden om angstig te zijn en om bedreigd te worden.

Volgens mij kun je in Nederland gewoon aangeven dat je "tegen wilders zijn mening" bent, terwijl wilders zelf zwaar beveiligd moet worden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:22

Ik schaar mezelf net zo goed onder hooligans en skinheads als 'gematigde moslims' zich onder terroristen scharen, denk ik.

Toch meen ik vijandigheid te bespeuren als ik geen anti-Wilders geluid laat horen, ook hier op gewoon Bokt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:27

Nicolletje schreef:
Ik schaar mezelf net zo goed onder hooligans en skinheads als 'gematigde moslims' zich onder terroristen scharen, denk ik.

Toch meen ik vijandigheid te bespeuren als ik geen anti-Wilders geluid laat horen, ook hier op gewoon Bokt.

idd Nicolletje, goed omschreven.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:20

Zo ook genoeg vijandigheid als je wel een anti-Wilders geluid laat horen, dus nogmaals, mes snijdt nog altijd aan 2 kanten..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:28

Nou dat vind ik niet. De mensen die discussieren over Wilders spelen niet zo op de persoon, maar op de bal -vind ik-.

Mooi voorbeeld is net gegeven in het moskee-topic.