wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:04

christel1857 schreef:
En welke cultuur moet zich dan aanpassen?

De dominante (als in de meerderheid), vind ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:10

Heino schreef:

Dat eh, dat weet ik nog zo net niet.
Maar het hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt met aanpassen. Ik vind dat elke persoon in Nederland zich aan moet passen aan een paar dingen. Namelijk de fundamenten van onze grondwet: de rechtsorde, de democratie, de beginselen van gelijkheid. Wat je ook doet, het moet binnen die spelregels vallen.

Ik vind niet dat buitenlanders boerenkool moeten gaan eten, geassimileerd moeten worden, kortom, dingen moeten doen die mij ook niet opgelegd worden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:25

Daphna schreef:
@ Jantergouw, je benoemd het allemaal wel heel mooi, maar heb je wel eens een aivd rapport gelezen?? De dreigen van islamieten is op dit moment nihil. Beide theorieën van jou vind ik niet plausibel, hoe jij het stelt zelfs denigrerend naar de slachtoffers van de tweede wereld oorlog.

Dat was niet de toon van wat ik schreef en als je dat zo opvat dan spijt me dat omdat dat niet de bedoeling was. Het is een historische weergave van de gebeurtenissen destijds en ik schrijf het als reactie op verschillende reageerders op dit forum die Wilders met Hitler vergeleken. Daar heb ik jou niet op reageren zoals je op mij doet. :?

Heino schreef:
christel1857 schreef:

Dat lijkt niet op democratie wat jij daar schrijft. Democratie vraag altijd van de minderheid om zich te schikken naar de meerderheid.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:33

Ik heb pvv gestemd, twijfelde tussen vvd en pvv, hoop nu toch echt op een rechts kabinet.
Ben benieuwd of de onderhandelingen al begonnen zijn.

Moet wel zeggen dat als ik op het nieuws zie dat er winkels zijn die pvv stemmers weigeren.... dan vraag ik me af wat ze daar mee willen bereiken en daarnaast ook hoe willen ze dat controleren ;-) je vraagt toch niet iedereen wat ie gestemd heeft.... duhhh

jantergouw

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:39

@Auks
Bovendien is dat onderscheid maken vanwege politieke overtuiging en dat heet discriminatie en strafbaar voor de wet. Daar hoor je niemand over maar owee als dat de andere kant op gebeurt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:40

Heino schreef:
christel1857 schreef:

En zoals eerder vermeld, de wereld ver-islamitiseerd.

Tijd zal het vertellen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:42

Heino schreef:
christel1857 schreef:

waarom als ik vragen mag?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:48

Heino schreef:
zipje71 schreef:
Je bedoelt, neem ik aan, dat Wilders het een achterlijke cultuur vindt? verachterlijk is volgens mij iets anders

Oeps, ja :o

Jij hoeft je niet te schamen hoor Heino, jij gebruikte gewoon een normaal Nederlands woord, nl. verachtelijk. Dat woord betekent inferieur of laag bij de grond. Het woord achterlijk betekent achtergebleven in ontwikkeling. Ik weet niet of Geert ooit een van die twee woorden gebruikt heeft, in ieder geval staan ze niet in het PVV verkiezingsprogramma, want dat heb ik helemaal doorgelezen. Pim Fortuyn heeft wel de islam een achterlijke cultuur genoemd. En op het internet kom ik regelmatig de uitspraak tegen dat de islam verachtelijk is.

Het woord verachterlijk waarmee zipje jou wil corrigeren bestaat helemaal niet (misschien wel bij de rechtbank in Amsterdam }> maar in het gewone Nederlands niet) dat is gewoon het door elkaar halen van achterlijk en verachtelijk. Ik begin nu toch te geloven dat Wildersaanhangers duidelijk willen maken dat in ieder geval 1 punt van het verkiezingsprogramma klopt: "Op de basisschool taal en rekenen centraal stellen."

Overigens zei mijn oma vroeger (maar niet in het openbaar) dat roomsen (haar woord voor katholieken) in Limburg fokten als konijnen en dat ze achterlijk waren door alle inteelt, dus er is niets nieuws onder de zon. Gelukkig voor Nederland vond mijn oma niet dat ze het land moest regeren. Ik ben trouwens benieuwd wat katholieke PVV stemmers vinden van een dergelijke uitspraak. Als een politicus dat nu zou zeggen moet hij/zij dan vervolgd worden of hoort dat bij de vrijheid van meningsuiting.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 13-06-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:05

Hermelientje schreef:
Heino schreef:
Oeps, ja :o

Ik begin nu toch te geloven dat Wildersaanhangers duidelijk willen maken dat in ieder geval 1 punt van het verkiezingsprogramma klopt: "Op de basisschool taal en rekenen centraal stellen."

Het generaliseren van een hele groep vanwege de spelfout van één, dat is dus verachtelijk. Daarmee doe je precies hetzelfde als wat je verwijt. Zoek dat woord, verachtelijk, ook maar op in je woordenboek, en steek het daarna maar in je zak.

Beelden als deze zorgen voor meer stemmen dan Wilders ooit zou kunnen.

Laatst bijgewerkt door jantergouw op 13-06-10 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:15

jantergouw schreef:
Het generaliseren van een hele groep vanwege de spelfout van één, dat is dus verachtelijk. Daarmee doe je precies hetzelfde als wat je verwijt. Zoek dat woord, verachtelijk, ook maar op in je woordenboek, en steek het daarna maar in je zak.

Het viel me op omdat er toevallig iemand begon over een taalfout dat het percentage taalfouten juist beduidend hoger ligt bij PVV aanhangers dan bij de andere deelnemers aan dit topic. Ik ging dus niet op 1 persoon af maar op een verhoogd percentage "taalcriminaliteit". Ik dacht dat het de bedoeling was tegenwoordig om de hele groep te discrimineren als een bepaald percentage verhoogd is of heb ik dat verkeerd begrepen? Misschien heb ik dan toch een inburgeringscursus op eigen kosten nodig.

Edit: twee keer bijgewerkt om taalfouten te verbeteren :+
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 13-06-10 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:16

@Hermelientje: ik denk dat alleen allochtonen perfect Nederlands moeten kunnen... Dat het taalniveau van de gemiddelde Nederlander/bokker bedroevend is lijkt niet zo erg te zijn ;).

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:20

Hermelientje schreef:
jantergouw schreef:

Het viel me op omdat er toevallig iemand begon over een taalfout dat het percentage taalfouten juist beduidend hoger ligt bij PVV aanhangers dan bij de andere deelnemers aan dit topic. Ik ging dus niet op 1 persoon af maar op een verhoogd percentage "taalcriminaliteit". Ik dacht dat het de bedoeling was tegenwoordig om de hele groep te discrimineren als een bepaald percentage verhoogd is of heb ik dat verkeerd begrepen? Misschien heb ik dan toch een inburgeringscursus op eigen kosten nodig.

Ook ik stem PVV, maar mijn taalgebruik neem je niet als voorbeeld. Dat heeft dus een ernstig luchtje van selectiviteit. Want je zou net zo goed van mijn taalgebruik kunnen zeggen dat dat staat voor het gemiddelde van de PVV'er, maar dat komt je niet uit.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:24

Misser schreef:
@Hermelientje: ik denk dat alleen allochtonen perfect Nederlands moeten kunnen... Dat het taalniveau van de gemiddelde Nederlander/bokker bedroevend is lijkt niet zo erg te zijn ;).

En dat baseer je op welke cijfers? Kom maar op met je vergelijkende onderzoeken dan. Niet stoer praten als je het niet kunt onderbouwen, dat geldt ook voor hermelientje.

Ik studeer zelf aan de Universiteit van Gent, en ik stem PVV. Volgens mij kun je mij slechts in uitzonderlijke gevallen betrappen op een taalfout. Typfouten sluipen er nog wel eens door, maar taalfouten?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:25

Misser schreef:

Zegt de persoon die Utrecht spelt als Utereg :7 sorry deze lag wel erg voor de hand ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:26

Christel: U is niet bekend met het fenomeen *bb*?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:28

christel1857 schreef:
Misser schreef:

En dat baseer je op welke cijfers? Kom maar op met je vergelijkende onderzoeken dan. Niet stoer praten als je het niet kunt onderbouwen, dat geldt ook voor hermelientje.

Hoezo cijfers? Kijk eens om je heen op Bokt zou ik zeggen... Of gewoon op straat, hoeveel mensen zeggen er wel niet 'hun hebben' of 'hun zijn'?
Die 'grap' is ook al eens eerder gemaakt trouwens.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:29

Shadow0 schreef:
Christel: U is niet bekend met het fenomeen *bb*?

Enlighten me :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:31

*bewuste blooper*

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:32

Misser schreef:
Hoezo cijfers? Kijk eens om je heen op Bokt zou ik zeggen... Of gewoon op straat, hoeveel mensen zeggen er wel niet 'hun hebben' of 'hun zijn'?

De meeste mensen op bokt, en met name het LZP en NM subforum, kunnen nog altijd prima Nederlands in mijn ogen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:33

jantergouw schreef:
Ook ik stem PVV, maar mijn taalgebruik neem je niet als voorbeeld. Dat heeft dus een ernstig luchtje van selectiviteit. Want je zou net zo goed van mijn taalgebruik kunnen zeggen dat dat staat voor het gemiddelde van de PVV'er, maar dat komt je niet uit.

Daar heb je helemaal gelijk in maar in het nieuwe Nederland volgens de leer van Wilders werkt het nu eenmaal zo. Je neemt selectief alleen dat wat in jouw straatje past en dat smeer je dan uit over de hele groep. Houd je daar soms niet van dat je dit zo serieus opneemt? Ik zit maar wat te dollen hoor, kunnen PVV stemmers niet tegen grapjes of koekjes van eigen deeg soms?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:33

Shadow0 schreef:
*bewuste blooper*

Oh jij dacht dat ik het serieus bedoelde! Oh sorry, nee als ik smiley's en dergelijke in mijn post plaats is het meestal sarcastisch bedoeld. Tip voor de volgende keer ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:34

kunnen nog altijd prima Nederlands.....
Wat Nederlands???

In mijn ogen??????

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:38

sarabande schreef:
kunnen nog altijd prima Nederlands.....
Wat Nederlands???

In mijn ogen??????

God wat flauw..... Prima, dan kunnen andere mensen op bokt beter Nederlands spreken dan ik. En wat is je punt nu verder? Ik neem aan dat je nog ergens heen wil met je foutcorrectie?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:39

Misser schreef:
christel1857 schreef:

En wie hebben het steevast over bijvoorbeeld 'die meisje', 'die raam'?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:40

jantergouw schreef:
En wie hebben het steevast over bijvoorbeeld 'die meisje', 'die raam'?

Wat is je punt precies? Maakt dat taalfouten van Nederlanders minder erg?