christel1857 schreef:En welke cultuur moet zich dan aanpassen?
De dominante (als in de meerderheid), vind ik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:De dominante (als in de meerderheid), vind ik.
Daphna schreef:@ Jantergouw, je benoemd het allemaal wel heel mooi, maar heb je wel eens een aivd rapport gelezen?? De dreigen van islamieten is op dit moment nihil. Beide theorieën van jou vind ik niet plausibel, hoe jij het stelt zelfs denigrerend naar de slachtoffers van de tweede wereld oorlog.
Heino schreef:christel1857 schreef:En welke cultuur moet zich dan aanpassen?
De dominante (als in de meerderheid), vind ik.
Heino schreef:zipje71 schreef:Je bedoelt, neem ik aan, dat Wilders het een achterlijke cultuur vindt? verachterlijk is volgens mij iets anders
Oeps, ja
Hermelientje schreef:Heino schreef:Oeps, ja
Ik begin nu toch te geloven dat Wildersaanhangers duidelijk willen maken dat in ieder geval 1 punt van het verkiezingsprogramma klopt: "Op de basisschool taal en rekenen centraal stellen."
jantergouw schreef:Het generaliseren van een hele groep vanwege de spelfout van één, dat is dus verachtelijk. Daarmee doe je precies hetzelfde als wat je verwijt. Zoek dat woord, verachtelijk, ook maar op in je woordenboek, en steek het daarna maar in je zak.
Hermelientje schreef:jantergouw schreef:Het generaliseren van een hele groep vanwege de spelfout van één, dat is dus verachtelijk. Daarmee doe je precies hetzelfde als wat je verwijt. Zoek dat woord, verachtelijk, ook maar op in je woordenboek, en steek het daarna maar in je zak.
Het viel me op omdat er toevallig iemand begon over een taalfout dat het percentage taalfouten juist beduidend hoger ligt bij PVV aanhangers dan bij de andere deelnemers aan dit topic. Ik ging dus niet op 1 persoon af maar op een verhoogd percentage "taalcriminaliteit". Ik dacht dat het de bedoeling was tegenwoordig om de hele groep te discrimineren als een bepaald percentage verhoogd is of heb ik dat verkeerd begrepen? Misschien heb ik dan toch een inburgeringscursus op eigen kosten nodig.
Misser schreef:@Hermelientje: ik denk dat alleen allochtonen perfect Nederlands moeten kunnen... Dat het taalniveau van de gemiddelde Nederlander/bokker bedroevend is lijkt niet zo erg te zijn.
christel1857 schreef:Misser schreef:@Hermelientje: ik denk dat alleen allochtonen perfect Nederlands moeten kunnen... Dat het taalniveau van de gemiddelde Nederlander/bokker bedroevend is lijkt niet zo erg te zijn.
En dat baseer je op welke cijfers? Kom maar op met je vergelijkende onderzoeken dan. Niet stoer praten als je het niet kunt onderbouwen, dat geldt ook voor hermelientje.
Misser schreef:Hoezo cijfers? Kijk eens om je heen op Bokt zou ik zeggen... Of gewoon op straat, hoeveel mensen zeggen er wel niet 'hun hebben' of 'hun zijn'?
Die 'grap' is ook al eens eerder gemaakt trouwens.
jantergouw schreef:Ook ik stem PVV, maar mijn taalgebruik neem je niet als voorbeeld. Dat heeft dus een ernstig luchtje van selectiviteit. Want je zou net zo goed van mijn taalgebruik kunnen zeggen dat dat staat voor het gemiddelde van de PVV'er, maar dat komt je niet uit.
Misser schreef:christel1857 schreef:
En dat baseer je op welke cijfers? Kom maar op met je vergelijkende onderzoeken dan. Niet stoer praten als je het niet kunt onderbouwen, dat geldt ook voor hermelientje.
Hoezo cijfers? Kijk eens om je heen op Bokt zou ik zeggen... Of gewoon op straat, hoeveel mensen zeggen er wel niet 'hun hebben' of 'hun zijn'?
Die 'grap' is ook al eens eerder gemaakt trouwens.