Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:46

https://m.economictimes.com/news/intern ... 837459.cms

Er zouden foto’s zijn van Trump met jonge, topless meisjes op zijn schoot op het landgoed van Epstein. Grote kans dat die door de FBI zijn meegenomen uit de kluis toen hij werd opgepakt, en nu dus in de Epstein files zitten.
Ik ben benieuwd of dat waar is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

Cer schreef:
Ik kan daar echt met mn verstand niet bij.. gelukkig is er ook nog steeds een tegenstroming

https://religionnews.com/2025/01/28/fai ... gislature/

Zinnen zoals dit:
“The U.S. Supreme Court ignored the law of God when it unconstitutionally required every state to recognize same-sex marriage. Idaho has remained complicit in those actions for too long,” said Edward Clark, a policy assistant for the center. “We wish to see a world where the state of Idaho is again permitted to acknowledge and enforce God’s design for marriage and family.”
in 2025, ik vind het bizar.
"the law of God".. het blijft bij mij overkomen als een fantasy verhaal.. (en dat is wellicht respectloos naar religie, maar ik heb er ook gewoon echt niks mee)
Maar er is in dit topic al vaker gesuggereerd dat een groot deel van Amerika gebaseerd is op religie. Ik ben altijd verbaast dat religie zo vaak naar boven komt. Wij zijn dat hier denk heel niet meer gewend?

Amerika is gesticht door religieuze groepen die te fanatiek waren voor de religieuze hoofdstromingen in Europa. Dat gaf conflict en ontdekking Amerika was voor hen de uitweg. En hoewel juist daarom de founding fathers niks geen overheid in hun religie wilden (ze allemaal verschillende namelijk), is dat stukje van het inzicht bij een groep streng christelijken nu uitgelegd als alles wat niet onze versie is moet uit de overheid blijven ipv alle versies.
Gezien de ellende qua veranderende weerpatronen, economische onrust, sociale ongelijkheid, enz. kan dit zeker een groot stuk terug vallen op bekende in tijd van crisis zijn en dan komt religie rap bovendrijven aangezien er genoeg nog met op zijn minst wat Bijbel uitspraken zijn grootgebracht. Dat juist het vrijer denken ruimte maakt voor oplossingen voor veel tot alle problemen krijg je er niet in. Ze koppelen ook moraal aan religie, die zonder zouden daartoe niet in staat zijn (note : 20-25% atheisten in de burger populatie en 0.4% van de gevangenen, voor de religies lopen die 2 cijfers vrijwel gelijk op ... ).
Helaas gaan angst en agressie hand in hand met een versimpeling van wereldbeeld wat erg aantrekkelijk is met hoe een complexe gordiaanse knoop de mensenwereld is dezer dagen. En ja ook Europa staat/kruipt meer naar/in deze valkuil, en uit aantrekkelijkheid en uit actief gepor door trollen op social media (Amerika, maar ook Rusland).

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Ik heb het idee dat het Epstein gebeuren enkel aflijdt van de grotere problemen.
Trump zal echt niet zijn status verliezen hierom, Het zal vast ook niemand verbaast hebben dat hij in die files opgedoken is. Maar ondertussen lijdt het mooi af van zijn democratie ondermijningssrategie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:06

Maar als er meer aan de hand is met Trump in de Epstein-periode kan hem dat wel de kop kosten als in stemmenaantal en díe heeft ie momenteel nog hard nodig om zijn autoritaire drang in daden om te zetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

DubbelFun schreef:
Maar als er meer aan de hand is met Trump in de Epstein-periode kan hem dat wel de kop kosten als in stemmenaantal en díe heeft ie momenteel nog hard nodig om zijn autoritaire drang in daden om te zetten.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit daadwerkelijk invloed gaat hebben. Zo kngeveer de hele politieke top staat waarschijnlijk in die files. Grote kans dat een aantal van zijn concurrenten daar net zo goed in staan.

Als je bedenkt dat in NL al zo‘n 20.000 mannen jaarlijks in het buitenland sex met minderjarigen zoekt (laatst in het nieuws), kun je uitrekenen om welke hoeveelheden dat in de US is.
Dat soort dingen zijn helaas is bepaalde kringen niets om je voor te schamen. Denk ook maar aan de Banga lijst. Uitgerekend dat soort mensen selecteert zich bovengemiddels voor de politiek.

Maar ik hoop dat ik het te duister zie en laat me graag verrassen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

Trump heeft al zoveel schandalen en aanklachten overleefd. Zou me verbazen als iets dergelijks hem de kop zou kosten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

Ja, same hoor. Als je dan ziet dat zo'n Azalea Banks reageert met ook al had ie sex met 14-jarige meisjes, hoe erg is dat dan, want mijn moeder was ook 14 toen ze zwanger was van mij, is de hoop redelijk vervlogen dat er nog iets is wat de kern op andere gedachten gaat brengen. Die kern is echter niet de meerderheid, dus zouden er toch genoeg mensen moeten overblijven die dit wél onacceptabel vinden.

Het deflecten van de MAGA vind ik ook zo bijzonder. Als ze worden aangesproken op wat als Trump erin staat voor misbruik van minderjarigen, dan reageren ze steevast met 'ja maar, Clinton/Biden/Democrats". Ik bedoel, komt Biden, Clinton, Obama ook in die files voor ivm kindmisbruik, gooi ze allemaal het gevang in. Simpel als dat. Dat zou toch het minste moeten zijn waar iedereen het over eens kan zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Volgens Unicef heeft in Europa en Noord-Amerika 68 miljoen meisjes en vrouwen te maken gehad met seksueel geweld, wat gelijk staat aan 14 procent van de bevolking.
Mensen zijn enorm afgestopt als het daar op aankomt helaas.
Mijn verwachting is dat de meeste mensen meer bezig zijn met de inflatie dan met Epstein.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:32

Maar dat merendeel zal toch vrouw zijn en hoop je toch dat die dat nu willen 'bestraffen'.
Echter moet ik dan meteen weer aan een interview denken van die vrouw die samen met haar man gestemd had (vóór Trump) want dat wilde haar man en een andere vrouw wilde niet in beeld zodat ze kon vertellen dat ze stiekem toch anders gestemd had.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Ik kan er ook met mijn verstand niet bij hoeveel vrouwen voor de afD stemmen terwijl die er geen doekjes om winden dat ze vrouwen rechten willen terug dringen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Dit heeft toch niets met een democratisch proces meer te maken?

https://x.com/allenanalysis/status/1950567431526605074
Texas heeft zojuist zijn kaarten laten zien. De nieuwe herindelingskaart voor 2026 is uit, en het is niet zomaar een aanpassing. Het is een chirurgische ingreep.

De GOP pakt +5 zetels in het Huis van Afgevaardigden in één staat. Zomaar.

Ze haasten zich om het vóór de tussentijdse verkiezingen vast te leggen, want zelfs één zetel meer kan bepalend zijn voor de vraag of Trump zijn drievoudige zetel behoudt. Vijf? Dat is allesbepalend.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Maar even simpel gedacht: als dat in Texas zomaar kan, dan kan een Californië dat toch ook doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Afbeelding

Californië heeft dat in 2001 al gedaan, lees ik in een post eronder, maar dan voor de dems

Beetje groot plaatje, excuus
Nb: is van X dus of t waar is weet ik niet