Ik vind al jouw punten ontzettend goede punten om te beperken Ruitje. Mijn stem heb je, meteen!
Ik vind ook dat boeren een negatieve invloed heeft op oa waterkwaliteit, milieu, natuur etc etc.
Dus daar moeten we ook wat gaan doen.
Als dat met innovatie kan, super! Maar hoeveel jaren horen we al dat het door innovatie opgelost gaat worden?
En we hebben met meer te maken dan alleen stikstof uitstoot. Ik weet daar niet genoeg van om inhoudelijk heel diep op in te gaan. Dus of de doelen haalbaar zijn, misschien niet zoals tiepfoudt zegt. Maar moeten we dan maar niets doen?
Ik vind dit dan een duidelijke bron
https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/de-ne ... het-milieu1.4% van het bbp levert het boeren op. Maar hoeveel procent van de vervuiling?
Mbt de kalveren: ik ben niet zo'n fan van de kalverenopfok in NL (maar dat had je waarschijnlijk al door).
Het welzijn, het vervoer en de vervuiling wegen imo niet op tot wat het oplevert. Ben niet rouwig als al die opfokbedrijven morgen nog sluiten. Idem trouwens voor meerdere grootschalige veehouderij
Ow en inderdaad: als ik moet kiezen tussen iets wat vervuilend is maar heel veel oplevert economisch versus iets wat net zo vervuilend is maar minder oplevert, dan kies ik liever voor het eerste.
Maar nog liever heb ik een schone economie.