journee schreef:pien_2010 schreef:Over islamofobie en discriminatie door de overheid van moslims. Conclusie de moslims wonen al in een islamfoob land
https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... m=referral
Polarisatie is overal aanwezig blijkt maar weer.
Voor mij niet.
Ik begrijp polarisatie als het uitvergroten van bestaande verschillen.
Discriminatie is een irrelevant verschil belangrijk /beslissend maken.
Citaat:Het overgrote deel van de PVV stemmers is helemaal niet anti-islam, wel bezorgt over het woning tekort.
Dat moge zo zijn,
ik ben als niet pvv stemmer óók bezorgd over het gecreëerde woningtekort voor starters etc.
(Alleen geen haar op mijn hoofd denkt er over om te stemmen op een partij die dit tekort heeft helpen creëren en geen enkele moeite doet om het probleem op te lossen.)
Citaat:En het uitsluiten van politieke partijen is volgens de schrijver niet discriminerend?
Weigeren te regeren met een partij die de grondwet niet erkent vind ik een zeer relevant onderscheid.
Citaat:Dat is ook niet echt een democratische mening.
... mijn schoolfrikkenbloed kriebelt

Citaat:Bij de toeslag affaire zijn inderdaad grove fouten gemaakt, waar veel mensen de dupe van zijn geworden. Echter betrof dit zeker niet alleen mensen die islamitisch zijn.
Nou en?
In de toeslagen kwestie werd een buitenlandse achternaam al gezien als verdacht.
Onze belastingdienst heeft giften aan de moskee bestempeld als fraude gevoeligheid. Wedden dat mijn giften aan de kerk dat niet waren?
Citaat:En wat de anti-witwaswet betreft, daar krijgt zo langzamerhand iedereen mee te maken.
Als dat integer gebeurt is het een goed ding.
Ik wens geen notarissen die de wet goed kennen en dus de onderwerld financieren.