Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:08

journee schreef:
pien_2010 schreef:
Over islamofobie en discriminatie door de overheid van moslims. Conclusie de moslims wonen al in een islamfoob land

https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... m=referral

Polarisatie is overal aanwezig blijkt maar weer.

Voor mij niet.
Ik begrijp polarisatie als het uitvergroten van bestaande verschillen.
Discriminatie is een irrelevant verschil belangrijk /beslissend maken.
Citaat:
Het overgrote deel van de PVV stemmers is helemaal niet anti-islam, wel bezorgt over het woning tekort.

Dat moge zo zijn,
ik ben als niet pvv stemmer óók bezorgd over het gecreëerde woningtekort voor starters etc.
(Alleen geen haar op mijn hoofd denkt er over om te stemmen op een partij die dit tekort heeft helpen creëren en geen enkele moeite doet om het probleem op te lossen.)
Citaat:
En het uitsluiten van politieke partijen is volgens de schrijver niet discriminerend?

Weigeren te regeren met een partij die de grondwet niet erkent vind ik een zeer relevant onderscheid.
Citaat:
Dat is ook niet echt een democratische mening.

... mijn schoolfrikkenbloed kriebelt ;) om te zeggen 'doe je huiswerk over'.
Citaat:
Bij de toeslag affaire zijn inderdaad grove fouten gemaakt, waar veel mensen de dupe van zijn geworden. Echter betrof dit zeker niet alleen mensen die islamitisch zijn.

Nou en?
In de toeslagen kwestie werd een buitenlandse achternaam al gezien als verdacht.
Onze belastingdienst heeft giften aan de moskee bestempeld als fraude gevoeligheid. Wedden dat mijn giften aan de kerk dat niet waren?
Citaat:
En wat de anti-witwaswet betreft, daar krijgt zo langzamerhand iedereen mee te maken.

Als dat integer gebeurt is het een goed ding.
Ik wens geen notarissen die de wet goed kennen en dus de onderwerld financieren.

Elisa2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:10

Er is wel een reden waarom buitenlandse achternamen verdacht waren he! Daar wordt altijd overheen gekeken..ik keur het niet goed. Maar het komt wel voort uit ervaringen met fraude door een zelfde soort buitenlandse achternamen. Ook hier weer erg l*llig dat de goede onder de kwaden moeten lijden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:16

Citaat:
Wilders sluit uit op religie en de meneer van denk sluit uit op politieke keuze. Ik maak de vergelijking zoals hij is, daar is dus helemaal niets raars aan.

Wat Wilders doet mbt religie is strafbaar.
Als politieke partij niet willen samenwerken met iemand die totaal andere ideeën heeft is volledig toegestaan.

Citaat:
Het is nu niet zo dat de andere partijen staan te springen om met de PVV in het diepe te springen toch?

Ik mag hopen dat niemand wil.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:17

Elisa2 schreef:
"LATEN WE aannemen dat het waar is: anderhalf tot drie maal zoveel criminaliteit door allochtonen. Hoe komt dat?
Abdelkader Benali, als 22-jarige nog ietwat onder de indruk van de deskundige mannen: ‘Ik hield laatst een lezing onder tweedejaars studenten, vooral Marokkanen, en zei dat we veel te veel de schuld aan Nederland geven, dat we zelf moeten veranderen. “Hoe leven wij, bloedbroeders, in dit land?” Ik wilde een discussie op gang brengen, maar de respons bleef uit. Misschien heb ik het te hard gezegd. Toen in het rapport van Van Traa werd gesteld dat er drugshandel zou plaatsvinden in de moskee, wou men op hoge poten naar de rechter stappen. Terwijl natuurlijk iedereen donders goed weet wat er aan de hand is, die handel gebéurt gewoon. Ouders zien hun kinderen naar de verdoemenis gaan. Op de een of ander manier zoeken ze in hun onmacht naar een zwart schaap en dat is dan Nederland: z'n instituties, z'n mensen, z'n cultuur, het varkensvlees, het klimaat, dat ze te weinig vakantie hebben, dat soort dingen. Maar het lijkt me toch volwassener om naar jezelf te kijken. Veel mensen gaan er vrij infantiel mee om."

https://www.groene.nl/artikel/alle-boefjes-heten-achmed

De mening van een Marrokaanse jongere over de hoge criminaliteit onder Marrokaanse jongeren.
Hij zegt zelf dat grotendeels het aan cultuurverschil ligt/ opvoeding..dat jongeren in Marroko opgevoed worden door de samenleving en niet zo zeer door de ouders en hier gebeurd dat niet.

Dus echt totaal wat anders dan wat hier in het topic beweerd wordt door de "Witte Nederlander".

Nee hoor, dat is exact wat er staat in het artikel wat ik deelde. Dus ja, er is een cultureel probleem. Ja, heerst meer criminaliteit onder Marokkaanse jongeren. Dan snap ik nog steeds niet hoe haat en uitsluiting dat oplossen.

En nogmaals is dit deels het gevolg van mensen die we zelf massaal hiernaartoe haalden voor laaggeschoold werk en vervolgens dumpten in arbeiderwijken toen ze niet meer nodig waren. Vingertjewijzen is zó makkelijk en zo niet oplossend.
Laatst bijgewerkt door nps op 06-12-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:20

Elisa2 schreef:
Er is wel een reden waarom buitenlandse achternamen verdacht waren he! Daar wordt altijd overheen gekeken..ik keur het niet goed. Maar het komt wel voort uit ervaringen met fraude door een zelfde soort buitenlandse achternamen. Ook hier weer erg l*llig dat de goede onder de kwaden moeten lijden.

... er zijn regels en die waren er niet voor niets maar werden wel overtreden.
Het enkele feit van een naam of een kleurtje kan een mens associaties geven - dat is zo.
Dat een heel overheidsapparaat daar in meegaat is van een andere orde.
Nederlandse namen worden niet extra gecontroleerd op witte boorden criminaliteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:20

nps schreef:
Elisa2 schreef:
"LATEN WE aannemen dat het waar is: anderhalf tot drie maal zoveel criminaliteit door allochtonen. Hoe komt dat?
Abdelkader Benali, als 22-jarige nog ietwat onder de indruk van de deskundige mannen: ‘Ik hield laatst een lezing onder tweedejaars studenten, vooral Marokkanen, en zei dat we veel te veel de schuld aan Nederland geven, dat we zelf moeten veranderen. “Hoe leven wij, bloedbroeders, in dit land?” Ik wilde een discussie op gang brengen, maar de respons bleef uit. Misschien heb ik het te hard gezegd. Toen in het rapport van Van Traa werd gesteld dat er drugshandel zou plaatsvinden in de moskee, wou men op hoge poten naar de rechter stappen. Terwijl natuurlijk iedereen donders goed weet wat er aan de hand is, die handel gebéurt gewoon. Ouders zien hun kinderen naar de verdoemenis gaan. Op de een of ander manier zoeken ze in hun onmacht naar een zwart schaap en dat is dan Nederland: z'n instituties, z'n mensen, z'n cultuur, het varkensvlees, het klimaat, dat ze te weinig vakantie hebben, dat soort dingen. Maar het lijkt me toch volwassener om naar jezelf te kijken. Veel mensen gaan er vrij infantiel mee om."

De mening van een Marrokaanse jongere over de hoge criminaliteit onder Marrokaanse jongeren.
Hij zegt zelf dat grotendeels het aan cultuurverschil ligt/ opvoeding..dat jongeren in Marroko opgevoed worden door de samenleving en niet zo zeer door de ouders en hier gebeurd dat niet.

Dus echt totaal wat anders dan wat hier in het topic beweerd wordt door de "Witte Nederlander".

Nee hoor, dat is exact wat er staat in het artikel wat ik deelde.

Ja je hebt gelijk, ik doelde meer op de reacties daarvoor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:21

Janneke2 schreef:
Elisa2 schreef:

... er zijn regels en die waren er niet voor niets maar werden wel overtreden.
Het enkele feit van een naam of een kleurtje kan een mens associaties geven - dat is zo.
Dat een heel overheidsapparaat daar in meegaat is van een andere orde.
Nederlandse namen worden niet extra gecontroleerd op witte boorden criminaliteit.

Nee klopt, maar die hebben ook geen dubbele nationaliteit.
Als ik het mij goed herinner komt dit voort uit de frauderingen met uitkeringen die naar het buitenland gesluist werden etc.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:26

Citaat:
Ik denk dat het ook niet heel handig is om te doen alsof culturele verschillen en overlast niet bestaan. Hoe graag ik het ook anders zou zien, feit is dat jongvolwassenen van marokaanse en antilliaanse afkomst meer betrokken zijn bij misdaad. Ik kom zelf uit Rotterdam oorspronkelijk en heb het het eea meegemaakt met situaties waar ik me niet veilig voelde (mannen die met je meelopen bijv, conductieurs in OV die bespuugd werden, de vriend van een kennis is met zijn hoofd tegen een stoeprand aangetrapt omdat ie een sneeuwbal gooide). Voor mij dat nog steeds geen reden om iedereen maar te weigeren, buitenlanders te haten of mensen met een andere cultuur niet welkom te heten. Het overgrote deel doet wél gewoon mee en haat en uitsluiting heeft nog nooit iets opgelost.

Precies, zo mee eens. Ik ben zelf ooit bijna slachtoffer geworden van een heuse aanranding en ik was ze gewoon te snel af. Puur mazzel gehad, daar ik voelde van te voren dat er iets heel naars ging gebeuren en mijn andreline niveau al zeer hoog zat voordat ik door die twee schoften gepakt werd.
Maar daardoor is dat nog geen reden om iedereen te haten en buiten te sluiten.
Dan kan ik autochtonen ook wel buiten sluiten want met hen heb ik meer nare dingen meegemaakt.

En justitie staat extra onderdruk vanwege de Roemenen, Bulgaren en allochtone bevolking . Dat is gewoon zo, zie mijn geplaatste cijfers.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:28

Elisa2 schreef:

Dit is inderdaad het cultuur verschil. Wat ik eerder ook al aangaf. In meerdere landen is het gewoon dat de samenleving de kinderen opvoed. Valt ook wat voor te zeggen. In Nederland worden de ouders verantwoordelijk gehouden.

Als de ouders de Nederlandse taal niet goed machtig zijn, de Nederlandse cultuur niet eigen zijn en/of ook nog afhankelijk zijn van hun kinderen voor sociale contacten kan dat problemen op leveren. (kinderen leren vaak sneller en makkelijker Nederlands dan hun ouders) en nee, dit bedoel ik niet als een verwijt naar een groep toe, maar is gewoon zoals het is.

purny

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:32

Jongeren in Marokko hebben vanaf dat ze 18 worden een dienstplicht. het blijkt dat daarmee de criminaliteit in Marokko af is genomen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:38

Misschien hier ook weer de dienstplicht invoeren. :D ~~}>

Wel voor iedereen vanaf 18, een beetje dicipline er in brengen kan nooit kwaad. :o

Problemen constateren is wat anders dan "haten", ik vind mensen die andere mensen "haten" of bevolkingsgroepen haten persoonlijk nogal eng. Het is ook zwart/ wit denken en iedereen over 1 kam scheren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:45

Uit ervaring weet ik dat veel allochtone kinderen al van jongs af aan op straat worden gegooid waar ze zich hele dagen moeten bezig houden. Althans ik heb dat in twee allochtone wijken waar ik woonde gezien. Die kinderen probeerde ik wat mee te geven en ik had er goed contact mee en ze speeldn met mijn kinderen, maar dat is gewoon te weinig om dat gebrek aan aandacht en opvoeding te compenseren.
Dat stukje cultuur mag best wel meegegeven worden tijdens inburgering cursussen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:53

pien_2010 schreef:
Uit ervaring weet ik dat veel allochtone kinderen al van jongs af aan op straat worden gegooid waar ze zich hele dagen moeten bezig houden. Althans ik heb dat in twee allochtone wijken waar ik woonde gezien. Die kinderen probeerde ik wat mee te geven en ik had er goed contact mee en ze speeldn met mijn kinderen, maar dat is gewoon te weinig om dat gebrek aan aandacht en opvoeding te compenseren.
Dat stukje cultuur mag best wel meegegeven worden tijdens inburgering cursussen.

En aangezien jeugdwerk volledig is wegbezuinigd is het niet zo gek dat ze gaan kl*ten in de wijk

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:02

journee schreef:
pien_2010 schreef:

Ik pik je eerste zin er even uit.
Zie je wat je doet?
Dit is dus voortdurend de reactie van de PVV stemmers.
Ga nu gewoon eens serieus in op dit artikel.

Ik ben er nog over na aan het denken wat ik er van vind. Er zit zeker een kern van waarheid in denk ik.

Maar blijf nu eens gewoon bij dit artikel in plaats van gelijk de polarisatie kaart te trekken. Ik vind dat zo slap.

De kiezers mogen dan niet anti islam zijn, ze helpen wel een partij in het zadel die dat wel is. Moet je helemaal niet willen. Want je verbindt je zelf er wel mee.

Ahum, ik ben echt geen PVV stemmer! Maar ik ben wel voor democratie. Wat is het verschil tussen mensen uitsluiten op religie of op politieke voorkeur? Juist: pot en ketel verhaal.. Dat is allebei niet oké! En het lijkt mij dat ik voldoende inhoudelijk op het artikel ben ingegaan...

Democratie werkt alleen wanneer je je aan de regels houdt. Deze staan in de grondwet. De PVV heeft een aantal punten die daar niet aan voldoen en daar op stemmen is dus eigenlijk een stem tegen deze democratie.

Je kunt de reactie van PVV stemmers dat ze zelf niet anti-islam zijn wel een beetje vergelijken met wanneer je met een stel vrienden een strippoker-club inloopt om een spelletje te kaarten en denkt dat dat strippen wel mee valt en niet hoeft wanneer je dat niet wil. Je moet dan echt niet verbaasd zijn wanneer je met z'n allen aan het eind van de avond in je blootje staat...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:03

Ik ben opgegroeid in Ede, het dorp met een enorm marrokanen probleem. Hier was het vooral het probleem dat ze de onruststokers niets aannamen van iedereen die niet marrokaans was. Politie moest samenwerken met marrokaanse buurtvaders en dan was het nog moeilijk. Ze hadden alleen respect voor mensen uit hun eigen cultuur.

https://www.gld.nl/nieuws/2109740/bewon ... aatterreur

Ik vind wel als ik zoiets lees..korten op uitkering? Jongeren? Die werken dus niet..krijgen een uitkering en hebben dus alle tijd om te rellen en kl*ten.

En die uitkering wordt betaald door....

Zie hier waardoor mensen tegen gaan stemmen.
Zo jammer dat de goede daar dan ook weer onder te lijden hebben.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:04

Elisa2 schreef:
Problemen constateren is wat anders dan "haten", ik vind mensen die andere mensen "haten" of bevolkingsgroepen haten persoonlijk nogal eng. Het is ook zwart/ wit denken en iedereen over 1 kam scheren.

Er is wel een grote overwinning geboekt door een partij wiens frontman riep “Minder marokkanen”, anti islam filmpjes maakte en voor welke immigratie het belangrijkste punt is en voor wie alle grenzen dicht de belangrijkste oplossingnis. Daar straalt niet echt vreemdelingenliefde vanaf :)

Hihi irmaz :')

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:07

Elisa2 schreef:

Wel voor iedereen vanaf 18, een beetje discipline er in brengen kan nooit kwaad. :o

De dienstplicht is niet afgeschaft, sinds 2020 is er zelfs ook dienstplicht voor vrouwen. Er wordt alleen niemand meer opgeroepen, dat zou feitelijk denk ik ook niet kunnen omdat er geen voorzieningen meer voor zijn.
De laatste lichtingen van de dienstplichtigen waren overigens vooral druk met drinken en blowen, heel veel nuttigs gebeurde er niet in een week..
Het woord haten wordt nogal eens ten onrechte gebruikt volgens mij, verliest wat aan betekenis zo..
Laatst bijgewerkt door martichr op 06-12-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:07

Hij roept wel meer dan dat. ;-)

Vreemdelingenliefde veranderd vanzelf in haat als deze zich niet kunnen gedragen. Zo werkt dat nu eenmaal..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:08

irmaz schreef:
journee schreef:

Ahum, ik ben echt geen PVV stemmer! Maar ik ben wel voor democratie. Wat is het verschil tussen mensen uitsluiten op religie of op politieke voorkeur? Juist: pot en ketel verhaal.. Dat is allebei niet oké! En het lijkt mij dat ik voldoende inhoudelijk op het artikel ben ingegaan...

Democratie werkt alleen wanneer je je aan de regels houdt. Deze staan in de grondwet. De PVV heeft een aantal punten die daar niet aan voldoen en daar op stemmen is dus eigenlijk een stem tegen deze democratie.

Je kunt de reactie van PVV stemmers dat ze zelf niet anti-islam zijn wel een beetje vergelijken met wanneer je met een stel vrienden een strippoker-club inloopt om een spelletje te kaarten en denkt dat dat strippen wel mee valt en niet hoeft wanneer je dat niet wil. Je moet dan echt niet verbaasd zijn wanneer je met z'n allen aan het eind van de avond in je blootje staat...

Een multiculturele samenleving werkt ook alleen wanneer je je aan de regels houdt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:10

martichr schreef:
Elisa2 schreef:

Wel voor iedereen vanaf 18, een beetje discipline er in brengen kan nooit kwaad. :o

De dienstplicht is niet afgeschaft, sinds 2020 is er zelfs ook dienstplicht voor vrouwen. Er wordt alleen niemand meer opgeroepen, dat zou feitelijk denk ik ook niet kunnen omdat er geen voorzieningen meer voor zijn.
De laatste lichtingen van de dienstplichtigen waren overigens vooral druk met drinken en blowen, heel veel nuttigs gebeurde er niet in een week..
Het woord haten wordt nogal eens ten onrechte gebruikt volgens mij, verliest wat aan betekenis zo..

Mee eens, denk dat met haten ook bedoeld wordt dat draagvlak weg valt.

Op die manier heeft de dienstplicht niet veel nut, kan me voorstellen dat dit er in Marroko heel anders aan toe gaat.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:14

996981 schreef:
irmaz schreef:

Een multiculturele samenleving werkt ook alleen wanneer je je aan de regels houdt.

Werkelijk? Een whataboutisme er in gooien? +:)+

Echte eiken zijn kaal in de winter :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:18

Toevallig gister met 2 collega’s gesproken over de dienstplicht in Marokko, hun beide mannen zijn Marokkaans . Één ervan heeft z’n dubbele nationaliteit laten verlopen, want hij vind zichzelf Nederlander. De ander houdt de dubbele nationaliteit, hij wil niet in dienst, maar voelt zich wel Marokkaan. Beiden vertelde ze dat dienstplicht afgekocht kon worden voor 6000 euro. Dat wilde ze dan beiden weer niet.

De collega uit India / Suriname vertelde “ik woon hier, ik geniet hier van de voordelen, ik ben Nederlander.” In zijn omgeving wordt pvv gestemd omdat zij geen raddraaiers willen en mensen die hier voor het lekkere leventje komen..

Ik vond het interessante gesprekken. Oh, allemaal hbo opgeleid trouwens, hoger dan ik :j

Oh, ik las dat de kamer vandaag wordt geïnstalleerd.. kan dat als er nog geen formatie is? Kunnen ze nu al beslissingen nemen of dat nog niet?
Laatst bijgewerkt door Cer op 06-12-23 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:20

irmaz schreef:
996981 schreef:

Werkelijk? Een whataboutisme er in gooien? +:)+

Echte eiken zijn kaal in de winter :j

Heeft helemaal niets met whataboutism te maken.

Jij discussieert wat mij betreft nogal zwart-wit. Wilders stemmers zijn fout want… volgens mij is het nuttig te kijken naar het waarom. Alleen kijken naar fouten en beperkingen gaat niet helpen. Zéker niet om dergelijke verkiezingsuitslagen in de toekomst te helpen voorkomen.

Waarom stemmen mensen PVV? Niet omdat alles zo lekker loopt in onze multiculturele samenleving. De schuld bij de stemmers leggen is wat mij betreft een te beperkte weergave van zaken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:22

Wintu schreef:
pien_2010 schreef:
Irmaz helemaal met je eens. Maar als ik echt naar wordt van een post kan ik beter zwijgen want kan het niet zo keurig verwoorden als jij doet. Goed gedaan en heel erg waar je post!

Ga je (996981) nu echt zo'n opmerking vergoelijken?

Weet dan dat er altijd percentueel gezien meer Antillanen, Marokkanen etc zijn die gewoon keurig netjes studeren, werken, kinderen krijgen en belasting betalen etc en waardevolle bewoners zijn van Nederland.

Vergoelijk je nu zelf ook niet Pien?

pien_2010 schreef:
Hier heb je de cijfers, die ken ik goed dus bagatelliseer helemaal niets of vergoelijk niets en wat blijkt

Citaat:
Sinds 2005 is het percentage door de politie geregistreerde verdachten van misdrijven onder alle herkomstgroeperingen bijna gehalveerd. Dat geldt zowel voor personen met een Nederlandse achtergrond als voor personen met Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse of Surinaamse achtergrond.

Citaat:
Ook onder de herkomstgroeperingen met een hoog percentage vluchtelingen is een daling in geregistreerde verdachten zichtbaar. Onder migranten uit de nieuwe EU-landen en hun nakomelingen is er geen sprake van een daling. Zo bleef het percentage verdachten onder Polen en Roemenen die zijn ingeschreven bij een Nederlandse gemeente het afgelopen decennium stabiel rond de 2 procent. Onder personen met een Bulgaarse achtergrond steeg het aandeel verdachten van 2008 tot en met 2013, maar nam daarna weer af.

2005200620072008200920102011201220132014*2015*0369Geregistreerde verdachten van misdrijven naar achtergrond

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... minaliteit

En nee, ik vergoelijk helemaal niets. Maar ik maak wel het onderscheid tussen misdadigers en niet misdadigers en de niet misdadigers zijn nog altijd (gelukkig maar) in grotere getale aanwezig als de misdadigers vanuit de groepen met deze achtergrond.

Ik ben pedagoog. Hebben jullie ooit wel eens nagedacht wat het voor jonge meisjes en jongens betekent heeft om die minder uitspraak overal te horen. Dan ben je Nederlander (met andere roots) en dan hoor je weken, nee maanden die uitspraak overal op radio, TV, en mensen die er over praten. Dan moet je leven nog beginnen. Dan zit je op school en je doet zo je best. Hoe ontmoedigend is dit. Zo negatief. Ik heb er wakker van gelegen.
Mijn vriendin gaf les aan meisjes (veel moslim meisjes) uit de zorg. Daar is de groep moslima oververtegenwoordigd en ze werken zo vreselijk hard!
Dan moet je die klas binnen na zo'n avond. Begrijpen jullie wel wat dit heeft gedaan bij zoveel hardwerkende meisjes en jongens? EN begrijpen jullie ook, dat jullie billen en ook die van WIlders in de toekomst als hij oud is en versleten, door deze mensen worden gewassen?

En dat is wat de PVV doet. Het kwade, waar de mensen uit die bevolkingsgroepen ook zo vreselijk veel last van hebben, net als wij, wordt alsmaar uitvergroot zodat de hele bevolkingsgroep zo zwart weggezet wordt, zodat ook de Nederlanders die zo hun best doen gestigmatiseerd worden, moeite hebben om een baan te krijgen, etnisch geprofileerd worden bij de politie en meer tot stilstand met de auto worden gebracht etc etc. De verhalen zijn bekend.

En dat gebeurt nu hier ook. Ik baal van de criminaliteit. MAAR WILDERS gaat dit echt niet oplossen, integendeel. Hij zorgt alleen dat mensen → groepen niet meer als mensen zien maar als criminelen of minderwaardige mensen. Terwijl het een klein gedeelte is vanuit die groepen die crimineel is.
Dus je vraag Wintu is ook een hele nare vraag, die absoluut niet klopt. Je wil gewoon bevestiging dat de groep.......niet deugd want.......
Er zijn mensen in die groepen, een bepaald percentage waar het mis mee gaat, maar het gros is niet crimineel en doet het gewoon goed en heeft gewoon recht op normale kansen zoals alle Nederlanders.

Mooie post Pien en ook zeker wel mee eens.

Maar als je in een grote stad woont dan voelt dat toch anders aan.
Mijn dochter kan niet over straat zonder nagefloten of gesist te worden. Ze ging afgelopen weekend uit met een paar vriendinnen naar zo'n 8-12 feestje met kledingcode met de verwachting dat het daar wel netjes zou zijn, maar wat ze daar aantroffen waren voor 95% jongeren, Marrokkaanse, Turkse, Antilliaanse roots die zich niet konden gedragen, zich opdrongen en overal met hun vingers aan probeerden te zitten waar ze niet horen te komen. Kortom ze zijn weggegaan, voelden zich niet veilig daar.
Veel autochtonen die in de armere wijken wonen zijn daar zwaar in de minderheid. Er heerst een andere cultuur in die wijken en mensen (mn ook ouderen) voelen zich daar niet veilig. De problemen zijn er groot veel relletjes en brandstichtingen als ze daar maar een reden voor kunnen vinden.
Dus vertel mn dochter en die mensen niet dat het allemaal wel meevalt. Die ervaren dat toch anders.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:36

Ik probeer het topic weer wat op te pakken, maar merk dat het eigenlijk nog steeds op hetzelfde punt zit: Wilder/PVV zijn extreem rechts en discrimineren. Tja... in het verleden wel, maar nu zijn er partijen waarmee hij moet samenwerken als hij een coalitie wil vormen en die zijn niet van plan om mee te gaan in zijn extremere richting.

Elisa2 schreef:
Ik ben opgegroeid in Ede, het dorp met een enorm marrokanen probleem. Hier was het vooral het probleem dat ze de onruststokers niets aannamen van iedereen die niet marrokaans was. Politie moest samenwerken met marrokaanse buurtvaders en dan was het nog moeilijk. Ze hadden alleen respect voor mensen uit hun eigen cultuur.

https://www.gld.nl/nieuws/2109740/bewon ... aatterreur

Ik vind wel als ik zoiets lees..korten op uitkering? Jongeren? Die werken dus niet..krijgen een uitkering en hebben dus alle tijd om te rellen en kl*ten.

En die uitkering wordt betaald door....

Zie hier waardoor mensen tegen gaan stemmen.
Zo jammer dat de goede daar dan ook weer onder te lijden hebben.

Ik denk dat je hier een deel van de kern van het probleem benoemd.
Maar wat in mijn ogen ook een deel van het probleem en de oorzaak van het stemgedrag is, is dat dingen niet benoemd mogen worden. Dan discrimineer je. En ja, een deel is discriminatie maar een deel is ook benoemen van feiten en gevoelens. Maar de discriminatiekaart wordt snel getrokken. Dan kap je meteen elk gesprek af.

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Er is wel een grote overwinning geboekt door een partij wiens frontman riep “Minder marokkanen”, anti islam filmpjes maakte en voor welke immigratie het belangrijkste punt is en voor wie alle grenzen dicht de belangrijkste oplossing is. Daar straalt niet echt vreemdelingenliefde vanaf :)

Er ís deze verkiezingen door heel veel mensen op de PVV gestemd. In plaats van te blijven hangen wat hij heeft geroepen in het verleden is het tijd om te kijken waarom zoveel mensen daar overheen gestapt zijn en toch op hem hebben gestemd.
Je kan wel blijven hangen op wat hij voorstaat, maar daarmee kom je niet achter de motivatie van mensen. En zonder te begrijpen wat er bij mensen speelt bereik je ze niet. En dus komt er geen dialoog en overtuig je ze zeker niet om mee te gaan in jouw verhaal.

Als mensen niet luisteren naar mij en mijn gevoelens aan de kant schuiven, hoeven ze van mij niet meer te verwachten dat ik naar hen luister en mee ga in hun verhaal.

996981 schreef:
Heeft helemaal niets met whataboutism te maken.

Jij discussieert wat mij betreft nogal zwart-wit. Wilders stemmers zijn fout want… volgens mij is het nuttig te kijken naar het waarom. Alleen kijken naar fouten en beperkingen gaat niet helpen. Zéker niet om dergelijke verkiezingsuitslagen in de toekomst te helpen voorkomen.

Waarom stemmen mensen PVV? Niet omdat alles zo lekker loopt in onze multiculturele samenleving. De schuld bij de stemmers leggen is wat mij betreft een te beperkte weergave van zaken.

Hier kan ik mij bij aansluiten. Er wordt niet geluisterd naar de motivatie. Mensen worden veroordeeld omdat ze verkeerd hebben gestemd in de ogen van anderen. Daarmee kom je tegenover elkaar te staan. Volgens mij is dat een kenmerk van de polarisatie?

Laten we elkaar vooral om de oren blijven slaan met onze eigen normen en waarden, dan komen we er zeker uit.
(sarcastische toon weer uit ;) )